جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نخستین کاوشگر چین برای مطالعه خورشید به فضا رفت

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
نخستین کاوشگر چین برای مطالعه خورشید به فضا رفت

چین نخستین کاوشگر مخصوص مطالعه خورشیدی را به فضا فرستاد تا فوران شعله های خورشیدی را دقیق تر رصد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ساوث چاینا مورنینگ پست، این رصدخانه خورشید که ASO-S نام گرفته با ۸۸۸ کیلوگرم وزن از مقر پرتاب ماهوان جیوکوان به فضاپرتاب شد و سپس پنل های خورشیدی خود را بازار کرد.

رصدخانه مذکور که در فاصله ۷۲۰ کیلومتری زمین پرواز می کند، نخستین تلسکوپ خورشیدی خواهد بود که به طور همزمان دو فعالیت خشن خورشیدی (شعله های این ستاره و خروج جرم از تاج خورشیدی) و همچنین میدان مغناطیسی را بررسی می کند که به این رویدادها منجر می شود.

هدف این ماموریت درک ارتباط بین پدیده های گفته شده و ایجاد شرایط خطرناکی در فضا است که به اختلال در سیستم ماهواره ها و شبکه های توزیع برق روی زمین منجر می شود.

بیشتر بخوانید: چرا فضانوردان از خودکارهای فضایی استفاده می کنند؟

به گفته گان ویکان محقق ارشد این پروژه با هزینه یک میلیارد یوان (۱۴۰ میلیون دلار) و طی یک دهه ساخته شده است.

تاکنون محققان چینی برای بررسی خورشید باید به مشاهدات زمینی از جمله داده های یک تلسکوپ خورشیدی ۳۵ سانتی متری در حومه پکن و همچنین اطلاعات یک تلسکوپ یک متری در ایالت یونان این کشور اکتفا می کردند. اما این واحدها فقط تصاویر بخشی از خورشید را فراهم می کنند زیرا اتمسفر زمین برخی از انتشارات اشعه ها و شعله های خورشید را جذب می کند.

چین از دهه ۱۹۷۰ میلادی تصمیم داشت یک کاوشگر خورشیدی بسازد و هنگامیکه محققان فعالیت روی پروژه ASO-O را در ۲۰۱۲ میلادی آغاز کردند بیش از ۷۰ ماموریت خورشیدی در سراسر جهان در حال اجرا بود.

ASO-O دارای ۳ ابزار مهم است؛ یک مغناطیس نگار برای مطالعه میدان مغناطیسی خورشید، یک تصویربردار اشعه ایکس برای ردیابی اشعه های پرانرژی مربوط به شعله های خورشیدی و یک کرونوگراف برای بررسی اتمسفر بیرونی خورشید در نور فرابنفش و طول موج نور قابل مشاهده.

این ابزارها طوری طراحی شده اند تا با همکاری یکدیگر مشاهداتی واضح از خورشید بسازند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید