جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کامپیوترهای All in One، کارآیی، مزایا و معایب آن

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
کامپیوترهای All in One، کارآیی، مزایا و معایب آن

در دنیای امروزی فناوری های زیادی را با چشم می‌توان دید. از آنجایی که تکنولوژی روز، هر ساعت چیز جدیدی را در نطفه‌ی خود میبیند به کار بردن نام «تکنولوژی عجیب و غریب» لقب جالبی نیست که به تکنولوژی های امروزی بدهیم. فناوری های روزمره به حدی حیرت انگیز شده اند که توید و عرضه ی یک فناوری جدیدتر و نوآورانه، آنچنان هم که باید ما را شگفت زده نمی‌کنند. در کنار این صحبت ها، کمپانی هایی در این میان وجود دارند که همیشه به دنبال عرضه‌ی محصولات خاصی از خود هستند که پیش از این در جهان معرفی نشده است. یکی از کمپانی ها، «ایسوس» است که برای اولین بار یک چهره‌ی جدیدی را از تکنولوژی به جهان پیرامون عرضه کرد. دستگاه های Aio Transformer، شکار جدید کمپانی ایسوس است که آن را با نام کامپیوترهای همه کاره یا کامپیوترهای All in one می‌شناسیم. با رایامگ همراه باشید.

کامپیوتر همه کاره چیست؟

کامپیوتر همه کاره یا All in One یک طراحی خلاقانه می‌باشد که ترکیبی از سیستم کامپیوتری به علاوه ی تبلت است و به طور همزمان کار هر دو سیستم نام برده را انجام می‌دهند. لذا با خرید یک کامپیوتر All in One، تمامی موارد دلخواه دو دستگاه را می‌توان در یک دستگاه به طور همزمان داشت. طراحی این کامپیوترها بسیار شیک و جذاب است و مطمئناً استفاده از آن دلنشین تر از استفاده از سیستم های کامپیوتری خواهد بود. پس هر گاه از کامپیوتر های All in One صحبت می‌کنیم منظورمان همان کامپیوترهای چند منظوره ای است که تمامی قطعات سخت افزاری کارت گرافیک، رم، اسپیکر، حافظه ی هارد و .... در یک مانیتور تعبیه شده اند. لذا کامپیوتر همه کاره یک مانیتور است که قطعات سخت ازفاری آن در پشت نمایشگر قرار داده شده است.

یک کامپیوتر همه کاره، چه کارآیی مفیدی می تواند داشته باشد؟

ایسوس با معرفی یک کامپیوتر همه کاره به جامعه‌ی تکنولوژی نشان داد که فناوری امروزی کماکان نمی‌خواهد ساکت بنشیند و بدون پیشرفت ثابت بماند. این کامپیوتر ها در گام اول زیبایی خود را عمومی می‌کنند در پاره ای دیگر از کنش و واکنش هایشان یک قطعه‌ی سخت افزاری گران را به نمایش می‌گذارند. یک شرکت قبل از عرضه ی این کامپیوترها برنامه ی بلندمدتی را برای آن ها در نظر می‌گیرند. گمان می‌کنید که کامپیوتر همه کاره قطعات سخت افزاری ضعیفی را دارند. خیر! به طور مثال کامپیوتر Lenovo C50 چه چیزی می تواند داشته باشد که 730 دلار قیمت دارد؟ آیا همه کاره بودن آن، چنین قیمتی را حاصل می‌کند؟ خیر. استفاده از قطعه ی سخت افزاری CPU یکی از عوامل آن است. یقیناً که CPU Core i5-4210U تاثیر بسیاری در گران شدن محصول داشته است، چه بسا گرافیک و رم و هارد نیز موثرند.

یکی از کارآیی مفیدی که می توان از آن سخن بگوییم، در اختیار داشتن یکپارچه ی مانیتور و قطعات جانبی و کناری سیستم است و الا خرید چنین سیستم هایی برای شما هزینه بردار خواهد بود. به طور مثال اگر همان 730 دلار در نظر بگیرید، 130 دلار آن خرج مانیتور کنید حدود 600 دلار را دارید تا آن را در خرید محصولات با توان پردازشی بالاتری هزینه کنید. درحالیکه کامپیوتر همه کاره به تنهایی 730 دلار هزینه بردار است و ممکن است با قطعه ی سخت افزاری مد نظر شما که توان پردازشی بالاتری را دارد، هم سو نباشد. کامپیوتر Lenovo C50 یک همه  کاره ی کوچک در میان غول های چند منظوره ای است. لذا این فکر را نکنید که 730 دلار سقف کامپیوترهای All in One است. با 730 دلار می‌توانید 150 دلار آن را صرف نمایشگرهای 1080p کنید و یک سیستم غول برای خود ببندید، اما با این قیمت یه همه کاره‌ی کتوسط را می توانید بخرید.

یکی از دیگر از کارآیی های کامپیوترهای همه کاره جدا شدن مانیتور آن ها از تکیه گاه است که ‌ از آن به عنوان یک تبلت بزرگ (لپ تاپ لمسی) استفاده کرد. لمس این صفحه نمایش ها از آنجایی دلپذیرند که عموماً 18.4 اینچ هستند و قابلیت پخش Full HD را دارند.

کامپیوتر همه کاره

مزایای کامپیوتر همه کاره

مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره مهم ترین چیزی است که ما باید به آن توجه داشته باشیم. کارآیی آن ها و شناخت آن ها کافی نیست و ممکن است نهایتاً به یک دروغ بیانجامد. بیاییم مزایای این کامپیوترها را با هم بررسی کنیم:

* شما می توانید به کامپیوترهای همه کاره ماوس و کیبورد نیز وصل کنید. حتی درگاه های USB و قابلیت بلوتوث اجازه می دهد ماوس و کیبوردهای بی سیم را به این کامپیوترها متصل کنید.

* کامپیوترهای همه کاره به شدت در مصرف برق صرفه جو هستند. با اینکه قدرت پاور آن ها تا حدودی با پاورهای قدرتمند برابری می‌کند ولی شرایط مصرفی آن ها بسیار پر سود تر است. گفته شده که این کامپیوترها حدود 86 درصد در مصرف برق صرفه جویی می‌کنند.

* این کامپیوترها، به دلیل وجود دو عنصر نظم و فشردگی، فضای بسیار اندکی را در اتاق شما اشغال می کنند. لذا ما این محصولات را بیشتر در اداره ها، سازمان ها و حتی بانک ها مشاهده می‌کنیم. این سیستم ها به درگاه های خروجی و ورودی صدا و تصویر مجهزند و همه به صورت یکپارچه فقط در یک مانیتور جمع شده اند.

* کیفیت تصویر مانیتورها اگرچه نمی‌تواند نقش یک مانیتور 1080p را ایفا کند، ولی کیفیت Full HD آن کمک شایانی به دیدگان شما خواهد کرد.

* کامپیوترهای همه کاره متناسب با نیازهای شما و قطعات دلخواهتان طراحی می‌شوند و پس از بررسی آن ها وابسته به قدرت خریدتان خواهید بود. لذا از وجود قطعات عالی سخت افزاری در این سیستم ها خیالتان آسوده باشد.

* امکان ارتقای برخی از قطعات اعم از رم و گرافیک در این سیستم های چند منظوره وجود دارد.

معایب کامپیوتر همه کاره

اما در کنار مزایایی که یک کامپیوتر همه کاره در خود دارد، معایبی را نیز شامل می‌شود؛ شاید این معایب شما را از خرید این نوع کامپیوترها منصرف کند:

* کامپیوترهای همه کاره از لحاظ سخت افزاری نسبت به هزینه ای که دارند مقرون به صرفه نیستند.

* به رزورسانی قطعات داخلی آن نیز با محدودیت هایی همراه است.

* اگر یک قطعه در all in One دچار مشکل شود به صورت مستقیم بر روی قطعات دیگر اثر می‌گذارد.

* یکپارچگی قطعات تعبیه شده و عدم تعویض آن ها و یا حتی به رزورسانی آن ها موجب می شود سریع تر از کامپیوترهای خانگی قدیمی شوند.

* وجود یک جزء ثابت به نام BGA که متصل کننده قطعات شما به مادربرد است در عین حال می‌تواند برای شما بسیار مضر باشد. این بخش در صورتی که اشکالی به خود ببیند به هیچ وجه توسط شما قابل تعویض نیست و پیدا کردن قطعه ی آن اسان نخواهد بود.

* هزینه های برداشتی تعمیر قطعات کامپیوترهای چند منظوره سه برابر بیشتر از کامپیوترهای عادی است.

کامپیوتر همه کاره

معرفی چند کامپیوتر همه کاره مفید و بررسی تخصصی آن ها

اکنون که مزایا و معایب کامپیوتر همه کاره را بررسی کردیم چند نمونه از مدل های خوب و نمونه آن را برای شما معرفی می‌کنیم:

همه کاره ی AIO A340: این کامپیوتر همه کاره که توسط شرکت چینی لنوو طراحی شده اکنون با قیمت 21 میلیون تومان در بازار ایران به فروش می رسد. ظاهر ساده ولی جذاب آن در عین حال هنرهای نهفته ای را نیز در خود میبیند. ظرفیت یک ترابایتی و حافظه ی رم 4 گیگابایت آن در کنار وجود صفحه نمایش لمسی، تکمیل کننده ی این کامپیوتر چند منظوره است. دقت صفحه نمایش این سیستم نمایشی، 1080×1920 پیکسل تخمین زده شده و پردازنده ی i5 نسل نهم تیر سهمگینی بر پیکره‌ی سیستم های چند منظوره ای کنونی است. این نمایشگر 5.8 کیلوگرمی 21.5 اینچ چندین قطعه‌ی بزرگ سخت افزاری را در خود جای داده که یکی از آن CPU Cor i5-9400T است.

همه کاره‌ی Tower monitor EPC006BKAA-IU: نمایشگر این سیستم همه کاره بر خلاف ظاهر عجیب و غریبی که دارد بسیار ظریف و باریک است. این غول 32 اینچی اگرچه صفحه نمایش لمسی (مولتی تاچ) ندارد، ولی دو ترابایت ظرفیت داخلی و 16 گیگابایت رم به همراه پردازنده ی Core i7 7700 (نسل هفتم) قیمت آن را تا 45 میلیون تومان گره زده است. همچنین کارت گرافیک اختصاصی 4 گیگابایتی انویدیا با مدل RTX 2070 جادوی دیگر این کامپیوتر همه منظوره است.

همه کاره EliteOne 800 G4-X1: این بار شاهد یک محصول درجه یک از HP هستیم. کمپانی اچ پی در این بخش، نه تنها یک همه کاره ی غول پیکر را به ما عرضه می‌کند بلکه قابلیت مولتی تاچ را نیز در آن زنده نگه می‌دارد. کامپیوتر همه کاره EliteOne فقط به دوترابایت  حافظه داخلی و 32 گیگابایت رم بسنده نکرده و یک همه کاره بزرگ 24 اینچی را عرضه کرده است. این همه کاره بزرگ بر خلاف انتظارها مجهز به صفحه نمایش لمسی است و از پردازنده قدرتمند نسل هشتم Core i7 پشتیبانی می‌کند. همچنین انتظارها از قیمت 43 میلیونی این نمایشگر همه منظوره زمانی بالا می‌رود که حافظه‌ی کارت گرافیک اختصاصی Readon RX560 AMD را در خود جای داده است.

با این حال خرید محصولات کامپیوترهای All in One در صورتی به کار خواهد آمد که بخواهید حجم بسیار کمی از فضا را اشغال کنید و در عین حال یک سیستم همه کاره داشته باشید. امروزه ارگان های دولتی به شدت به این کامپیوترها محتاج اند و علاقه خود را نیز پیش از این به کمپانی های صادر کننده نشان داده اند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید