جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان تولید کننده لوازم قالب بندی و داربست مثلثی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
گروه صنعتی و بازرگانی مدرن سازان تولید کننده لوازم قالب بندی و داربست مثلثی

یکی از مهم­ ترین ابزارهایی از گذشته تا به امروز، جایگاه خود را در صنعت ساخت و ساز حفظ کرده­اند، داربست ها هستند؛ پیشرفت علم و تکنولوژی توانسته تاثیرات شگرفی را بر روی محصولات مختلف بر جای گذارد، داربست ­های فلزی نیز از این قاعده مستثنی نبودند؛ بنابراین شکل سنتی این تمهیدات که ابتدا به صورت چوبی بودند، به مرور از بین رفت و بشر توانست بر حسب نیاز خود انواع مختلفی از داربست را تولید و مورد استفاده قرار دهد؛ از مهم­ ترین انواع داربست می­‌توان به داربست نمایشگاهی، داربست فلزی، داربست مثلثی و... اشاره کرد؛ هرکدام از انواع داربست نامبرده، برحسب کارایی­ های مختلفی که دارند در امور مختلف، مورد استفاده واقع می­‌شوند. ما در این مقاله سعی داریم به بررسی داربست ­های مثلثی که یکی از به­روزترین و در عین حال پرکاربردترین انواع داربست در ساخت­وسازهای عظیم نظیر پل­سازی و ساختن سد و... به شمار می‌­روند، بپردازیم. قالب بندی و استفاده از قالب­ های فلزی برای بتن ریزی نیز یکی از معمول­ترین کارهایی است که در ساخت و ساز سازه ­های بتنی مختلف، از یک پروژه ساختمانی کوچک گرفته تا پروژه های عظیم، صورت می­‌گیرد؛ بنابراین موضوع دیگری که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد، قالب ­های فلزی و به صورت کلی مبحث قالب­ بندی می‌­باشد؛ در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات در در زمینه­ های مذکور هستید، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می­کنیم. شرکت مدرن سازان یکی از معتبرترین و متعهدترین شرکت ­های تولید کننده و ارائه دهنده انواع قالب­ های فلزی و داربست­ های مختلف، می‌­تواند نیازهای شما را در این زمینه ­ها به بهترین نحو ممکن برآورده سازد.

داربست مثلثی چیست؟

همانطور که پیشتر نیز به آن اشاره کردیم، داربست مثلثی که با نام اسکافلد نیز شناخته می­‌شود، یکی از جدیدترین انواع داربست بوده که استفاده عمده از آن در پروژه­های با ارتفاع بسیار بالا، صورت می­‌گیرد. داربست ­های مثلثی در واقع متشکل است از فریم­ های مثلثی با ابعاد مختلف که به صورت نر و ماده به هم متصل شده اند. همانند دیگر انواع داربست، لوله­ ها پایه و اساس  داربست مثلثی را شکل می­‌دهند؛ این لوله­ ها که از اندازه­ های بسیار دقیق و از پیش تعیین شده برخوردارند، به وسیله فرآیند جوشکاری به یکدیگر متصل گشته و سازه اصلی داربست را به وجود می‌­آورند. استفاده از از لوله ­های بدون درز جهت برافراشتن داربست­ های مثلثی، بسیار حائز اهمیت خواهد بود، چراکه این امر موجب بالا رفتن توان باربری داربست می­‌شود؛ ولی به صورت کلی ­می­توان گفت میزان قدرت تاب­آوری داربست­ های مثلثی یا اسکافلد، در برابر فشار، در هر متر مربع، بسته به نحوه آرایش مثلث­ ها متغیر خواهد بود. داربست­های مثلثی که نمونه­ ای از داربست ­های مدولار به شمار می­روند، داربستی موقت، در عین حال بسیار مستحکم می‌­باشد. مقرون به صرفه بودن داربست­ های مثلثی، نسبت به دیگر انواع داربست نیز بر مزایای آن افزوده است.

داربست مثلثی با اسکافلد چه کاربرد­هایی دارد؟

همانطور که در قسمت پیشین مقاله نیز به آن اشاره کردیم، هدف اصلی از به کاربردن این نوع داربست­ ها، استفاده در نواحی خارج از دسترس و با ارتفاع زیاد بوده است؛ همین موضوع به تنهایی نشان دهنده نقش اساسی اسکافلد در صنعت ساخت و ساز می­‌باشد؛ ولی لازم به ذکر است که کارایی این نوع داربست ­ها تنها محدود به این مورد نمی­‌شود؛ از دیگر کاربردهای داربست­ های مثلثی، استفاده از آن­ ها در راستای احداث سقف ­های با وزن و متراژ بالا اشاره کرد. کفراژ بندی دال ­های بتنی نیز یکی دیگر از مهم­ترین کاربردهای این نوع از داربست­ ها به شمار می­‌رود.

داربست­ های مثلثی از چه مزایایی برخورد دارند؟

داربست­ های مثلثی از مزایای بسیار زیادی برخوردارهستند که در این بخش از مقاله قصد داریم به بررسی مهم ­ترین مزایای این داربست ­ها بپردازیم.

- عدم نیاز به باربری گسترده برای حمل و نقل داربست

- نصب آسان و بدون دغدغه که بالارفتن سرعت نصب را به دنبال دارد

- عدم نیاز به انواع و اقسام آچارهای سنگین برای برپایی داربست

- امکان نصب داربست توسط کارگران ساده( عدم نیاز به افراد متخصص برای نصب داربست که کاهش هزینه ­ها را به دنبال دارد)

- دوام و مقاومت بالای داربست مثلثی

- برخورداری از قدرت باربری بسیار بالا

مدرن سازان

نکات مهم درباره داربست مثلثی

یکی از مهم­ترین نکاتی که در زمینه داربست ­های مثلثی وجود دارد، اهمیت استفاده از مواد اولیه مرغوب در ساخت قطعات این نوع داربست­ ها می­‌باشد، شرکت مدرن­سازان با استفاده از مرغوب­ترین و مناسب­ترین متریال موجود در بازار، اقدام به تولید قطعات داربست مثلثی کرده است، بنابراین شما می‌­توانید با اطمینان خاطر نیازهای خود را از این مجموعه تامین کنید.

نکته دوم مهم موجود در مورد  داربست­ های مثلثی، مربوط به زمان مونتاژ آن­ هاست؛ پیش از نصب این داربست­ ها، لازم است استحکام سطح زمین محل مورد نظر برای مونتاژ مورد بررسی قرار گیرد، در صورتی که زمین به حد کافی سفت نباشد، بعد از فرآیند بتن­ریزی، پایه ­های داربست نشست خواهد کرد. قرار دادن تخته­ های زیرپایی، در زیر پایه­ های داربست می­‌تواند مانع از این اتفاق شود.

همه چیز در مورد قالب بندی

یکی از مهم­ترین مراحلی که در روند ساخت سازه­ های بتنی صورت می­ گیرد، مرحله قالب بندی می‌باشد؛ قالب بندی در واقع به منظور شکل دهی به بتن خیس، صورت می­ گیرد؛ در تعریف قالب بندی باید بگوییم: عملیاتی است که در اجرای فونداسیون پروژه­ های ساختمانی، در قسمت­ های خاصی از سازه، با استفاده از قالب ­های بخصوص و به صورت موقتی به اجرا در می ­آید. قالب ­هایی که به منظور قالب بندی در سازه های بتنی مورد استفاده قرار می‌­گیرند از انواع مختلفی برخوردارند؛ از مهم­ترین انواع قالب ­ها می­ توان به قالب­ های چوبی، فلزی، چوبی-فلزی، آجری و پلاستیکی اشاره کرد. یکی دیگر از محصولات تولید شده در شرکت مدرن سازان، قالب­ های فلزی بوده که در سه نوع قالب نیوجرسی، قالب مدولار و قالب خاص تولید و روانه بازار می­‌شود.

قالب نیوجرسی

نیوجرسی ­ها در واقع قطعات بتنی هستند که به منظور جداسازی لاین­ های مخالف در اتوبان­ ها و آزادراه ­ها مورد استفاده قرار می­‌گیرد. ساخت این موانع بتنی به دو صورت قالب­ بندی و کارخانه ­ای قابل انجام است، ولی به دلیل هزینه ­بر بودن احداث و نگهداری کارخانه، تولید نیوجرسی­ ها معمولا به وسیله قالب­ بندی صورت می­‌گیرد. قالب­ های نیوجرسی که توسط شرکت مدرن سازان ساخته می­‌شوند، با در نظر گرفتن بالاترین سطح استانداردهای بین­ المللی تولید شده و به دست مشتری رسانده می­‌شود. ورق 4 پرکاربردترین ورق در تولید این نوع قالب­ ها به شمار می‌­رود؛ ولی همانند ابعاد، مدل، نوع طراحی و... ضخامت ورق به کار رفته در ساخت این قالب­ ها نیز بسته به سفارش مشتری قابل تغییر است.

مدرن سازان

قالب بتن مدولار

قالب بتن مدولار، با توجه به تنوع بالایی که دارد، یکی از پرکاربردترین انواع قالب در فرآیند قالب بندی سازه ­های مختلف به شمار می­ رود؛ در واقع به کار بردن کلمه مدولار برای این نوع از قالب­ ها به این معناست که با توجه به ابعاد مورد نظر مشتری، امکان ساخت این نوع از قالب­ ها وجود دارد. قالب­ های مدولاری که به وسیله شرکت مدرن سازان تولید و عرضه می­‌شوند، به دلیل به کار بردن مواد اولیه مرغوب در ساخت آن­ ها، به شرط نگهداری اصولی، بیش از 60 بار قابلیت استفاده را دارند. از جمله مهم ­ترین کاربردهای قالب­ های مدولار بتن می­‌توان به استفاده از آن ها در دیوارهای یک طرفه و دو طرفه، سقف، شناژ ساختمان­ ها،دیوار برشی، کف و... اشاره نمود.

مدرن سازان

قالب بتن خاص

یکی دیگر از انواع قالب­ هایی که نقش مهمی در زمینه قالب بندی ایفا می­‌کند، قالب­ های خاص بوده که علی رغم فرآیند سخت و پیچیده تولید آن­ ها، شرکت مدرن سازان، در تولید این نوع از قالب­ ها نیز دستی بر آتش دارد. ساخت قالب­ های بتن خاص نسبت به دیگر انواع قالب، نیازمند صرف زمان بیشتری بوده که همین موضوع دلیلی است بر قیمت بالاتر این نوع از قالب ­های بتنی. قالب­ های سرستون، قالب­ های مورد استفاده در ساخت ستون گرد، قالب­ های ستاره­ای و... از جمله متداول ترین انواع قالب­ های خاص به شمار می‌­روند.

منبع : https://modernsazan.com

 

سلب‌ مسئولیت: مجله اینترنتی رایا مگ در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید