جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نکات مهمی که بهتر است درباره داروی معروف نوروبیون بدانید

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
نکات مهمی که بهتر است درباره داروی معروف نوروبیون بدانید

نوروبیون دقیقا از چه چیزی ساخته شده؟!

این روزها نوروبیون به عنوان یک داروی مکمل و تقویتی مورد استفاده گسترده از سوی مردم قرار گرفته است، این دارو که با شکل آمپول با حجم سه میلی لیتر در بازار به فروش می‌رسد، در اصل تشکیل شده از سه ویتامین مهم از گروه ویتامین‌های ب با نام های «تیامین»، «پیریدوکسین» و «کوبال آمین» می‌باشد، این سه ویتامین که با نام‌های ب1، ب6 و ب12 نیز معروف شده اند از ویتامین‌های حیاتی بدن برای سلامت فرایندهای متابولیک و خون سازی می‌باشند.

نوروبیون

چه زمان یا زمان‌هایی به نوروبیون نیاز داریم؟!

آمپول نوروبیون به طور کلی برای افرادی که دچار ضعف و یا خستگی مفرط شده اند تجویز می‌شود، این دارو با بالا بردن میزان فرایند‌های سوخت و ساز بدن (متابولیسم) باعث می‌شود تا بدن انرژی بیشتری داشته باشد. همچنین این دارو برای افراد خواهان مکمل تغذیه نیز استفاده می‌شود که به آن صورت رایج نیست. نوروبیون در برخی موارد برای جلوگیری و تسکین دردها به دلیل ویژگی کمک به ترمیم اعصاب، تجویز می‌شود. برخی پزشکان نیز این دارو را برای دوره نقاهت پس از جراحی‌ها تجویز می‌کنند.

فواید مهم آمپول نوروبیون

نقش ویتامین سه گانه‌ی موجود در نوروبیون بسیار مهم برای بدن می‌باشد. ویتامین ب1 در دستگاه گوارش به کنترل اشتها و هضم غذا کمک شایانی می‌کند، این ویتامین در فرایند متابولیسم نقش بسیار مفیدی را ایفا کرده و برای بزرگسالان، نیاز هر روز بدن است. ویتامین ب6 علاوه بر تاثیرگذاری بر روی جذب پروتئین بدن در دستگاه گوارش، وجود آن برای جلوگیری از ریزش مو نیز بسیار مهم می‌باشد. ویتامین ب12 که می‌توان گفت معروف ترین ویتامین در نوروبیون است که استفاده مجزای آن نیز رواج زیادی دارد. این ویتامین در فرایند خون سازی بسیار مهم و برای افراد دارای کم خونی دارویی لازم و ضروری است.

نوروبیون

آیا می‌توان بدون اجازه پزشک نوروبیون مصرف کرد؟!

همان طور که گفته شد، استفاده از آمپول نوروبیون در این روزها رواج زیادی دارد و با توجه به فروش بدون نسخه آن، افراد بسیار بدون مشورت یا تجویز پزشک این دارو را تهیه کرده و استفاده می‌کنند، اگرچه این آمپول عوارض شایع آنچنانی تا به حال نداشته، اما توصیه می‌شود با توجه به موارد فراوان منع مصرف این دارو، تزریق را زیر نظر پزشک انجام دهید، موارد منع مصرف نوروبیون در برگه ای در جعبه های این دارو قرار گرفته، از عوارض احتمالی این دارو می‌توان از خارش، کهیر، گرفتگی گلو و خونریزی معده نام برد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید