جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونگی برقراری ارتباط گسترده با دیگران

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
چگونگی برقراری ارتباط گسترده با دیگران

یکی از روش های درست و موثر برای ارتباط داشتن با دیگران و عدم محدودیت در نحوه‌ی برقراری ارتباط این است که روابط خود را تنها محدود به افرادی نکنید که همانند شما هستند و همچون شما می‌اندیشند و رفتار می‌کنند زیرا در صورت برقراری ارتباط با افراد یکسان و همانند با خود، پتانسیل شما در نحوه ی انجام کارها به شدت محدود خواهد شد و کاهش قدرت و توانایی در برقراری روابط موثربا دیگران، در کسب و کار و تجارت هم  بروز و نمود می‌یابد.

تکنیک و مهارت های مختلف و متفاوتی برای کار کردن با افرادی که تفاوت های بسیاری با شما دارند وجود دارد که می‌توانید با به کار بستن هر یک از آن‌ها ارتباط موثر و سازنده را با هر یک از افراد برقرار سازید که نشان از مهارت و توانایی شما دارد.

یکی از مهارت های ضروری که نیاز است هر یک از مدیران و صاحبان مشاغل در روند تجارت و کسب ‌و کار خویش فرا گیرند این است که چطور با افرادی که از آن‌ها خوششان نمی‌آید و مانند آنان فکر نمی‌کنند، کار کرده و آن‌ها را مدیریت نمایند. این امر در برگزاری جلسات و نحوه‌ی برخورد با مشتریان و همکاران بسیار مهم و موثر است.

تمام مشاوران کسب ‌و کار دیدگاه و نظریات خود را در نحوه‌ی برقراری ارتباط در کسب و کار، اینگونه بیان می‌دارند که شما باید مهارت خود را برای برقراری ارتباط با تمام افراد، حتی آن عده از افرادی که با شما یکسان نیستند نیز افزایش دهید و در صورت عدم توجه به این نکته، احتمالا باید در انتظار بزرگترین مانع در مسیر کسب موفقیت خود باشید.

مشکلاتی که در نحوه‌ی برقراری ارتباط ممکن است رخ داده و بروز یابد و به عنوان یک چالش  و معضل بر سر راه شما قرار گیرد، در برخورد با اعضای خانواده‌ خودتان، برخی از مشتریان و یا حتی یک شریک تجاری و یا یک سرمایه‌ گذار باشد.

شما ممکن است یک فرد قدرت ‌طلب، منطقی، احساساتی و یا از آن دسته افرادی باشید که دوست دارید یک کار را به‌ تنهایی و یا به صورت دسته جمعی انجام دهید. شما ممکن است فردی باشید که یک محصول جدید را خلق کنید، یا به‌ راحتی توسط کسانی که در اطراف شما هستند و با شما کار می‌کنند، ناامید ‌شوید. همچنین ممکن است فردی باشید که تمایل دارد به‌ آرامی  و با در اختیار داشتن  زمان و فرصت مورد نیاز، تصمیم بگیرد. این گفته به این معناست که جهان بینی و نگرش هر فرد متفاوت است و تنها درصد کمی از اطرافیان شما، همچون شما رفتار و عمل می‌نمایند که شما باید تلاش کنید تا بتوانید با تمامی افراد ارتباط بهینه داشته باشید که لازمه ی آن به کارگیری شماری از تکنیک ها و مهارت های مهم در چگونگی برقراری ارتباط  گسترده با دیگران است.

برخی از افراد، اهمیت این موضوع را هرگز درک نکرده‌اند و اجازه داده‌اند که این تفاوت‌ ها و مشکلات، به هر سمتی که می‌خواهد ارتباطات شان را هدایت کند و حتی در برخی مواقع خود را مجبور به عقب ‌نشینی و عدم برقراری ارتباط کرده‌اند که البته نیازی به این کار نبوده است و تنها با دانستن و آگاهی از تفاوت های موجود به بهترین شیوه می‌توانستند آن را مدیریت نمایند.

واقعیت این است که دنیای کسب‌ و کار در حال تبدیل ‌شدن به یک فضای جهانی است، بنابراین همه‌‌ی ما باید یاد بگیریم تا این موضوع را درک کنیم و بر روی مردمی که از نسل ‌های مختلف، فرهنگ‌ های مختلف، دارای نقطه نظرات مختلف و البته اولویت‌ های مختلف هستند، سرمایه ‌گذاری کرده و همکاری نماییم.

شما بایستی افرادی را در کسب ‌و کار خود مدیریت کنید که مشابه شما نیستند، همچنین مجموعه‌‌ی متنوعی از مشتریان که دارای تفاوت‌ های فراوانی هستند. برخی از اصول کلیدی که برای انجام این کار وجود دارد، در این مقاله مورد بررسی قرارگرفته‌اند.

در این مقاله، به طور مفصل در مورد چگونگی برقراری ارتباط با دیگران صحبت شده است و به شما گفته خواهد شد که با افراد گوناگون و با روحیات مختلف چگونه برخورد و تعامل کنید.

برقرای ارتباط

با افرادی که وجوه مشترک با شما ندارند، ارتباط بیشتری برقرار کنید

اگر ارتباط خود را در کسب ‌و کار به افرادی محدود کنید که درست مانند شما هستند، پتانسیل شما در برقرای ارتباط موثر به‌ شدت محدود خواهد شد.

برای درک بهتر شخصیت، نقاط قوت و انگیزه‌ های اطرافیان خود، قبل از اینکه شما با آن‌ها درزمینه مسائل تجاری سر و کار داشته باشید سعی کنید که آن‌ها را به‌عنوان مردم عادی بشناسید و از تکنیک های شخصیتی افراد متفاوت آگاهی بیشتری کسب کنید تا بدین شیوه بتوانید حتی با افرادی که متفاوت از شما فکر می‌کنند و رفتار می‌کنند ارتباط برقرار کرده و همکاری نزدیک و صمیمی داشته باشید.

این یک اصل اساسی و تایید شده است که شما تنها با درک تفاوت‌ های موجود است که می‌توانید یکدیگر بهتر و بیشتر شناخته و درک کنید، حتی اگر نظرات شما به ‌طور کامل برخلاف یکدیگر باشد.

در ارتباط با افراد دیگر، خوش بین باشید

یکی از اصول مهم در نحوه‌ی برقرای ارتباط برای شما این است که نسبت به دیگران خوش بین باشید و اینگونه تصور نکنید که دیگران به ‌طور عمدی قصد ایجاد مشکل برای شما را دارند و در عوض به این فکر کنید که آن‌ها در زمانی که با شما کار می‌کنند و متوجه می‌شوند که هیچ ‌چیز به‌ خوبی پیش نمی‌رود، به همان اندازه‌ی شما، ناامید می‌شوند.

هر فردی در روند ارتباط با دیگران، خود واقعی‌ اش را برزو می‌دهد. پس جایی برای نگرانی و عدم خوش بینی و منفی بینی وجود ندارد. آن‌ها در حال تفکر و تصمیم‌ گیری بر اساس شخصیت منحصر به ‌فرد، سابقه ‌ی فرهنگی و تجارب و اندیشه های خود هستند و تنها چالش شما در ارتباط، چگونگی سازگاری با آن‌ها است. به‌ عنوان ‌مثال، در بسیاری از مواقع صحبت کردن با افراد بسیار مؤثرتر از اقدام فوری می‌باشد، بنابراین با درک و شناخت بهتر هریک از افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید و از اعضای تیم شما هستند، خواهید دانست که چه موقع باید به آن‌ها گوش دهید و چه موقع زمان اقدام کردن است.

برقرای ارتباط

برای ارتباط با دیگری بر روی نقاط قوتشان تمرکز کنید

یک موضوع که شما برای داشتن یک ارتباط سالم و درست باید در نظر بگیرید این است که شما هرگز نباید سعی کنید و یا تصور این را داشته باشید که می‌توانید فردی را تغییر دهید، شما به ‌جای اینکه سعی کنید دیگران را مجبور کنید که همانند شما فکر کنند، باید تلاش کنید تا سبک ‌فکری خود را با آن‌ها تطبیق دهید. افراد اگر به شما به ‌عنوان یک الگو احترام بگذارند، می‌توانند خود را تغییر دهند و شما می‌توانید احترام و تواضع آن‌ها را نسبت به موقعیت و توانایی خود احساس کنید. برای ارتباط با دیگری بر روی نقاط قوتشان تمرکز کنید و به احساساتتان اجازه ندهید که موقعیت‌ ها را کنترل کنند.

یکی از روش هایی که به شما کمک می‌کند تا در این زمینه موفق تر ظاهر شوید و بتوانید مهارت خود را در برقراری ارتباط موثر با تمام افراد افزایش دهید این است که با شماری از افرادی همکاری داشته باشید که ازلحاظ فنی و عاطفی مشابه خودتان نباشند. آن‌ها علاوه بر یادگیری نحوه‌ ی تعامل با افراد متفاوت، در عین‌ حال می‌توانند از یکدیگر چیزهای زیادی یاد بگیرند.

در روند ارتباط اختلافات موجود را به مشوق ‌هایی سالم تبدیل کنید

یکی از موانعی که همواره بروز می‌یابد و منجر به ایجاد ارتباط نمی‌شود وجود اختلافات فکری است، شما باید از همین عامل بهره گرفته و سعی کنید تا با به کارگیری تکنیک های سازنده و مهم، اختلافات موجود را به مشوق ‌هایی سالم تبدیل کنید. نوآوری واقعی تنها می‌تواند ناشی از تفکر افرادی باشد که همه‌ چیز را متفاوت می‌بینند. اختلاف ‌نظرها باید منجر به بحث ‌های سازنده، یادگیری واقعی و راه‌ حل‌های بهتر شود.

مهم ترین و چالش ‌برانگیزترین موضوع  در این زمینه این است که تلاش کنیم برای داشتن ارتباط با دیگران، به هیچ وجه آن‌ها را قضاوت نکنیم و حالت تدافعی به خود نگیریم و همچنین احساس عدم نیاز به برنده شدن در هر بحث را به خودمان یادآوری نماییم.

بهترین راه برای تحت کنترل نگه‌ داشتن شرایط و رسیدن به بیشترین بهره‌ وری، پرسیدن سؤالات باز و مرتبط با موضوع مورد نظر است. این امر موجب می‌شود که دیگران احساس کنند که شما به آن‌ها احترام می‌گذارید و به‌ جای اینکه نظرات آن‌ها را قضاوت کنید، در مورد ایده‌ هایشان بحث می‌کنید. به این شیوه، شما جلوی بروز بحث هایی که منجر به اختلافات بیشتر می‌شوند را گرفته و آن را به سمت بحث های سازنده تر سوق می‌دهید.

در روند ارتباط بحث را تعمیم ندهید

موضوعی که در روند برقراری ارتباط باید به دقت مورد توجه قرار گیرد این است که تنها به موضوع و مساله ا‌ی که هم اکنون وجود دارد اشاره ‌کرده و بحث نمایید و موضوع را به موارد دیگر تعمیم ندهید.

غالبا اظهار نظر کردن درباره‌ی مسائلی که قبلا رخ داده، وسوسه‌ انگیز است، اما همین عامل منجر به تشدید احساسات و سوء تفاهمات احتمالی شده و راه را برای برقراری ارتباط موثر در کوتاه مدت و چه بسا بلند مدت خواهد بست. شما باید از تعمیم بحث به موارد مشابه و قبلی جدا خودداری نمایید. روابط کاری موفقیت ‌آمیز نیاز به تمرکز، همکاری و گوش دادن دارد و اغلب از رویکردهای مختلف بهره مند می‌شوند.

به ‌جای استراتژی‌ های بدون برنامه‌ ریزی به‌ صورت روزانه و یا جلسات حل مسئله، بحث‌ های عمومی و بازخورد برای جلسات مشاوره را در پیش بگیرید. به همکاران خود نشان دهید که می‌توانید هر دو کار را انجام دهید و تفاوت های موجود را درک می‌کنید.

وجود افرادی با ارزش ‌ها و دیدگاه‌ های متفاوت نسبت به شما، کمک شایانی به چگونگی اتخاذ تصمیمات بهتر و نوآوری های بیشتر، می‌کنند و درنهایت موفقیت کسب‌ و کار و رضایت شما را افزایش می‌دهند.

اگر نکات و تکنیک های بیان شده در این مقاله را به کار گیرید و موضوع وجود تفاوت در بین افراد مختلف را بپذیرید، خیلی سریع‌ تر به رشد و بهره ‌وری که در زندگی کاری و حتی زندگی شخصی خود در نظر دارید، خواهید رسید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید