جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کلید موفقیت دست خودتان هست

author منتشر کننده
بدون نظر 7 0
کلید موفقیت دست خودتان هست

هر انسانی با توجه به شرایط ویژه­ای که دارد می‌­تواند برای موفقیت خود برنامه ریزی کند. موفقیت برنامه­‌ی خاصی نیست که بر کاغذ نوشته شده باشد و درصورتی که طبق آن عمل کند به آن دسترسی پیدا کنید. موفقیت یک نوع تفکر و یک نوع منش است که باید در سراسر زندگی شما وارد شود. موفقیت تمرکز کردن روی انجام کارهای شدنی است که از پس آن برمی­‌آیید و دور کردن هر آنچه غیرممکن است از ذهن شما. موفقیت پرورش مثبت اندیشی و دور کردن امواج افکار منفی است. در مسیر موفقیت همواره سختی و آسانی است. گاهی ممکن است در مسیر سختی که در آن قرار دارید، براحتی شرایطی فراهم شود که شمارا از مسیرتان دور کند، اما اگر بر موفقیت تمرکز داشته باشید، سریعا به مسیر باز می­‌گردید و با یک تجدید قوا، قوی‌تر از قبل به موفقیتتان ادامه می­‌دهید.

موفقیت

راز انسان‌هایی که به موفقیت رسیده اند

نسخه پیچی برای رسیدن به موفقیت یک کار اشتباه است. انسان­‌هایی که به موفقیت رسیده‌­اند هرکدام در شرایط مختلف بودند و ویژگی‌­های خاصی داشتند. فردی در فقر به فکر می­‌افتد تا یک کمپانی به راه بیندازد و آن کمپانی موفق ترین کمپانی جهان می‌­شود. فردی هم در آرامش و رفاه به یک ایده ناب تصویری می­‌رسد. هر دو موفق اند. یکی در فقر به موفقیت می­‌رسد و دیگری در رفاه. هرساله کلاس­‌ها و ورک­شاپ‌­های فراوانی برگزار می­‌شود که اصرار دارند ما را در چند روز به موفقیت می­‌رسانند. این کلاس­‌ها و همایش‌­ها در اکثر اوقات بی فایده هستند. حتی افرادی که موفق شدند هم همگی به روش­‌های مختلفی عمل کرده‌­اند و توقع اینکه کسی در یک جلسه تمام رموز موفقیت را برای ما بگشاید، انتظار بیهوده‌­ای است.

موفقیت یا پول

موفقیت در ذهن هرکسی تعاریف متعددی دارد. گاهی موفقیت در شرایط بد مالی تنها پول معنی می‌­شود. در شرایط دیگر پول موفقیت به حساب نمی‌­آید. نگاه هرکسی به موفقیت فرق دارد. اما باید بگوییم که در شرایط­ مختلف گاها پول می­‌تواند باعث موفقیت شود. اما این به معنی این نیست که کسی که پول ندارد هیچگاه نمی­‌تواند موفق شود. شاید کسی که فقیر زاده شده به تلاشی چند برابر بیشتر از کسی که در خانواده‌­ای ثروتمند چشم به جهان گشوده نیاز دارد. پول به معنای موفقیت نیست اما وسیله‌­ای است که ما را به موفقیت بیشتر نزدیک می‌­کند و در صورت نبودش نیازمند تلاشی چند برابر بیشتر هستیم.

تعریف موفقیت

موفقیت در هر عرصه و در شرایط خاص مختلف است و معناهای متفاوتی دارد. موفقیت در زندگی یک نفر شاید آرامش و آسایش تعریف شود. موفقیت در زندگی شخصی دیگر ممکن است تنها پول و ثروت معنا شود. انسان‌­های زیادی هم وجود دارند که تمام المان­‌های یک آدم موفق را دارند، آن‌ها ثروتمند و سالم اند، شغل درست و آبرومندی دارند اما عمیقا ناراحت و غمگین‌­اند. این افراد هیچ گاه موفق نبودند که یک زندگی مثبت را تجربه کنند. منفی گرایی در آن‌ها رسوخ کرده و زندگی­‌شان را با وجود المان­‌های مهم موفقیت رو به سیاهی می‌­برد.

موفقیت را برنامه ریزی کنید

بهتر است که همیشه برای رسیدن به موفقیت یک برنامه داشته باشید. برنامه ریزی برای موفقیت همیشه جواب می‌­دهد. برنامه ریزی افراد با یکدیگر متفاوت است. اما همانقدر که یک بازه زمانی را مشخص کنید و کارهایی که در این بازی می­‌خواهید انجام بدهید را به ترتیب بنویسید کافی است. اگر آدم فراموش‌کاری هستید، با صدای بلند برنامه­‌هایتان را مرور کنید. مرور کردن برنامه با صدای بلند باعث می‌­شود که احتمال فراموش کردن آن برنامه کم شود. برنامه ریزی برای موفقیت ممکن است ذهنی باشد و هیچ گاه روی کاغذ یا داخل لپ­تاپ ثبت نشود.

از موفقیت تا عشق

انسان‌­ها زمانی که در نقطه‌­ای از زندگی به ثبات می­‌رسند به دنبال حفره‌­های خالی وجودشان می‌­روند. در همه­‌ی انسان­‌ها میل به عاشق شدن دیده می­‌شود. کمتر انسانی است که ادعا کند تمایلی برای عاشق شدن ندارد. هنگامی که یک انسان در زندگی به موفقیت می‌­رسد یا حتی موفقیت در تجارت خاصی کسب می­‌کند، قسمتی از وجودش که مربوط به مباحث کاری است پاسخ داده می­‌شود و در این وضعیت است که تمایل به سمت پاسخ به نیازهای درونی و وجودی زیاد می‌­شود. انسان­‌های موفق راحت‌تر عاشق می­‌شوند و می­‌توانند رها تر از بقیه به تصمیم گیری­‌های شخص زندگی­شان بپردازند.

موفقیت در امتحان

روش درس خواندن در دانش­‌آموزان متفاوت است. بسیاری از افراد ساعات زیادی را به خواندن درسی که امتحانش را دارند، اختصاص می­‌دهند. در این میان عده‌­ای که کمتر از آن‌ها درس می­‌خوانند شاید موفق تر باشند. یکی از علت‌­های مهم این اتفاق به این نکته اشاره دارد که درس خواندن و فراگیری علم در هرکسی متفاوت است. مشخص کردن ساعات معین برای تعیین مطالعه همه دانش آموزان و دانشجوها کاری غیرحرفه ای است. یک دانشجو ممکن است در سراسر ترم عمیقا به درس گوش فرا داده و مطالب درس مشخص را از بر کرده است و یک دانشجو دقیقا برعکس دانشجوی اول در طول ترم هیچ تلاشی برای فراگیری درس نداشته است. قطعا میزان ساعات مشخص برای این دو دانشجو کار اشتباهی است. شرایط ذهنی، میزان فعالیت یک محصل در طول ترم و بسیاری از المان­‌های دیگر باید دست به دست یکدیگر بدهند که در نهایت موفقیت یک دانشجو را رقم بزند.

موفقیت در کار

موفقیت در کار با فکر و داشتن یک ذهن فعال بدست می‌­آید. اولین قدم برای یافتن یک شغل مناسب که در آن موفقیت حاصل شود، علاقمندی به رشته‌­ای خاص است. در این زمینه مشورت کردن با افراد مختلف نقش مهمی دارد. در نهایت آن کسی که مجبور به قدم گذاشتن در یک عرصه هست، شما هستید. موفقیت در شغل علاوه بر علاقه به استعداد نیز بستگی دارد. نیاز است که شخص برای قدم گذاشتن در یک شغل به اندازه کافی استعداد داشته باشد. بخشی از استعداد و توانایی با تمرین کردن به دست می­‌آید و بخش دیگر آن در وجود شما نهفته است.

موفقیت در تجارت

الگوها را پیدا کنید و زندگینامه آن‌ها را مطالعه کنید اما هیچوقت چشم بسته وارد یک عرصه‌­ای که در آن هیچ استعداد و توانایی ندارید، نروید. شاید شما مثل هزاران دکتر موفق در عرصه پزشکی، پزشک موفقی نباشید و در عوض تاجر فرش خیلی خوبی باشید. از اینکه از کهن الگوها فاصله می‌­گیرید، نترسید. هیچ وقت راه موفقیت برای همه یکسان نیست. به خودتان و علایق هرچند متفاوت­تان امید داشته باشید.

موفقیت ذهنی

بسیاری از افراد هستند که از نگاه ما واقعا یک فرد موفق به حساب می‌­آیند اما در ذهنشان و از نظر خودشان افراد موفقی نیستند. موفقیت باید در ذهن شما آغاز شود. کافی است که خودتان و امیدتان را باور کنید. باور داشتن به خود و استعدادهایتان یکی از بزرگ ترین سرمایه‌­های زندگی است. زمانی در زندگی پیش می‌­آید که شما هیچ دوست و یاری ندارید، در آن زمان خودتان و باورهایتان هستید که دوستان چند ساله به حساب می­‌آیید.

پله پله تا موفقیت

برای رسیدن به موفقیت عجله نکنید. فرصت­‌های زیادی در آینده برای شما رقم می­‌خورد که با عجله کردن، آن‌ها را از دست می‌­دهید. ممکن است جوانی که امروزه ثروتمند و موفق به حساب می‌­آید، در بزرگسالی ورشکست بشود و تمام ثروتش را از دست بدهید و آن زمان است که شما به تازگی ثروت بزرگی برای خودتان دست و پا کرده­‌اید. افراد را با خودتان مقایسه نکنید. شما یک انسان با شرایط خاص در مکانی خاص با ویژگی­‌های خاص هستید و برای رسیدن به موفقیت باید راه مخصوص به خودتان را بروید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید