جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

یک داروی پر مصرف برای ریزش مو!

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
یک داروی پر مصرف برای ریزش مو!

اگر موهای خود را از دست می دهید، احتمالاً قبلاً نام ماینوکسیدیل که به نام روگین نیز شناخته می شود شنیده اید. از آن جایی که Rogaine در مقادیر مختلف بدون نسخه موجود است، ممکن است از خود بپرسید که آیا این محصول می تواند راه حل موثری برای ریزش موی شما باشد یا می بایست از مصرف آن صرف نظر کنید؟

ماینوکسیدیل (Rogaine) یک محصول محبوب و کاربردی برای افرادی است که موهای نازک دارند. این محصول به صورت ژل یا فوم ارائه می شود و به صورت روزانه به صورت موضعی روی پوست سر استفاده خواهد شد. ماینوکسیدیل، ماده فعال کلیدی در روگین، بیش از سه دهه است که از زمان معرفی فرمول 2% در سال 1986 در بازار برای ریزش مو در دسترس بوده است. این درمان محبوب ریزش مو توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تایید شده است. برای درمان طاسی با الگوی مردانه و زنانه، و بدون نسخه به صورت مایع یا فوم در دسترس است.

هنگامی که افراد برای اولین بار استفاده از ماینوکسیدیل را برای ترمیم موهای خود شروع می کنند، برخی از آن ها ممکن است حداقل برای یک دوره کوتاهی احساس کنند که ریزش موی شدیدتری پیدا کردند.

آزمایش‌های بالینی و شواهد پزشکی زیادی وجود دارد که از استفاده از ماینوکسیدیل برای ریزش موی متوسط ​​ناشی از آلوپسی حمایت می‌کند اما چگونه می توان اطمینان پیدا کرد که با وجود ریزش شدید تر موها این دارو همچنان کاربردی و سودمند است؟ در این مطلب ریزش مو ناشی از Rogaine را پوشش می دهیم تا بتوانید متوجه شوید که ریزش مو و خصوصا مصرف ماینوکسیدیل چقدر در میان بیماران شایع است. در انتهای این مطلب پاسخ تمامی سوالات خود را خواهید گرفت.

ماینوکسیدیل چگونه کار می کند؟

ماینوکسیدیل دارویی بود که در ابتدا برای درمان فشار خون بالا ساخته شد. محققان مشاهده کردند افرادی که مبتلا به آلوپسی بودند و از ماینوکسیدیل برای فشار خون بالا استفاده می کردند، رشد مجدد مو را تجربه کردند و در نتیجه ماینوکسیدیل تبدیل به محبوب ترین درمان بدون نسخه جهان شد. مردم از سال 1986 از ماینوکسیدیل برای درمان ریزش مو استفاده می کنند. نحوه عملکرد ماینوکسیدیل کاملاً مشخص نیست. آنچه آشکار است این است که ماینوکسیدیل ریزش مو را در برخی افراد کاهش می دهد و در عین حال رشد مو را افزایش می دهد. در نظر داشته باشید که این دارو برای همه کار نمی کند.

ماینوکسیدیل همچنین به عنوان یک گشاد کننده عروق نیز طبقه بندی می شود؛ به این معنی که رگ های خونی شما را گشاد می کند تا خون در مکانی که به صورت موضعی استفاده شده، راحت تر جریان یابد. افزایش گردش خون در پوست سر می تواند بخشی از دلیل افزایش رشد موی سر ماینوکسیدیل باشد.

ماینوکسیدیل و چرخه رشد مو:

فولیکول های موی شما چهار مرحله رشد را طی می کنند و اعتقاد بر این است که ماینوکسیدیل بر دو مرحله رشد مو تأثیر می گذارد.

فاز آناژن:

مرحله آناژن رشد مو، مرحله "رشد" آن است. این مرحله زمانی است که مو از ریشه بیرون زده می شود. استفاده از ماینوکسیدیل ممکن است طول فاز آناژن را افزایش دهد.

فاز تلوژن:

فاز تلوژن موهای شما فاز "استراحت" آن است، زمانی که رشد آن ها تمام شده اما هنوز آماده ریزش نیست. در آزمایش‌های بالینی بر روی موش‌ها، ماینوکسیدیل فاز تلوژن مو را از 20 روز به 1 تا 2 روز کوتاه کرد.

چه چیزی باعث ریزش ماینوکسیدیل می شود؟

عوارض جانبی ماینوکسیدیل معمولاً خفیف است. عوارض جانبی رایج شامل خارش و سوزش خفیف و همچنین پوسته پوسته شدن پوست است. ماینوکسیدیل همچنین می تواند باعث ریزش مو های شما، به خصوص زمانی که برای اولین بار از آن استفاده می کنید شود. از آن جایی که ماینوکسیدیل مرحله استراحت موهای شما را تسریع می کند، گاهی اوقات مو ها سریعتر از حالت عادی می ریزد. با این حال، ماینوکسیدیل همچنین فاز رشد موهای شما را افزایش می دهد و این بدان معناست که اگرچه در ابتدا باید مقداری ریزش مو را انتظار داشت اما در ادامه رشد موهای جدید باید به زودی جایگزین موهایی شود که از دست داده اید. همه افراد ریزش را به عنوان یک عارضه جانبی ماینوکسیدیل تجربه نمی کنند. در حال حاضر آماری در دسترس نیست که نشان دهد این عارضه جانبی خاص چقدر شایع است.

آیا می توانید از ریزش ماینوکسیدیل جلوگیری کنید؟

شما نمی توانید کار زیادی برای جلوگیری از ریزش مو ناشی از ماینوکسیدیل انجام دهید  یا حتی پیش بینی کنید که آیا در اولین شروع استفاده از محصول با آن مواجه خواهید شد یا خیر. یکی از مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هرچه غلظت ماینوکسیدیل بیشتر باشد، احتمالاً عارضه جانبی آن قوی تر است. برای مثال استفاده از فوم با غلظت 2 درصد ماینوکسیدیل می تواند عوارض جانبی کمتری نسبت به غلظت 5 درصد ایجاد کند.

اگر ریزش موی زیادی مشاهده می کنید، ممکن است بخواهید به دوز کمتر قوی ماینوکسیدیل روی بیاورید. در این باره باید بگوییم که اگر نگران ریزش مو هستید و هنوز استفاده از ماینوکسیدیل را شروع نکرده اید، با غلظت کمتر شروع کنید و در صورت نیاز به مقدار بیشتری برسانید.

ریزش مو ناشی از ماینوکسیدیل چقدر طول می کشد؟

نتایج ماینوکسیدیل از فردی به فرد دیگر متفاوت است. به طور کلی، حدود 8 هفته با استفاده مداوم از ماینوکسیدیل طول می کشد تا شروع به دیدن نتایج شود. پس از 4 ماه استفاده، باید شروع به مشاهده پایان ریزش مو کنید و شروع به رشد مو کنید.

اگر 4 ماه گذشته است و هنوز هم ریزش مو را مشاهده می کنید، ممکن است ربطی به ماینوکسیدیل نداشته باشد. حتی ممکن است که ماینوکسیدیل محصول مناسبی برای شما نباشد. اگر بعد از 4 ماه استفاده مشاهده کردید که موهایتان زیاد می ریزد، با پزشک خود در مورد درمان های جایگزین صحبت کنید.

سایر عوارض جانبی ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل علاوه بر ریزش مو، عوارض جانبی دیگری نیز دارد. عوارض جانبی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

- خارش پوست سر

- پوسته پوسته شدن، پوست تحریک شده

- فولیکولیت پوست سر

- هیپرتریکوزیس

چه زمانی در مورد ماینوکسیدیل و ریزش به پزشک مراجعه کنیم؟

اگر در نتیجه مصرف ماینوکسیدیل عوارض جانبی شدیدی را تجربه کردید، با پزشک خود تماس بگیرید و مصرف را قطع کنید. اگر چندین هفته است که از ماینوکسیدیل استفاده می‌کنید و همچنان شاهد ریزش مو بیشتر از رشد هستید، به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. این پزشکان می توانند تشخیص دهند که آیا ریزش مو ناشی از یک بیماری زمینه ای دیگر است یا خیر.

اگر موارد زیر را تجربه کردید، حتما باید به دنبال درمان و پیگیری باشید:

- ترشحات زرد، سبز یا خاکستری که از پوست شکسته سر شما می آید

- پوسته های مداوم، قرمزی یا تحریک روی پوست سر شما

- ریزش موی ناگهانی و تکه تکه که با الگوی ریزش موی معمولی شما مطابقت ندارد

- افسردگی یا نگرانی از سلامت روان مرتبط با ریزش مو

چه کسی بهترین نتایج را از Rogaine می گیرد؟

Rogaine برای کمک به رشد مو و جلوگیری از ریزش مو ناشی از طاسی الگوی مردانه یا زنانه روی پوست سر استفاده می شود. این نوع ریزش مو شایع ترین نوع ریزش مو است و در خانواده ها دیده می شود.

Rogaine در افرادی که دارای ریزش موی ارثی در راس پوست سر (ناحیه پشت سر، درست زیر تاج سر هستند) یا برای زنانی که موهای نازکی در بالای سر دارند، بهترین بازده را دارد. روگین برای افرادی که با اولین نشانه های ریزش مو شروع به استفاده از آن می کنند بسیار موثر است. این دارو به افرادی که قبلاً کاملاً کچل شده اند کمکی نمی کند.

یک داروی پر مصرف برای ریزش مو!

Rogaine برای مردان:

Rogaine یک درمان موثر برای رشد مو برای طاسی با الگوی مردانه است. یک مطالعه قدیمی‌ در سال 2002 نشان داد که در طی 48 هفته، شرکت‌کنندگانی که از 5 درصد ماینوکسیدیل موضعی در مقایسه با 2 درصد ماینوکسیدیل موضعی استفاده کردند، نتایج سریع‌تری را تجربه کردند و همچنین 45 درصد رشد مجدد موی بیشتری را تجربه کردند. محققان این مطالعه همچنین دریافتند که شرکت کنندگان در مطالعه که از ماینوکسیدیل 5 درصدی موضعی استفاده کردند، "ادراکات روانی اجتماعی" از ریزش مو را بهبود بخشیدند.

Rogaine برای زنان:

Rogaine همچنین می تواند برای زنان موثر باشد. یک مطالعه قدیمی در سال 2004 نشان داد که 5 درصد ماینوکسیدیل موضعی در مقایسه با 2 درصد ماینوکسیدیل موضعی عملکرد بهتری دارد. این مطالعه در طول 48 هفته انجام شد و هر دو نسخه 5 درصد و 2 درصد به بهبود درک روانشناختی از ریزش مو در زنانی که دارای ریزش موی زنانه بودند کمک کرد.

Rogaine برای افرادی که شیردهی یا باردار هستند توصیه نمی شود.

چه کسانی نباید از Rogaine استفاده کنند؟

شما نباید از Rogaine استفاده کنید اگر:

- ریزش موی شما به طور ناگهانی ظاهر می شود و تکه تکه می ریزد

- شما زیر 18 سال سن دارید

- ریزش موی غیر قابل توضیح دارید

- ریزش مو بعد از زایمان دارید

- پوست سر شما دچار تغییر رنگ، خارش، عفونی یا لمس دردناک شده است

- ریزش مو ناشی از محصولات مو، مواد شیمیایی یا سایر روش‌های نظافت مو است

- ریزش مو ناشی از مشکلات دیگری مانند بیماری تیروئید یا آلوپسی آره آتا، کمبودهای تغذیه ای، زخم پوست سر، یا داروها، مانند شیمی درمانی است.

روگین برای کمک به رشد مو در طاسی با الگوی مردانه و نازک شدن مو در زنان تایید شده است. این دارو معمولاً برای کمک به کاهش خط مو یا طاسی در جلوی سر استفاده نمی شود. اگر بیماری قلبی دارید، قبل از مصرف روگین با پزشک خود صحبت کنید.

Rogaine یا Propecia

پروپشیا، همچنین به عنوان فیناستراید نیز شناخته می شود. این دارو یک مسدود کننده DHT است که برای درمان طاسی با الگوی مردانه استفاده می شود.

DHT یکی از دلایل اصلی طاسی در مردان است زیرا به فولیکول های مو متصل می شود و آن ها را کوچک می کند. Propecia با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به DHT از ریزش مو و طاسی جلوگیری می کند. هر دو دارو در درمان طاسی با الگوی مردانه موثر هستند. در واقع، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که این دو دارو حتی می توانند برای اثربخشی نهایی با هم استفاده شوند.

یک داروی پر مصرف برای ریزش مو!

بیشتر بخوانید: برداشتن تخمدان خطر بیماری پارکینسون را در زنان افزایش می دهد

روگین و ماینوکسیدیل:

ماینوکسیدیل شکل ژنریک روگین است، بنابراین ماده فعال در برند ژنریک یا نام تجاری روگین یکسان است. تنها تفاوت های اصلی، در لیست مواد غیر فعال برندهای مختلف یافت می شود.

عوارض جانبی روگین:

طبق یک مطالعه قدیمی در سال 2003، روگین بی خطر در نظر گرفته می شود و عوارض جانبی آن معمولا جدی نیستند. رایج ترین عوارض جانبی آن عبارتند از:

- تحریک پوست سر

- رشد مو در نواحی مجاور مانند پیشانی

- تغییر در بافت یا رنگ مو

هنگام استفاده از Rogaine مراقب باشید که در چشم شما نفوذ نکند. اگر دارو به چشم نفوذ کرد، چشمان خود را با مقدار زیادی آب شیر خنک بشویید. روگین می تواند منجر به عوارض جانبی جدی تری شود، اما این اتفاق نادر است. اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، فوراً با پزشک خود صحبت کنید:

- افزایش وزن ناگهانی و غیر قابل توضیح

- غش یا سرگیجه

- تورم دست ها یا پاها

- درد قفسه سینه

هنگامی که برای اولین بار استفاده از Rogaine را شروع می کنید، ممکن است در چند هفته اول متوجه افزایش ریزش مو شوید زیرا فولیکول های مو موهای قدیمی را بیرون می راند تا فضایی برای رشد جدید ایجاد کند. در نتیجه جای نگرانی نیست و تنها کافیست کمی زمان بدهید تا نتایج دارو را مشاهده کنید.

قیمت روگین:

محصولات Rogaine از نظر قیمت متفاوت خواهند بود و این قیمت به نوع محصولی که خریداری می کنید بستگی دارد. به عنوان مثال، Rogaine Extra Strength Topical Solution تقریبا 47 دلار در آمازون فروخته می شود، در حالی که Rogaine Foam در آمازون 25.98 دلار قیمت دارد.

سوالات متداول درباره روگین در یک نگاه:

آیا Rogaine واقعا موثر است؟

همانطور که مطالعات بالینی نشان می دهد روگین تا حدی کار می کند. اما این بازده فقط برای انواع خاصی از طاسی است و فقط در صورت استفاده مداوم نتیجه بخش خواهد بود.

چه زمانی نتایج Rogaine را می بینم؟

ممکن است دیدن نتایج روگین تا 4 ماه طول بکشد. با این حال، ممکن است تا حدود هشت ماه استفاده مداوم، نتایج کامل را نبینید.

چه مدت طول می کشد تا روگین کار کند؟

در حالی که رشد مجدد مو با Rogaine ممکن است تا 4 ماه طول بکشد، این محصول ممکن است در عرض 2 هفته نیز شروع به کار کند. در طول این مدت، ممکن است به طور موقت افزایش ریزش مو را تجربه کنید.

آیا Rogaine فقط برای مردان کار می کند؟

خیر، Rogaine نیز برای برخی از زنان در دسترس و موثر است.

آیا روگین بی خطر است؟

بله، Rogaine مورد تایید FDA است. اما به افرادی که باردار هستند یا در دوران شیردهی هستند استفاده از آن توصیه نمی شود.

آیا روگین می تواند ریزش مو را بدتر کند؟

روگین ممکن است باعث ریزش موی موقت برای حدود 2 هفته شود. تا زمانی که محصول اثر خود را کامل نکند، ممکن است متوجه شوید که موهای شما در ابتدا بی رنگ و با بافتی نرم تر از حالت عادی رشد می کنند. اگر به Rogaine به خوبی پاسخ دهید، استفاده مداوم باید نتایجی را به همراه داشته باشد که همان رنگ و ضخامت موهای شما باشد.

آیا روگین برای ریش کار می کند؟

Rogaine فقط توسط FDA برای بخشی از پوست سر که در بالای سر شما قرار دارد، تایید شده است. اما پزشک شما ممکن است استفاده از آن را برای رشد ریش توصیه کند.

منبع:

https://www.healthline.com/health/shedding-minoxidil

https://www.healthline.com/health/does-rogaine-work?utm_source=ReadNext

 

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید