جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی‌های خمیر دندان خوب

author منتشر کننده
بدون نظر 6 0
ویژگی‌های خمیر دندان خوب

دندان­ ها عضو بسیار مهم و حساس بدن ما هستند که اگر از آنها غافل شویم ممکن است روزی تلافی آن را سر ما در بیاورند و ما را به چنان دردی گرفتار کنند که مسلمان نبیند و کافر نشنود. از این رو توجه به دندان­‌ها و نگهداری و مراقبت از آن‌ها اهمیت ویژه­‌ای پیدا می‌­کند، مخصوصاً این که هزینه درمان نیز بسیار زیاد است و ممکن است ما را با هزینه ­های هنگفت مواجه کند. در مراقبت از دندان‌­ها آنچه اهمیت دارد و البته کمی هم مورد بی­ مهری قرار گرفته است، توجه به نوع مسواک و نوع خمیر دندانی است که مورد استفاده قرار می ­گیرد. ما در این نوشتار قصد داریم ما معرفی ویژگی ­های یک خمیر دندان خوب شما را در داشتن دندان­‌های سالم و تمیز کمک کنیم. پس تا پایان این نوشتار ما را همراهی نمایید.

فلوراید خمیر دندان

فلوراید از جمله مواردی است که هنگام خرید خمیر دندان باید به آن توجه کرد چرا که این ماده معدنی نقش بسیار مهمی در کاهش پوسیدگی و کاواک (کرم خوردگی) دندان دارد. از طرفی فلوراید باعث محکم ­تر شدن مینای دندان شده و می‌تواند با رسوب دادن دوباره مواد معدنی در مناطقی از دندان که در مراحل اولیه پوسیدگی هستند، از پوسیدگی جلوگیری کرده و دندان را ترمیم نماید. بنابراین هنگام خرید خمیر دندان به فلوراید دار بودن آن توجه کنید. میزان فلوراید در خمیر دندان خوب باید در حدود 1000 بخش در میلیون (ppm) باشد.

سطح سایشی خمیر دندان

سطح سایشی خمیر دندان یا RDA ماده ساینده­ ای است که برای سفید و تمیز کردن دندان به کار می‌­رود. میزان این ماده در خمیر دندان‌­های مختلف متفاوت است. در خمیر دندان‌­هایی که برای سلامت دندان مناسب هستند سطح RDA 250 یا کمتر از آن است. توجه کنید چنانچه سطح RDA بیشتر از این مقدار باشد می‌تواند به دندان‌­ها آسیب وارد نماید. خمیر دندان­‌های دارای سطح سایشی بیشتر از 250 ایمن ارزیابی نمی­‌شوند.

سفید کنندگی خمیر دندان

داشتن دندان­‌های سفید که لبخند را قشنگ­ تر می‌­کند آرزوی همیشگی افراد است. از این رو هنگام خرید خمیر دندان سعی می‌کنند خمیر دندان­‌های سفید کننده را انتخاب نمایند. خمیر دندان­‌هایی که حاوی مواد ساینده هستند و از طریق صیقل دادن دندان‌­ها لکه­ ها را از سطح دندان پاک کنند. هر چند که نتایج پژوهش­‌ها نشان داده است که خمیر دندان‌­های سفید کننده آسیب چندانی به مینای دندان وارد نمی‌­کنند اما افرادی که دندان‌­های حساسی دارند بهتر است هنگام استفاده از آن‌ها جانب احتیاط را رعایت کنند و زیر نظر پزشک آن را مورد استفاده قرار دهند. بنابراین چنانچه خمیر دندان سفید کننده انتخاب می‌کنید فقط و فقط باید به میزان حساس بودن دندان­‌های خود توجه کنید و بس.

قدرت جرم گیری خمیر دندان

جرم دندان زمانی تشکیل می‌شود که نوعی از باکتری­‌ها که پلاک نام دارند و پیش و پس از مسواک زدن سطح دندان‌­ها را می­‌پوشانند، روی دندان سخت شوند و از این طریق جرم دندان را به وجود آورند. حذف این لایه از باکتری­‌ها یعنی حذف جرم از دندان­‌ها کار دشواری است و کسانی که می‌خواهند از به وجود آمدن آن جلوگیری کنند هم باید از خمیر دندان مناسب استفاده کنند و هم باید مرتب و البته درست مسواک بزنند. درست مسواک زدن دندان‌­ها می­‌تواند تا 80 درصد از جرم بستن دندان‌­ها جلوگیری نماید. استفاده از خمیر دندان­‌های کنترل کننده جرم که حاوی مواد شیمیایی همچون روی سیترات و پیروفسفات است می‌تواند کمک شایانی به افراد در تمیز کردن جرم دندان‌­هایشان بکند. پس اگر دندان‌های شما هم جرم دارد خمیر دندانی مناسب دندان­‌های شماست که پیروفسفات و روی سیترات داشته باشد تا از تجمع بیشتر جرم روی دندان جلوگیری نماید.

قدرت جرم گیری خمیر دندان

نکات مهم در انتخاب خمیر دندان خوب

از جمله نکاتی که هنگام خمیر دندان خوب باید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از:

انتخاب خمیر دندان خوب

توجه به نیازها و ترجیحات شخصی

امروزه خمیر دندان‌های مختلفی وجود دارند که هر فرد با توجه به نیاز خود و نیز ویژگی‌­های دندان­‌هایش باید از میان آن‌ها یکی را انتخاب نماید. تناسب خمیر دندان با نیازهای دندانی، میزان طراوت بخشی به دندان­‌ها و ... از عوامل مهم هنگام انتخاب خمیر دندان مناسب هستند.

آشنایی با گزینه­ های طبیعی

خمیر دندان­‌های طبیعی که معمولاً فاقد فلوراید هستند برای افرادی مناسب می‌­باشند که نسبت به مواد شیمیایی و فلورایدهای موجود در بازار نگرانند. این افراد می‌­توانند با شناخت گزینه­ های طبیعی که برای تمیز کردن دندان به کار می‌روند همچون استفاده از جوش شیرین تا مقدار زیادی از نگرانی‌های خود بکاهند.

اجتناب از خمیر دندان­‌های شیرین

در برخی مواقع برای خوش طعم­ تر شدن خمیر دندان‌­ها به آن‌ها شکر اضافه می ­کنند که خود عاملی برای پوسیدگی دندان­‌هاست. انتخاب این نوع خمیر دندان­‌ها و استفاده از آن‌ها برای هیچ گروهی توصیه نمی‌شود.

خمیر دندان‌های ژله ای با خمیر دندان‌های خمیری و مایع از نظر کیفیت و اثر گذاری هیچ تفاوتی ندارند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید