جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

نگاه رسمی به مادربرد جدید ایسوس SABERTOOTH-Z87

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
نگاه رسمی به مادربرد جدید ایسوس SABERTOOTH-Z87

همانطور که در شبکه های تکنولوژی این روزها شاهدیم پردازنده های اینتل روزانه وارد بازار می‌شوند و کامپیوترهای اکثر کاربران به این مادربرد قدرتمند مجهزند. مادربردها که صفحه الکترونیکی و اصلی سیستم های کامپیوتری هستند تمامی قطعات جانبی و سخت افزاری بر روی آن قرار می‌گیرند و آن ها را به هم متصل می‌کنند. اما اینکه چه مادربردی را استفاده کنیم نکته حائز اهمیت ماجراست. مادربرد ایسوس Z87 از جدید ترین مادربردهای قدرتمندی است که ایسوس آن را چندی پیش عرضه کرد. در ادامه این مقاله به معرفی آن و خصوصیات تازه ای که ایسوس در آن قرار داده است می‌پردازیم.

مادربرد ایسوس Z87

معرفی مادربرد ایسوس Z87 و بررسی قدرت دوام آن

تراشه جدید ایسوس با نام مادربرد ایسوس Z87 برای سیستم های امروزی بسته شده است. پردازنده Z87 که از سری TUF پشتیبانی می‌کند حاوی پردازنده های Cori7/i5/i3 است. ایسوس سعی کرد این مادربرد را با طراحی زیبا و قدرت بدنی بالایی طراحی کند. دوام و کیفیت فوق العاده آن بیش از پیش موجب جذب کاربران می‌شود. این مادربرد علی رغم طراحی جذاب آن دارای سیستم خنک کننده و درگاه های پارالل ورودی و خروجی زیبایی است. استقامت و دوام بالای مادربرد ایسوس Z87 به خاطر داشتن قطعات الکترونیکی ژاپنی است که ایسوس برای آن در نظر گرفته است. اگر به دقت به جلوی برد مادربرد نگاه کنیم یک لایه پلاستیکی مستحکمی را به نام TUF Fortifier خواهیم دید که از مادربرد به خوبی محافظت می‌کند تا در برابر هرگونه آسیب پذیری مقاومت کند. از طریق این لایه فشار دما کاهش پیدا می کند و تنفس تازه ای به مادربرد داده می‌شود.

مادربرد ایسوس Z87

مشخصات رم مادربرد ایسوس Z87 و اسلات های توسعه آن

قالب ساخت مادربرد ایسوس Z87 از نوع ATX می‌باشد و LGA1150 سوکت پردازنده آن می‌باشد. چهار اسلات در این مادربرد به کار رفته است که یکی از آن از نوع اکسپرس 16 و سه تای دیگر از نوع اکسپرس×1 از نوع PCI است. در مادربردهای از نوع ایسوس Z87 استاندارد حافظه رم بر روی DDR3 گنجانده شده و حداکثر ظرفیت آن تا حجم 32 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. همچنین پیکربندی محافظه کارانه رم به شکل دو کاناله طراحی شده است. اسلات گرافیک آن نیز از حجم های 8 گیگابایتی بهره می‌برد.

مادربرد ایسوس Z87

رابط های ذخیره سازی و امکانات ارتباطی مادربرد ایسوس Z87

در مادربرد ایسوس Z87  برعکس مادربردهای نسل قبلی از رابط های بیشتری استفاده می‌کند. در این مادربرد از 8 رابط ساتای 6 گیگابایتی ذخیره سازی استفاده می‌شود. همچنین 4 حالت پیکربندی راید در این مادربرد تعبیه شده است. سرعت شبکه Lan در مادربرد ایسوس Z87  حدود 1000 مگابایت بر ثانیه تخمین زده شده است. همچنین این مادربرد از کنترلر گیگابایت Lan استفاده می‌کند که جریان ورودی و خروجی شبکه را برای ویندوز های 10 و 8.1 راحت تر از قبل می‌کند. از طریق این کنترلر رابط های شبکه ای مانند Sahre Lanها و USB Lan ها عملکرد بهتری خواهند داشت. در این مادربرد نیز هنوز از مجرای بلوتوث استفاده نشده و این قابلیت کماکان فقط در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مادربرد ایسوس Z87

بیشتر بخوانید: جدیدترین مادربرد ایسوس معرفی شد

بررسی تصویر و کارت صدای مادربرد  ایسوس Z87

در بالا اشاره شد که واحد گرافیکی مادربرد ایسوس Z87 8 گیگابایتی است و تا حداکثر توانایی پشتیبانی آن پشتیبانی از مجتمع‌های پردازنده ای Intel HD است. همچنین مادربردهای ایسوس در نسخه های قبلی نیز از گرافیک های چندگانه AMD Quad-GPU CrossFireX و Nvidia Quad بهره گرفته اند. پورت خروجی این مادربرد علی رغم داشتن VGI، پورت های HDMI را در خود دارد که فیلم ها و بازی های با گرافیک بالا را برای شما نمایش می‌دهد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که که هنگام ورود کابل به HDMI تنظیمات پخش از روی اسپیکر را به دقت انجام دهید.

مادربرد ایسوس Z87 از چه کانکتورهایی پشتیبانی می‌کند؟

شاید جالب به نظر برسد! خروجی صدای مادربرد ایسوس Z87 دارای یک پورت نوری است. پورت های به کار گرفته در پشت کیس قابلیت پشتیبانی از پورت های USB 2 و USB 3 را دارد. اما بیاییم درون کیس و کانکتورهای داخلی مادربرد را بررسی کنیم. مادربرد ایسوس Z87  مجهز به کانکتور آنبرد USB 3  دو پورته و USB 2 چهار پورته است. از دیگر کانکتورهای به کار رفته در مادربرد می توان به کلید !MemOK، کلید DirectKey برای دسترسی سریع به تنظیمات بایوس،  جامپر پاک کردن CMOS ، کانکتور خروجی S/PDIFو کانکتور ماژول TPM اشاره کرد.

بررسی رادار حرارتی TUF طراحی شده در مادربرد ایسوس Z87

مادربرد ایسوس Z87 دارای تکنولوژی رادار حرارتی TUF است که دمای قطعات سخت افزار سیستم را کنترل می‌کند و موجب تضمین سلامت و پایداری این قطعات می‌شود. رادار تاف با رصد کردن مدار الکتریکی در یک آن، سرعت فن را برای افزایش بیهوده دما جلوگیری می‌کند. همچنین از طریق این رادار، کاربر می‌تواند از نقاط دمای حساس و غیر حساس سیستم باخبر شود و قطعات را در خنک ترین شکل ممکن نگه دارد. قطعات به کار گرفته در رادار حرارتی TUF در این مادربرد نه تنها بازدهی مثبتی دارند بلکه سیستم را درسنگین ترین لحظات کامپیوتر به روان ترین شکل ممکن تبدیل می‌کنند. ایسوس توانسته قطعات تاف چوک را بر روی مادربرد متصل کند و ضمن نصب خازن و ماسفت های استاندارد، قادر است سخت ترین پردازش ها را انجام دهد. علی رغم خنک کنندگی بالای مادربرد، رادار تاف در برابر هرگونه فشار و ضربه متحمل شده مستحکم است و مقاومت می‌کند تا جایی که شرکت ایسوس آن را یک زره می‌داند.

بیشتر بخوانید: AMD جدیدترین مادربرد خود را معرفی کرد

فناوری های و قابلیت های جدید مادربرد ایسوس Z87

از جدیدترین فناوری های به کار رفته در مادربرد ایسوس Z87 فناوری «ریموت دسکتاپ» می‌باشد. قابلیت ریموت دسکتاپ اجازه می‌دهد تا شما به خوبی کامپیوتر خود را تحت کنترل بگیرید و از طریق گوشی های هوشمند به فضای دسکتاپ کامپیوتر خود دسترسی پیدا کنید. از دیگر قابلیت های به کار رفته در مادربرد جدید ایسوس، فناوری پیشرفته مدار رگلاتور دیجیتالی است که به یک میکرو پروسسور دیجتالی مجهز است و با کنترل توان مصرفی پردازنده مرکزی، مقدار تاخیر سیگنال های دیجیتالی را به آنالوگ کاهش می‌دهد. ویژگی کنترل پهنای باند قرار داده شده در مادربرد ایسوس Z87 موجب می‌شود اولویت یک نرم افزار را در تعیین شبکه و پهنای باند آن تعیین کنید.

معرفی فناوری های چند رسانه ای مادربرد ایسوس Z87

فناوری های چند رسانه ای مادربرد ایسوس Z87 شامل نسل جدید رابط های چند رسانه ای یعنی HDMI و مجهز به دو پورت خروجی آنالوگ و دیجیتال است که قادر خواهد بود به صورت مستقل و بدون نیاز به کارت گرافیک و از طریق گرافیک مجتمع تصویر را همزمان بر روی سه مانیتور پخش کند. همچنین پورت های به کار گرفته شده دراین مادربرد از چند مانیتور پشتیبانی می‌کند و خروجی تصویر آن 4K می‌باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید