جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

یادگیری و توسعه منجر به پیشرفت شما و کارمندان می‌شود

author منتشر کننده
بدون نظر 4 0
یادگیری و توسعه منجر به پیشرفت  شما و کارمندان می‌شود

مطالعات مختلف در حوزه‌ی کسب و کار و رفتارشناسی نشان می‌دهد که بیش از نیمی از افراد، شور و شوق چندانی در محل کار ندارند و رضایت از شغل نداشته و انگیزه‌ی کاری پایینی دارند و این امر برای شرکت و سازمان بسیار بد و حتی وحشتناک است. اما با عواملی چون یادگیری و توسعه دیگر لزومی ندارد که  افراد این ‌طور باشند و می‌توانند کلید ایجاد پویایی و تحرک باشند و محیط  کار را برای افراد به محیطی سازنده و شادتر تبدیل کنند.

افراد در اوایل جوانی و در رده‌ی سنی بیست ‌سالگی، اولویت ‌های زندگی خود را بر اموری چون: پول، دستاوردها و موفقیت متمرکز می‌کنند و کم کم و با افزایش سن در می‌یابند که مهم ‌ترین بخش موفقیت آن‌ها این است که در طول مسیر زندگی کاری خود به چه کسی تبدیل می‌شوند. آن‌ها متوجه می‌شوند که کلید رشد و توسعه، چیزی جز حرکت آهسته و پیوسته و البته یادگیری مداوم نیست. یادگیری پایه ی زندگی هر فردی را تشکیل می‌دهد و افراد به‌ طور مداوم در حال یادگیری هستند.

اولین چیزهایی که در زندگی یاد می‌گیریم، راه رفتن و صحبت کردن است  و به‌ جرات می‌توان گفت که  یادگیری واقعی، مرکز و مبنابی برای رشد و تکامل فردی است. فرآیند یادگیری نباید زمانی که ما شغل مورد نظرمان را پیدا کردیم متوقف شود. بلکه باید بخش مرکزی و لاینفکی از زندگی کاری و زندگی شخصی ما باشد. حتی موفق‌ ترین افراد در بین ما، یادگیری را عامل اصلی موفقیت خود می‌دانند.

یادگیری و توسعه

یادگیری و توسعه بخشی از فرآیندهای یک شرکت را توصیف می‌کند که بر توسعه‌ ی مهارت‌ های کارمندان و رشد و بهبود تیم‌ های کاری متمرکز است. به عبارت ساده ‌تر، زمانی که می‌خواهید در محل کار چیزی را یاد بگیرید وارد یک گروه یا یک تیم می‌شوید. دلایل تجاری مهمی برای شرکت ‌ها وجود دارد که فرصت‌ های قابل ‌توجهی را در زمینه ‌ی یادگیری و توسعه برای کارمندان خود فراهم کنند، و از طرفی دلایل مهمی نیز برای کارکنان وجود دارد که یادگیری و توسعه را در اولویت امور و فعالیت های خود قرار دهند. زیرا انجام هر عملی طبعا نیاز به یادگیری آن دارد.

در اینجا روش ها و نکات مهمی به ‌منظور درک بهتر قدرت یادگیری و اینکه چرا کارمندان باید از این منبع مهم بهره‌ مند شوند، بیان شده اند. که شما با مطالعه‌ی آن در می‌یابید که چگونه یادگیری و توسعه می‌تواند به شما کمک کند تا در حرفه‌ ی خود پیشرفت کنید و به سطوح بالاتر ارتقا یابید.

یادگیری و توسعه باعث احساس شادی و رضایت می‌شود

هر فردی تمایل به تجربه ی احساس شادی و رضایت در امور مختلف را دارد، یادگیری و توسعه ی شخصی می‌تواند کلید دستیابی بدان ها باشند. همه‌ ی ما می‌خواهیم احساس خوشحالی داشته باشیم و از حس عمیق موفقیت و شور و اشتیاق در کار خود لذت ببریم. با این ‌حال می‌بینیم که بسیاری از ما، افرادی خوشحال و مشتاق و راضی نیستیم و این خبر خوبی نیست، چرا که هر یک از شما استحقاق شاد بودن و رضایتمندی از تمام لحظات خود را دارید. تمرکز بر روی یادگیری و توسعه کلید ایجاد یک تغییر اساسی در شرایط موجود است.

اطلاعات مختلفی که از پژوهش های مختلف بدست آمده نشان می‌دهند که، آن دسته از اعضای تیم کاری که به طور مداوم و فعال در فرآیندهای یادگیری دخیل هستند، افراد خوشحال ‌تر و راضی تری هستند و در حرفه‌ ی خود احساس رضایت بیشتری می‌کنند. این موضوع هم به نفع کسب‌ و کار و هم به نفع خود فرد خواهد بود. افرادی که مشارکت بیشتری در این فرآیند دارند، افراد خوشحال ‌تری هستند و افراد شاد مسلما کار خود را به نحو بهتر و با اشتیاق بیشتری انجام می‌دهند.

آنچه که توسط یادگیری و توسعه به آن خواهید رسید، یک محیط کاری است که در آن کارمندان خوشحال، مشارکت پذیر و کارآمد هستند.

شما شایستگی این را دارید که در مورد شغل تان شگفت ‌زده باشید و از مشارکت و فعالیت های خود در محل کار راضی باشید و همچنین حق ‌دارید که احساس توانمند بودن کنید و از پیشرفت ‌های شغلی که همراه آن حاصل می‌شود لذت ببرید. اگر این ‌گونه احساس نمی‌کنید، پس بهتر است هرچه زودتر فرایند رشد و توسعه را برای خود و یا تیم کاری تان در نظر بگیرید.

یادگیری و توسعه

یادگیری و توسعه منجر به افزایش مهارت و پیشرفت شغلی‌ می‌شود

جهان به ‌سرعت در حال حرکت است و چگونگی انجام کارها و انواع مهارت ‌های مورد نیاز برای افراد را دچار  تغییر و تحول می‌کند. بنابراین همواره نیاز به افزایش مهارت و پیشرفت شغلی‌ وجود دارد و یادگیری و توسعه عوامل دستیابی بدان هستند. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانیم به طور دقیق پیش ‌بینی کنیم که چه تغییراتی به وجود خواهد آمد، ولی به طور حتم می‌دانیم که این اتفاق رخ خواهد داد. پس باید برنامه ی دقیق و مشخصی را برای یادگیری و رشد و پیشرفت در نظر داشته باشیم.

هرچه مشاغل بیشتری توسط اتوماسیون سازی و روبات‌ ها و هوش مصنوعی انجام شوند، کارکنان فشار بیشتری را بر روی خود احساس خواهند کرد. افرادی که اکنون در زمینه ‌ی یادگیری سرمایه ‌گذاری می‌کنند، از مهارت‌ های نرم، توانایی رهبری و خلاقیت برخوردار خواهند شد که در آینده مورد استفاده ی آن‌ها خواهد بود و می‌توانند خود را با سرعت تغییرات وفق دهند و از رشد و توسعه فاصله نگیرند و این موضوع به دلیل قدرت یادگیری است. بنابراین جای نگرانی برای این افراد وجود نخواهد داشت.

اگر افراد برنامه ای را برای یادگیری و رشد تدارک نبینند، باید خود را برای از دست دادن فرصت‌ های شغلی آینده آماده نمایند. این موضوع را در نظر داشته باشید که ما در عصر کار و دانش هستیم. داشتن تخصص تنها در یک زمینه‌ی کاری، کافی نیست. آینده‌ ی کار به مهارت ‌های هوش عاطفی، خلاقیت، کار گروهی و توانایی مربیگری و توسعه‌ ی دیگران نیاز خواهد داشت و تمام این‌ها با یادگیری و توسعه حاصل می‌شود.  

یادگیری و توسعه به شما کمک می‌کند تا تبدیل به آدم بهتری شوید

همانطور که در بالا به آن اشاره نمودیم، یادگیری نقشی اساسی در رشد افراد ایفا می‌کند. این موضوع در مورد فقط  یک شخص نیست، بلکه در مورد همه‌ ی اشخاص صدق می‌کند. یادگیری بخش مهمی از تجربه‌ ی انسانی است و تمرکز بر یادگیری به معنای تبدیل ‌شدن به یک فرد بهتر است زیرا مردم از طریق یادگیری، رشد می‌کنند.

افراد تمایل دارند تا آموزش‌ هایی را که در طی دوره‌ های یادگیری و توسعه دیده‌اند را بر روی افراد فامیل، همکاران، کودکان و در زندگی روزمره‌ ی خود به‌ کارگیرند. اکثر ما در طول دوران مدرسه یاد نگرفته‌ایم که چگونه به دیگران بازخورد ارائه دهیم، چگونه یک تیم را رهبری و مدیریت کنیم، چگونه خودمان و دیگران را توانمند سازیم و یا به ‌طور موثر قدردانی کنیم. انجام این کار بسیار معنی ‌دار است، زیرا بازخورد آن به زندگی خودمان برمی‌گردد، ما را شاد تر می‌سازد و موجب می‌شود تا به افرادی موثرتر و کارآمد تر تبدیل شویم.

محیط کار یک مکان عالی برای یادگیری و توسعه است

افراد شاغل، ساعات طولانی از زندگی خود را در محل کار خود سپری می‌کنند، برای یک ثانیه به این موضوع فکر کنید. ما بخش معنی ‌داری از زندگی خود را در جایی که ما را راضی نمی‌کند و شور و شوقی را برای ما به ارمغان نمی‌آورد، صرف می‌کنیم، ولی بهره مندی از یادگیری و توسعه، روشی برای وارونه کردن این موضوع است و به شما کمک می‌کند تا ساعات کاری خود را با شور و شوق و هیجان بیشتری سپری نمایید.

انسان ‌ها  همواره می‌خواهند احساس مهم بودن، مفید بودن و هیجان داشته باشند و آن را تجربه کنند. اگر یادگیری و توسعه می‌تواند منجر به شادی، احساس کارایی و رضایت بیشتر شود، پس چرا آن را کانون اصلی برنامه های خود قرار ندهیم؟

 شما در حال حاضر مقدار زیادی از زمان و انرژی خود را در محل کار سرمایه ‌گذاری می‌کنید و اکنون با به‌ کارگیری یادگیری و توسعه می‌توانید مهارت‌ های خود را توسعه دهید، یک رهبر بهتر شوید و درعین‌ حال رضایت بیشتری کسب کنید. این‌ یک موقعیت دو سر برد است و نباید نادیده گرفته شود.

در نهایت باید گفت که اگر می‌خواهید از این فرصت ‌ها به نحو احسن استفاده کنید بهتر است تیم یادگیری و توسعه خود را تشکیل دهید. از افراد تیم خود بپرسید به چه منابعی نیاز دارند و چگونه می‌توانند سطح مشارکت خود را افزایش دهند و همچنین اهداف خود را بیان کنند و با کمک تیم تان، مسیری را برای دستیابی به آن اهداف ترسیم نمایید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید