جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کشور های برتر برای مهاجرت برنامه نویسان

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
کشور های برتر برای مهاجرت برنامه نویسان

در حال حاضر برنامه‌نویسی را می‌توان یکی از شغل‌های پرطرفدار و محبوب در جهان دانست. این شغل جذابیت‌های بسیار زیادی دارد. البته این شغل برای پیشرفت تکنولوژیکی کشورها از اهمیت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل کشورهای توسعه‌یافته، اهمیت زیادی به استخدام و به‌کارگیری برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان می‌دهند. بعضی از کشورها بهشت گمشده برنامه‌نویسان برای مهاجرت محسوب می‌شوند؛ این کشورها کدامند؟ میانگین درآمد برنامه‌نویسان در این کشورها چقدر است؟

بررسی معیارهای مهم رتبه‌بندی بهترین کشورها برای مهاجرت برنامه‌نویسان

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت، کار چندان ساده‌ای نیست. سایت US news بر اساس پارامترهای مشخصی اقدام به رتبه‌بندی کشورهای مختلف کرده است. این موضوع کار انتخاب کشور مناسب برای مهاجرت برنامه‌نویسان را تا حدود زیادی ساده‌تر می‌کند. این معیارها عبارتند از:

کارآفرینی: این پارامتر با توجه به درصد افراد کارآفرین و تحصیل‌کرده جامعه تعیین می‌شود. از دیگر عوامل مهم در کارآفرینی، می‌توان به سرمایه و دسترسی به نیروی ماهر اشاره کرد. کارآفرینی موضوعی است که برای برنامه‌نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است. انگلیس، آمریکا و کانادا جزو بهترین کشورها از نظر شاخص کارآفرینی هستند.

کیفیت زندگی: بر اساس آزادی‌های مدنی و فردی، ثبات سیاسی، بازار کار مناسب، محیط شهری و ... تعیین می‌شود.

پویایی: اساسا این معیار در کشورهایی معنی می‌دهد که سیستم حاکم آن در شرایط حساس، بتواند اقدامات بسیار خردمندانه‌ای انجام دهد.

رشد اقتصادی: به طور کلی میانگین تولید ناخالص داخلی و قدرت خرید مردم، نشان‌دهنده رشد اقتصادی در آن کشور است.

اقتصاد مبتنی بر بازار: کشورهایی که اقتصاد آنها بازارمحور است، برای مهاجرت افراد کارآفرین و سرمایه‌گذار بسیار مناسب خواهد بود. هزینه تولید کالا و خدمات در این کشورها، بسیار پابین است. همچنین قوانین مالیاتی بسیار شفاف و مشخصی دارند.

عدالت اجتماعی: بر این اساس همه افراد برای دسترسی به امکانات آموزشی، مراقبت‌های پزشکی، برابری جنسیتی و ... یکسان هستند.

معرفی 10 کشور برتر دنیا برای مهاجرت برنامه‌نویسان

کشور های برتر برای مهاجرت برنامه نویسان

قبل از تصمیم به مهاجرت، باید آگاهی کامل از وضعیت برنامه‌نویسی و اقتصادی کشور مقصد داشته باشید. در ادامه 10 مورد از کشورهای برتر در زمینه برنامه‌نویسی را معرفی می‌کنیم که حداقل چند معیار رتبه‌بندی فوق را دارا هستند.

1. کانادا

یکی از کشورهایی است که تقریبا در اکثر شاخص‌های رتبه‌بندی، وضعیت بسیار مناسبی دارد. در این کشور کیفیت آموزش بسیار بالاست. به همین دلیل می‌توانید روی آموزش برنامه نویسی در این کشور هم حساب ویژه‌ای باز کنید. دولت و سیستم حاکمیتی کانادا، موضوع آموزش را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است.

وضعیت بازار کار و آینده شغلی برنامه‌نویسی در این کشور ایده‌آل است. به طور کلی یک برنامه‌نویس به صورت میانگین، سالانه تا 55 هزار دلار درآمد دارد.

2. آمریکا

آمریکا را می‌توان بهشت کارآفرینان و سرمایه‌گذاران دانست. در این کشور استارتاپ‌های مبتنی بر تکنولوژی، محبوبیت بسیار بالایی دارند. در حال حاضر ایالات متحده، بالاترین میانگین دستمزد را به برنامه‌نویسان خود می‌دهد. میانگین درآمد برنامه‌نویسان در این کشور، چیزی بیش از 86 هزار دلار در سال است. به هر حال شاخص‌های فوق‌العاده‌ای که آمریکا برای برنامه‌نویسان دارد، باعث افزایش جذابیت مهاجرت آن شده است.

3. استرالیا

این کشور برای مهاجرانی که به دنبال کار و شرایط زندگی مناسب هستند، گزینه خوبی محسوب می‌شود. استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست که از نظر شاخص‌های کیفیت زندگی جایگاه مناسبی دارد. درآمد برنامه‌نویسی در این کشور، چیزی بین 60 تا 70 هزار دلار در سال به صورت متوسط است. البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که هزینه‌های زندگی در استرالیا نسبتا بالاست.

4. سوئیس

سوئیس را از گذشته تاکنون، کشوری ثروتمند می‌شناسیم. این کشور به داشتن بانک‌هایی امن معروف است. به همین دلیل بسیاری از افراد، شرکت‌ها و ... دارایی‌های خود را در این بانک‌ها نگهداری می‌کنند. این کشور از نظر تولید ناخالص ملی وضعیت بسیار مناسبی دارد. با توجه به وجود ثبات اقتصادی در این کشور، درآمد برنامه‌نویسی هم قابل قبول است. برنامه‌نویسان به طور متوسط چیزی در حدود 83 هزار دلار سالانه در این کشور درآمد دارند.

5. آلمان

آلمان

آلمان از نظر صنعتی و اقتصادی، جزو بهترین‌های اروپا و جهان محسوب می‌شود. این کشور در سال‌های گذشته، پیشرفت چشمگیری در زمینه فناوری و برنامه‌نویسی داشته است. به همین دلیل مقصد مناسبی برای برنامه‌نویسان است. یک برنامه‌نویس حرفه‌ای در این کشور، نزدیک به 60 هزار دلار سالانه درآمد دارد.

تحصیل در دانشگاه‌های آلمان هزینه بسیار پابینی دارد. به همین دلیل گزینه مناسبی برای مهاجرت تحصیلی هم به حساب می‌آید، در این کشور بیشتر مواقع به کسانی که آموزش پایتون دیده‌اند میتوانند به کشور آلمان مهاجرت کنند.

6. هلند

یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی که در زمینه فناوری اطلاعات حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این کشور از نظر شاخص‌های رتبه‌بندی از وضعیت مناسبی برخوردار است. به همین دلیل سطح زندگی باکیفیتی دارد. بازار کار و آینده شغلی برنامه‌نویسی در این کشور بسیار امیدوارکننده است. با توجه به هزینه‌های متوسط زندگی در این کشور، درآمد سالانه بیش از 50 هزار دلار برای برنامه‌نویسان بسیار عالی خواهد بود.

7. انگلیس

این کشور هم در سال‌های گذشته، پیشرفت زیادی در زمینه فناوری و تکنولوژی داشته است. به همین دلیل برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان در انگلیس درآمد خوبی دارند. یک برنامه‌نویس در این کشور به طور متوسط نزدیک به 60 هزار دلار درآمد در سال دارد. البته این میزان درآمد می‌تواند تا دو برابر هم افزایش پیدا کند؛ در صورت انجام پروژه‌های تخصصی در ابعاد بزرگ.

8. سوئد

با توجه به روند حرکت سیستم‌های سنتی به مدرن در این کشور، نیاز به برنامه‌نویسی و حوزه فناوری اطلاعات بیش از پیش احساس می‌شود. تقاضا و بازار کار برنامه‌نویسی در این کشور بسیار مناسب است. به همین دلیل این کشور یکی از بهترین گزینه‌ها برای مهاجرت محسوب می‌شود. درآمد برنامه‌نویسی در سوئد به طور متوسط، بیش از 60 هزار دلار در سال است. البته در صورت قبول پروژه‌های سنگین‌تر و حرفه‌ای‌تر، این میزان می‌تواند به بیش از 100 هزار دلار در سال هم برسد.

9. سنگاپور

شاید جالب باشد بدانید که یک کشور آسیایی کوچک هم در این فهرست قرار دارد. سنگاپور در سال‌های اخیر، پیشرفت زیادی در زمینه تکنولوژی داشته است. به همین دلیل شغل برنامه‌نویسی و آموزش جاوا اسکریپت در این کشور وضعیت مناسبی دارند. در کشور سنگاپور علاوه‌بر حقوق مناسب، مزایای بسیار خوبی هم در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهند. حقوق یک برنامه‌نویس در کشور سنگاپور به طور میانگین 57 هزار دلار است. البته این میزان در سطوح حرفه‌ای تا 80 هزار دلار هم می‌رسد.

10. دانمارک

یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی که در زمینه برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار، پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. به این ترتیب بازار کار برنامه‌نویسی در این کشور، وضعیت مناسبی دارد. درآمد متوسط سالانه برنامه‌نویسان در دانمارک به کمتر از 54 هزار دلار در سال نمی‌رسد. این میزان در سطوح پروژه‌های حرفه‌ای تا بیش از 100 هزار دلار هم می‌رسد.

خلاصه

مهاجرت از طریق برنامه‌نویسی به کشورهای مطرح جهان، سودایی است که بسیاری از افراد آن را در سر می‌پرورانند. کشورهای زیادی در سطح دنیا وجود دارند که علاوه‌بر درآمد مناسب برنامه‌نویسی از وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی مناسبی برخوردارند. این کشورها در تمامی شاخص‌های رتبه‌بندی در رده‌های بالا قرار دارند. در این مطلب 10 مورد از کشورهای مناسب برای مهاجرت برنامه‌نویسان معرفی کردیم.

مداد سبز تنها پلتفرم آموزشی پروژه‌محور در ایران محسوب می‌شود. شما می‌توانید برای شرکت در دوره‌های برنامه نویسی، طراحی سایت و ... به این پلتفرم مراجعه کنید.

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید