جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

آیا نیکوتین از افراد سیگاری در برابر ویروس کرونا جدید محافظت می‌کند؟

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
آیا نیکوتین از افراد سیگاری در برابر ویروس کرونا جدید محافظت می‌کند؟

تصور می‌شود که نیکوتین دارای خواص پیشگیرانه ای در برابر کووید-19 (Covid-19) است. این فرضیه ای است که توسط چندین دانشمند، در یک مطالعه منتشر شده توسط آکادمی علوم در تاریخ 21 آوریل، ارائه شده است. این مطالعه منتشر شده توسط آکادمی علوم، شگفت آور است. محققان در مورد نقش گیرنده نیکوتین استیل کولین و اثربخشی نیکوتین به عنوان یک اقدام پیشگیرانه و درمانی در برابر ویروس کرونا جدید متحیر شده اند. اولین تحلیل ها نشان می‌دهد که افراد سیگاری کمتر تحت تأثیر Covid-19 قرار می‌گیرند. تنها 8.5٪ از بیماران بستری شده در بیمارستان ها به خاطر ویروس کرونا، در ابتدای ماه آوریل افراد سیگاری بودند. این تناقض از همه نظر تعجب آور است؛ زیرا مصرف دخانیات خطر بیماری های تنفسی مانند بیماری انسدادی مزمن ریوی (COPD) را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. با این حال، در مطالعه ای که توسط بیمارستانی و با همکاری متخصصین مغز و اعصاب انجام شد، به همین نتیجه رسیدند. این مطالعه با قدرت نشان می دهد كه افراد که هر روز سیگار می‌کشند نسبت به جمعیت عادی، كمتر محتمل برای ابتلا به عفونت علامت دار یا شدید ویروس کرونا جدید (SARS-Cov-2) هستند. "از 350 بیمار بستری و 130 بیمار سرپایی (کلیه بیماران Covid-19 مثبت)، تنها 5٪ آنها افراد سیگاری بودند. بنابراین نیکوتین (و نه خود تنباکو) کانون توجه همه است. برنارد باست، پزشك بهداشت عمومی و رئیس انجمن ملی فرانسه برای پیشگیری از الكل و اعتیاد به مواد مخدر، تأکید می‌كند: "این سطوح از تحقیقات همچنان فرضی هستند و هنوز تأثیر پیشگیرانه آن ها بر بیماری های عفونی اثبات نشده است."

نیکوتین چیست؟

نیکوتین مولکولی است که باعث اعتیاد به دخانیات می شود. این ماده اصلی روانگردان در محصولات دخانیات مانند سیگار، تنباکو جویدنی و برگ های خشک شده از گیاه توتون است. تنباکو حاوی نیکوتین معمولاً در سیگار دود می‌شود. نیکوتین یک داروی محرک است که پیام های بین مغز و بدن را تشدید می‌کند. در واقع با اتصال به گیرنده های خود در مغز (گیرنده های نیکوتین کولینرژیک)، تولید دوپامین را تحریک می‌کند. بنابراین به دلیل تأثیر آن بر سلول های عصبی در سیستم عصبی مرکزی شناخته شده است، "اما این مولکولی نیست که اغلب به عنوان ماده درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد."

نیکوتین

نیکوتین چه تاثیری در مقابل ویروس کرونا دارد؟

به گفته محققان، نیکوتین می‌تواند از اتصال و نفوذ SARS-CoV-2 به سلول جلوگیری کند، بنابراین محدوده انتشار SARS-CoV-2 را کاهش می‌دهد. "مشخص شده است که SARS-CoV-2 از گیرنده ACE2 برای ورود به سلول استفاده می‌کند و شواهدی وجود دارد که نیکوتین بیان ACE2 را تعدیل می‌کند، که به نوبه خود می‌تواند گیرنده نیکوتین و استیل کولین را تعدیل کند." اما فرضیه دیگری نشان می‌دهد که نیکوتین همچنین می‌تواند پاسخ ایمنی بیش از حد را که مشخصه شدیدترین موارد ابتلا به COVID 19 است را کاهش دهد. محققان محتاط هستند و انتظار مشاهداتی در آزمایشات بالینی آینده دارند.

آیا هنوز هم افراد سیگاری با وجود دریافت نیکوتین، در مقابل ویروس کرونا محافظت می‌شوند؟

در واقع نباید نتیجه گرفت که دود تنباکو دارای خاصیت محافظتی است؛ زیرا حاوی هزاران ماده سمی است که حدود 50 مورد آن ها سرطان زا هستند. نتیجه گیری قطعاً چنین نیست که سیگار را شروع کنید! زیرا آسیب های سلامتی آن به اثبات رسیده است و ما نباید امید کاذب را افزایش دهیم. تا زمانی که غیر از این ثابت شود، که دخانیات عامل اصلی پیشگیری از مرگ در ایالات متحده است. حتی اگر به نظر برسد که این فرضیه درست است، افراد سیگاری که تحت تاثیر ویروس کرونا قرار می‌گیرند احتمالاً عفونت های جدی تری نسبت به افراد غیر سیگاری ایجاد می‌کنند.

در مورد سیگارهای الکترونیکی، که آن ها نیز نیکوتین را در اختیار شما قرار می‌دهند، هنوز اظهار نظر محققان خیلی زود است. جدای از همه گیری ویروس کرونا، عواقب سلامتی آن بحث برانگیز است. اگرچه بسیاری از مطالعات نشان داده اند که سیگارهای الکترونیکی به ترک تعداد زیادی از افراد سیگاری کمک کرده است، در گزارشی که در ژوئیه سال 2019 منتشر شد، WHO اظهار داشت که "اثرات طولانی مدت استنشاق های نیکوتین الکترونیکی ناشناخته مانده است" و به طور ویژه درباره خطر سوزش تنفسی هشدار داد. بعلاوه، دود سیگار و بخارات سیگارهای الکترونیکی به عنوان حامل های بالقوه ای برای COVID 19 باقی می‌مانند: زیرا ممکن است حاوی ذرات ویروس باشند که توسط اطرافیان قابل استنشاق باشد.

مطالعات بالینی در حال انجام در مورد اثر نیکوتین در مقابله با ویروس کرونا

با کمک وزارت بهداشت فرانسه آزمایشات درمانی و مطالعات بالینی برای آزمایش اثربخشی نیکوتین انجام می‌شود. تکه های نیکوتین در دوزهای مختلف به پرستاران (به عنوان یک اقدام پیشگیرانه)، به بیماران بستری (برای ارزیابی کاهش علائم ویروس کرونا جدید) و بیماران در بخش های مراقبت ویژه (برای دیدن اینکه آیا وضعیت التهابی آن ها بهبود می‌یابد) تجویز می‌شود. نتایج آن به زودی گزارش خواهد شد.

نیازی به مراجعه به داروخانه ها برای خرید چسب های جایگزین نیکوتین نیست. استفاده از این وسایل دارای نیکوتین اگر سیگاری نیستید و نمی‌خواهید کنار بگذارید، منطقی نیست. به ویژه اگر با انگیزه یک فرضیه تأیید نشده استفاده شوند.

نیکوتین

مطالعات دیگر نظریه متفاوتی در مورد محافظت نیکوتین ارائه دادند

انتقاداتی را از سوی برخی از متخصصان صورت گرفت که نسبت به یافته های کنونی بدست آمده در مورد محافظت نیکوتین در برابر ویروس کرونا تردید داشتند. آن ها می‌گویند، حتی اگر نیکوتین در جلوگیری از ویروس نقش داشته باشد، در صورت شروع مصرف سیگار، به طور بالقوه می تواند آسیب بیشتری نسبت به بیماران COVID-19 ایجاد کند.

بلومبرگ گزارش داد كه سازمان غذا و داروی آمریكا موضع خود را در مورد COVID-19 و نیكوتین تجدید نظر كرد و گفت: نیكوتین همچنین می‌تواند شانس ابتلا به ویروس کرونا جدید را افزایش دهد. در اوایل ماه گزارش شد که افراد سیگاری به طور بالقوه می‌توانند پیامدهای بدتری از ویروس داشته باشند.

جیسون شلتزر، همکار در آزمایشگاه یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی غیرانتفاعی، مطلبی را در توییتر منتشر کرد که نقص های مطالعات کنونی را برجسته می‌کند. شلتزر پس از تجزیه و تحلیل یافته ها، توییت کرد. "من فکر نمی‌کنم که هرگونه مدرک قانع کننده ای وجود داشته باشد که سیگار از ویروس کرونا محافظت می‌کند."بنابراین به طور خلاصه، من فکر می‌کنم که این تحلیل به شدت ناقص است. آن ها آماری را مقایسه می‌کنند که نباید مقایسه شود.

در یک مرور کلی توسط مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی از پنج مطالعه مختلف که نشان می‌دهد نیکوتین ممکن است در موارد شدید COVID-19 کمک کند، اما مشخص شده است که "سیگار کشیدن به احتمال زیاد با پیشرفت منفی و پیامدهای منفی COVID-19 همراه است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید