جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کره جنوبی برای اولین بار یک ماهواره را با راکت ساخت این کشور روانه فضا کرد

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
کره جنوبی برای اولین بار یک ماهواره را با راکت ساخت این کشور روانه فضا کرد

کره جنوبی گام مهمی در زمینه تبدیل شدن به یکی از ملل دارای فناوری فضایی برداشت چرا که این کشور توانست یک محموله ماهواره مدارگرد را با استفاده از راکتی که تماما توسط مهندسین کره‌ای ساخته و طراحی شده، به فضا پرتاب کند.

طبق ‌گزارش نیویورک تایمز، راکت 200 تنی «نوری» (Nuri) که همچنین تحت نام «حامل پرتابگر فضایی کره 2» نیز شناخته می‌شود، توسط سازمان تحقیقات هوافضای کره توسعه داده شده و در پرتاب اخیرا علاوه بر یک ماهواره عملیاتی، یک ماهواره بدلی را هم تا ارتفاع 700 کیلومتری بالا برد.

گفتنی است که پرتاب مذکور مدت‌هاست که از سوی این کشور مورد انتظار بود. کره جنوبی نخستین ماهواره خود را سال 2013 روانه مدار زمین کرد اما راکت «نارو» (Naro) به کار رفته در این پروژه طی همکاری با روسیه ساخته شده بود.

در مجموع مسیر ساخت راکت نوری برای کره جنوبی به هیچ عنوان هموار نبود زیرا آزمایش اولیه این راکت در اکتبر 2021 با بلند شدن آن و حرکت به سوی مدار آغاز شد اما نقص مخزن اکسیدکننده با از میان رفتن زودهنگام سوخت منجر شد و ماهواره بدلی نتوانست در مدار باقی بماند.

پرتاب راکت نوری ساخت کره جنوبی

لازم به ذکر است که پرتاب موفق، اولین قدم چشمگیر برای توسعه برنامه فضایی کره جنوبی محسوب می‌شود. راکت نوری، 4 پرتاب آزمایشی دیگر را طی سال‌های 2023 تا 2027 به انجام خواهد رساند.

از سوی دیگر محموله اعتبارسنج همراه راکت نیز در پرتاب‌های آزمایشی آینده حضور خواهد داشت زیرا برای تایید تجهیزات در ماموریت‌های ماهواره‌ای آتی نقش مهمی را برعهده دارد. یکی از همین ماموریت‌های مذکور پرتاب ماهواره جاسوسی جهت نظارت بر کره شمالی است.

 کره جنوبی برای اولین بار یک ماهواره را با راکت ساخت این کشور روانه فضا کرد

بیشتر بخوانید: دانشمندان چینی می‌خواهند برای رصد ماده تاریک یک تلسکوپ فضایی قدرتمند بسازند

پرتاب راکت نوری ساخت کره جنوبی

با این حال برنامه بلندمدت کره جنوبی در رابطه با فضا ساخت یک راکت نیرومندتر را شامل می‌شود که از لحاظ عملکرد شباهت‌هایی به ماه‌نشین‌های بدون سرنشین نیز دارد و احتمالا تا سال 2030 آماده استفاده خواهد شد.  

در پایان باید گفت که کره جنوبی با پرتاب اخیر به جمع کشورهای آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، هند و ژاپن پیوست که دارای فناوری فضایی مشابهی هستند، امری که به کره جنوبی کمک می‌کند تا وابستگی خود را به راکت‌ها و ماهواره‌های آمریکایی کاهش دهد. 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید