جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

۱.۳ میلیارد نفر از مردم جهان تا ۲۰۵۰ به دیابت مبتلا می‌شوند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
۱.۳ میلیارد نفر از مردم جهان تا ۲۰۵۰ به دیابت مبتلا می‌شوند

امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در هر سنی مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می شود تعداد مبتلایان در سراسر جهان در ۳۰ سال آینده به ۱.۳ میلیارد نفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، «کانیین لیان اونگ»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه واشنگتن، گفت: «سرعت رشد دیابت نه تنها هشداردهنده است، بلکه برای هر سیستم بهداشتی در جهان چالش برانگیز است، به ویژه با توجه به اینکه این بیماری خطر ابتلاء به بیماری قلبی ایسکمیک و سکته مغزی را نیز افزایش می‌دهد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در حالی که عموم مردم ممکن است بر این باور باشند که دیابت نوع ۲ فقط با چاقی، ورزش نکردن و رژیم غذایی نامناسب مرتبط است، پیشگیری و کنترل دیابت با برخی از عوامل بسیار پیچیده همراه است که شامل ژنتیک و موانع مالی در سیستم ساختاری یک کشور، به ویژه در کشورهای با درآمد کم و متوسط است.»

این مطالعه جدید نشان می‌دهد که در سراسر جهان، ۶ درصد از مردم دیابت دارند، که آن را به یکی از ۱۰ علت اصلی مرگ و میر و ناتوانی تبدیل می‌کند. بالاترین نرخ در شمال آفریقا و خاورمیانه، ۹ درصد است که پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۵۰ به ۱۷ درصد برسد. پیش بینی می‌شود این نرخ در آمریکای لاتین و دریای کارائیب به ۱۱ درصد افزایش یابد.

در هر کشوری، این بیماری معمولاً در افراد ۶۵ سال و بالاتر با میزان شیوع بیش از ۲۰ درصد دیده می‌شود. بیشترین میزان برای افراد ۷۵ تا ۷۹ ساله ۲۴ درصد بوده است.

در مجموع ۹۶ درصد موارد دیابت را دیابت نوع ۲ تشکیل می‌دهند. محققان دریافتند چاقی خطر اصلی است که ۵۲ درصد از ناتوانی‌ها و مرگ‌های زودرس را تشکیل می‌دهد و به دنبال آن رژیم غذایی نامناسب، خطرات محیطی و شغلی، سیگار، عدم تحرک و مصرف الکل قرار دارد.

«لورین استافورد»، یکی از نویسندگان این مقاله، گفت: «برخی افراد ممکن است سریع روی یک یا چند عامل خطر تمرکز کنند، اما این رویکرد شرایطی را که در آن افراد متولد می‌شوند و زندگی می‌کنند و باعث ایجاد نابرابری در سراسر جهان می‌شود، در نظر نمی‌گیرد. این نابرابری‌ها در نهایت بر دسترسی مردم به غربالگری و درمان و در دسترس بودن خدمات بهداشتی تأثیر می‌گذارد. دقیقاً به همین دلیل است که ما نیاز به تصویر کامل‌تری از تأثیر دیابت بر جمعیت در سطح دانه‌ای داریم.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید