جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد

واتس‌اپ محبوب‌ترین پیام‌رسان دنیاست و خیلی از کاربران آن در مناطق چندزبانی زندگی می‌کنند و در کنار تغییر روزمره زبان و گویش خود به این اپلیکیشین هم متکی هستند. بنابراین زبان رابط این پیام‌رسان را به زبان خودشان تغییر می‌دهند؛ کاری که حالا در نسخه بتای واتس‌اپ از درون خود برنامه ممکن است.

این قابلیت تازه واتس‌اپ به شما امکان می‌دهد تا زبان اپلیکیشن را بدون تغییر زبان گوشی عوض کنید. قابلیت مذکور نخستین بار توسط WABetaInfo در نسخه بتای 2.22.9.13 مشاهده شد.

 نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد  نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد

قابلیت تازه انتخاب زبان در واتس‌اپ

گفتنی است که این قابلیت در نسخه 2.22.10.2 به شکل گسترده‌تری عرضه شد. در صورت دسترسی به یکی از این دو نسخه می‌توانید با انتخاب گزینه منوی دارای آیکون سه نقطه در گوشه راست بالایی و ورود به تنظیمات، گزینه جدید App language را مشاهده کنید.

 نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد  نسخه بتای واتس‌اپ تغییر زبان درون برنامه را ممکن کرد

بیشتر بخوانید: واتس‌اپ امکان مخفی کردن «آخرین بازدید» را با قابلیتی جدید آزمایش می‌کند

اطلاعات تکمیلی از قابلیت تازه واتس‌اپ

لازم به ذکر است که قابلیت مذکور پیش از این طی بررسی موشکافانه اپلیکیشن نیز دیده شده بود، بنابراین تعجبی ندارد که واتس‌اپ استفاده آزمایشی آن روی نسخه بتا را آغاز کرده است.

در هر صورت اگر قصد امتحان این قابلیت را دارید بایست در واتس‌اپ بتا روی پلی‌استور عضویت داشته باشید. همچنین اگر ظرفیت آن تکمیل شده می‌توانید آخرین نسخه بتا را از APK Mirror دریافت کنید.

البته اشاره به این مورد نیز خالی از لطف نیست که واتس‌اپ اولین اپلیکیشنی نخواهد بود که به شکل مستقل از دستگاه اجازه انتخاب زبان را برای کاربران فراهم می‌کند. یکی از بهترین نمونه‌ها در این زمینه Google Maps است که گزینه مذکور را در سال 2021 معرفی کرد.

دلیل امر مذکور نیز این است که گوگل در نظر دارد تا قابلیت تغییر زبان اختصاصی اپلیکیشن‌ها را به یک ویژگی گسترده سیستمی در اندروید 13 تبدیل کند. قابلیتی که به وسیله آن می‌توانید زبان اختصاصی تک تک اپلیکیشن‌ها را مستقل از زبان اصلی دستگاه تعیین کنید.

اگر گوگل چنین قابلیتی را به شکل کلی اجرایی کند، ویژگی مشابه واتس‌اپ و سایر اپلیکیشن‌ها در بلندمدت بلااستفاده خواهند شد.    

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید