جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چاقی و رژیم های کاهش وزن

author منتشر کننده
نظرات (1) 7 0
چاقی و رژیم های کاهش وزن

چاقی مشکلی است که پیشگیری آن با استفده از رژیم‌های کاهش وزن و ورزش امکان پذیر است. در دهه‌های پذشته چاقی در بین افراد 50 درصد افزایش داشته و جمعیت رو به چاقی می‌رود. امروز چاقی و رژیم‌های کاهش وزن، مشکلی است که برای افراد در تمامی سنین وجود دارد. بیماری‌های قلبی، عروقی، افزایش قند خون، فشار بالای خون، بیماری هایی هستند که به دنبال چاقی در فرد ایجاد می‌شود. چاقی در کودکان اگرچه دارای مشکل نیست اما حتما باید درمان شود. در غذا خوردن دقت کنیدف بیش از حد غذا نخورید. غذاهایی که دارای فیبر و پروتئین هستند را در برنامه غذایی خود قرار دهید. کالری مورد نیاز بدن خودتان را از غذاهای سالم دریافت کنید نه  از نوشیدنی‌ها و غذاهای نا سالم.

چاقی

علت چاقی بدن چیست؟

شاید برایتان این سوال پیش بیاید که علت چاقی بدن چیست؟ دلایلی که موجب می‌شود شما دچار چاقی بی مورد شوید عبارت است از: ممکن است تیروئید داشته باشیدف هنگامی که تیروئید کم کار داشته باشید، مقدار کافی هومون برای سوخت و ساز تولید نمی‌شود در نتیجه موجب چاقی می‌شود. ممکن است شما دارای دیابت باشید و یا اینکه مقدار خواب کافی و یا خواب راحتی ندارید. افرادی که خواب خوبی ندارند و آرامشی را در خواب دریافت نمی‌کنند، اشتهای آن‌ها کاهش پیدا کرده و موجب چاقی آن‌ها می شود. این امکان را نیز بدهید که پس از ورود به یائسگی تقریبا 80 درصد زنان شروع به چاق شدن می‌کنند. اگر برای افسردگی و فشار خون دارو مصرف می‌کنید، امکان چاق شدن شما وجود داردف شما باید از دکتر خود درخواست کنید، جایگزینی برای دارو‌های شما تجویز کند.

راه‌هایی برای چاقی صورت

در این مطلب می‌خواهیم راه هایی برای چاقی صورت به شما معرفی کنیم. آیا صورت لاغر و استخوانی شماراا خسته کرده است؟ ما راه‌هایی خانگی برای درمان این لاغری به شما معرفی می‌کنیم. زیاد آب بنوشید این راه در کمترین زمان برای شما صورتی چاق را پدیدار می‌کند. رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا داشته باشید، این رژیم به چربی صورت شما می‌افزوند. ماسک گلاب یک روش زبیعی و بسیار عالی برای چاقی صورت است که علاوه بر چاقی، موجب از بین رفتن لک و جوش‌های صورت می‌شود. خیار دارای آنتی اکسیدان‌های بسیاری است که آب‌رسان بسیار مناسبی برای پوست است.

بهترین راه‌های چاقی بدن

لاغری و کمبود وزن نیز مانند چاقی و اضافه وزن، یکی از مشکلاتی است که آثار نامطلوبی بر بدن می‌گذارد. بهترین راه‌های چاقی بدن عبارتند از: حجم غذای خود را افزایش دهید تا چربی و کربوهیدرات بیشتری وارد بدنتان شود. در برخی از افراد نیز وجود استرس در اطرافشان موجب لاغری شان می‌شود، در این صورت از متخصص طب سنتی درخواست درمان کنید. اگر می‌خواهید چاق‌تر شوید و به وزنتان افزوده شود این خوراکی‌ها را بخورید: گردو، میزان امگا3 در این ماده بسیار زیاد است. شیر پر چرب، به تنهایی بسیاری از بیماری‌های بدن را دفع می‌کند. موز میوه‌ای است که دارای کربوهیدرات بسیاری است و همچنین انرژی روزانه شما را تامین می‌کند. سیب زمینی منبع بزرگی از کربوهیدرات است.

خطرات چاقی

عوارض و خطرات چاقی را بیشتر بشناسید. هر چقدر وزن شما بیشتر باشد، چربی بیشتری در بدنتان است و بافت چربی متراکم تری دارید. چاقی عامل اصلی در ایجاد دیابت نوع دو است. رژیم‌های کاهش وزن که ددارای مقدار زیادی گوشت هستند به معنی است که دارای بسیاری چربی می‌باشد که موجب بالا رفتن کلسترول می‌شود. در افراد چاق و کسانی که اضافه وزن دارند، به علت فشار زیادی که بر مفاصل میاید، مفاصل ساییده می‌شود و موجب آتروز می‌شود. به علت چاقی، چربی زیادی در بدن انباشته اشت و وارد کبد می‌شود، کبد چرب اگر به مراحل بالا برسد، بسیار می‌تواند خطرناک باشد و حتما باید آنرا جدی گرفت و به فکر درمان آن بود. در زنان به علت چاقی، ممکن است سرطان ایجاد شود مانند سرطان سینه، سرطان تخمدان.

درمان چاقی با دمنوش های گیاهی

درمان چاقی با دمنوش‌های گیاهی به این صورت است که سلامت انسان یک نیاز طبیعی است. بهترین دمنوش‌های گیاهی که هم بطور مستقیم روی چربی و هم اعصاب تاثیر مثبت می‌گذارد عبارتند از: دمنوش بابونه، که منبع آنتی اکسیدان است و موجب آرامش می‌شود و همچنین موجب درمان عفونت می‌شود. دمنوش زنجبیل درستاست که کمی تند است، اما لاغر کننده بسیار قوی ای است که خواص بسیاری دارد. دمنوش رازیانه متابولیسم بدن را تند تر می‌کند و همچنین احساس گشنگی را کاهش می‌دهد. دمنوش گزنه نیز موجب لاغری و کاهش وزن می‌شود. چای سبز حدودا 44 درصد چربی سوزی بدن را افزایش می‌بخشد و برای لاغری بسیار مفید است.

درمان چاقی با ورزش

ورزش‌هایی که موجب لاغری می شود عبارت است از: طناب زدن، درمان چاقی با ورش بسیار راحت است. طناب زدن می‌تواند سرعت سوختن کالری را، تا1400 کالری در ساعت بالا ببرد. شنا کردن ورزشی است که فعالیت بالایی دارد و دارای نتایج خوبی هم می‌باشد. بجای استفاده از آسانسور از پله استفاده کنید، این حرکت چربی سوزی و لاغری را به دنبال دارد. دویدن آهسته و یکنواخت نیز در لاغری تاثیر بسزایی دارد. این کار سرعت چربی سوزی را افزایش می‌دهد. موجب افزایش استقامتتان می‌شود. کمک بسزایی در آب کردن چربی‌ها  می‌کند. در کل ورزش‌های هوازی می‌تواند چربی‌های انباشته شده را آب کند و موجب کالری سوزی می‌شود.

خوراکی هایی که موجب چاقی می‌شوند

در این مطلب می‌خواهیم خوراکی هایی که موجب چاقی می‌شود را به شما معرفی کنیم: آب میوه به علت داشتن شکر زیاد و مواد ناسالم اصلا پیشنهاد نمی‌شود و باید از آن دوری کرد. میوه‌های خشک شده درست است مه دارای خواص بسیاری است اما قند بسیار بالایی در آن وجود دارد و موجب چاقی می‌شود. سالاد به تنهایی دارای سبزیجات مهم و مفیدی است اما هنگام صرف سالاد سس‌هایی با چربی بالا آورده می‌شود که به تنهایی بسیار، چاق کننده است. شکلات تلخ، برای سلامت بدن انسان مفید است اما شکلات‌های شیری یا دارای مغز دارای قند و شکر فراوانی هستند که موجب افرایش چربی در بدن می‌شود. بستنی که به عنوان دسر استفاده می‌شود، کالری زیادی را به وعده‌های غذایی اضافه می‌کند.

آیا استرس موجب چاقی می‌شود؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا استرس موجب چاقی می‌شود؟ ارتباط چاقی و استرس چیست؟ در برخی از افراد هنگامی که استرس دارند و یا اعصابشان خورد است، شروع به خوردن خوراکی‌های غیر سالم و تندخوردی می‌کنند؟ که این موضوع موجب چاقی می‌شود. متخصصان به تازگی به این نتیجه رسیده‌اند که استرس موجب بالا رفتن هورمونی در بدن به اسم کورتیزول می‌شود، که کار این هورمون ذخیره سازی چربی است. اگر می‌خواهید از افزایش چربی در بدن جلوگیری باید نکاتی را رعایت کنید، برای مثال نگذارید خیلی زیاد گرسنه شوید، آرام آرام غذا بخورید، ضرف غذای کوچک‌تری را برای خودتان انتخاب کنید، سعی کنید با دست مخالف غذا بخورید، با استرس خود مقابله کنید زیرا این برای سلامتی شما مضر می‌باشد.

چاقی ژنتیکی

چه زمانی چاق شدن ما ژنتیکی خواهد بود؟ چاقی ژنتیکی به این معنی است مثلا فردی برای لاغری بسیار تلاش می‌کند، اما پس از چند سال وزن او برمی‌گردد و حتی چاق تر از حالت قبل خود می‌شوند. البته عوامل مختلفی غیر از  چاقی ژنتیکی وجود دارد که موجب چاقی می‌شوند ولی افراد از روی تنبلی آن‌را به علت ژنتیک خود می‌دانند، مانند کم تحرکی، غذای نا مناسب، پرخوری و.. اما در کنار همه این‌ها ژنتیک میز تاثیر خودش را دارد. توصیه هایی برای چاقی: مراقب میزان خورد و خوراک و فعالیت روزانه خود باشید. خواب کافی و آرامی داشته باشید. مواد دارای قند، شکر، چربی را کمتر استفاده کنید و  فیبر ها را جایگزین این‌ها کنید.

چاقی به دلیل تیروئید کم کار

غده تیروئید در زیر گردن وجود دارد که کم کاری یا پرکاری آن باعث وجود مشکلاتی می‌شود. غده تیروئید هم می‌توان بسیار فعالیت کند هم می‌تواند غیر فعال شود. علائم کم کاری تیروئید عبارت است از: خستگی، افزایش وزن، تحمل نکردن سرما، پایین امدن ضربان قلب و.. برای درمان چاقی به دلیل تیروئید کم کار از دارو های مخصوص خود، مانند تیروکسین استفاده می‌شود که فعالیت غده را به حالت طبیعی خود باز گرداند. برای پر کاری تیروئید نیزاز دارو‌های آنتی تیروئید مانند متیلازول استفاده می‌شود. در صورت عدم کنترل پرکاری یا کم کاری تیروئید حتما به متخصص مراجعه کنید.

مشکلات چاقی

هدف از نوشتن این عنوان آشنایی شما با مشکلات چاقی و اضافه وزن می‌باشد. چاقی خطرات بسیار بدی را می‌تواند به لامت بدن انسان وارد کند. و موجب بیماری‌های مختفی می‌شود، مانند: تنگی نفس، ترک خوردن پوست، نداشتن تناسب اندام و ناتوانی در انجام دادن برخی از فعالیت‌ها، امکان بروز سکته مغزی و هزاران بیماری دیگر که هر چه سریعتر باید به آن رسیدگی شود تا آسیب کمتری به سلامت بدن وارد کند. در نتیجه این بیماری‌ها روحیه و اعتماد به نفس فرد، تضعیف می‌شود و ممکن است فرد دچار افسردگی و گوشه گیری شود. در این صورت می‌توانید از قص های لاغری استفاده کنید، توجه داشته باشید که قرص با شما سازگار باشد و از جای معتبر خریداری شده باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (1)

  1. ورزش بهترين راه براي رفع چاقي است، همچنين رژيم هاي اصولي در كنار ورزش.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید