جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکاتی کلیدی برای داشتن زیبا ترین مدل مو

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
نکاتی کلیدی برای داشتن زیبا ترین مدل مو

در این مطلب می‌خواهیم نکاتی کلیدی برای داشتن زیبا ترین مدل مو به شما معرفی کنیم. بیشتر افرادی که موهای سوخته و یا وز دارند به علت استفاده زیاد از اتو مو و با سشوار قوی است. اگر از سشوار استفاده می‌کنید از سشواری استفاده کنید که حرارت کمتری را به موها انتقال دهد. رنگ کردن مو ها می‌تواند به آن‌ها اسیب بزند. رنگ کردن مداوم موها موجب می‌شود موها شکسته شوند و ریزش مو افزایش پیدا کند. برای افزایش سلامت موهای خود می‌توانید از ویتامین‌های مختلفی استفاده کنید که مهم‌ترین آن ویتامین دی است که از طریق مصرف شیر، آب پرتقال دریافت می‌شود. در صورت نیاز می‌توانید به متخصص مراجعه کنید.

از بین بردن شوره مو

وجود داشتن پوسته روی سر و خارش غیر طبیعی سر، می‌تواند نشانه شوره در مو باشد. میکروبی در سر وجود دارد که از چربی‌های طبیعی تغذیه می‌کند. این چربی مو را مرطوب نگه می‌دارد و موجب می‌شود آن چربی تجزیه شود که نوعی ماده بنام اسید اولئیک تولید می‌کند. شوره سر با درمان خانگی رفع می‌شود. آسپرین حاوی موادی است که در شامپوهای ضد شوره بکار می رود، بنابر این برای از بین بردن شوره سر پیشنهاد می‌شود. قرص آن را داخل شامپویتان بریزید و بگذارید 1 الی 2 دقیقه روی سرتان باقی بماند. جوش شیرین نیز برای از بین بردن شوره سر مفید است. موهای خود را خیس کنید و مقداری جوش شیرین روی سرتان بریزید و ماساژ دهید.

ریشه کنی شپش از ریشه مو

شپش‌ها، موجودات ریز کوچک  و دارای دندان هستند که در موی سر انسان زندگی می‌کنند و تخم ریزی می‌کنند. علائمی که می‌گویند شما دارای شپش هستید: خارش شدید، احساس بد ناشی از حرکت مو، شپش ممکن است به اندازه یک دانه کنجد باشد. برای ریشه کنی شپش از ریشه مو می‌توانید از شامپو‌های مخصوص که برای از بین بردن شپش استفاده می شود، استفاده کنید. اما اگر با این روش از بین نرفت، بهتر از به دکتر مراجعه کنید. چند روش خانگی برای از بین بردن شپش وجود دارد که پایه همه این درمان‌ها، سرکه است. موی سرتان را نم دار کنید و لایه لایه با استفاده از آب پاش روی سرتان، ریشه مو ها و تا 5 یا 6 سانتی متری مو، سرکه بپاشید سپس 4 تا 5 دقیقه ماساژ دهید و بعد سرتان را با شامپو شتسشو دهید.

مدل مو برای صورت های کشیده

 در این عنوان می‌خواهیم مدل مو برای صورت‌های کشیده را به شما معرفی کنیم. افرادی که دارای صورت های لاغر و یا کشیده هستند در انتخاب مدل موی خود باید دقت کنند که مو باید کوتاه باشد و بلندی آن تا زیر چانه و یا گوش باشد که کشیدگی صورت را نشان ندهد. بهتر است که کمی به  موها حجم دهید تا لاغری صورت مشخص نباشد. مدل مو روی صورت خانم‌ها به شدت تاثیر گذار است. اگر مدل انتخاب شده به فرم صورت آن‌ها بیاید موجب جذاب تر نشان داذن آن‌ها می‌شود. در هنگام آرایش کردن نیز باید دقت کرد که با استفاده ار کانتور، صورت آن‌ها لاغر تر نشان داده نشود.

مدل مو برای صورت‌های گرد

مدل مو برای صورت‌های گرد به این شکل است که خانم‌هایی که دارای صورت‌های گرد هستند بای دنبال مدل موهایی باشند که از گردی صورت آن‌ها بکاهد و صورتشان را لاغرتر و کشیده تر نشان دهد. در کل موهای بلند برای صورت‌های گرد مناسب ترند زیرا قسمتی از گونه‌ها زیر موها پنهان می‌شود. اگر پیشانی بلندی دارید حتما موهایتان را چتری کنید. و اگر غبغب دارید اصلا از مدل موی قارچی و کوتاه استفاده نکنید. برای آرایش صورت های گرد بهتر است قسمت زیر گونه که گود است را با استفاده از کانتوری که تیره تر از پوست باشد، گود کنیم و زیر استخوان چانه را تیره تر کنیم. هر چقدر ابرو‌های پهن تری داشته باشید، از پهنی و گردی صورت شما می‌کاهد.

مدل مو برای صورت های لوزی شکل

اگر شما دارای صورت لوزی شکل هستید، بسیار خوش شانس هستید زیرا دامنه وسیعی از مدل مو را در اختیار دارید. در این نوع فرم صورت، شما باید به دنبال مدلی باشید که پهنای پیشانی و چانه شما را افزایش بدهد و از پهنای گونه هایتان کم کند. مدل مو هایی مناسب برای این فرم: مدل فر که تا زیر چانه بیاید. مدل‌های بلند که اطراف گونه و چانه را بپوشاند و مدل چتری که بخشی از پیشانی را پوشش دهید. برای آرایش این نوع فرم صورت بهتر است که آرایش چشم بیشتر باشد، که توجه بقیه بیشتر به چشم‌ها برود و بهتر است که روی پیشانی کانتور روشنتر از پوست خود را بزنید. عکس چند مدل مو برای صورت‌های لوزی شکل را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

براق شدن مو

براق شدن مو به راحتی با استفاده از روش‌های خانگی ممکن است. برای نرم شدن موهایتان از آووکادو استفاده کنید، آن‌را با روغن زیتون مخلوط کنید و روی موهای خیستان بمالید و پس از 8 دقیقه سرتان را بشورید. سرکه سیب را به نسبت مناسب با آب مخلوط کنید و موهایتانن را با آن مانند شامپو ماساز دهید و بعد موهایتان را با آب سرد بشویید. ژل آلوئه ورا را با ماست و روغن نارگیل مخلوط کنید تا حالتی خمیری شکل بگیرد سپس لایه لایه روی موهایتان بمالید و آن‌را به صورت دورانی ماساژ دهید. این کار را به مدت 1 ماه انجام دهید بدون شک نتایج آنرا خواهید گرفت. عسل 100 درصد طبیعی را با آب گرم مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید و پلاستیکی را به مدت 10 دقیقه روی سرتان بگذارید، سپس موهایتان را با آب سرد بشورید.

لطافت مو

داشتن مو های سالم، نرم و براق به این معنی نیست که حتما باید هزینه‌های زیادی را صرف آن بکنید تا موهای شما به این حالات در بیاید. برای داشتن موهای سالم از راه و روش‌های خانگی نیز اثر پذیراست. لطافت مو، با زدن سرکه سیب به مو و مالش آن‌ها روی سر بدست می آید. یک فنجان سس مایونز را با آووکادو مخلوط کنید سپس آنقدر آن‌ها را هم بزنید تا حالت چسب مانند پیدا کند. برای از بین بردن حالت وزی موها و لطافت مو، از روغن زیتون و روغن نارگیل استفاده کنید. اگر می‌خواهید برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده نکنید و می خواهید به صورت عادی خشک شود و وز هم نشود از آب گاز دار استفاه کنید. قبل از حمام به مدت 10 دقیقه روی موهایتان بمالید و سپس شستشو دهید.

از بین بردن موخوره مو

شاخه شاخه شدن سر موها یا همان موخوره مشکلی است که بیشتر خانم‌ها با آن موجه اند. ما چند روش خانگی برای از بین موخوره مو در اختیار شما قرار می دهیم. تخم مرغ دارای پروتئین و اسید‌های چرب بسیاری است مه مو را در برابر موخوره مقاوم می‌سازد. سس مایونز نیز یک درمان بسیار خوب برای موخوره مو است. مایونز را به مدت 20 الی 30 دقیقه روی موهایتان بزارید و بعد موهایتان را بشورید، این روش را به مدت یک ماه پی در پی انجام دهید، بدون شک نتیجه خواهید گرفت. موز نیز سرشار از ویتامین‌ها و اسید‌های مفید برای مو است. موز را با ماست و دو قاشق لیمو مخلوط کنید و روی موهایتان بمالید.

صاف کردن مو به روش طبیعی

اتو زدن موها بعد از حمام به منظور صاف و زیبا شدن مو، آسیب‌های بسیاری به مو می‌رساند. تینکار موجب ایجاد موخوره‌های وحشتناک می‌شود، همچنین موجب ریزش مو و خشکی و شکستگی مو می‌شود. پس بهتر است که صاف کردن مو به روش طبیعی را در منزل یاد بگیرید و جایگزین اتو مو کنید. روغن زیتون یک ماده بسیار عالی و مفید برای پوست است. آن‌را با روغن یاسمن که دارای خاصیت صاف کنندگی مو است مخلوط کنید و آن‌را به طور مداوم روی موها بمالید. یکی دیگر از روش‌ها، ترکیب آرد سفید و سفیده تخم مرغ است که مو‌ها را قوی و لطیف می کند. این روش موجب می‌شود چربی‌های اضافه مو گرفته شود و مو از حالت وز وز بودن خارج شود و از شکستگی آن جلوگیری می‌شود.

شستن موی سر با روشی درست

شستن موی سر با روشی درست به این شکل است که قبل از حمام به پوستتان و موهایتان ویتامین و روغن مخصوص بزنید و پوستتان را بخور دهید. شامپویی که استفاده می‌کنید حتما باید با جنس موهایتان سازگاری داشته باشد. آقایان به علت کم پشت بودن و کوتاه بودن موهایشان به یک بار شستشو بسنده هستند اما خانم ها به علت داشتن موهای بلند بهتر است موهایشان را دوبار با شامپو شستشو دهند. شامپو را به مدت 3 تا 5 دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید. پس از آن برای شستن موهایتان از آب ولرم استفاده کنید. از شامپو های پارابن و سولفاتی استفاده نکنید زیرا دارای مواد نگهدارنده هستند و ممکن است به موهایتان آسیب برسانند.

رنگ کردن مو

در این مطلب می‌خواهیم آموزش رنگ کردن مو و اشتباهاتی که در رنگ کردن نباید انجام داد را برایتان بازگو کنیم. برای رنگ کردن موهایتان مهم‌ترین کاری که باید بکنید این است که موهایتان را با استفاده از کلیپس دسته بندی کنید. پس از درست کردن رنگ دسته دسته موها را از کلیپس در آورده از ریشه شروع  به رنگ کردن می‌کنیم تا دم مو، نکته قابل توجه این است که باید بدانید رنگ چه مدت روی سرتان باقی بماندف بهتر است که مدت زمان آن‌را روی جعبه آن بخوانید. اگر رنگ مو مدت بیشتری روی سرتان بماند، امکان اینکه مو و پوست سرتان بسوزد است و اگر کمتر از آن مدت بماند ممکن است به رنگ دلخواهتان نرسد. بسیاری از افراد بجای استفاده از رنگ‌های شیمیایی از حنا استفاده می‌کنند که تنها مشکل است این است که هنگامی که می‌خواهید موهایتان را بلوند کنید به مشکل بر می‌خورید.

تشخیص جنس مو

در عناوین قبلی گفته شد که حتما برای شستشوی صحیح موهایتان از شامپویی که با جنس موهایتان سازگاری دارد استفاده کنید، حال باید از کجا بفهمیم که موهایمان چه جنسی است؟ کلا سه نوع جنس مو وجود دارد: 1-چرب 2-معمولی 3- خشک. برای شناختن جنس موهایتان به حمام ذفته و موهایتان را کاملا شستشو دهید. آن‌ها را بین حوله پیچیده و آب آن‌ها می‌گیریم. پس از 48 ساعت، فرق سرتان را باز کنیدف نوک انگشتتان را روی پوست سرتان بکشید. اگر سر انگشتتان چرب و براق شدف شما دارای مو‌ها چرب هستید. اگر سر انگشتتان نه تنها چرب نمی‌شود بلکه زبری ای را نیز احساس می‌کنید شما دارای موهای خشک هستید. اگر در زیر انگشتتان چیزی را حس نمی‌کنید دارای موهای نرمال و طبیعی هستید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید