جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیشرفت چه زمانی حاصل می شود؟

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
پیشرفت چه زمانی حاصل می شود؟

در هر جای دنیا برای رسیدن به مقوله موفقیت به پیشرفت نیاز است. این پیشرفت می‌­تواند در جهت درسی، آموزشی، مادی، اخلاقی و ... باشد. پیشرفت زمانی حاصل می­‌شود که از لحاظ مغزی و فیزیکی آمادگی هرگونه تغییر در برنامه زندگی وجود داشته باشد. افراد زیادی بودند که در طول چند ماه توانستند به پیشرفت بزرگی در زندگی­شان برسند و افراد زیادی هستند که سال‌هاست نتوانستند به پیشرفتی در زندگی­شان دست پیدا کنند. برای بدست آوردن پیشرفت کافی است توانایی ذهنی را بلقوه نشان دهیم. ورزشکاری که سال‌هاست تمرین ندارد و بدنش از هیچ جهتی آمادگی ندارد هیچ گاه نمی‌­تواند در مسابقات جهانی شرکت کند و مقام بیاورد. اما کسی که شاید تنها چند ماه تمرین فشرده کرده می‌­تواند جای بازیکن اول را بگیرد. برای پیشرفت نیاز است تا عمل کنیم و از سخن گفتن بیهوده بپرهیزیم.

پیشرفت

برای پیشرفت کردن تا چه زمانی فرصت داریم؟

هیچ گاه برای شروع دیر نیست. ما می‌­توانیم سال‌ها با خودمان بگوییم که دیگر برای ادامه تحصیل دیر باشد و همین مدت کوتاهی که در اختیار داریم را از دست بدهیم. اما یک فرد زمانی پیشرفت می‌­کند که بجای فکر کردن به عدم توانایی هایش، خودش را در موقعیت چالش برانگیز قرار دهد و آن‌جا تصمیم بگیرد که می­‌تواند ادامه دهد یا خیر. رمز موفقیت افراد موفق در حرکت کردن و جهت داشتن است. یک فرد موفق به سمت هدف تعیین شده­اش حرکت می­‌کند. در کنار فعال بودن و بلفعل در آوردن استعدادها مبحث مهمی قرار دارد که اسم آن جهت داشتن است. جهت داشتن به معنای هدف را مشخص کردن و در آن جهت حرکت کردن است. این کار به شما کمک می‌­کند که در زندگی­تان راه عبثی را نروید و بدن و مغزتان را در راه­‌های اشتباه خسته نکنید.

آیا پیشرفت‌های یک شبه قابل اعتماد هستند؟

پیشرفت زمانی بدست می‌­آید که زمان و انرژی ات را در راهش بگذاری. پیشرفتی که یک شبه بدست بیاید به همان اندازه ریسکی می‌­تواند از بین برود. این مبحث در خیلی از موارد صدق نمی­‌کند. چه بسا افراد موفقی هستند که یک شبه ستاره شدند و هنوز از این موقعیت نهایت استفاده را می‌­برند. پیشرفتی که برایش سال‌ها زمان صرف کنی و انرژی تو را بگیرد خیال تو را بابت ماندگاری اش راحت می‌­کند. پیشرفت­های بزرگ کاری، تحصیلی، مالی، اخلاقی و ... با تلاش و کوشش بدست می‌­آیند و زمانی که بدست بیایند بدون تلاش مستمر از بین می­‌روند. پس به همان اندازه که برای پیشرفتت تلاش کرده‌­ای باید برای اثبات و نگه داشتن آن نیز تلاش کنی.

از پیشرفت ذهنی تا پیشرفت واقعی

شکست زمانی اتفاق می­‌افتد که بجای عمل کردن فقط پیشآمد‌ها را مرور کنیم. فکر کردن قبل از انجام هرکاری لازمه‌­ی پیشرفت در آن کار است اما زمانی که بجای عمل کردن تنها و تنها به آن کار فکر می­‌کنید، طولی نمی­‌کشید که آن فکر با کمی تعلل جایش را به فکر بدی می‌­دهد و تمام اتفاقاتی که می‌­توانست به خوبی برای شما رقم بخورد، از بین می‌­روند و در این ماجرا تنها خود شما مقصر هستید. پیشرفت ذهنی لازمه‌­ی پیشرفت واقعی است. زمانی شما به پیشرفت تحصیلی می­‌رسید که دلیل اهمیت تحصیل را در ذهنتان مرور کنید. زمانی که از نظر ذهنی شما آماده شوید در آن موقع آمادگی تمام کارهای سخت دنیا را دارید.

چگونه در شغلمان پیشرفت کنیم؟

شغل شما وابسته به میزان علاقه­ و استعدادتان به آن می‌­تواند شما را پیشرفت دهد. اصولا پیشرفت در کار و زندگی هنگامی به دست می­‌آید که شما با مثبت اندیشی به انجام آن مشغول باشید. شخصی که هر روز منتظر است تا از سرکار اخراج شود قطعا اخراج می­‌شود. افکار شما، ترس­‌های شما و دیدگاه شما در زندگی خودتان را می­‌سازد. مثبت اندیشی کلید موفقیت در کار است. پیشرفت شغلی با تلاش، دید مثبت به کار و به کارگیری نهایت استعدادتان به دست می­‌آید. برای آنکه همیشه با رضایت کامل کار کنید بهتر است کاری را انتخاب کنید که هم در آن استعداد داشته باشید و هم به آن علاقمند باشید.

پیشرفت

پیشرفت تحصیلی چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

پیشرفت تحصیلی زمانی اتفاق می‌­افتد که خودتان و استعدادتان را باور داشته باشید. گاها شما در برخی مواقع نیاز دارید که به چیز خاصی علاقه واهی نشان دهید. بسیاری از دروسی که در مدرسه تدریس می­‌شوند، مورد علاقه دانش آموزان نیستند. اما در آن‌جا دانش آموز حق انتخاب ندارد و با کمی سهل انگاری با آینده خودش بازی می­‌کند. پس بهتر است حتی در شرایط اشتباه که شما برای علاقمندی‌­هایتان حق انتخاب ندارید، علاقه را در خودتان بوجود بیاورید که گاها بسیار دشوار است.

راز پیشرفت کشورهای مدرن چیست؟

در کشوری مثل ژاپن بسیاری از کارمندان شرکت­‌های مهم در محل کارشان شبانه روزی کار می­‌کنند و حتی به هنگام استراحت و خواب شبانه نیز شرکت را ترجیح می‌­دهند و این کارشان تنها یک دلیل دارد و آن هم امکان تاخیر کردن برای حضور در محل کار در ترافیک ژاپن است. تعهد و تلاش بیش از حد راز پیشرفت کارمندان ژاپنی است. آن‌ها برای کار کردن نیازی به یک رئیس عبوس ندارند. آن‌ها حقوق می‌­گیرند و در ازایش تمام تلاششان را برای کارشان انجام می­‌دهند.

پیشرفت اقتصادی چه زمانی حاصل می‌شود؟

پیشرفت اقتصادی یکی از مهم‌ترین پیشرفت­هایی است که در سراسر جهان طرفدار دارد. کمتر کسی است که ادعا کند بدنبال پیشرفت اقتصادی نیست. یکی از مهم‌­ترین دلایل پیشرفت بسیاری از کمپانی های مطرح دنیا، تلاش برای بهتر و قدرتمند شدن در عرصه جهانی است. استیو جابز زمانی که اولین کامپیوتر اپل را طراحی کرد با مخالفت تقریبا بیش از نود درصد مردم مواجه شد اما او به کارش اطمینان داشت و پس از شکست­‌های مداوم تلاشش را بیشتر می‌­کرد.

پیشرفت جهانی با چه المان‌هایی به دست می‌آید؟

پیشرفت جهانی بعد از پیشرفت داخلی به دست می‌­آید. زمانی که یک شاعر شعرش را در خیابان های شهر به فروش می­‌رساند و با استقبال خوبی مواجه می‌­شود، محصولاتش را به خیابان­‌های اطراف می‌­فرستد و منتظر واکنش حضار می‌­ماند. پیشرفت جهانی از یک پیشرفت پله پله و کم وسعت شکل می­‌گیرد و به ترتیب به جهان می­‌رسد. برای پیشرفت جهانی بهتر است تا کیفیت را در حد جهان بالا ببریم. ایده‌­های ناب، خلاقیت و بدعت، نوآوری و تلاش روز افزون باعث می­‌شود که جهان بدنبال رقابت با شما باشند.

پیشرفت را در خودمان آغاز کنیم

پیشرفت کردن یکی از مهم­‌ترین ابعاد زندگی است. انسان تا زمانی که به مرگ برسد در حال پیشرفت است. این پیشرفت در ذهن او، فیزیک او و تمام اعضای بدنش اتفاق می­‌افتد. پیشرفت را باید از ذهنمان شروع کنیم. ما زمانی می‌­توانیم پیشرفت کنیم که مغزمان آماده پیشرفت باشد. هرچقدر که ما تلاش روزافزون برای به ثمر رسیدن یک اتفاق کنیم اما ذهنمان آماده تغییر و پیشرفت نباشد، نمی‌­توانیم در آن عرصه پیشرفت کنیم. پیشرفت باید عضوی از وجودمان شود و شبانه روز آن را با خودمان تکرار کنیم تا بتوانیم به عملی شدن آن کمک کنیم.

پیشرفت

کلید پیشرفت دست خودمان است

خانوده هر انسان می‌­تواند مامن قابل اعتمادی برای او باشد و همواره او را برای رسیدن به پیشرفت یاری برساند. اما زمانی شما در موقعیتی قرار می­‌گیرید که ممکن است برای عملی شدن ایده‌­تان هیچ سر پناهی و یاری دهنده­ای نداشته باشید. برای پیشرفت باید فقط به خودتان تکیه کنید و بدانید که همواره کلید پیشرفت در دستان خودتان هست. برای پیدا کردن کلید تلاش کنید اما برای پیدا کردن کسی که شما را باور داشته باشید تلاشی نکنید زیرا زمان، شما را به همه ثابت خواهد کرد. باور داشتن، تلاش کردن، جهت داشتن باعث می‌­شود که براحتی شما کلید پیشرفتتان را پیدا کنید.

پله‌های تلاش را برای رسیدن به پیشرفت بالا برویم

تلاش مستمر و کوتاه نیامدن و پاپس نکشیدن از مسیر درستی که با فکر انتخاب شده، مناسب ترین راه برای رسیدن به پیشرفت است. پیشرفت کردن مهم‌ترین نیاز بشر نسل جدید است. او هواره سعی دارد تا خودش را بروز کند تا از جهانیان عقب نماند. برای پیشرفت کردن راه‌­های مختلفی وجود دارد که امن ترین راه تلاش در جهت رسیدن و تحقق یافتن خواسته‌­های شماست. برای آنکه خودتان را باور کنید کافی است در موقعیت مناسب خودتان را محک بزنید. بسیاری از افراد تلاش‌­های شبانه روزی­شان در جهت اشتباه صرف می­‌کنند که در اینجا افراد دچار خستگی بدنی و فکری می­‌شوند و شاید برای راهی که مناسب آن‌ها باشد انرژی کافی را ندارند. پس قبل از هرکاری، مطمئن شوید که تلاشتان را در جهت بیهوده­‌ای مصرف نمی‌­کنید. از استعداد و علاقه­تان مطمئن شوید. سعی کنید مطمئن شوید که علاقه­تان یک هوس زودگذر نیست و حاضرید برای رسیدن به پیشرفت تلاش­تان را چند برابر کنید. پله‌­های موفقیت را یکی یکی بالا روید و خستگی ناپذیر باشید که راه رسیدن به پیشرفت تلاش و قدرت است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید