جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پروبیوتیک ها در از بین بردن علائم کووید ۱۹ موثرند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
پروبیوتیک ها در از بین بردن علائم کووید ۱۹ موثرند

نتایج آزمایش بالینی جدید نشان می دهد ممکن است پروبیوتیک ها بتوانند به افراد کمک کنند تا بدترین اثرات کووید۱۹ را از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار مه ر به نقل از مدیسن نت، محققان گزارش می‌دهند افراد واکسینه شده‌ای که دارای یک پروبیوتیک لاکتوباسیلوس هستند، علائم کووید در آنها کاهش یافته و حتی به تأخیر می‌افتد.

محققان گفتند که این مطالعه نشان می‌دهد که پروبیوتیک ها می‌توانند یک روش ساده و ارزان برای معالجه افرادی باشند که در معرض کووید قرار گرفته اند.

پروبیوتیک ها برای تقویت باکتری‌های مفید و مخمرهایی که در بدن زندگی می‌کنند، و عمدتاً در دستگاه گوارش هستد، عمل می‌کنند.

دکتر «پل ویسچمایر»، محقق ارشد از بخش بیهوشی دانشگاه دوک کارولینای شمالی، گفت: «شواهد محکمی وجود دارد که نشان می‌دهد پروبیوتیک ها در برابر عفونت‌های تنفسی تأثیر محافظی دارند.»

ویسچمایر در ادامه افزود: «مطالعه ما به این تصور اعتبار می بخشد که میکروب‌های همزیستی می‌توانند شرکای ارزشمندی در مبارزه با کووید ۱۹ و به طور بالقوه سایر بیماری‌های همه گیر آینده باشند.»

در این مطالعه، محققان ۱۸۲ بیمار را که واکسینه نشده بودند، استخدام کردند و در معرض افراد مبتلا به کووید قرار دادند، اما هنوز هیچ علامتی در آنها ایجاد نشده بود.

نیمی از آنها به طور تصادفی یک پروبیوتیک از Lacticaseibacillus rhamnosus GG، باکتری‌هایی که به طور طبیعی در دستگاه گوارش افراد یافت می‌شود، دریافت کردند. بقیه دارونما گرفتند.

شرکت کننده‌هایی که پروبیوتیک را مصرف کردند ۶۰ ٪ کمتر از کسانی که دارونما دریافت کردند دچار علائم کووید شدند.

آنها همچنین تمایل داشتند که از عفونت کووید طولانی جلوگیری کنند، اما تفاوت آن بین این دو گروه از شرکت کنندگان از نظر آماری معنی دار نبود.

ویسچمایر خاطرنشان کرد: «پروبیوتیک ها برای تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش مواد شیمیایی بدن مرتبط با التهاب و افزایش سد محافظ ریه در برابر عفونت شناخته شده اند.»

وی گفت: «ما در واقع از این یافته‌ها تعجب نکردیم. مطالعات متعددی انجام شده است که اثربخشی قوی پروبیوتیک ها در برابر عفونت‌های تنفسی را نشان داده است.»

ویسچمایر افزود: «سایر مطالعات اولیه نشان داده اند که پروبیوتیک ها همچنین ممکن است اثر واکسن‌ها را در برابر سایر بیماری‌های ویروسی مانند آنفلوانزا تقویت کند.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید