جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

پیشنهادهایی عالی برای شروع یک روز عالی

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
پیشنهادهایی عالی برای شروع یک روز عالی

آیا شما هم این حس را تجربه کرده­‌اید وقتی که یک روز را خوب شروع می‌کنید تا پایان روز حالتان خوب است و سر خوش و خوشحال و با انرژی به تمام کارهای خود می‌رسید و برعکس وقتی شروع خوبی نداشته‌اید تا پایان روز کم انرژی هستید و حس و حال هیچ کاری را ندارید؟!

بنابراین چگونگی شروع یک روز خیلی مهم است. اگر روز را خوب شروع کنید حتماً روز خوبی خواهید داشت و اگر روز را بد شروع کنید اگر هم روز بدی هم نداشته باشید صد در صد روز عالی هم نخواهید داشت. پس در این نوشتار همراه ما باشید تا شما را با راهکارهایی آشنا نماییم که با عمل به آنها بتوانید یک روز عالی را شروع کنید و انرژی و بهره‌وری خود را طول روز حفظ کرده و حتی افزایش دهید.

شروع یک روز عالی: هنگام بیدار شدن از خواب به چیزی فکر نکنید

این که چگونه از خواب بیدار می‌شوید تاثیر به سزایی در نحوه شروع یک روز دارد. اگر با آرامش و حال خوب از خواب بیدار شوید در طول روز حالتان خوب خواهد بود. پس سعی کنید وقتی از خواب بیدار شدید به چیزی فکر نکنید. حتی تصمیم نگیرید که چه کاری انجام خواهید داد. برنامه‌ریزی‌هایتان را شب قبل انجام دهید. هنگام برخواستن از خواب فقط به چیزی فکر کنید که دوستش دارید و حالتان را خوب می‌کند.

مثال کاربردی

من شب گذشته هنگام خواب کارهایی که قرار است فردا در طول روز انجام دهم و مدت زمان هر یک و نیز به ترتیب اهمیتشان در دفترم یادداشت کرده‌ام.

تاریخ: 8/4/1400

من ساعت 6:30 دقیقه باید در سرکارم حاضر باشم و ساعت 15:30 نیز از آنجا خارج شوم.

در محل کارم 20 دقیقه از زمانم مختص ناهار و رسیدن به کارهای متفرقه است که می‌توانم آن را به کارهای مورد علاقه‌ام مثل چک کردن تلگرام، گفت و گو با همکاران و ... اختصاص دهم.

تقریباً ساعت 16 به خانه می‌رسم. نیم ساعت برای نماز و خوردن ناهار و نیم ساعت هم استراحت.

بعد از آن وقت آزادم آغاز می‌شود که دوست دارم به فعالیتهای زیر اختصاص دهم:

45 دقیقه نرمش و ورزش

15 دقیقه دوش گرفتن

15 دقیقه خوردن و آشامیدن

یک و نیم ساعت درست کردن غذا برای شام

20 دقیقه گشتن در فضای مجازی و چک کردن تلگرام، اینستاگرام و ...

20 دقیقه خواندن نماز مغرب و عشا

10 دقیقه خواندن قرآن

45 دقیقه خوردن شام

30 دقیقه شستن ظرفها

یک ساعت تماشای فیلم

10 دقیقه مسواک زدن یعنی همان بهداشت دهان و دندان

20 دقیقه مطالعه

و در نهایت خوابیدن

این برنامه را امشب برای فردا نوشته‌ام. البته ممکن است زمان انجام هر یک کمی تغییر کند که زیاد مهم نیست. مهم این است که انجام این کارها را به ترتیب انجام دهم. حتماً برای پس فردا که فردا شب برنامه ریزی خواهم کرد سعی خواهم کرد کمی متنوع‌تر و متفاوت‌تر از دیروز برنامه بچینم. خوب همه چیز برای شروع یک روز خوب که فردا باشد آماده است. می‌توانم راحت به خواب روم.

بعد از گذشت تقریباً 7 ساعت

از خواب بیدار شدم ولی هنوز از رختخواب بلند نشده‌ام. چشمانم هنوز بسته است. خودم را در یک دشت سرسبز تصور می‌کنم که به دنبال یک خرگوش بازیگوش می‌دوم. صدای خنده‌ام تا آن طرف دشت جایی که خواهرم ایستاده است و دارد از ما عکس می‌گیرد می‌رسد. او همزمان هم از من و خرگوش عکس می‌گیرد و هم با صدای بلند تشویقم می‌کند که سریعتر بدوم چون کم مانده است که خرگوش را بگیرم.

چشمانم را باز می‌کنم. پر از انرژی هستم. آنقدر که دوست دارم از اینجا تا محل کارم بدوم و با صدای بلند بخندم.

شروع یک روز عالی: بعد از بیدار شدن از خواب مواد غذایی مناسب بخورید

برای شروع یک روز خوب شما نیاز دارید در طول روز قدرت کافی داشته باشید هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ ذهنی. بنابراین نیاز دارید چیزهای خوب را خوب بخورید. البته این نکته را هرگز از یاد نبرید غذای روحتان نیز بسیار مهم است غذایی که به ذهنتان می‌دهید تعیین کننده فعالیتهای شما و نیز چگونگی انجام آنها خواهند بود. پس هم به روحتان غذای مناسب بدهید و هم جسمتان را از خوردنی‌های خوشمزه و سالم سیر کنید.

مثال کاربردی

غذای مناسب برای روح

برای شروع یک روز عالی صبح به محض این که از خواب بیدار شدم به اتفاقات خوب روز گذشته فکر کردم. دیروز بعد از سالها همکلاسی دوران مدرسه‌ام را دیدم. با هم از خاطرات خوب مدرسه حرف زدیم. از امتحان ورزش که آنقدر گند زده بودیم که به جای گریه کردن غش کرده بودیم از خنده. از این که چرا هیچ توپی توی تور بسکتبال نرفت و معلم با عصبانیت گفت قهرمانان ملی یه وقت چشم نخورید. آخ که چقدر هوا آن روز خوب بود بهار بود آسمان آبیِ آبی، خورشید زردِ زرد، درختها سبزِ سبز، توپ بسکتبال سنگینِ سنگین، دلها همه خوشِ خوش.

غذای مناسب برای بدن

 بعد از آن که به اتفاقات خوب روز گذشته فکر کردم بلند شدم. دست و صورتم را شستم. مسواک زدم. کتری را پر از آب کردم. یخچال را باز کردم و بهترین و مفیدترین خوردنی‌ها را برای صبحانه انتخاب کردم. یک تخم مرغ برای آب پز کردن، یک لیوان شیر، کمی نان سنگک.

پیشنهادهایی عالی برای شروع یک روز عالی

شروع یک روز عالی: هر روز چیزهای خوب و مثبت را به خود تلقین کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای شروع یک روز عالی تلقین چیزهای خوب و مثبت است. بهتر است این کار را به طور پیوسته هر روز انجام دهید. در این صورت است که نتیجه خواهید گرفت.

مثال کاربردی

صبح بعد از خوردن صبحانه وای فای گوشی‌ام را روشن کردم و در اینترنت سرچ کردم عکس نوشته‌های پر انرژی. صفحه‌ای از عکس باز شد. روی دو سه تای آنها کلیک کردم. واقعاً زیبا و پر انرژی بودند. یکی از عکسها تصویر دختری بود که به هوا پریده بود و به ابرها رسیده بود. بالاتر از ابرها با خط فانتزی نوشته شده بود: دخترم دختری که خدا دستهایش را گرفته است و به دیوانه بازی‌هایش می‌خندد. با دیدن این عکس فهمیدم خدا حالش خوب است و گاهی با ما می‌خندد. پس من هم با خنده او خندیدم. بعد به سراغ کتاب آخرین راز شاد زیستن رفتم. صفحه 27 را باز کردم و خواندمش. خیلی خوب و عالی بود. مرا دعوت به خوشبختی کرد با چاشنی خوب تلاش، صبر و توکل. دیدگاهم به زندگی مثبت مثبت شد، اهل عمل شدم و شروع کردم به پیاده کردن آنچه که آموخته بودم. همه چیز برای من به طور کامل مشخص و روشن شده بود. حال دلم خوب شده بود و می‌خواستم پیش بروم. به راهی درست و مطمئن.

شروع یک روز عالی: ذهن خود را آرام نمایید

برای شروع یک روز خوب همیشه به افکار منفی خود نه بگویید و در جایی متوقفشان کنید. افکار استرس زا را از خود دور کنید تا آرام و مطمئن قدم بردارید.

مثال کاربردی

از خواب که بیدار شدم به یاد قرضی افتادم که از مادرم گرفته بودم. هنوز به سر برج و گرفتن حقوق خیلی مانده بود. نمی‌توانستم بدهی‌ام را با مادرم صاف کنم. یک لحظه استرس وجودم را فرا گرفت. اگر مادرم به پولش نیاز داشت چه. یک لحظه به خود آمدم. به افکارم گفتم که ایست بس است دیگر. او مادرم من است و از همه مهربانتر به من. شاید اصلاً پولش را پس نگیرد. شاید اصلاً به پول احتیاجی نداشته باشد. به خودم قول دادم که به او زنگ می‌زنم. از چیزهایی که نیاز دارد سوال می‌کنم و از او برای پس دادن پولش وقت می‌گیرم. با این فکر حالم خوب شد و استرس از ذهن و افکارم رخت بست و رفت.

شروع یک روز عالی: قدر شناسی‌های خود را بروز دهید

برای شروع یک روز عالی باید ذهن خود را سپاس گزار و قدردان به بار آورید تا از این طریق بتوانید چیزهای مثبت را به طرف خود جذب کرده و چیزهای ناکارآمد را از زندگی خود دور کنید.

مثال کاربردی

با شروع روزم با خودم گفتم خدایا ممنون که زنده‌ام و نفس می‌کشم. خدایا ممنون که تو این شرایط اقتصادی باز بیکار نیستم و می‌تونم کار کنم و مستقل از همسرم باشم هر چند که او در زندگی هیچ چیز برایم کم نگذاشت. خدایا ممنون که می‌بینم، نگاه می‌کنم و قدرت این را دارم که زیبایی‌ها را درک کنم.

شروع یک روز عالی: زیاد به خود سخت نگیرید

برای شروع یک روز خوب زمانی که برنامه جدی برای انجام کارها ندارید و یا وقتتان آزاد است زیاد به خود سخت نگیرید. بدون برنامه ریزی به یکهویی تصمیمی بگیرید و به آن عمل کنید. چرا که شما هر روز مجبور نیستید مطابق برنامه پیش روید که اگر یک روزیی نتوانستید به آنها عمل کنید دلسرد شوید و خود را ناتوان و نالایق بدانید.

مثال کاربردی

امروز به خاطر گرمی هوا نمی‌توانم بیرون بروم. در برنامه ریزیهایم تصمیم گرفتم بودم خرید کنم اما با گرمی هوا منصرف شدم. یکهو تصمیم گرفتم بستنی و کیک درست کنم و از خواهرم بخواهم که به خانه ما بیاید و در کنار هم، هم کیک و بستنی بخوریم و هم یک فیلم خوب نگاه کنیم و کمی هم با هم کتاب بخوانیم. کارهایی که در زمان مجردی وقتی هنوز هیچ کداممان ازدواج نکرده بودیم و تنهایی دو تایی در خانه می‌ماندیم و مامان و بابا بیرون بودند انجام می‌دادیم. به یاد روزهای طلایی و خوب گذشته. به یاد زمانهایی که کنار هم بودیم. پر از حرف، پر از درد و دل، پر از خنده، پر از شادی، پر از آرزوهای خوبی که برای هم می‌کردیم و آینده خوبی که در انتظار آمدنش بودیم.

شروع یک روز عالی: اهداف خود را مرور کنید

بدون شک همه شما برای خود هدف هایی را تعیین کرده‌اید و برای رسیدن به آنها تلاش کرده‌اید و یا تلاش می‌کنید. برای شروع یک روز خوب گاهی لازم است اهداف خود را مرور کنید و ببینید به چند تای آنها رسیده‌اید و چندتای آنها نیازمند تلاش و پشتکار بیشتر است.

مثال کاربردی

از جمله هدف های من در زندگی:

یاد گرفتن بافتنی

نوشتن یک کتاب

دویدن به مدت نیم ساعت بدون وقفه

و ... است.

امروز که اهدافم را مرور کردم. دیدم کم مانده است که یکی از آنها را تحقق ببخشم. دویدن به مدت نیم ساعت بدون وقفه و استراحت. یادم می‌آید این کار را در ابتدا با 5 دقیقه در روز شروع کردم و حالا آن را به 20 دقیقه در روز رسانده‌ام. مطمئن هستم اگر دو هفته‌ای تلاش کنم حتماً و حتماً این هدفم را محقق خواهم کرد و برای خود جایزه‌ای خواهم خرید. من مطمئن هستم. مطمئنِ مطمئن.سای

شروع یک روز عالی: نفس عمیق بکشید

نفس عمیق کشیدن فواید بسیاری برای بدن دارد که از جمله آنها:

تنظیم ضربان قلب، کاهش استرس، تقویت سیستم ایمنی بدن و ...است.

پس برای شروع یک روز عالی نفس عمیق کشیدن بسیار لازم و ضروری است. سعی کنید هر روز 3 مرتبه نفس عمیق بکشید تا شاهد این باشید که چقدر حالتان خوب و رو به راه می‌شود.

شروع یک روز عالی: احساسات خود را روی کاغذ بنویسید

برای شروع یک روز عالی هرگز و هرگز نوشتن را فراموش نکنید به خصوص در مورد احساستان. نوشتن معجزه‌ها می‌کند. وقتی شما می‌نویسید ذهنتان آرام می‌گیرد، استرس از شما دور می‌شود. احساس سبکی می‌کنید. هیچ بغضی در گلویتان نمی‌ماند. حتی گاهی ممکن است از نوشته‌هایتان خنده‌تان بگیرد. به خصوص زمانی که حالتان خوب نبوده و آن را روی کاغذ آورده‌اید بعدها که آن را می‌خوانید می‌بینید چقدر بچه بودید که به خاطر یک سری مسائل پیش پا افتاده خود را ناراحت می‌کردید چیزهایی که حتی ارزش فکر کردن را هم نداشت. با نوشتن دنیا برایتان جور دیگری می‌شود. با نوشتن می‌آموزید، با نوشتن ارتباط خوب و موثر با درونتان برقرار می‌کنید. با نوشتن می‌توانید نه تنها زندگی خود بلکه زندگی تمام کسانی را که نوشته‌هایتان را می‌خوانند عوض کنید و رنگ دیگری به آنها بدهید. با نوشتن با سواد می‌شوید و می‌آموزید که چگونه زندگی کنید و چه بکنید و چه نکنید. هرگز این نکته را از یاد نبرید: منتظر این نباشید که یک روز خوب به سراغ شما بیاید شما آن روز خوب را بسازید با تلاش، با فکر، با انگیزه، با مهربانی و گذشت، با صبوری و آرامش و با توکل و ایمان.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید