جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پروتز نکنیم

author منتشر کننده
نظرات (3) 18 0
پروتز نکنیم

امروزه درصد زیادی از مردم از پروتز برای زیبایی استفاده می­‌کنند. در این میان زنان بسیار بیشتر از مردان از این عمل استفاده می‌­کنند. پروتز به دو منظور بازسازی اعضای بدن و به هدف زیبایی انجام می­‌گیرد. اما بیشتر مردم بدون داشتن مشکل خاص بدنی از پروتز برای زیباسازی اندام و صورتشان استفاده می­‌کنند. پروتز زیبایی شامل پروتز لب، سینه، باسن، گونه و ... است. بیشتر افرادی که پروتز انجام می‌­دهند به مرور پوست بدنشان مستعد پیری و چروک خوردگی می­‌شود. بسیاری از افراد از پروتزشان راضی نیستند و این اعمال برایشان مثل یک عادت مریض درآمده است.

پروتز

چرا پروتز پرطرفدار است؟

تا سال‌ها پیش افرادی که به پروتز تن می­‌دادند، بسیار کم بودند. دلیل آن این بود که چیزی بعنوان پروتز بدرستی جای نیفتاده بود. امروزه اکثر زنان در جامعه عمل زیبایی انجام داده‌­اند. معیار زیبایی در جهان هر ساله عوض می­‌شود. چند سالی است که صورت‌­های عروسکی شامل گونه‌­های برجسته، دماغ سربالا و چشم­‌های گربه­‌ای به شدت مد شده است که در میان عمل­‌های زیبایی پروتز آسان­‌ترین راه برای رسیدن به این خواسته­ است. بسیاری از افراد با انجام عمل‌­های زیبایی طبق یک الگوی خاص شبیه به همدیگر شده‌­اند که این اتفاق خوبی نیست.

معایب پروتز

پروتز در زمانی که بوجود آمد بعنوان جایگزینی برای عضو از دست رفته و به معنای اندام مصنوعی است. اما پزشکان دریافتند که از این عمل می‌­توان به منظور زیبایی بیشتر استفاده کنند. امروزه هزینه­‌های عمل­‌های زیبایی که پروتز بخش عمده­‌ی آن را تشکیل می‌­دهد، بسیار زیاد و تعداد درخواست­‌کنندگان از آن هم بالاتر است. پروتز در موارد زیادی آثار خوبی بجای گذاشته است اما در مواردی خاص اثرات جبران ناپذیری بجای مانده است که دیگر با هیچ عملی قابل اصلاح نیست. این موارد را میان سلبریتی‌­های ایرانی و خارجی می‌­توان مشاهده کرد.

پروتز باعث پیری زودرس می شود؟

پروتز اگر در جای معتبر انجام نگیرد ممکن است عوارض زیادی داشته باشد. عفونت در اندام­‌های بدن، از فرم افتادن و تغییر شکل پروتز از انواع عوارض آن است. برای مثال پروتز باسن در موارد بسیاری پس از چند ماه به شدت تغییر شکل داده و حتی از فرم اولیه بدن نیز بسیار بدتر شده است. در این حالت برای برگشت به فرم اولیه بدن باید عمل‌­های جراحی زیادی صورت بگیرد که در موارد بسیاری این اتفاق با موفقیت صورت نمی­‌گیرد. پروتز صورت معمولا اگر بیش از حد ترمیم شود به بافت صورت لطمه می­‌زند و پوست از انعطاف خود خارج می­‌شود که باعث پیری زودرس پوست می­‌شود.

پروتز در چه مواردی استفاده می شود؟

پروتز به منظور زیبایی، فرم‌دهی، افزایش اعتماد به نفس و تناسب بخشی به صورت و بدن و بازسازی اعضای آسیب دیده انجام می­‌گیرد. برای مثال پروتز سینه علاوه بر زیبایی برای افرادی که دچار مشکل پس از درمان سرطان سینه شده‌­اند به کار می‌­رود و یا پروتز در برخی موارد برای بازسازی اعضای از دست رفته در تصادف‌­هایی که باعث آسیب­‌های جسمی شده است، انجام می­‌گیرد.

پروتز لب

پروتز لب یکی از پرطرفدارترین پروتزها به حساب می‌­آید. این عمل باعث شده است تا  زنان برای پوشش‌دهی مشکلات ظاهری­‌شان مثل باریکی لب­‌ها، پشت لب بلند، فرم بد لب و دندان از آن استفاده کنند. پروتز لب اگر به منظور رفع مشکلات سطحی ظاهری باشد، در موارد زیادی با موفقیت به سرانجام می‌­رسد، اما اگر به منظور افراط کردن در برجسته‌­سازی اجزای صورت باشد، این عمل پس از مدتی با بدفرمی زیاد همراه می‌­شود که باعث ندامت افراد شده است.

پروتز گونه

پروتز بدن پرطرفدار‌ترین عمل در میان زنان است. در این میان پروتز گونه طرفداران زیادی دارد. گونه‌­ی برجسته امروزه یکی از معیارهای زیبایی به حساب می‌­آید. پروتز گونه در برخی  موارد برای چاق نشان دادن صورت و گاهی برای زاویه بخشی به صورت انجام می­‌گیرد. برخی از مردم بجای پروتز گونه از تزریق ژل و چربی در همان ناحیه استفاده می­‌کنند. در هنگامی که سن افزایش می­‌یابد، پوست صورت و بدن شل می­‌شود و دچار افتادگی می‌­شود که در این سنین معمولا زنان به سمت انجام پروتز روی می‌­آورند.

پروتز، رسیدن به زیبایی در یک شب

در گذشته برای رسیدن به هیکل و صورت‌­های متناسب از روش­‌های سنتی استفاده می‌­شد. برای مثال برای تناسب بخشی به هیکل از انواع ورزش­‌ها استفاده می­‌شد. یا برای توازن بخشی به صورت در گذشته از انواع آبرسان‌­های طبیعی، ماسک‌­های گیاهی یا ماساژ استفاده می­‌شد که امروزه پروتز جایگزین خوب و سریعی برای این موارد شده است. پروتز در چند ساعت آرزوی چندین ساله ما را برآورده می­‌کند. البته باید در نظر داشت که هر معلولی بی علت نیست.

عمل پروتز چگونه است؟

پروتز با استفاده از پایه‌­های مختلف با چند جنس گوناگون انجام می‌­گیرد. برای مثال پروتز سینه با پایه سالین و پایه سیلیکون انجام می­‌گیرد که در هرکدام جنس سینه فرق می­‌کند. پروتز سینه با پایه سیلیکونی در میان مردم بیشتر مورد قبول است. عمل زیبایی در هیچ جای جهان نفی نمی­‌شود اما باید تلاش شود تا این کار بصورت یک اجبار برای زنان تبدیل نشود. تعداد زنانی که پروتز می­‌کنند بسیار زیاد است و این کار تا جایی پیش می‌رود که اعتماد به نفس زنانی که تابحال عمل زیبایی انجام نداده‌­اند بسیار پایین است.

پروتز یا روش های سنتی

در میان هزاران عمل جراحی که امروزه در جهان وجود دارد، هنوز هم هستند افرادی که روش­‌های سنتی را ترجیح می­‌دهند. برای مثال بجای استفاده از پروتز که در چند ساعت تغییرات خواسته شده را به بدن یا صورت فرد اعمال می‌­کند، استفاده از روغن­‌های گیاهی و طب سنتی می‌­تواند جایگزین خوبی برای پروتز و انواع آن باشد. بالطبع روش­‌های سنتی بدون عوارض جانبی است و از جایی که پروتز در موارد زیادی با پشیمانی همراه بوده است، بجز در موارد خاص توصیه نمی‌­شود. اما متاسفانه امروزه پروتز جزو بدیهی ترین اعمال زنان درآمده است و بدون نیاز مبرم به آن به عمل‌­های جراحی و پروتز روی می­‌آورند.

پروتز تا چه زمانی تاثیرش باقی است؟

انواع پروتز بسته به شرایط بدنی شخص و نوع پروتز آن تاثیرات متفاوتی روی فرد می­‌گذارد. برای مثال پروتز لب در افراد بطور متوسط هر یکسال یک بار نیاز به تمدید دارد. اما تمدید پروتز باسن و سینه باتوجه به نوع تاثیرگذاری­شان نیاز به مدت طولانی تری دارد. بعد از انجام پروتز لازم است تحرکات بدنی تا حد لازم کم شود اما به محض گذراندن دوره نقاهت با مشورت پزشک، شخص باید شروع به ورزش­‌هایی کند که به تناسب و تعادل در نواحی پروتز شده کمک ­کند.

پرطرفدارترین عمل پروتز

یکی از دلایل محبوبیت پروتز در میان افراد الگوی به راه افتاده در جامعه است که زنان را به سمت پروتز سوق می‌­دهد. الگوهای زیبایی هر ساله تغییر می­‌کند. سال‌هایی­ست که گونه‌­های برجسته، لب‌­های قلوه‌­ای و برجستگی­‌های بدن مد نظر اکثر زنان است. این در حالی است که در ایران تعداد عمل­‌های جراحی و مهم‌­تر از همه پروتز بدن و صورت بسیار مورد توجه زنان قرار گرفته است. این الگو اولین بار توسط سلبریتی‌­های هالیوودی مثل آنجلینا جولی انجام گرفت. او که اسطوره زیبایی و نماد لب­‌های قلوه­‌ای است، جزو اولین زنانی بود که پروتز را در دنیا بصورت همگانی درآورد. پس از او زنان شروع به انجام این عمل کردند و این کار تا جایی پیش رفت که امروزه اکثر زنان به یک شکل درآمده اند. براساس آمار، درصد رضایت زنان در دنیای امروزی بسیار کمتر از چند سال پیش است. پروتز به معنای یک عضو مصنوعی که در جاهای مختلفی از بدن به کار گذاشته می­‌شود به بخش­‌های مختلفی تقسیم می­‌شود. از پروتز مو تا پروتز لب همگی بخش زیبایی را در برمی­‌گیرند که بسیار مورد توجه است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. واقعا موندم چرا نمیرن طبیعی تپل بشن مگه کار سختیه این همه عذاب برای زیبایی فکر میکنم اغلب بابت اینه که هیچ نوع درکی از درد و بیماری ندارن.

  1. از مقاله ی جالب و پر مغز شما کمال قدردانی را داریم.

  1. ممنون از اطلاعات کامل و دقیقتون...واقعا آموزنده و جذاب بود

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید