جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه یک بیزنس پلن طراحی کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
چگونه یک بیزنس پلن طراحی کنیم؟

بیزنس پلن یا به عبارتی طرح کسب و کار، طرحی حاوی دستورالعمل ها و تجزیه و تحلیل هایی است که می تواند ما را به اهداف تجاری خود برساند. این برنامه یک نقشه راه دقیق متشکل از چشم انداز کسب و کار، تجزیه و تحلیل بازاریابی، محصول و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار، مخاطبان هدف و برنامه بازاریابی برای ترویج و تداوم کسب و کار ارائه می کند. ین طرح باید شامل طرح ایده کسب و کار، فرآیند و فعالیت های مورد نیاز برای گسترش و حفظ بازار، هزینه های عملیاتی مورد نیاز و نمای کلی از هزینه ها و سود برای یک دوره 1 ساله، 5 ساله و 10 ساله باشد.

اجزای اساسی بیزنس پلن چیست؟

اجزای اساسی این طرح به شرح زیر است:

- صفحه فهرست

- بحث مختصری در مورد کسب و کار

- چشم انداز کسب و کار

- محصول و خدمات ارائه شده توسط کسب و کار

- پیشینه صنعتی

- تحلیل کامل کسب و کار

- فرصت های گسترش

- طرح های بازاریابی برای ترویج کسب و کار

- برنامه ریزی مالی برای حمایت از فعالیت های تجاری

- SWOT (تحلیل قوت، ضعف، فرصت ها و تهدیدها)

انواع بیزنس پلن

- طرح های تجاری با تمرکز بر داخل:

این طرح یک استراتژی میدانی آزمایش شده است که حول محور اهداف تجاری متمرکز است، اهدافی که به گروه کمک می کند تا به استراتژی های فروش خود دست پیدا کند. استراتژی های بودجه بندی برای گسترش و کاهش هزینه ها، بازنگری فرآیندهای عملیاتی برای افزایش کارایی کلی سیستم، تغییرات زیرساخت فناوری اطلاعات و جایگزینی و موارد دیگر همه و همه از مواردی هستند که در این بیزنس پلن گنجانده می شود.

طرح های تجاری با تمرکز بر خارج:

همانطور که از نام آن پیداست، در مورد عوامل خارجی که بر رشد و گسترش کسب و کار تأثیر می گذارد صحبت می کند. برای مثال این طرح درباره موقعیت هایی که می توان در آن کسب و کار را گسترش داد و سرمایه گذاری کرد صحبت می کند.

چگونه یک بیزنس پلن طراحی کنیم؟

هر آنچه درباره یک بیزنس پلن تاثیر گذار باید بدانید:

برای ایجاد تأثیر از طریق طرح کسب و کار، باید در مورد فرصت هایی صحبت کرد که می تواند منجر به ایجاد یک تجارت پایدار شود که سال به سال رشد می کند. اگر می‌خواهید روی سرمایه‌گذاران و ذینفعان تأثیر بگذارید، باید مطمئن شوید که این طرح به اندازه کافی چشمگیر است. شما می توانید از نکات زیر برای طراحی بیزنس پلن خود استفاده کنید:

تحقیق در مورد بازار و رقابت:

تحقیقات جامع شامل کشف اطلاعات در مورد مشتریان، رقبا و گزارش نقطه به نقطه در مورد هزینه سرمایه در گردش کسب و کار است. اطلاعات را می توان از مجموعه ای از استراتژی ها جمع آوری کرد که از مقالات و پایگاه های اطلاعاتی تا سازماندهی مصاحبه با افراد صاحب نظر در این زمینه یا حتی مشتریان بالقوه را شامل می شود. تحقیق باید با احتیاط با تمام داده های جمع آوری شده تشکیل و ثبت شود. منبع داده باید در کنار داده ها ثبت شود، زیرا منبع باید در داخل استراتژی قابل فروش ارجاع داده شود.

ایجاد استراتژی های انعطاف پذیر:

داده های جمع آوری شده باید به طور مناسب برای کمک به استراتژی بازاریابی مورد استفاده قرار گیرند. بررسی باید جامع و دقیق باشد تا استراتژی کسب و کار بتواند مسیر و راهنمای اعضای گروه برای رسیدن به اهداف کسب و کار باشد. به طور کلی سازمان باید از استراتژی تغییر فرآیندهای طاقت فرسا و اجرای آخرین متدولوژی ها استفاده کامل کند.

محاسبه صحیح:

یکی از اهداف از طرح کسب و کار می تواند کسب سرمایه گذاری و تامین منافع ذینفعان و سرمایه گذاران باشد. باید یک محاسبه دقیق در مورد هزینه ها، جریان نقدی متناسب با مدل مالی اتخاذ شده توسط کسب و کار در دست داشته باشید. هدف نهایی از این محاسبات این است که اطمینان حاصل شود که هیچ هزینه ای از محدوده محاسبات خارج نمی شود که بعداً می تواند بر امور مالی تأثیر بگذارد. برنامه های تجاری به طور کلی در مورد هزینه های عملیاتی، حقوق، هزینه تعمیر و نگهداری، هزینه های سربار و هزینه های احتمالی است.

بازنگری برای یک برنامه کامل:

طرحی که در حال انجام آن هستید به ذینفعان و سرمایه گذاران ارائه می شود تا به کسب و کار علاقه مند شوند. برای اینکه آن را چشمگیر و بسیار تاثیرگذار کنید، باید چندین بار آن را بازبینی کنید تا در صورت وجود نقص های ساختاری و عملکردی، مشکل را بیابید و فرصت های از دست رفته را در برنامه بگنجانید. همچنین می توانید از شریک تجاری یا متخصص امور مالی خود بخواهید که انسجام و جریان استراتژی و طرح کسب و کار را تصحیح و بررسی کند.

سوالات متداول درباره بیزنس پلن:

طرح کسب و کار چقدر باید باشد؟

هیچ میزان ایده آلی برای طرح کسب و کار وجود ندارد. بسته به صنعت شما و پیچیدگی های منحصر به فرد آن، طرح کسب و کار می تواند از 20 صفحه تا 100 صفحه باشد.

بخش های اصلی طرح کسب و کار چیست؟

باید شامل چشم انداز، برنامه بازاریابی، استراتژی ها، محاسبات، محصول و خدمات باشد

چه کسی باید طرح کسب و کار را بنویسد؟

از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک گرفته تا شرکت‌های بزرگ، همه سازمان‌ها به برنامه‌های تجاری برای ایجاد یک راه ارتباطی و کانال آموزشی مناسب برای سرمایه‌گذاران و ذینفعان نیاز دارند.

هدف از طرح کسب و کار چیست؟

نوشتن یک برنامه قبل از شروع کسب و کار ضروری است چرا که می تواند منجر به درک مشکلات پنهانی شود که فرد ممکن است در طول مسیر با آن روبرو شود.

چگونه رقابت برای طرح کسب و کار را بررسی کنیم؟

رقابت بستگی به محصول و خدمات ارائه شده توسط شرکت دارد. اگر در حال ساخت محصول هستید، می توانید رقبای محلی را که محصول مشابه را می سازند جستجو کنید. برای خدمات، باید برای رقابت در وب جستجو کنید. برخی از وب سایت ها هستند که اطلاعات مربوط به رقبا و سایر جزئیات مهم را نیز به اشتراک می گذارند.

چگونه می توان در مورد محصول و خدمات توضیح داد؟

بخش محصول و خدمات طرح کسب و کار، محصول نهایی و خدماتی را که سازمان شما به مشتریان ارائه می دهد، برجسته می کند. شما باید در مورد سهم بازار و تقاضای موجود در بازار بحث کنید و آن را به خوبی تحلیل کنید.

طرح بازاریابی چیست؟

طرح بازاریابی، استراتژی تبلیغاتی است که شما برای انتشار اطلاعات در مورد سازمان دنبال خواهید کرد. این طرح می تواند بازاریابی آنلاین یا فیزیکی باشد. برای بازاریابی آنلاین می توانید ابزارهایی را که برای تبلیغ لازم است ذکر کنید.

چگونه چشم انداز کسب و کار را در یک طرح بیان کنیم؟

جایی که می خواهید سازمان را در چند سال آینده ببینید، چشم انداز طرح کسب و کار شما است. باید به وضوح بدانید که می‌خواهید شرکت کجا باشد و در سال‌های آینده چه دستاوردهایی باید داشته باشد.

آیا نتیجه گیری در طرح کسب و کار الزامی است؟

در واقع جمله پایانی می تواند معجزه کند. یک طرح تجاری خوب نوشته شده را تصور کنید که در نهایت خواننده را برای انجام یک اقدام تحریک می کند. بیان برخی از بیانیه های پایانی در پایان طرح تجاری لازم است.

چه هزینه هایی باید در طرح کسب و کار پوشش داده شود؟

در این طرح باید هزینه های عملیاتی، حقوق، هزینه های اخذ مجوز و راه اندازی ذکر شود.

چگونه یک بیزنس پلن طراحی کنیم؟

ایده های فوق العاده برای ساخت یک کسب و کار کوچک برای خانم ها:

اگر خانه دار یا دانشجو هستید و سرمایه کمی دارید اما دوست دارید وارد دنیای تجارت شوید بهتر است از این مطلب به خوبی استفاده کنید. در این بخش می خواهیم چند ایده کسب و کار را که می توانید با سرمایه کم راه اندازی کنید اما سود خوبی به دست بیاورید بیان کنیم. یک کارآفرین برای سرمایه ای تلاش می کند که بتواند با موفقیت ایده اش را تحقق بخشد. برای هر کارآفرینی، یک کسب و کار عالی کسب و کاری است که سرمایه بر نباشد. بسیاری از ایده های کسب و کار کوچک وجود دارند که نیاز به سرمایه گذاری بسیار کمتری دارند. این ایده ها، اگر به خوبی اجرا شوند، می توانند شکوفایی و سودآوری کسب و کار را تضمین کنند.

برای زنان کارآفرین، متقاعد کردن بانک برای دریافت وام تجاری می تواند منجر به ارائه توضیحاتی در مورد نحوه مدیریت کارهای خانه و کسب و کارشان شود. در کشوری که موعظه و تبلیغ شده است که وظیفه زنان است که از خانه و فرزندان مراقبت کنند؛ داشتن استقلال مالی و رویای کارآفرین شدن به معنی زیر پا گذاشتن مسئولیت های خانه داری و مراقبت از فرزندان است. خوشبختانه اوضاع در حال تغییر است و امروزه نقش زنان کار آفرین در دنیای تجارت غیر قابل چشم پوشی است. امروزه زنان زیادی در سراسر دنیا مدیر عامل کمپانی های بزرگ هستند و از قوی ترین کارآفرینان در صنعت خود به شمار می روند.

هنوز مناطق روستایی و نیمه شهری بسیاری وجود دارد که زنان در آن تلاش می کنند تا وام کسب و کار زنان را برای راه اندازی یک کسب و کار دریافت کنند. خبر خوب این است که بسیاری از زنان با موفقیت تعصب جنسیتی را شکسته اند. این زنان برای ایجاد سرمایه گذاری های موفق در سراسر صنایع پیش رفته اند. در ادامه چند ایده برای شروع کسب و کار متناسب با خانم ها را ذکر می کنیم:

- بوتیک / طراحی مد

اگر عاشق مد هستید، افتتاح یک بوتیک مد می تواند ایده خوبی باشد. وام برای زنان کارآفرین می تواند شما را از طریق سرمایه در گردش این کار تحت حمایت قرار دهد. شما نه تنها می توانید لباس های آماده و دوخته شده عرضه کنید بلکه اگر دانشی در این زمینه دارید یا در این زمینه تحصیل کرده اید فرصت خوبی است که برند خود را پایه گذاری کنید.

- مهد کودک

به همتایان خود نگاه کنید و ببینید که در راه رسیدن به استقلال مالی با چه مشکلاتی رو به رو هستند. یکی از این مشکلات مراقبت و نگهداری از فرزندان کوچک است که شما می توانید با راه اندازی مهد کودک هم مشکل زنان مستقل دیگر را حل کرده باشید و هم برای خود کسب و کار ساخته باشید.

- آشپزی

اگر از آشپزی لذت می برید و دست پخت خوبی دارید یا به قهوه هایتان مشهور هستید؛ چرا کافه و یا رستوران خود را باز نمی کنید؟ در این عرصه حتی نانوایان خانگی و خانم هایی که در منزل شیرینی پزی می کنند می توانند فرصت را غنیمت بشمارند و با این ایده محصول خود را به مشتریان بیشتری معرفی کنند.

- طراحی گرافیک

کسب و کارهای تاسیس شده و همچنین استارت آپ هایی که امروزه در سراسر دنیا وجود دارند؛هر از چند گاهی نیازمند یک طراح گرافیک خوب هستند. تنها چیزی که نیاز دارید یک نمونه کار طراحی گرافیکی خوب برای جذب مشتری است. اگر در زمینه نرم افزارهای طراحی اطلاعات دارید، می توانید با وام کسب و کار زنانه کوچک شروع کنید. بعداً، تیم طراحان خود را بسازید تا کارهای بیشتری را انجام دهند.

- عکاسی

زنان با مهارت های عکاسی می توانند خدمات عکاسی آزاد را به مشتریان ارائه دهند. شما حتی می توانید استودیوی خود را راه اندازی کنید و تیم خود را برای پوشش رویدادها، عروسی ها، رویدادهای شرکتی، تبلیغات و غیره بسازید. اگر از جمله کسانی هستید که عاشق سفر هستند، خدمات عکاسی در فضای باز می توانید ایده خوبی برای شما باشد.

- گلدوزی و بافندگی

اگر به عنوان یک سرگرمی بافندگی را انجام داده اید، آن را به یک سرمایه گذاری سودآور تبدیل کنید. اگر واقعا مهارت بالایی داشته باشید و بتوانید در صنعت پوشاک جایی برای خود باز کنید و محصولتان را به مشتریان زیادی نشان دهید؛ می توانید از بابت سودی که به دست می آورید اطمینان داشته باشید.

- خدمات اسپا

زندگی پر مشغله امروزی، تعداد زیادی از مردم را روانه سالن های ماساژ و اسپا می کند تا بتوانند در آنجا کمی آرامش بگیرند و استرس را از خود دور کنند. اگر فضایی در یک مکان استراتژیک دارید، می توانید با تبدیل آن به یک اسپا و سالن بیشترین سود را ببرید. این روزها، بسیاری از خانم ها شرکت هایی را ترجیح می دهند که خدمات سالن را در خانه ارائه دهند. اگر فضا یا بودجه ای برای اجاره فضا ندارید، می توانید با ارائه خدمات اولیه آبگرم و سالن در خانه پایگاه مشتریان خود را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید