جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

AMD جدیدترین مادربرد خود را معرفی کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
AMD  جدیدترین مادربرد خود را معرفی کرد

باری دیگر شاهد قدرتنمایی شرکت بزرگ AMD هستیم. این قدرتنمایی با نماد عقابی تیز پرواز به نام X470 Aorus خودنمایی می‌کند. عقابی که بلند پروازی اش هماهنگی خوبی با بلندپروازی علاقه مندان به بازی های رایانه ای دارد.زیبایی، کارآیی و کیفیت و برخورداری از تکنولوژی روز دنیا، جایی را برای انتفاد از این مادربرد قدرتمند باقی نمی‌گذارد... با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی جدیدترین مادربرد شرکت AMD بپردازیم.

بیشتر بخوانید: نگاه رسمی به مادربرد جدید ایسوس SABERTOOTH-Z87

طراحی ظاهری مادربرد AMD

مادربرد های X470 Aorus از نظر طراحی، الهام گرفته از شکل ظاهری بال های یک عقاب هستند. ساختار از همان سیستم آیرودینامیک بال های عقاب پیروی می کنند. همانطور که باد در بین بالهای عقاب عبور می کند، بدنه طوری طراحی شده تا به همان شکل هوا به جریان افتاده و به خنک شدن هرچه بیشتر مادربرد کمک شایانی کند، همچنین نشانی از این پرنده تیز پرواز و قدرتمند بر روی مادربرد دیده می شود.

مادربرد AMD

مادربرد AMD

هچنین چراغ های RGB زیبایی خیره کننده ای را به این مادربرد بخشیده است که توسط کاربر قابل تنظیم بوده و در چندین حالت مختلف خودنمایی می کند.کاربران حقیقتا می توانند با تنظیم و شخصی سازی LED ها، کامپیوترشان را با سبک زندگی خویش منطبق سازند.از لحاظ ابعاد نیز نگران نباشید، این مادربرد با ابعاد 30.5 در 24.4 سانتی متر (طول و عرض) در کیس های میدتاور به بالا قابل نصب است، هرچند دور از تصور است که برای چنین سیستم قدرتمندی، کیس فول تاور استفاده نشود.

سیستم خنک کننده مادربرد AMD

با تکنولوژی Smart Fan 5 کاربران می توانند یقین حاصل کنند که کامپیوتر مخصوص گیمینگ آن‌ها می‌تواند به دلیل خنک ماندن کیفیتش را به طور کامل حفظ کند. تکنولوژی خنک کننده هوشمند قادر است تا با تبادل هدر فن ها، سنسورهای حرارت را در نقاط مختلف مادربرد منعکس نماید.

مادربرد AMD

طراحی این سیستم خنک کننده (Smart Fan 5) هوشمند بوده و به گونه ای طرح ریزی شده تا در زمانی که حرارت پایین است، فعالیت آن متوقف شده تا در عوض سکوت به ارمغان بیاورد و در زمان بالا رفتن حرارت، سنسورها این موضوع را تشخیص داده و فن فعال خواهد شد. البته در نهایت اختیار تنظیم تمام این موارد با شماست و در نهایت شما هستید که تصمیم می گیرید فن چگونه کار کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با خطاهای احتمالی سیستم و راه حل های رفع آن

درگاه های ارتباطی مادربرد AMD

X470 Aorus مجهز به درگاه یو اس بی 3.1 نسل دوم می‌باشد که نسبت به مدل پیشین دو برابر سریع تر است.سرعت این درگاه تا 10 گیگابایت بر ثانیه نیز می‌رسد. دیگر پورتی که در این مادربرد پشتیبانی می‌شود پورت USB Type C می باشد، نسل بعدی اتصال دهنده ها در دنیا که با USB 3.1 قابلیت پشت و رو شدن دارد.

پردازنده های Ryzen مادربرد AMD

دوم آپریل 2018 بود که شرکت AMD نسل دوم پردازنده های Ryzen را معرفی کرد. این پردازنده بر روی مادربردهای قدیمی با سوکت AM4 نیز قابل استفاده بود، اما آیا مادربردهای قدیمی می‌توانستند تمامی ویژگی های این پردازنده قدرتمند را پشتیبانی کنند؟ خیر، اینجا بود که مادربردهای X470 ، همراه با این پردازنده ها به بازار معرفی شدند تا کاربر بتواند از ویژگی های جدیدی چون Boost, Overdrive Precision و XFR2 بهره مند گردد.

مادربرد AMD

پشتیبانی از رم مادربرد AMD

4 اسلات DIMM در این مادربرد تعبیه شده که 64 گیگابایت ار حافظه رم DDR4 را در حالت Dual Channel پشتیبانی کرده و سرعتی در بازه 2133 تا 2933 مگاهرتز را دارد. هر چند پیشینه سرعت قابل پشتیبانی از رم به طور رسمی اعلام نشده، اما به نظر می‌رسد که عددی بیش از 3100 مگاهرتز باشد.

قیمت مادربرد AMD

این مادربرد هم اکنون بر اساس قیمت سایت آمازون بین 243 تا 260 دلار به فروش می رسد. همچنین در ایران در رنج قیمتی بین 3.200.000 تومان تا 3.500.000 تومان نیز به فروش می رسد که در چند ماه اخیر یک سیر صعودی داشته است

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید