جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

«ملاتونین» علائم بیماری التهابی روده را بدتر کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
«ملاتونین» علائم بیماری التهابی روده را بدتر کند

محققان می گویند ملاتونین می تواند برای بهبود خواب مفید باشد اما ممکن است التهاب روده را در برخی افراد افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، بیماری التهابی روده با تغییر در ترکیب میکروبیوم های روده و التهاب روده همراه است.

ملاتونین هورمونی است که در مغز سنتز می‌شود و ریتم شبانه روزی را تنظیم می‌کند و به عنوان مکملی برای تقویت خواب استفاده می‌شود.

ملاتونین همچنین در روده تولید می‌شود، جایی که می‌تواند سیستم ایمنی روده را تعدیل کند، که نشان می‌دهد این هورمون ممکن است پتانسیل درمانی برای بیماری التهابی روده را داشته باشد.

یک مطالعه جدید بر روی موش‌های مبتلا به بیماری التهابی روده نشان می‌دهد که ملاتونین باعث تغییراتی در ترکیب میکروبیوم های روده می‌شود و در نتیجه باعث افزایش شدت بیماری و تأخیر در بهبودی بیماری می‌شود.

اگرچه داروهای بیولوژیک و داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی می‌توانند در برابر بیماری التهابی روده مؤثر باشند، برخی از افراد به این درمان‌ها پاسخ نمی‌دهند و نیاز به جراحی دارند.

دکتر «کریستینا ریبیرو دی باروس کاردوسو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه سائو پائولو برزیل، می‌گوید: «به طور کلی تصور می‌شود که ملاتونین بی ضرر است. به هر حال، این یک هورمون است و می‌تواند به تنظیم خواب کمک کند. با این حال، مطالعه ما نشان می‌دهد که مردم باید در مصرف مکمل‌های هورمونی مراقب باشند و مصرف ملاتونین به عنوان یک مکمل می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت داشته باشد.»

او افزود: «ما باید مراقب داروها، مکمل‌های هورمونی یا هورمون‌هایی باشیم که به عنوان مکمل‌های غذایی ارائه می‌شوند. شما یک مکمل غذایی را در داروخانه می‌خرید و فکر می‌کنید که این یک دارو نیست، چیزی را در بدن شما تغییر نمی‌دهد، فقط مفید است، زیرا در نهایت، به عنوان یک مکمل غذایی فروخته می‌شود، اما واقعاً اینطور نیست.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید