جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

ویژگی های کاربردی سرورهای اچ پی چیست

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
ویژگی های کاربردی سرورهای اچ پی چیست

هنگامی که صحبت از سرورهای برند اچ‌پی به میان می‌آید با گلچینی از ویژگی‌های سخت‌افزاری، مکانیزم‌های کنترلی و مدیریتی و مجموعه ابزارهای امنیتی روبرو هستیم که قدرت مانور زیادی در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد. یکی از ویژگی‌های شاخص سرورهای این شرکت تنوع در عرضه محصولات مختلف است، به طوری که امکان استفاده از سرورها در سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارات، شعب و کسب و کارهای کوچک و بزرگ بدون مشکل وجود دارد. به همین دلیل، کاربران می‌توانند متناسب با نیازهای کاری، محصولی که به آن نیاز دارند را خریداری کنند. در این مقاله، نگاهی کوتاه به ویژگی‌های کاربردی سرورهای اچ‌پی خواهیم داشت. همچنین با کلیک روی https://falnic.com/shop/servers/hp می‌توانید بررسی بهترین محصولات سروری اچ پی را مشاهده کنید.

ویژگی‌های کاربردی در زمینه امنیت

بدون اغراق باید بگوییم که سرورهای اچ‌پی از امن‌ترین سرورهای جهان هستند. به طور مثال، سرورهای اچ‌پی مجهز به ویژگی خاصی هستند که اثرانگشت (fingerprint) نام دارد. هریک از مولفه‌های حساس سرور، اثرانگشت مخصوص به خود را دارند. به همین دلیل، اگر سرور با حمله هکری روبرو شود، ماژول iLO با ارزیابی این اثرانگشت متوجه می‌شود که تغییرات ناخواسته‌ای به وجود آمده است. در این حالت، گزارشی برای سرپرست شبکه ارسال می‌کند تا بتواند از طریق راهکارهایی که iLO در اختیارش قرار می‌دهد یا نرم‌افزار پیشرفته HPE OneView فرآیند بازیابی را بر مبنای آخرین وضعیت شناخته شده ایمن و پایدار سیستم انجام دهد و فریم‌ویر را به حالت اول بازگرداند. به بیان دقیق‌تر، مادامی که مشخصات فنی فریم‌ویر یکسان با اطلاعات کارخانه نباشد، اجازه راه‌اندازی سرور را نمی‌دهد. این کار به منظور پیشگیری از حمله‌های سایبری و تغییر در کدهای دیجیتال فریم‌ویر سرور انجام می‌شود.

گزینه مناسبی برای استقرار در محیط‌های هیبریدی هستند

سرورهای اچ پی از رویکردهای توزیع‌شده پشتیبانی می‌کنند، به این معنا که قادر هستند بخشی از بار پردازشی و محاسباتی را از مراکز داده خارج کنند و به ابر انتقال دهند. به بیان دقیق‌تر، سرپرستان شبکه می‌توانند از سرورهای اچ‌پی برای پیاده‌سازی ابرهای درون سازمانی استفاده کنند و محاسباتی که نیازمند پردازش‌های سنگین هستند را به ابر عمومی انتقال دهند. این معماری ترکیبی باعث می‌شود تا توان محاسباتی سرور معطوف به انجام بارهای کاری حساس درون سازمانی شود و پردازش اطلاعاتی که حساس و محرمانه نیستند توسط ابر عمومی انجام شود. علاوه بر این، چشم‌انداز دقیق و روشنی در ارتباط با دستگاه‌های متصل به سرور، منابع فناوری اطلاعات و کلاینت‌هایی که در حال استفاده از منابع هستند در اختیار سرپرستان شبکه قرار می‌دهد.

در بحث محیط‌های ترکیبی، یکی از نکات مهمی که سرپرستان شبکه نسبت به آن حساس هستند، دریافت و نصب به‌روزرسانی‌های منتشر شده برای سرورها است. سرورهای اچ‌پی با خودکارسازی به‌روزرسانی، زمان سپری شده برای این فرآیند را کاهش می‌دهند. در نتیجه، سرپرستان شبکه دغدغه‌ای از بابت عدم وصله کردن آسیب‌پذیری‌های شناخته شده نخواهند داشت، زیرا تمامی کارها در پشت صحنه به شکل خودکار انجام می‌شود.

انعطاف‌پذیری و عملکرد بالا در انجام محاسبات

یکی دیگر از مزایای منحصر به فرد سرورهای اچ‌پی انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها است. این سرورها نه تنها مجهز به حافظه پایدار هستند، بلکه به فناوری‌های جدیدی در زمینه پشتیبانی از گذرگاه حافظه تجهیز شده‌اند تا کاربران بتوانند به راحتی از رسانه‌های ذخیره‌ساز همراه با سرور استفاده کنند. به طوری که بهره‌وری زیرساخت‌های فناوری اطلاعات به میزان قابل توجهی بیشتر می‌شود.

سرور g10 plus

به کارگیری سخت‌افزارهای جدید و بهینه‌سازی فناوری‌های قدیمی

به طور معمول، هر نسل جدیدی که از سرورهای اچ‌پی به بازار عرضه می‌شوند مجموعه‌ای از قابلیت‌های سخت‌افزاری جدید را معرفی می‌کنند و برخی از ویژگی‌های قدیمی آن‌ها نیز بهبود پیدا می‌کند. به طور مثال، سرورهای سری HPE Gen 10 Plus از جدیدترین پردازنده‌های مقیاس‌پذیر زئون اینتل پشتیبانی می‌کنند که بالاترین عملکرد را در انجام محاسبات ارائه می‌دهند. به‌کارگیری فناوری‌های جدید به این معنا است که شما دست‌کم برای چند سال بی نیاز از به‌روزرسانی سخت‌افزار خواهید بود.

افزایش سرعت در انجام کارها

یکی دیگر از مزایای شاخص سرورهای اچ‌پی توانایی آن‌ها در انجام سریع کارها است. این سرورها مجهز به فناوری IST مخفف intelligent System Tuning  هستند که نقش مهمی در افزایش سرعت سرور دارند. این فناوری شامل زیرمجموعه‌های مختلفی است که هر یک روی بهینه‌سازی مولفه خاصی از سرور متمرکز هستند. از زیرمجموعه‌های مهم این فناوری باید به Jitter Smoothing، Core Boosting و Workload Matching اشاره کرد. عامل مهم دیگری که باعث افزایش سرعت سرور می‌شود، پشتیبانی از رم‌هایی است که باس بالایی دارند. به طور مثال، در سرورهای جدید کاربران توانایی استفاده از رم‌های DDR4 در ظرفیت‌های چند ترابایتی با باس بالا را دارند که نقش مهمی در انجام سریع‌تر کارها دارند. 

بالاترین سطح از عملکرد و قابلیت اطمینان

اچ پی اولین سازنده سرور استاندارد X86، سرور رک و سرور تیغه‌ای بود. این پشتوانه چندین دهه در زمینه ساخت سرورها به این معنا است که اچ‌پی در مقایسه با رقبا تجربه کافی در زمینه تولید سرورهای با کیفیت دارد. به طوری که در 30 سال گذشته، بالغ بر 40 میلیون سرور تولید شده توسط اچ‌پی توسط سازمانی‌های کوچک و بزرگ خریداری شده است.

مقیاس‌پذیری

سرورهای اچ‌پی به مقیاس‌پذیری مشهور هستند. به طوری که امکان اتصال چند کلاینت به شکل همزمان به منابع را فراهم می‌کنند. به طوری که این امکان وجود دارد تا طیف گسترده‌ای از تجهیزات تین کلاینت یا زیر کلاینت را خریداری کرد و آن‌ها را به سرور متصل کرد. در این حالت، سرور توانایی پاسخ‌گویی به درخواست‌های همه کلاینت‌ها را دارد.

حافظه پایدار مقیاس‌پذیر به منظور رسیدگی سریع با بارهای کاری

اچ‌پی در ارتباط با حافظه‌های پایدار مقیاس‌پذیر می‌گوید: «حافظه مقیاس‌پذیر پایدار (Scalable Persistent Memory) به میزان قابل توجهی عملکرد سرور در زمینه کار با داده‌ها را بهبود بخشیده است».

Scalable Persistent Memory یک راه‌حل ذخیره‌سازی یکپارچه است که اجازه می‌دهد داده‌هایی در مقیاس ترابایت با سرعت و امنیت بالایی میان بخش‌های مختلف سرور انتقال داده شوند.

سرورهای اچ پی

اچ‌پی بر این باور است که راه‌حل ابداعی این شرکت، 27 برابر سریع‌تر عملیات بازرسی برنامه‌ها و 20 برابر سریع‌تر فرآیند بازیابی پایگاه داده‌ها را انجام می‌دهد. به طوری که سریع‌ترین حافظه پایدار موجود در بازار است.

رویکرد این شرکت ترکیبی از DRAM‌های استاندارد به همراه حافظه فلش NAND و میکروکنترلر با باتری یکپارچه روی ماژولی است که در یک اسلات حافظه استاندارد قرار می‌گیرد. برخلاف نسل اول حافظه پایدار که در ظرفیت NVDIMM هشت گیگابایتی در دسترس بود، آخرین نسلی که اولین بار با سرورهای Gen10 به بازار عرضه شد در ماژول‌های 16 گیگابایتی توسعه پیدا کرد. علاوه بر این، سرورهای نسل جدید این شرکت مثل Gen10 توانایی پشتیبانی از انواع حافظه‌های Intel 3X XPoint را دارند.

اگر سوالی در زمینه سرورهای اچ پی دارید، می‌توانید آن را در بخش نظرات از کارشناسان ما بپرسید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید