جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه از یوتیوب درآمد بدست آوریم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 3 0
چگونه از یوتیوب درآمد بدست آوریم؟

همانطور که خودتان احتمالا آگاه هستید درآمد کسب کردن از یوتیوب برای شهروندان ایران مقداری دشوار است اما اگر شرایطش برایتان فراهم شود موقعیتی بسیار عالی برایتان ایجاد شده است. یکی از مزیت های یوتیوب برای ایرانیان بدست آوردن درآمد به دلار است که با وضعیت اقتصادی فعلی در صورتی که بتوانید درآمد دلار داشته باشید، برایتان بسیار مفید خواهد بود. اما مهم ترین چیزی که وجود دارد این است که به دلیل تحریم ها، کسب درآمد از یوتیوب کمی برای ایرانی ها سخت شده است. مثل دیگر آموزش ها و روش های کسب درآمدی، روش های متفاوتی برای کسب درآمد از یوتیوب نیز وجود دارد.

تعرفه درآمد اینترنتی با یوتیوب

آیا مایلید که بدانید چه میزان درآمدی از یوتیوب می توانید کسب کنید؟ این مورد یکی از سوالاتی است در بین افراد بسیار رایج و طبیعی است. به طور قاطع نمیتوان گفت چند دلار یوتیوب به شما پول می دهد؛ با توجه به آمار به دست آمده یوتیوب به ازای هر 1000 بازدید حدودا بین 1 تا 2 دلار به شما پول پرداخت می کند. اما به این مسئله بسیار توجه کنید که یوتیوب در ازای تماشای تبلیغ های ویدئو شما پول می دهد. بعضی اوقات بیننده هنگام نمایش تبلیغ چند ثانیه فیلم را رد می کند تا تبلیغ نمایش داده نشود، یا از ابزارهایی جهت مسدودکردن تبلیغ شما استفاده می کند، در این حالت یوتیوب برای این بازدیدها به شما هیچ پولی پرداخت نمی کند.

در نگاه اول این مبلغ بسیار ناچیز و کم به نظر می رسد اما اجازه دهید با جزئیات بیشتر توضیح دهیم؛ غالبا فیلم ها حداقل دو تبلیغ را دارند، و شما اجازه دارید که چندین تبلیغ را در فیلم خود قرار دهید. 1000 بازدیدی که در بالا گفته شد، صرفا برای یک تبلیغ است، اما اگر شما به عنوان مثال ۴ تبلیغ در ویدئوتان قرار دهید، یوتیوب به ازای هر هزار بازدیدی که صورت می گیرد تقریبا چیزی حدود هشت دلار به شما پول می دهد. و اگر هر فیلم شما تقریبا هزار بازدید بخورد و شما 4 تبلیغ در آن جای دهید، در ازای هر فیلم تقریبا 400 دلار درآمد خواهید داشت، تکرار می کنم در ازای هر یک فیلم 400 دلار! این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که به طور روزانه در کل دنیا، پنج میلیارد ویدیو در یوتیوب به تماشا در می آید. علاوه بر این، کاربران این سرویس زمان زیادی را در آن صرف می‌کنند و همین مورد، به شما کمک خواهد کرد که به راحتی به تعداد بازدید های دلخواهی که می خواهید برسید. میانگین زمانی که هر کاربر در یوتیوب حاضر می شود ۴۰ دقیقه است که این عدد در برابر بسیاری از دیگر سرویس‌ های اینترنتی، یک رکورد شکنی شگفت انگیز به حساب می آید و حتی این آمار نسبت به سال پیش، 50 درصد افزایش داشته است.

یک نکته در این بین وجود دارد و آن هم این که یوتیوب برای فیلم های علمی بیشتر پول می دهد. اگر که شما بتوانید فیلم های آموزشی جذاب و پر از مخاطب تولید کنید، به طبع درآمد شما از دیگر افراد بیشتر خواهد شد.

چگونه از یوتیوب درآمد بدست آوریم؟

آموزش کسب درآمد از یوتیوب

کار کردن با یوتیوب بسیار سادست اما باید بدانید که یوتیوب یکسری شرایط دارد برای اینکه بخواهد به شما درآمد بدهد. اول از همه اینکه شما باید هزار مشترک (سابسکرایب) و چهار هزار ساعت پخش فیلم داشته باشید. به این موضوع توجه بفرمایید که شما موظفید که در طی یک سال این آمار را داشته باشید و فقط ۱۲ ماه گذشته برای یوتیوب ملاک است. از آنجایی که به نمایش گذاشتن فیلم کار سختی نیست پیشنهاد ما به شما این است که تمرکز اصلی خود را روی رسیدن به هزار مشترک بگذارید. هر زمان که شرایط بالا را کسب کردید، می توانید به یوتیوب خود مراجعه کرده و برای بررسی اقدام کنید، بعد از بررسی و تایید کانال شما توسط یوتیوب، اکنون شما می توانید کسب درآمد خود را آغاز کرده و برای فیلم هایتان تبلیغ بگذارید.

یوتیوب و چگونگی تسویه پول

تحریم هایی که در حال حاضر موجود می باشد کسب درآمد از یوتیوب در ایران را کمی برای ایرانیان دور کرده است. شما برای اینکه بتوانید از یوتیوب پول برداشت کنید و کارهای مالی خود را با یوتیوب انجام دهید، نیازمند حساب گوگل ادسنس می باشید. یکی از مشکلاتی که هست این می باشد که امکان ساخت این حساب برای افرادی که ساکن ایران اند وجود ندارد. اگر دوست یا آشنایی در خارج از ایران دارید می توانید از او بخواهید تا حساب را به اسم خود ایجاد کند تا شما بتوانید از آن پول برداشت کنید. حواستان به افراد سودجو نیز باشد چرا که می توانند پول شما را ندهند، پس سعی کنید فردی مورد اعتماد برای خود بیابید.

در ضمن جهت افتتاح حساب گوگل ادسنس به حساب بانکی و آدرس نیاز است و متاسفانه آدرس از کشور ایران و همچنین حساب های بانکی ایرانی را تایید نمی کند! سعی خود را بکنید که از طریق روش های درست و قانونی کار خود را جلو ببرید، چون در صورتی که یوتیوب بفهمد که دورش زده اید، امکان دارد کانال شما را مسدود کند و تمام زحمات شما به هدر رود.

بازدید ها و سابسکرایب فیک

بازدید و سابسکرایب جعلی از مواردی می باشد که خیلی در رابطه با کسب درآمد از یوتیوب مطرح می شود. این کار، کار سختی نیست و می توانید برای کانال خود این حرکت را پیاده کنید، اما همانطور که بالاتر ذکر شد، یوتیوب بازدید و سابسکرایب شما را به دقت مورد بررسی قرار می دهد. این بررسی فقط مخصوص زمان کسب درآمد نیست و مدام این کار توسط یوتیوب انجام می شود. یوتیوب بازدید و سابسکرایب فیک را به راحتی تشخیص داده و آن را کاهش می دهد.

کپی کردن در یوتیوب

از مسائل مطرحی که باید در مورد کسب درآمد با یوتیوب با آن سروکار داشته باشید، قانون کپی رایت است؛ قانون کپی رایت در سرتاسر جهان بسیار سخت گیرانه عمل می کند. اکثر اوقات به دلیل دانلود غیرقانونی، جریمه نقدی زیادی در نظر گرفته می شود. یوتیوب در این مورد بسیار هوشمند و پیشرفته و سخت گیرانه در بحث کپی رایت عمل می کند. اگر شما فقط برشی کوچک از یک آهنگ را در فیلم خود قرار دهید، یوتیوب به آسانی تشخیص می دهد و اجازه کسب درآمد را از شما می گیرد. و یا اگر از محتوای تولیدی فرد دیگری استفاده کنید، آن فرد می تواند به یوتیوب پیغام دهد تا درآمد شما از آن فیلم گرفته و برای خودش واریز کنند و یا می تواند خواستار حذف ویدئو شما شود و یوتیوب هم این کار را انجام خواهد داد. یوتیوب بعد از اینکه شناسایی کرد که شما مطلبی را کپی کرده اید، این موضوع را به صاحب اثر اطلاع می دهد و او را با خبر می سازد. ادیتور پیشرفته ی این شبکه اجتماعی بسیار جالب عمل می کند و یوتیوب این امکان را به شما می دهد که آن قسمتی که کپی کرده اید را یا حذف، یا بیصدا کنید و یا جایگزین. پیشنهاد یوتیوب استفاده از کتابخانه یوتیوب است. شما می توانید با رجوع به یوتیوب لایبرری از آرشیو آهنگ هایی که بدون کپی رایت هستند و اجازه ی دانلود برایشان وجود دارد استفاده کنید و با توجه به زمانی که لازم دارید آهنگ مد نظر خود را یافته و دانلود کنید.

تاییدیه حساب گوگل ادسنس از ایران

گاهی اوقات پیش می آید که با افراد و یا شرکت هایی رو به رو شوید که پیشنهاد همکاری و افتتاح حساب گوگل ادسنس را به شما بدهند. این کار اصلا توصیه نمی گردد و بسیار پر ریسک و پر خطر است، پیشنهاد ما این است فقط در صورتی که شناخت کافی از آن شخص و یا شرکت دارید و از معتبر بودن آن مطمئن هستید می توانید با او به همکاری فکر کنید. این نکته را همیشه مد نظر خود قرار دهید که کل درآمد شما برای آن شخص واریز خواهد شد و آن شخص می تواند آن پول را به شما نداده  و یا اگر خدایی نکرده این اتفاق بیفتد شما چه در ایران باشید چه در خارج، هیچگونه شکایتی از طرف شما ثبت نخواهد شد. دلیل آن هم به وضوح مشخص است، شما خودتان آن حساب را به گوگل معرفی کرده اید و نباید حساب دیگران را برای امور مالی خود معرفی می کردید.

تاییدیه حساب گوگل ادسنس از ایران

تولید کردن محتوا در یوتیوب

از برتری های یوتیوب که در مقایسه با اینستاگرام می توان نام برد، این است که لزومی ندارد که شما حتما یک اینفلوئنسر یا بلاگر باشید تا بتوانید تبلیغات زیادی به دست بگیرید. شما به هر شکلی و به هر طریقی که بتوانید بازدید خوبی در یوتیوب داشته باشید، می توانید با برند های متعدد، ارتباط گرفته و تبلیغ آن ها را در ویدئوهای خود انجام دهید. در این شیوه از کسب درآمد در موتور جستجوی یوتیوب، مراحل شروع تا پایان به طور خلاصه آمده است:

در ابتدای امر یک برند را برای شروع همکاری پیدا کنید!

مثلا یک پیشنهاد وسوسه انگیز در مورد بازدیدی که قرار است ایجاد شود ارائه دهید و به شکل بسیار شفاف و روشنی تبلیغات برندی که با او قرارداد بسته اید را در محتوای خود پیاده سازی کنید. قبول داریم که این مراحل در ایران هنوز آن گونه که باید و شاید مثل تولید محتوا با ترفند های اینستاگرام، مرسوم نشده؛ اما باز هم برند هایی هستند که می توانید با آن ها صحبتهایی در مورد تبلیغات بکنید و از طرفداران خودتان بخواهید تا مستقیما به شما پول پرداخت کنند. این استراتژی برای کسب درآمد از یوتیوب چند بخش متفاوت را شامل می شود؛ اما همگی آن ها دارای یک ویژگی مشترک اند: شما مستلزم این هستید که شرایطی را ایجاد کنید تا طرفدارانتان به راحتی بتوانند با کارت اعتباری شان از شما قدردانی کنند!

آماده سازی تجهیزات

شما در گام اول، نیاز نیست که تجهیزات حرفه ‌ای و استودیو های مجهز را به عنوان پیش نیاز برای ساخت ویدیو هایی با‌ کیفیت بالا در یوتیوب بدانید. درست است که این ابزار ها به پیشرفت سریع ‌تر شما کمک می‌کنند و موجب جذب مخاطب بیشتری خواهند شد اما در واقع، ماهیت و محتوای ارائه شده در ویدیو، حائز اهمیت می باشد. پس، فعلا با یک گوشی موبایلرهوشمند در کنار یک طرح و برنامه‌ ریزی خوب برای تولید محتوا، جلو بروید.

جدای از اینکه از چه ابزارآلاتی برای کار خود استفاده می کنید، شما موظفید که لرزش ویدیو را به حداقل برسانید. هیچ مخاطبی دوست ندارد که روزانه به ویدیوهایی ببیند که مدام می لرزند و یا دارای تصاویر تاری هستند. مورد بعد هم که مهم تر از نوع ابزار مورد استفاده ی شماس، صدای ویدیو می باشد که باید بدون نویز، واضح  و باکیفیت بالا باشد.

برنامه‌ریزی کردن و همچنین انتخاب موضوع مناسب و مهیج

و حالا نوبت به برنامه‌ریزی زمانی می‌رسد، این موضوع بسیار مهم است وباید برای آن به طور جدی فکر کرد. ویدیو باید همانند هر محتوای دیگر، به طور منظم و مداوم تولید و پخش شود. شما اگر قصد پیشرفت در زمینه ی تولید محتوا دارید باید پیش از شروع کارتان، یک تقویم برای این بخش طراحی کنید. در این تقویم انتخاب موضوع، طول ویدیوها، زمان و توالی انتشار، باید نوشته شود و برای آن برنامه صورت بگیرد. تجربه نشان داده که ویدیوهایی با محتوای آموزشی و سرگرمی غالبا در صدر پر بازدیدترین محتواهای یوتیوب قرار دارند. آموزش هایی مانند آشپزی، ورزش و بدنسازی، ساخت کاردستی یا اوریگامی، آرایشگری و غیره از جذابیت بالایی در بین مصرف‌کنندگان محتوای ویدیویی برخوردار است. کارشناسان تولید محتواهای ویدیو، عبارتی کوتاه را برای توصیه‌ ی انتخاب موضوع محتوا به کار می برند و آن هم این است که: آیا ویدیوی شما موجب می‌شود که مخاطبان احساس بهتری در زندگی داشته باشند؟ همین سوال به ظاهر ساده شما را در مسیر طراحی راهنمایی خواهد کرد و به کمک آن می توانید ویدئو هایی جذاب تولید کنید.

مخاطبان احتمالی

منتخب کردن گروه خاصی از مخاطبان، بخش اصلی در تولید ویدیو است. بعضی از تولیدکنندگان محتوا از همان ابتدا تلاش می‌کنند تا همه کاربران جهان را به سوی خود جذب کنند و غالبا نیز در این مسیر دلزده می‌شوند. طبیعتا محتوایی که برای همه‌ی مردم دنیا جذابیت داشته باشد، نیاز به تجربه ‌ای بسیار زیاد در امر تهیه‌کنندگی ویدیو دارد و ممکن است تعداد تولیدکنندگان در این سبک، به تعداد انگشتان دو دست هم نرسد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید