جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

دانشمندان: کرم‌های دریایی می‌توانند زمان نگهداری از اعضای پیوندی را افزایش دهند

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
دانشمندان: کرم‌های دریایی می‌توانند زمان نگهداری از اعضای پیوندی را افزایش دهند

محققان در ساحل «سن ژان دو دوگت» در شمال فرانسه کرم‌هایی را پیدا کرده‌اند که زیر شن‌ها مخفی شده بودند. این کرم‌های دریایی ویژگی خاصی دارند که می‌تواند برای پیوند عضو در انسان‌ها استفاده شود و در واقع زمان نگهداری از اعضای پیوندی را افزایش دهد.

«فرانک زل»، زیست‌شناس دریایی و مدیرعامل شرکت بیوتک Hemarina می‌گوید: «آرنیکول یا کرم‌های دریایی زیادی در این ساحل وجود دارند و احتمالا شمار آن‌ها به ده‌ها تُن می‌رسد. آن‌چه توجه من را به خود جلب کرد، تلاش برای درک این مسئله بود که چگونه کرم‌ها می‌توانند به‌صورت همزمان در زیر آب و در هوا تنفس کنند.»

زل می‌گوید در هنگام پایین رفتن آب (جزر)، این کرم‌ها می‌توانند از ذخایر اکسیژنی که از زمان مد حفظ کرده‌اند، استفاده کنند: «مولکول هموگلوبینی که اجازه این کار را می‌دهد یک مولکول غول‌پیکر است که می‌تواند 40 برابر بیشتر از هموگلوبین‌های ما اکسیژن ذخیره کند.» این اکسیژن در زمان جزر به آرامی رها می‌شود.

 دانشمندان: کرم‌های دریایی می‌توانند زمان نگهداری از اعضای پیوندی را افزایش دهند

بیشتر بخوانید: دستگاه Biofinder می‌تواند با تصویرسازی فلورسنت کلید کشف حیات در مریخ باشد

کرم‌های دریایی چاره‌ساز پیوند عضو می‌شوند؟

به گفته فرانک زل، هدف آن‌ها ساخت محصولی است که بتواند به عضو یا بافت‌ها اکسیژن برساند و آن‌ها را برای مدت بیشتری زنده نگه دارد. حالا شرکت Hemarina با استفاده از این کرم‌ها محصولی ساخته که Hemo 2 Life نام دارد و فعلا تحت آزمایش است تا مشخص شود که برای پیوند عضو، انتقال خون و استفاده در محصولات دندان‌پزشکی به درد می‌خورد یا خیر.

محققان باور دارند که از این طریق می‌توانند مطمئن شوند که پیوند عضو و بافت در زمان انتقال از بدن اهداکننده به گیرنده اکسیژن کافی را دریافت می‌کند. زل یادآور می‌شود: «عمل پیوند مسابقه‌ای با زمان است. وقتی قلب را جدا می‌کنید، چهار ساعت فرصت دارید تا دوباره آن را به یک بدن دیگر پیوند بزنید. این زمان برای کبد هشت ساعت، برای ریه شش ساعت، برای کلیه دوازده ساعت و برای پانکراس بسیار کمتر است.»

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید