جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چاپ سه‌بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
چاپ سه‌بعدی قلب انسان در آزمایشگاه

دیجیاتو نوشت: دانشمندان دانشگاه استنفورد آمریکا یک قرارداد فدرال 26.3 میلیون دلاری را امضا کرده‌اند تا به چاپ سه‌بعدی قلب انسان از سلول‌های بنیادی و پیوند آن به خوک‌های زنده بپردازند.

پیوند عضو می‌تواند جان انسان‌ها را نجات دهد، اما لیست‌های انتظار طولانی و احتمال ردشدن آن‌ها موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. دانشمندان استنفورد در حرکتی روبه‌جلو برای حل این مشکل، در تلاش هستند برخی اندام‌ها را با چاپگر سه‌بعدی توسعه دهند و ابتدا این اندام‌های توسعه‌یافته با سلول‌های بنیادی را روی حیوانات بررسی کنند. در همین راستا، محققان استنفورد قراردادی برای کاشت قلب انسان در خوک‌های زنده امضا کرده‌اند و برای انجام این آزمایش کمک مالی نیز دریافت می‌کنند.

وقتی اندام‌های بیمار شروع به ازکارافتادن می‌کنند، اغلب تنها گزینه باقی‌مانده پیوند عضو است. اما معضل اصلی کمبود عضو است و بسیاری از بیماران در لیست انتظار، جان خود را از دست می‌دهند.

حتی اگر بیمار خوش‌شانس باشد و به‌موقع بتواند عضوی را که به آن نیاز دارد، دریافت کند گاهی اوقات نیز امکان پیوند وجود ندارد و بیمار نمی‌تواند عضو پیوندی را دریافت کند. اما اگر بتوان با کمک سلول‌های بنیادی و چاپگر سه‌بعدی، اندام و عضو موردنظر برای بیمار را توسعه داد، مشکل برطرف می‌شود.

طی سال‌های گذشته، محققان آزمایش‌های بسیاری در این زمینه انجام داده‌اند و این موضوع جدیدی نیست. حالا در گامی بزرگ‌تر، تیمی از دانشمندان استنفورد قراردادی فدرال را با آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته برای سلامت موسوم به ARPA-H به ارزش 26.3 میلیون دلار امضا کرده‌اند تا بتوانند قلب انسان را با چاپگر سه‌بعدی توسعه داده و روی خوک‌های زنده آزمایش کنند.

توسعه اندامی پیچیده و مهم همچون قلب با چاپگر سه‌بعدی، موضوع مهمی است و اگر محققان استنفورد بتوانند این پروژه را به سرانجام برسانند، تحولی بزرگ در پیوند اعضا به نام آن‌ها به ثبت می‌رسد. در صورت موفقیت این پروژه، وارد دوره جدیدی از توسعه بیولوژیک اندام‌های پیوندی می‌شویم.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید