جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونگی حفاظت از پوست

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
چگونگی حفاظت از پوست

پوست انسان یک عنصر زنده است که دائما نفس می­‌کشد. برای حفاظت از پوست، این عنصر زنده ملزم به رعایت برخی نکات هستیم که در اکثر مواقع به بی­‌رحمانه ترین شکل ممکن به فراموشی سپرده می­‌شود. پوست هر انسان از هزاران سلول تشکیل شده است که هرکدام از این سلول­‌ها باید در موقعیت درست آب‌رسانی، تماس آفتاب و چربی مناسب قرار بگیرند. بسیاری از مشکلات پوستی از عوامل بیرونی نیست و به مشکلات داخلی هر انسان بستگی دارد. مشکلات کبدی و روده‌ای از عواملی ست که می‌­تواند پوست هر انسان را دچار ناهنجاری‌­های متفاوتی بکند.

چگونگی حفاظت از پوست

حفاظت از پوست در زمستان

بسیاری از افراد در زمستان دچار خشکی‌­های پوستی می‌­شوند که در بسیاری مواقع منجر به لایه برداری خودبه­‌خودی پوست و التهاب­‌های شدید پوستی می­‌شود. با توجه به کاهش جریان خون در بدن، پوست، بازسازی لایه­­‌ی سطحی‌­اش را به سختی انجام می­‌دهد. اشعه‌­های مختلف در هوا در برخورد با پوست، تاثیرات منفی­‌ای روی آن می­‌گذارند و در فصل زمستان رشد ویروس­‌ها و باکتری‌­ها روی پوست با سرعت بیشتری عمل می­‌کنند. بنابراین لازم است برای پیش­گیری رشد میکروب­‌ها و حفاظت از پوست از سبزیجات و میوه­‌های تازه برای رساندن آب مورد نیاز پوست استفاده شود.

حفاظت از پوست و مو

شناخت دسته بندی مو و پوست که شامل خشک، چرب و معمولی­ست می­‌تواند در موارد مراقبتی ما تاثیر گذار باشد. هرکدام از پوست­‌های مربوطه مراقبت‌­های ویژه­ی خود را می‌­خواهد که در صورت مداوای اشتباه تاثیر بدتری روی پوست و مو می­‌گذارد. برای حفاظت از پوست و مو لازم است تا با شناخت انواع آن، آبرسانی و چربی را به حد نرمال برسانیم و با این کار خدشه­‌ی وارده را جبران کنیم. آبرسانی در پوست و موی خشک برای رسیدن به شفافیت بیشتر به اندازه‌ای لازم است تا چربی های کاهش یافته را جبران کند و در پوست­های چرب، خشک کردن لایه‌­ی سطحی پوست تا حد لازم و آبرسانی مناسب و به اندازه به شفافیت آن کمک می­‌کند.

حفاظت از پوست چرب

 پوست­‌های چرب به شدت آماده­‌ی جوش زدن هستند و سلول‌­های چربی با کمترین تحریک­‌ها خودشان را به شکل بسته های چربی روی پوست نشان می­‌دهند. قبل از شروع درمان، لازم است از سلامت بدن و اندام‌­های داخلی خودمان اطمینان پیدا کنیم و در صورت سالم بودن، درمان­‌های بیرونی را شروع کنیم. برای حفاظت از پوست صورت در صورت چرب بودن لازم است تا از از کرم‌های ضد آفتاب با چربی بسیار کم استفاده کنیم و از مواد غذایی که درصد چربی شان زیاد است، تا حد ممکن استفاده نکنیم. شرایط محیطی و آلودگی‌­های هوا نیز تاثیر مستقیمی روی پوست انسان­‌ها دارند.

بهترین روش حفاظت از پوست

بهترین روش حفاظت از پوست بدن و صورت، شناخت صحیح اندام‌­های داخلی بدن توسط آزمایش و شروع درمان از اندام‌­های داخلی ست. تغذیه‌­مناسب، در معرض دود قرار نگرفتن، نوشیدن آب به مقدار کافی ، تامین ویتامین‌­های بدن، دقایقی را در معرض آفتاب قرار گرفتن، فاصله گرفتن از محیط­‌های عصبی کننده، دور از هیجان­‌های بد قرار گرفتن و  ورزش کردن از روش‌­های بسیار موثر برای حفاظت از پوست است. در صورت رعایت این نکات، پوست در بهترین حالت خود قرار می‌­گیرد. هم­چنین استفاده از ماسک­‌های طبیعی برای حفاظت از پوست خشک و پوست چرب برای پیش گیری از مشکلات پوستی بسیار مفید است.

حفاظت از پوست بدن در برابر گرما

گرما باعث تعریق و شفافیت پوست می­‌شود، اما وقتی پوست در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرد، پوست صورت و بدن دچار سوختگی و از دست دادن سلول­‌های سالم پوستی می‌­شود. در بسیاری از مواقع ساعات طولانی در مقابل نور مستقیم خورشید قرار داشتن باعث بروز سرطان­های مختلف پوستی می­­‌شود. استفاده از انواع کرم­‌های ضدآفتاب مناسب با پوست، باعث می­‌شود تا یک لایه­‌ی کاذب روی سطح پوست ایجاد شود که مانع از تماس مستقیم آفتاب بر پوست شود. حفاظت از پوست با نوشیدن هشت لیوان آب در روز برای آبرسانی پوست و جایگزین شدن این آب­‌ها بجای تعریق بدن یکی از بهترین عملکردها می‌­تواند باشد.

حفاظت از پوست در مقابل پیری

چین و چروک­‌ها روی پوست یکی از عواملی ست که از کمبود آب بدن ناشی می‌­شود. برای حفاظت از پوست در مقابل پیری عمل کردن به این موارد لازم است: آفتاب برای تامین ویتامین دی(D)، ورزش­کردن و تغذیه مناسب داشتن، استفاده نکردن از لوازم آرایش برای جلوگیری از خشکی پوست، خواب کافی داشتن، تحریک نکردن عضلات صورت با اخم کردن و ... . سیگار­کشیدن باعث خشکی پوست و انقباض رگ‌های خونی می­‌شود، سلامت پوست و بدن را تهدید می­‌کند و برای پیر شدن سریع کم می‌­کند. تزریق بوتاکس و انواع عمل­‌های جراحی روی پوست باعث حساس شدن هرچه بیشتر پوست و گاهی پوست را دچار صدمه­‌های زیادی می‌­کند.

حفاظت از پوست با روش­های سنتی

در میان درمان‌­های دارویی و شیمیایی که اخیرا در مراکز بهداشتی و درمانی انجام می‌شود، در بسیاری از نقاط دنیا هنوز هم کسانی هستند که در برابر آفتاب سوختگی ها، آکنه و تیرگی‌­های پوست و برای جلوگیری از پیری زودرس با استفاده از روش‌های سنتی عمل می­‌کنند. استفاده از موادی مثل آلوئه­‌ورا، روغن زیتون،  نوشیدن آب­انار و استفاده از پوست میوه‌­های تازه به‌عنوان ماسک‌­های طبیعی باعث آبرسانی هرچه بیشتر پوست می­‌شود و در برخی موارد برای درمان آفتاب سوختگی­‌ها و آکنه‌­ها موثر هستند. روش­‌های سنتی برای حفاظت از پوست گاها موثر‌تر از روش­‌های شیمیایی محسوب می‌­شوند.

بدترین روش برای حفاظت از پوست

اطلاعات و شناخت کم و ناکافی از بهداشت پوست و پیشگیری و درمان امراض پوستی باعث می­‌شود تا هر فرد نابالغی برای خودش و دیگران نسخه بپیچد. در بیشتر موارد این اتفاقات سرانجام خوبی نداشته و باعث  سردرگمی بیمار و درمان­‌های مختلف و نتیجه نگرفتن از آنها می­‌شود. متخصصین پوست تاکید دارند تا قبل از شروع هر نوع درمان­ پوستی، به شناخت دقیقی از بدن و نوع کنش­‌ها و واکنش ها در بدن فرد بیمار برسند، اما در مواردی که بیمار خودش دست به درمان­‌های مختلف دارویی و گیاهی برای حفاظت از پوست و بیماری­‌های پوستی­اش می‌­زند با شناخت ناکافی از شرایط بدنی اش باعث می­‌شود تا به نتایج ناموفقی در درمان برسد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید