جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه در زندگی خود شادی و نشاط ایجاد کنیم؟

author منتشر کننده
نظرات (3) 5 0
چگونه در زندگی خود شادی و نشاط ایجاد کنیم؟

هر فردی در جریان زندگی خود دچار سختی ها و دشواری های زیادی می‌شود و ممکن است در مقطعی از از زمان با مواردی چون مسائل کاری، ماموریت، موضوعات مربوط به بچه ‌ها و خانواده، مسائل مالی و ده ‌ها مورد دیگر مواجه شود که توجه و رسیدگی به تمام آن‌ها به راحتی میسر نیست و ممکن است فرد را دچار خستگی جسمی و روحی و در شرایط حادتر، دچار استرس و فشارهای روانی کند و شاد زیستن را از وی دور کند.

باید در نظر داشت که دوری و اجتناب از هیچ یک از این مسائل امکان پذیر نیست و باید سعی کرد تا به بهترین شیوه با آن برخورد نموده و آن را مدیریت کرده و رفع نمود و موضوع مهم در این زمینه این است که می‌توان با انجام اقدامات ساده، بخشی از فشارها و مشکلات روحی وارده بر اثر مشکلات زندگی و کار را از بین برد و به شادی و نشاط دست یافت.

به وجود آوردن تغییرات کوچک در زندگی برای ایجاد شادی و نشاط می‌تواند تاثیر شگرفی بر جریان زندگی و همچنین بر رضایت خاطر ما داشته باشد. همچنین خلق شادی در زندگی فاکتور بسیار مهمی است که می‌تواند مزایای زیادی را بر روحیه‌ی فرد ایجاد کرده و موجب رشد و توسعه فردی شود.

با وجود تمام مشکلات و شلوغی ‌های دنیای مدرن می‌توان یک زندگی شاد داشت و این امر به آسانی به دست می‌آید و هیچ لزومی ندارد که وقت و هزینه ‌های زیادی را برای آن صرف کنید. در این مقاله در مورد این موضوع و راه و روش های ساده برای ایجاد شادی و نشاط بیشتر در زندگی صحبت خواهیم کرد.

شادی و نشاط

برای ایجاد شادی و نشاط به امور مالی خود سرو سامان دهید

یکی از اموری که منجر به ایجاد شادی و نشاط در فرد می‌شود عدم دغدغه‌ی فکری  و ناراحتی در مورد امور مالی است. برای جلوگیری از این امر سعی کند در زمان خاص و مورد نظر خود به به حساب و کتاب خود ‌توجه کنید و به طور دقیق بدان رسیدگی کنید و اگر نیاز هست برای بهبود بخشیدن به اوضاع مالی خود تمهیداتی را در نظر بگیرید تا در طولانی مدت دچار مشکل نشوید و بروز درگیری های بیشتر را از خود دور کنید.

شاید برخی افراد این گونه تصور داشه باشند که احساس شادی و حساب و کتاب هایشان هیچ ربطی به یکدیگر ندارند، اما رسیدگی و سروسامان بخشیدن به اوضاع مالی، یکی از بهترین و شایسته ترین اموری است که برای خود انجام می‌دهید و در قالب آن به خلق شادی می‌پردازید و حق شاد زیستن و آسودگی خاطر را برای خود به ارمغان می‌آورید.

اگر دقت داشته باشید متوجه می‌شوید که بخش بزرگی از زندگی شما وابسته به امور مالی شماست و به یکدیگر گره خورده اند و  و در صورت ایجاد چالش ‌در امور مالی، دچار استرس شده و زندگی خود را غرق در تلاطم و درگیری های فراوان خواهید کرد. بنابراین برای جلوگیری از بروز مشکلات مالی و حفظ پول و امنیت سرمایه تان در اولین قدم به بررسی حساب و کتاب خود بپردازید و آن را بهینه مصرف کنید. برای خود قانون تعیین کنید که از ولخرجی بیهوده و هدر دادن بی دلیل پول خود تا جایی که می‌توانید دوری کنید. این قانون و عادت کردن بدان در بلند مدت موجب ایجاد شادی و رفاه در شما می‌ شود زیرا به نفع شما و آینده مالی تان خواهد بود. نگران بررسی حساب خود و انجام آن نباشید، آن قدرها که به نظر می‌رسد سخت نیست. به لطف اینترنت و تلفن هوشمند این کار برای شما به راحتی آب خوردن انجام می‌گیرد و حتی نرم افزارهایی برای این امر طراحی شده‌اند که می‌توانید از آن بهره گیرید و دخل و خرج ماهانه خود را به راحتی مدیریت کنید.

بدین شیوه شما در چند لحظه به راحتی می‌توانید کنترل  و مدیریت پول خود را بر عهده گیرید و  هزینه ‌های خود را کنترل کنید و به طور دقیق بدانید که پول‌ تان چه اندازه است و از کجا می‌آید و به کجا می‌رود. در این صورت دیگر ناراحت و نگران پول خرج کردن اضافه نیستید و دقیقا می‌دانید که به چه اندازه و کجا هزینه کرده‌اید و  همیشه از مبلغ باقی مانده در حساب خود آگاهی دارید. شاید شما درآمد زیادی نداشته باشید ولی زمانی که اقدام به کنترل امور مالی خود می‌کنید به آرامش و اطمینان خاطر خوبی دست می‌یابید که در نهایت منجر به ایجاد شادی و نشاط در شما می‌شود.

شادی و نشاط

برای ایجاد شادی و نشاط اقدام به سرمایه‌گذاری کنید

راه دیگر برای ایجاد شادی و نشاط بیشتر در زندگی این است که با دانش و آگاهی کامل، اقدام به سرمایه گذاری کنید و برای حرکت ‌های رو به جلو و رسیدن به پیشرفت در آینده آماده باشید. برای اینکه آینده ی خود را بسازید و از آن مطمئن باشید می‌توانید پول خود را سرمایه‌گذاری کنید. به پول ‌تان و افزایش آن و کاربرد آن در جهت رشد و توسعه فردی اهمیت دهید. اگر تا به حال به این موضوع فکر نکرده اید و برای اولین بار است که قصد سرمایه‌گذاری دارید، شاید کمی برایتان سخت باشد ولی نگران نباشید این روزها به دلیل دسترسی به اینترنت، حتی اگر در این کار مبتدی هم باشید صدها وب‌ سایت و مقاله وجود دارد که می‌توانید از پیشنهادات آن‌ها در این زمینه استفاده کنید و پول خود را در آن سرمایه‌گذاری کنید. بایستی به این نکته اشاره کنیم که پول و ثروت خوشبختی نمی‌آورد، اما شرایط مالی متزلزل هم هرگز تضمینی برای شاد زیستن هیچ انسانی نبوده است.

برای ایجاد شادی و نشاط با دوستان‌ خود وقت بگذرانید

یکی از موارد مهم برای داشتن اوقات خوش و لذت بخش و ایجاد شادی و نشاط این است که زمان های خود را با دوستان و عزیزانمان سپری کنیم. زیرا هر چه سن‌ انسان بالاتر می‌رود بیشتر به این نتیجه می‌رسد که از زمانی که در اختیار داشته به صورت بهینه و مفید استفاده نکرده و تا جایی که می‌توانید از اوقات فراغت خود  به نحوی مطلوب استفاده کنید و عوامل  شادی و نشاط برای خود و عزیزان تان را  فراهم کنید. شاید از آخرین باری که دوستان خود را دیده‌اید و با آن‌ها زمان خوبی را سپری کرده‌اید، مدت زیادی گذشته باشد. در اولین فرصت این تغییر را در زندگی ‌تان ایجاد کرده و با در نظر گرفتن زمانی برای ایجاد شادی و نشاط و گشت و گذار با دوستان از آن لذت ببرید. اگر توجه کنید تمام ما درگیر مسئولیت ‌ها و مشکلات فراوانی هستیم که در جریان زندگی روی می‌دهد و ما را دچار دغدغه های زیادی می‌کند. اما قرار نیست که با دوستان‌ مان بیرون نرویم یا حتی آن‌ها را برای صرف شام یا تماشای فیلم به منزلمان دعوت نکنیم.

این موضوع ثابت شده است که وقت گذراندن با عزیزان‌ و دوستان نقش مهمی در ایجاد شادی و نشاط شما دارد و بسیار هیجان‌ انگیز است، پس آن را دست کم نگیرید و از این فرصت های نیکی که خدا در اختیارتان قرار داده است نهایت استفاده را ببرید.

خوشبختی و آرامش و زندگی شاد در حقیقت، در کنار هم بودن‌ها و دوست داشتن‌ها و لحظه لحظه ی زندگی و ثانیه ‌هایی که در جریان زندگی گم کرده‌ایم، خلاصه می‌شود.

برای ایجاد شادی و نشاط غذاهای مورد علاقه تان را بپزید

تا به حال دقت کرده‌اید که یکی از امور لذت بخش و شادی آور خوردن یک غذای لذیذ و مورد علاقه است. در نظر داشته باشید که مواد غذایی که مصرف می‌کنید تاثیر زیادی بر سلامت بدن دارد و این سلامتی در گرو مصرف مواد غذایی و خوراکی های مفید و مغذی بدست می‌آید. اگر می‌خواهید لبخند دلنشین اعضای خانواده خود را ببینید  اقدام به پختن غذاهای مورد علاقه تان کنید و برای این کار حتی می‌توانید از اعضای خانواده هم کمک بگیرید و با یک آشپزی دسته جمعی لحظاتی لذت ‌بخش را برای خودتان رقم بزنید و بدین شیوه به خلق شادی بپردازید و با آماده سازی و خوردن غذای مورد علاقه تان، شادی و نشاط بیشتری را تجربه کنید. پس یک وعده ی غذایی می‌تواند به راحتی منجر به ایجاد شادی و نشاط در شما شود. به راحتی از آن عبور نکنید و با خوردن فست فودهای مضر آن را از خود دریغ نکنید.

برای ایجاد شادی و نشاط مبلغی پول پس انداز کنید

هیچ  فردی نمی‌داند و خبر ندارد که ممکن است چه مسايلی پیش آید و شاید به صورت ضرب العجلی به مبلغی پول نیاز داشته باشد. بنابراین سعی کنید که مبلغی پول پس انداز داشته باشید و یا یک صندوق ذخیره برای روز مبادا در نظر بگیرید تا در مواقع ضروری به راحتی بدان مراجعه کرده و از آن استفاده کنید.

ممکن است ماشین ‌تان خراب شود، بخاری، کولر، یخچال منزلتان مشکل پیدا کند و هزاران اتفاق ناخوشایند دیگر ممکن است بیفتد که بر میزان پول شما اثر گذارد، اما داشتن مبلغی پول پس انداز می‌تواند مشکل شما را در چنین مواردی حل کند و نجات بخش زندگی شما در لحظات پیش‌ بینی نشده باشد.

زندگی همواره سخت و پیچیده است ولی با مدیریت بهینه و کنترل اوضاع و شرایط می‌توان از بروز ناملایمات و دشواری های زندگی جلوگیری کرد. سعی کنید از هر راهی که می‌توانید برای ایجاد شادی و نشاط استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (3)

  1. کاربردی و عالی بود. ممنون

  1. کاملا درسته مهم ترین عامل برای داشتن یک زندگی شاد برنامه ریزی برای روزها و ساعت ها و پیروی از این برنامه به طور مرتب است

  1. کاملا درسته داشتن یک برنامه پویا و مداوم که این احساس رو در ما ایجاد کنه که داریم کار مثبتی انجام میدهیم می تونه ما رو خیلی شاد کنه

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید