جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویتامین B17 و درستی و نادرستی ویتامین B17 در درمان سرطان

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
ویتامین B17 و درستی و نادرستی ویتامین B17 در درمان سرطان

ویتامین B17 چیست؟

آمیگدالین كلمه‌ای از یونان باستان به معني بادام یک ترکیب شیمیایی طبیعی است. در گیاهان زیادی یافت می‌شود ، اما مهم‌ترین آن‌ها در هسته زردآلو، بادام تلخ، سیب، هلو و آلو است. در اوایل دهه 1950، آمیگدالین و یک شکل اصلاح شده به نام لاوتریل به عنوان درمان های جایگزین سرطان، اغلب تحت عنوان ویتامین B17 نامیده شد.

ویتامین B17 با چندین آنتی اکسیدان مانند ویتامین A ،C ،E با آنزیم‌های پانکراس ارتباط برقرار می‌کنند تا سلول های بی‌فایده و بالقوه مضر بدن را تجزیه و از بین ببرند. بنابراین اين ويتامين بدن ما را سم زدایی می‌کند، از مصونیت ایمنی و بالقوه ي برای جلوگیری از انواع مختلف بیماری‌ها هست. ویتامین B17، که دارای نام علمی mandelonitrile beta-D-gentiobioside است، یک nitriloside، یک ماده حاوی سیانید طبیعی در نظر گرفته می‌شود.

ویتامین B17 به صورت زیر موجود است

تزریق داخل وریدی، قرص‌ها، لوسیون پوست، شياف

مصرف ویتامین B17 به عنوان قرص دارای عوارض جانبی بیشتری نسبت به  تزریق دارد به این علت که سیستم گوارش ما، ویتامین B17 را از بین می‌برد و سیانور را آزاد می‌کند. سیانید یک نوع سم است.

 منابع ویتامین B17

منابع اين ويتامين طعم تلخ دارند، و این باعث می‌شود در انتخاب مردم غیرمعمول باشند. از جمله منابع ویتامین B17 موارد زير می‌باشد:

ویتامین B17 در دانه‌ها

بسیاری از دانه‌ها و هسته‌های مختلف میوه‌ها داراي اين ویتامین هستند از جمله هسته زردآلو بذر سیب، هسته آلو و دانه‌های گلابی می‌باشد. دانه های کوچک مثل توت ها، انگور، توت فرنگی و تمشک و هم چنين دانه‌های کتان، دانه‌های ارزن و دانه‌های گندم سیاه حاوی این ویتامین می‌باشد .

ویتامین B17 در توت‌ها

تمشک، توت فرنگی، زغال اخته، تمشک و توت وحشی حاوی اين ویتامین در مقادیر بسیار فراوان است.

ویتامین B17 در آجيل‌ها

آیا می‌دانید که نوعي بادام تلخ به طور سنتی توسط سرخپوستان چینی، مصری و پوئبلو مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ آجیل‌های بعد از بادام تلخ دارای محتوای ویتامین B17 هستند.

ویتامین B17

ویتامین B17 در گندميان و ارزن

گندم سیاه، جو و ارزن سرشار از اين ويتامين  است.

ویتامین B17 در برگ های اوکالیپتوس

برگ‌های اکالیپتوس حاوی مقادیر متوسط ویتامین B17 هستند. گفته می‌شود حتی برگ‌های اسفناج دارای اثرات اين  ویتامین هست.

ویتامین B17 در جوانه

جوانه های بامبو یا شاخه های بامبو دارای محتوای بالایی از ویتامین هستند و به دنبال آن جوانه های یونجه، لوبیا و حاوي اين ويتامين هستند.

ویتامین B17

ویتامین B17 در خواص ويتامين B17

ویتامین B17، به ویژه اگر از مواد غذایی طبیعی به جای مکمل‌ها دريافت شود، می‌تواند مزایای سلامتی را به ارمغان بیاورد. اين خواص عبارتند از:

تنظيم فشار خون: ويتامين B17 می‌تواند به تنظيم رفشار خون بالا به دليل داشتن تيوسيانات، در کاهش فشار خون بالا کمک کند.
سیستم ایمنی را تقویت می‌کند: ویتامین B17 نیز برای تولید سیستم عصبی شگفت انگیز است. بزرگترین مزیت اين ویتامین به عنوان پتانسیل آن برای افزایش گلبول های سفید خون می‌باشد.
آنتی اکسیدان بزرگ: بعضی از متخصصان همچنین توانایی اين  ویتامین را برای ارتباط با سایر آنتی اکسیدان های قوی مانند ویتامین A، C و E ادعا می‌کنند اين ويتامين سلول‌های سمی بدن را از بین می‌برند و ریشه کن می‌کنند، به این ترتیب به یک فرایند طبیعی سم زدایی و ارتقاء سلامت کلی بدن  کمک می‌کند.
معالجه درد: ویتامین B17 همچنین به عنوان عامل موثر در كاهش درد عمل می‌کند.

عوارض ويتامين B17

مسمومیت با مصرف 3 گرم از منابع ویتامین B17 همراه با استفاده همزمان دوزهای بالای ويتامين C عوارض جانبي شديدی برای بدن دارد.

عوارض جانبی درمان ویتامین B17 عبارتند از

تهوع و استفراغ، سردرد‌، سرگيجه، رنگ آبی پوست ناشی از کمبود اکسیژن در خون است، آسیب کبدی، فشار خون بسیار پایین است، پژمرده شدن  پلک بالایی، مشكل درراه رفتن ناشی از اعصاب آسیب دیده، تب، کاما و مرگ، عوارض جانبی ویتامین B17 بستگي به نوع دوز مصرف آن و نوع استفاده از آن دارد.

آيا ويتامين B17 در درمان سرطان نقش دارد؟

اولین فرضیه در مورد درمان سرطان توسط این وينامين اين بود كه  مصرف آن  آنتی اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهد، که ممکن است رشد سلول‌های سرطانی را در ابتدا مهار کند و سلول های سالم را رشد دهد فرضيه بعدي  افزایش ویتامین B17 موجب افزایش شمارش گلبول‌های سفید و افزایش ایمنی بدن می‌شود.

ویتامین B17، ماده‌ی بسیار غلیظي هست که به عنوان پادز برای سلول‌های سرطانی و جلوگیری از پیشرفت سرطان از طریق تولید سیانور هیدروژن مورد در دهه‌ی 1800 مورد استفاده قرار گرفت كه بعدا ممنوع شد و این نظریه تا اين زمان  هم یکی از بحث های مطرح در جهان است وهیچ اطلاعات جامعی از اثربخشی آن پشتیبانی نمی‌کند علاوه بر این، سمیت سیانید در هسته ها گزارش شده است. علیرغم این نگرانی‌ها، بسیاری از وب سایت‌ها، اين ويتامين را به عنوان یک درمان سرطانی قابل قبول  معرفي می کنند .در حالي در سال 2018 ، انستیتوی ملی سرطان (NCI) خاطرنشان كرد كه ماده معدنی اين ويتامين  منجر به تولید سیانید در بدن می‌شود و موجب مسموم شدن بدن و در موارد شديد مرگ می‌شود.

همچنین برخی از مروجین‌ها ادعا می‌کنند كه آمیگدالین یک ویتامین B17 است و سرطان به علت کمبود B17 به وجود می‌آید و در حالي كه انستیتوی تغذیه ویتامین‌های آمریكا آن را به عنوان یك ویتامین تأیید نمی‌كند هیچ داده ای این ایده را ثابت نمی‌کند. مؤسسه ملی سرطان از پزشکانی که معتقد بودند براي درمان بیمارانشان از اين ويتامين کمک گرفته اند گزارشی درخواست کرد. طبق اين گزارش متخصصان به این نتیجه رسید که 2 نفر از 67 بیمار پاسخ کامل داشته و 4 مورد کاهش اندازه تومور داشتند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید