جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی جدید بارگیری ابری برای بهبود در عملکرد بازنشانی سیستم عامل

author منتشر کننده
بدون نظر 11 0
ویژگی جدید بارگیری ابری برای بهبود در عملکرد بازنشانی سیستم عامل

درگذشته وقتی عملکرد ویندوز کند یا خراب می‌شد، نیاز بود تا برای بهبود این خرابی، ویندوز جدید نصب کرد، فارق از دردسرهای این کار معمولا برنامه هایی که در درایو C نصب شده بود و تمامی فایل‌های ذخیره شده در این درایو پاک می‌شد و عملکرد backup گرفتن بسیار مشکل بود. اما از بعد از ویندوز 8 این قابلیت در ویندوز اضافه شد که به جای عوض کردن ویندوز، به راحتی بتوان سیستم عامل را به حالت اولیه بازنشانی کرد و یا آپدیت نمود. خط مشی شرکت مایکروسافت بر این بوده تا برای بازنشانی یا بروزرسانی ویندوز 10، امکاناتی اضافه کند تا به این عملکرد بهبود ببخشد، همراه با عرضه این قابلیت شیوه بازیابی اطلاعات نیز راحت شده و با استفاده از درایوهای داخلی یا خارجی این کار صورت می‌گرفت. اما اخیرا ویژگی جدید به نام بارگیری ابری بر این کار آماده اضافه شدن بر سیستم‌های کامپیوتری و تبلت‌های ویندوزی است. البته به نظر می‌رسد از سال 2011 این امکان و ایده وجود داشته است.

بارگیری ابری

بارگیری ابری جایگزین جه قابلیتی است؟

راهی که تا قبل از آمدن ویژگی بارگیری ابری به طور معمول برای بازیابی اطلاعات بعد از بازنشانی ویندوز در سیستم‌های شرکت‌هایی چون، dell، asus و HP استفاده میشده استفاده بخشی از درایو داخلی سیستم و یا یک هارد جانبی بوده که به وسیله پورت usb به سیستم متصل می‌شود. به نظر می رسد مایکروسافت با روشهای مختلفی روبرو است که می تواند یک سیستم بدون مشکل را در لپ تاپ های مختلف بازیابی اطلاعات کند. به احتمال زیاد تلاش مایکروسافت بر این است که نسخه اصلی ویژگی بارگیری ابری را برای سیستم های windows lite و windows core منتشر کند. چرا که این شرکت تا کنون نسخه ساده‌ از ویندوز 10 را شبیه به سیستم عامل کروم (chromwos) منتشر کرده است که در این نسخه بدون نیاز به حافظه جانبی اطلاعات را از فضای ابری بازیابی می‌کند. این قابلیت بدون شک برای نسخه‌های بعدی که توسط این شرکت قرار است منتشر شود مانند windows lite ضروری به نظر می‌رسد.

بارگیری ابری در سیستم عامل‌های ios

اگر چه که نسخه ویندوزی ویژگی بارگیری ابری هنوز به طور کامل در دسترس نیست ولی به نظر می‌رسد این عملکرد همانند همان ویژگی محبوب در سیستم‌های اپل باشد که با نصب دوباره سیستم عامل و یا بروز رسانی آن تمامی اطلاعات موجود در سیستم از طریق یک نسخه ابری بعد از بازنشانی سیستم، بازیابی اطلاعات می‌گردد.

بارگیری ابری در ویندوز 10

مایکروسافت در نسخه‌های اخیر ویندوز 10 که در سری سیستم‌های surface موجود هست از یک ویژگی مشابه استفاده کرده است و به دستگاه این امکان را داده است تا با بارگیری و نصب نسخه‌ای از ویندوز 10 از تمام اطلاعات سیستم backup گرفته و در داخل فضای ابری قرار دهد تا بازیابی اطلاعات به خوبی صورت گیرد.

بارگیری ابری در نسخه پیش نمایش 18950 ویندوز 10

شرکت مایکروسافت در نسخه پیش نمایش 18950 ویندوز 10 از بارگیری ابری به عنوان قابلیت جدید در بازنشانی سیستم عامل پرده برداری کرده است، این قابلیت، همانطور که گفته شد یک ویژگی آزمایشی در نسخه ذکر شده است که به هنگام احتیاج و نیاز به ریست کردن یا نصب مجدد سیستم برای بهبود عملکرد سیستم خراب شده به کار می‌آید. این ویژگی سابقا در سیستم‌های مک بوک وجود داشته است که به وسیله این ویژگی این امکان فراهم بوده که به هنگام تنظیم مجدد دستگاه به نسخه جدید macos تمامی اطلاعات موجود در سیستم و نرم افزارها از طریق سرورهای اپل در دسترس بوده و کاربر دیگر هیچ نیازی به نصب و بازیابی مجدد آن نداشته است.

تاریخ انتشار نسخه اصلی ویژگی بارگیری ابری ویندوز 10

مرحله نهایی برای رونمایی این عملکرد این است که شرکت مایکروسافت باید اطمینان حاصل کند که ویژگی بارگیری ابری از پشتیبانی کامل تولید کنندگان سخت افزار و کلیه درایورهای سخت افزاری مهم برخودار است تا یک عملکرد خوب برای کاربران خود داشته باشد. انتظار می‌رود بعد از انجام تست‌ها و انتشار نسخه‌های آزمایشی، این ویژگی به تدریج در دستگاه ها ظاهر شود.

عملکرد بارگیری ابری

عملکرد بارگیری ابری به هنگام نیاز به بازنشانی سیستم عامل ویندوز و یا بروزرسانی آن به این صورت است که در قسمت بازنشانی در تنظیمات ویندوز، دو گزینه وجود دارد که یکی به بکآپ گیری از اطلاعات توصیه می‌کند، با اضافه شدن این ویژگی قابلیت بکآپ در فضای ابری icloud فراهم می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید