جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پوست میوه‌ها را دور نیاندازیم

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
پوست میوه‌ها را دور نیاندازیم

پوست میوه و برگ­‌های آن همگی بخشی از میوه محسوب می­‌شوند که فواید بیشماری دارند و منبع غنی از ترکیبات و مواد مغذی به شمار می­‌روند. موادی که به تقویت بدن کمک کرده و انواع و اقسام ترکیبات مغذی را برای بدن تامین می­‌نمایند. بنابراین بهتر است با آشنایی از خواص پوست میوه‌­ها هنگام خوردن آن‌ها را دور نیاندازیم تا بتوانیم از مواد مغذی آن بهره‌­مند شویم.

آشنایی با خواص پوست میوه موز

پوست میوه موز بیش از گوشت آن پتاسیم، منیزیم و فیبر دارد. همچنین این ماده مغذی سرشار از لوتئین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل می­‌کند و چشم را در برابر انواع بیماری‌­های چشمی محافظت می­‌نماید. اسید آمینه تریپتوفان پوست موز با افزایش سطح هورمون سروتونین مانع از افسردگی می­‌شود و به درمان آن کمک می­‌کند. بهترین روش مصرف پوست موز جویدن آن و یا جوشاندن و سپس سرخ کردن آن در ماهیتابه است. همچنین می‌­توان پوست موز را خشک کرد و سپس آن را همانند چای دم کرد.

آشنایی با خواص پوست میوه پرتقال

پوست میوه پرتقال دو برابر بیشتر از گوشت آن ویتامین ث دارد. همچنین این ماده مغذی دارای مقادیر زیادی ویتامین B6، ریبوفلاوین، منیزیم، کلسیم و منیزیم دارد. فلانوئید پوست پرتقال دارای خواص ضد سرطانی و ضد التهابی است. بنابراین می‌‌تواند به میزان چشمگیری از ابتلا به سرطان جلوگیری نماید. همچنین مصرف پوست پرتقال باعث می‌­شود آهن بیشتری جذب بدن شود. بهترین روش مصرف پوست پرتقال رنده کردن آن و استفاده از آن در سالاد، روغن زیتون و یا شیرینی‌­های خوشمزه خانگی است. البته می­‌توان پوست پرتقال را خشک کرد و همانند چای آن را دم کرده و مصرف کرد. استفاده از این روش در هنگام سرما خوردگی و آنفولانزا بسیار موثر است.

پوست میوه

آشنایی با خواص پوست میوه سیب

پوست میوه سیب دارای مقادیر زیادی فیبر، ویتامین ث، ویتامین آ و پتاسیم است. همچنین این ماده مغذی چهار برابر بیش از گوشت خود ویتامین کا دارد که این میزان می­‌تواند حدود 5 درصد از نیاز روزانه بدن را به این ویتامین تامین نماید. پوست سیب آنتی اکسیدانی قوی به نام کورستین دارد که عملکرد ریه را بهبود بخشیده، مشکلات تنفسی را کاهش می‌­دهد و از طریق مقابله با آسیب بافت­‌های مغز از حافظه محافظت می‌­نماید. همچنین تریترپنوئید موجود در پوست سیب با انواع سرطان­‌ها مقابله کرده و اسید اورسولیک آن نیز رشد عضلانی را تقویت می‌­نماید. پوست سیب با آن که منجر به افزایش حجم ماهیچه‌­ها می­‌شود ولی از ابتلا به چاقی مفرط جلوگیری می­‌کند. بنابراین زمانی که پوست سیب را دور می‌­اندازید در واقع مانند این است که بخش زیادی از مواد مغذی آن را دور ریخته‌­اید. پس بهتر است پوست آن را بعد از شست و شوی مناسب مصرف کنید.

پوست میوه

آشنایی با خواص پوست میوه کیوی

پوست میوه کیوی بیش از گوشت آن آنتی اکسیدان، ویتامین ث و فلاونوئید دارد. این ماده مغذی روند پیری را کند کرده، با افزایش احساس سیری در افراد منجر به کاهش وزن آن‌ها می­‌شود و همچنین عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می­‌بخشد. هر چند که پوست کیوی کرک دار است و خوردن آن برای بسیاری تقریباً ناممکن ولی می‌‌­شود با پاک کردن کرک­‌های آن پوست کیوی را نیز مصرف کرد و از فواید بیشمار آن بهره­‌مند شد. بهترین روش مصرف پوست کیوی این است که کرک­‌های روی آن را پاک کنید و سپس آن را همانند هلو گاز بزنید.

پوست میوه

آشنایی با خواص پوست میوه خیار

پوست میوه خیار سرشار از فیبر غیر محلول، پتاسیم، بتاکاروتن، آنتی اکسیدان و ویتامین کا است. این ماده مغذی کالری بسیار پایینی دارد و می‌­تواند در حفظ سلامتی چشم بسیار موثر باشد. خیار میوه‌­ای است که از 96 درصد آب تشکیل یافته است بنابراین این میوه همراه با پوست خود می‌­تواند برای رفع عطش بسیار موثر باشد. همچنین از پوست خیار می­‌توان به عنوان ماده­‌ای که روند پیری را کند می­‌کند یاد کرد. استفاده از پوست خیار به عنوان ماسکی برای صورت در بین مردم بسیار مرسوم می­‌باشد. بنابراین زمانی که می‌­خواهید این میوه را مصرف کنید و یا زمانی که می‌­خواهید سالاد درست کنید پوست آن را دور نیاندازید و این میوه با ارزش را همراه با پوست آن مصرف نمایید تا از فواید بی­‌نظیر آن بهره­‌مند شوید. فقط هنگام شست و شو آن را با دقت بشویید تا میکروب­‌های موجود روی آن به طور کامل از بین بروند.

پوست میوه

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید