جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چاقی در پسران موجب ناباروری در بزرگسالی می شود

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
چاقی در پسران موجب ناباروری در بزرگسالی می شود

کارشناسان می گویند ارتباط بین چاقی و ناباروری مردان یک مسئله جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، محققان می‌گویند پسرانی که چاق هستند ممکن است به عنوان مردان با خطر ناباروری بیشتری روبرو شوند.

محققان ایتالیایی گزارش می‌دهند که چاقی در پسران ممکن است با کوچک شدن بیضه‌ها مرتبط باشد و منجر به افزایش خطر ناباروری در مردان جوان شود.

کارشناسان می‌گویند برنامه‌های مداخله‌ای برای مبارزه با افزایش چاقی کودکان مورد نیاز است.

محققان در مطالعه خود بر روی پسران ۲ تا ۱۸ ساله که برای کنترل وزن به واحد غدد درون ریز کودکان در دانشگاه کاتانیا در سیسیل مراجعه کردند، دریافتند که حجم بیضه‌های آن‌هایی که سطح انسولین طبیعی داشتند، دو برابر بیشتر از پسران با افزایش وزن است.

بیشتر بخوانید: احساس گرسنگی موجب کاهش روند پیری می شود

به گفته محققان، در پسرانی که اضافه وزن یا چاقی داشتند، مقاومت به انسولین در مقایسه با پسران دیگر تمایل به ایجاد کاهش حجم بیضه‌ها داشت.

به گفته محققان، این وضعیت به عنوان عامل افزایش خطر ناباروری در مردان شناخته شده است.

«روزلا کانارلا»، دستیار پژوهشی در دانشگاه کاتانیا در ایتالیا و یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «اگرچه شیوع چاقی کودکان در سراسر جهان در حال افزایش است، تأثیر چاقی و اختلالات متابولیک مرتبط با آن بر رشد بیضه به خوبی شناخته نشده است.»

وی در ادامه افزود: «ما دریافتیم که اضافه وزن یا چاقی با حجم کم بیضه در زمان بلوغ مرتبط است. علاوه بر این، بیماری‌های مرتبط با چاقی، مانند مقاومت به انسولین و مقاومت به انسولین، بر حجم بیضه در قبل و بعد از بلوغ تأثیر می‌گذارد.»

محققان می‌گویند کنترل دقیق‌تر وزن بدن در دوران کودکی می‌تواند یک استراتژی پیشگیری برای حفظ عملکرد بیضه‌ها در آینده باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید