جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی های جالب کمتر توجه شده در ویندوز 10

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
ویژگی های جالب کمتر توجه شده در ویندوز 10

ویندوز به عنوان یک سیستم عامل فراگیر در بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری شناخته می‌شود. نیاز روزمره برای انجام امور این مسئله را پر رنگ می‌کند که هر چه نسبت به استفاده از امکانات این سیستم عامل مهارت و اطلاعات کسب شود برای کاربری و کاربردهای آن موفقیت بیشتری کسب خواهد شد. ویندوز 10 در حال حاضر آخرین نسخه عرضه شده این سیستم عامل است. در این مقاله به شش ویژگی‌ای که کمتر به آن شناخت وجود دارد اشاره می‌شود.

دسکتاب مجازی ویندوز 10

شرکت مایکروسافت با افزودن قابلیت دسکتاب مجازی در ویندوز 10 این امکان را فراهم کرده است که بتوان چندین دسکتاب مجزا درست کرد. به تعداد دسکتاب‌های ایجاد شده می‌توان ویندوز و برنامه‌های متفاوت داشت. به طور مثال با این قابلیت منحصر به فرد مسائل درسی، کاری و یا شخصی را از هم جدا کرد. مهمترین ویژگی این قابلیت راحتی در انتقال صفحات باز شده ویندوز است که با کلید پنجره+tab از برنامه باز شده به راحتی به برنامه‌های باز در سایر دسکتاب‌های ایجاد شده می‌توان جا به جا شد.

ویژگی Storage Sense در ویندوز 10

Storage Sense در ویندوز 10 به عنوان یک برنامه برای آزاد سازی خودکار فضای هارد دیسک کامپیوتر به کار می‌رود با فعال کردن این گزینه در ویندوز، فایل‌هایی که در پوشه temp بوده و برنامه از آن استفاده‌ای ندارد و همچنین برنامه‌هایی که بیش از سی روز از بودن آن در سطل زباله گذشته باشد به طور خودکار برای همیشه پاک می‌شود. تمیزتر و مرتب کردن فضای داخلی سیستم کار این ویژگی تعریف شده در ویندوز 10 است. اگر برنامه و اپلیکیشن‌های سیستم حجم زیادی از فایل‌های موقت تولید می‌کنند دارید این قابلیت بسیار برای آزاد سازی فضای دیسک کاربرد دارد.

حالت god mode ویندوز 10

تنظیمات ویندوز 10 در دو منوی settings، کنترل پنل و یا حتی بخش مدیریت سخت افزار بعنی drive manager وجود دارد اما گاهی نیاز هست بدون جست و جو و با داشتن تنظیمات مرتب در یک جا کاربردی ترین بخش‌های تنظیماتی را در دسترس داشت. حالت gode mode در ویندوز این اختیار را به کاربر خود می‌دهد که هر آنچه نیاز دارد در یک بسته داشته باشد.

ویندوز 10 

Dynamic Lock ویندوز 10

گاهی اوقات انجام کارهای روزمره و استفاده از کامپیوتر با هم باعث می شود در انجام امور انسان را دچار فراموشی کند که سیستم خود را قفل کند. اما با قابلیت Dynamic Lock ویندوز 10 می‌توان طوری برنامه ریزی کرد که کامپیوتر به صورت خودکار به هنگام خارج شدن اتصال بلوتوث گوشی همراه از برد سیستم، قفل گردد. این یک افزونه فوق العاده برای ویندوز 10 است برای روشن کردن این قابلیت ابتدا باید گوشی را با سیستم جفت (pair) کرد، در گام بعدی باید بهSetting ،Accounts  بروید و روی  Sign-in options کلیک کنید. تا قسمت Dynamic Lock  پایین بیایید و تیک کادر Allow Windows to detect when you’re away and automatically lock the device را فعال نمایید.

ویژگی File History در ویندوز 10

صاحبان سیستم های کامپیوتری کمتر این دغدغه را دارند که به طور منظم بخواهند به فکر تهیه نسخه پشتیبان از سیستم عامل خود داشته باشند، اما ویندوز 10 این قابلیت را دارد که به کاربرانش این پیشنهاد را داده که به صورت خودکار و منظم این اتفاق بیافتد. File history در هر ساعت و یا هر زمانی که توسط کاربر تعیین می‌شود نسخه از فایل‌های ایجاد شده به عنوان پشتیبان برداشته می‌شود و در هارد اکسترنالی که به pc متصل است، ذخیره سازی می‌شود. این بهترین روش از روش‌های موجود برای اطمینان از امن بودن و حفاظت از اطلاعات است. با این کار در صورت پاک شدن و از بین رفتن داده‌های انبوه رایانه‌ای در سریعترین زمان همان اطلاعات با چند کلیک بازیابی می‌شود.

ویندوز 10

کلیپ‌بورد ابری ویندوز 10

امکانات کاربری راحت برای انتقال اطلاعات بین سیستم pc و گوشی‌های موبایل یکی از دغدغه‌های اساسی شرکت‌های سیستم عامل سازی بوده و هست ویندوز 10 درقابلیتی به عنوان کلیپ بورد ابری این قابلیت را بین کامپیوتر و موبایل‌های اندرویدی یا گوشی‌های اپل ایجاد کرده است که به کاربران خود اجازه دهد به طور مستقیم محتوا را از کامپیوتر به گوشی انتقال دهند. این کلیپ بورد مبتنی بر فضای ابری، اجازه کپی کردن و پیست کردن محتوا در گوشی‌های ios و یا اندروید را می‌دهد. از ویژگی جذاب این قابلیت این است که به صورت افزونه در مجموعه نرم‌افزارهای آفیس قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید