جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا احتمالا تا دو ماه دیگر معرفی می‌شوند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا احتمالا تا دو ماه دیگر معرفی می‌شوند

طبق اخبار موجود به نظر می‌رسد که انویدیا قصد دارد سری RTX 40 را برای جلو افتادن از AMD زودتر عرضه کند. ظاهرا این کارت‌های گرافیک اوایل فصل سوم 2022 معرفی می‌شوند.

بنابر گفته یکی از منابع دنیای فناوری به نام kopite7kimi، این احتمال وجود دارد که انویدیا سری جی‌فورس RTX 40 را تا اوایل سه ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازار کند. با اینکه ادعای مذکور اکنون در حد شایعه است اما می‌تواند به این معنا باشد که GPU های مذکور تا تیر ماه به شکل رسمی معرفی شوند.

احتمال معرفی زودهنگام سری RTX 40 انویدیا

البته عرضه‌های این چنینی بی‌سابقه نیستند و سری جی‌فورس RTX 20 Super در تاریخ 11 تیر 1398 به شکل عمومی معرفی شد، در حالی که نخستین کارت‌های گرافیک سری RTX 30 اواخر شهریور 1399 معرفی شدند.

 کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا احتمالا تا دو ماه دیگر معرفی می‌شوند

بیشتر بخوانید: نگاه رسمی به مادربرد جدید ایسوس SABERTOOTH-Z87

مشخصات احتمالی GPUهای RTX 40 انویدیا

گفتنی است که کارت‌های گرافیک سری RTX 40 انویدیا مبتنی بر معماری Ada Lovelace هستند و احتمالا بر اساس فرایند N4 شرکت TSMC ساخته خواهند شد. همچنین انتظار می‌رود انویدیا در ابتدا مدل‌های سطح بالا نظیر RTX 4090 به همراه مدل‌های 4080 و 4070 را معرفی کند و سپس به سراغ گزینه‌های اقتصادی‌تر برود.

افشاگر مذکور همچنین جدولی (تصویر پایین) را از تنظیمات AD102 GPU به اشتراک گذاشته که قرار است در کارت گرافیک پرچمدار جدید انویدیا مورد استفاده قرار گیرد.

احتمال معرفی زودهنگام سری RTX 40 انویدیا

طبق موارد افشا شده این تراشه می‌تواند دارای 96 مگابایت حافظه کش L2 باشد که 16 برابر نسل پیشین است. همچنین شایعات بیانگر آن هستند که RTX 4090 دارای TGP برابر با 600 وات (یا بیشتر) خواهد بود، امری که باعث می‌شود گیمرهای حرفه‌ای برای اورکلاک کارت گرافیک با محدودیت کمتری مواجه شوند.

در خصوص RTX 4080 نیز باید گفت که این کارت گرافیک احتمالا از AD103 GPU به همراه 16 گیگابایت حافظه GDDR6X و مصرف برق 400 واتی بهره خواهد برد و مدل RTX 4070 نیز مجهز به AD104 GPU با 12 گیگابایت حافظه GDDR6 و میزان مصرف برق 300 وات خواهد بود.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید