جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10دستور پخت بدون گلوتن برای تغذیه مدرسه!

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
10دستور پخت بدون گلوتن برای تغذیه مدرسه!

بچه ها معمولاً عاشق خوردن غذاهای مختلف هستند و خوردن تنقلات سالم در طول روز می تواند انرژی آن ها را افزایش دهد و مواد مغذی مورد نیازشان را تامین کند. با همه این تفاسیر، بدون گلوتن نگه داتشن فرزندان خصوصا برای تهیه میان وعده، کار چالش برانگیزی است. گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو، چاودار و تریتیکاله یافت می شود. اگر کودک شما مبتلا به بیماری سلیاک یا عدم تحمل گلوتن است، از قبل می‌دانید که باید از تمام محصولاتی که با غلات حاوی گلوتن ساخته شده‌اند، اجتناب کنند. برای آنها، خوردن گلوتن می تواند منجر به عوارض جانبی جدی شود؛ مانند:

- کم خونی

- سوء تغذیه

- راش یا اگزما

- درد مفاصل

- سردرد

- خستگی

- مشکلات سیستم عصبی

یکی از بزرگترین تصورات غلط در مورد خوردن مواد غذایی بدون گلوتن این است که این مواد به طور کلی سالم هستند اما بسیاری از محصولات بسته بندی شده و بدون گلوتن دارای کالری، چربی، سدیم و قندهای افزوده بالایی هستند.

کرانچی سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین منبع عالی فیبر، ویتامین A، ویتامین C و فولات است. بچه ها عاشق خوردن این چیپس های ترد و تند سرخ شده در روغن زیتون یا نارگیل هستند. برای شروع، مطمئناً می توانید سیب زمینی شیرین را به صورت نواری برش دهید، اما زمان زیادی طول می کشد! بهتر است از پوست کن هایی استفاده کنید که ایمن تر هستند و خطر بریدن دست را کاهش می دهند. در مرحله بعد، هنگامی که آماده پختن نوارها شدید، حتما آنها را به دقت زیر نظر داشته باشید. از آنجایی که آنها بسیار نازک هستند، می توانند به راحتی بسوزند! این نوار های نازک را در دمای 375 درجه فارنهایت می گذاریم چرا که این دما بهترین راه برای اطمینان از برشته شدن سیب زمینی هاست. همانطور که گفته شد، برخی از فرها داغ هستند، بنابراین اگر نگران هستید، می توانید حرارت را تا 350 درجه فارنهایت کاهش دهید. در نهایت، بهترین راه برای جلوگیری از سوختن این کرانچی های سیب زمینی شیرین این است که هر 10 دقیقه آنها را هم بزنید تا به طور یکنواخت بپزند.

نکته مهم این است که شما به چینش سیب زمینی ها دقت کنید چرا که با دادن فضای کافی به سیب زمینی ها برای تنفس، می توانید از خیس شدن آن ها جلوگیری کنید و آن ها را در حد متعادلی بین برشته شدن و خیس شدن نگه دارید. در واقع اگر خیلی به هم نزدیک باشند به جای کباب شدن، بخار پز می شوند. راه های مختلفی برای جدید و هیجان انگیز نگه داشتن این میان وعده ترد وجود دارد! شما می توانید کرانچی سیب زمینی شیرین خود را با گیاهان یا ادویه های زیر طعم دار کنید:

- دارچین

- فلفل دلمه ای

- جوز هندی

- زنجبیل

- فلفل هندی

- پودر کاری

- فلفل سیاه

- کوشر یا نمک دریا

- آویشن خشک

کره بادام زمینی و اوت میل

وقتی نوبت به لذت بردن از این میان وعده می رسد؛ هیچ کودکی نباید آن را از دست بدهد. کودکانی که به گلوتن حساسیت دارند تنها با یک جایگزینی ساده می توانند مانند دیگر کودکان از خوردن این میان وعده لذت ببرند. تنها کافیست به جای استفاده از نان، از جوی دو سر بدون گلوتن استفاده کنید. مواد لازم عبارتند از:

برای ژله:

- انگور 1 فنجان

- 2 قاشق غذاخوری دانه چیا

- 1-4 قاشق غذاخوری عسل

برای پایه و تاپینگ:

- 3 فنجان جو دو سر رول شده

- یک دوم فنجان کره بادام زمینی

- یک سوم فنجان عسل

- یک و نیم قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

- یک چهارم قاشق چایخوری نمک

ابتدا ژله/مربا را آماده کنید. انگورها، دانه های چیا و عسل را در مخلوط کن بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شود. مقدار عسلی که استفاده می کنید به میزان شیرینی مربای خود بستگی دارد. با یک قاشق غذاخوری شروع کنید، میل کنید و اگر دوست داشتید شیرینی بیشتری داشته باشید به آهستگی پیش بروید. مخلوط را به ظرف دربسته منتقل کنید و در یخچال قرار دهید تا حداقل 1 ساعت ببندد. فر را با دمای 350 درجه گرم کنید. یک قالب فر 8×8 یا 9×9 اینچی را با کاغذ روغنی بپوشانید. کنار بگذارید.

یک دوم فنجان جو را بردارید و در مخلوط کن یا غذاساز فرآوری کنید تا خرد و ریز شود. آن ها را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید. یک و نیم فنجان جو دو سر باقیمانده، کره بادام زمینی، عسل، وانیل و نمک را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. مخلوط خشک خواهد شد. کمی بیشتر از نیمی از مخلوط را در کف تابه فشار دهید. با دست یا کاردک آن را به طور یکنواخت در کف تابه پخش کنید و آن را محکم فشار دهید. اگر از دست‌هایتان استفاده می‌کنید و مخلوط بیش از حد به شما می‌چسبد، دست‌هایتان را کمی خیس کنید تا فشار دادن مخلوط آسان‌تر شود. ژله انگور را روی لایه زیرین پخش کنید. از بقیه مخلوط جو به عنوان رویه استفاده کنید. آن را به طور یکنواخت روی ژله خرد کنید.

این مواد را در فر از قبل گرم شده بپزید تا روی آن کمی قهوه ای شود، حدود 30 دقیقه زمان برای پختن کافیست. قبل از برش به صورت مربع، اجازه دهید خنک شود. اگر بگذارید کاملا خنک شوند، بهتر در کنار هم قرار می گیرند. دیگر وقت لذت بردن از غذاست.

10دستور پخت بدون گلوتن برای تغذیه مدرسه!

کراکر Cheez-It

اگر بچه های شما طرفدار کراکرهای پنیری کوچک هستند؛ این نسخه خانگی را که با آرد بدون گلوتن، پنیر چدار تیز، کره، نمک دریا و آب درست می‌شود؛ امتحان کنید. مواد لازم:

- 1 فنجان آرد همه منظوره بدون گلوتن

- 1 فنجان پنیر چدار بسیار تیز رنده شده

- 4 قاشق غذاخوری کره سرد با علف، برش داده شده

- 2 قاشق غذاخوری آب سرد

- نمک دریا

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. در غذاساز، آرد، پنیر و کره را با هم ترکیب کنید و به خوبی هم بزنید تا بافتی شکننده داشته باشید اما به خوبی مخلوط شده باشند. آب را اضافه کنید و آنقدر ترکیب کنید تا خمیر به دست آید. خمیر را به دو توپ تقسیم کنید و به مدت 15 دقیقه در یخچال یا تا زمانی که سفت شود (بیش از 30 دقیقه) خنک کنید. یک توپ را روی سیلپات بغلتانید تا ضخامت حدود یک چهارم اینچ داشته باشد (اگر از سیلپات استفاده نمی کنید می توانید سطحی را آرد پاشی کنید اما با استفاده از سیلپات، نیازی نیست که آرد را همه جا بریزید و یک بهم ریختگی بزرگ ایجاد کنید). خمیر سیلپات را بردارید و آن را روی یک ورقه پخت قرار دهید. با استفاده از کاتر پیتزا، خمیر را مربعی برش دهید و لبه های ناهموار را جدا کنید (می توانید خمیر اضافی را به توپ بعدی اضافه کنید). نمک را به آرامی بپاشید. به مدت 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که لبه‌ها حباب‌دار شوند و کمی قهوه‌ای شوند بپزید. از فر بیرون بیاورید و کراکرها را با کاتر پیتزا برش دهید، فقط خطوطی که قبلا درست کرده بودید را دنبال کنید. قبل از اینکه آنها را از هم جدا کنید، اجازه دهید کاملا خنک شوند. می توانید آن ها را در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید و خیالتان راحت باشد که آن ها تا یک هفته ماندگاری دارند.

10دستور پخت بدون گلوتن برای تغذیه مدرسه!

بیشتر بخوانید:‌ داروهای کاهنده کلسترول با ریسک کمتر سکته مغزی مرتبط هستند

تدی های کوچک عسلی خانگی

همه بچه ها عاشق این هستند که این تدی های خوشمزه را در شیر فرو کنند و با آن ترکیب کنند و بخورند. می‌توانید با استفاده از آرد بدون گلوتن، عسل، شکر قهوه‌ای و وانیل، انواع سالم‌تری را در خانه درست کنید. حتی شما می توانید در حین درست کردن این تدی های خوشمزه با فرزندتان اوقات خوبی بگذرانید و اجازه دهید آن ها قالب و شکل را انتخاب کنند. مواد لازم عبارتند از:

- 1 فنجان (120 گرم) آرد ساده بدون گلوتن

- یک سوم فنجان (45 گرم) آرد سورگوم

- یک دوم قاشق چایخوری جوش شیرین

- کمی نمک

- یک دوم فنجان (100 گرم) شکر قهوه ای

- یک چهارم فنجان (55 گرم) کره

- 2 قاشق غذاخوری (40 گرم) عسل

- 1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

- در صورت نیاز: 1-2 قاشق غذاخوری شیر

فر خود را با دمای 180 درجه سانتیگراد/355 درجه فارنهایت گرم کنید. 2_3 ورقه فر را با کاغذ پخت بپوشانید و کنار بگذارید. در یک غذاساز، آرد، جوش شیرین، نمک، شکر و کره را اضافه کنید و هم بزنید. عسل و وانیل خود را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شما شروع به خمیر شدن کند. در صورت نیاز، شیر را هر بار 1 قاشق غذاخوری اضافه کنید تا مخلوط شما شروع به یکدست شدن کند. مخلوط خود را از غذاساز بیرون بیاورید و ورز دهید تا خمیر یکدست شود و به شکل دیسکی در بیاید و در کیسه غذا بپیچید و به مدت نیم ساعت تا یک ساعت در یخچال قرار دهید. هنگامی که خمیر شما سرد شد، آن را به اندازه یک هشتم اینچ بین دو ورق کاغذ پخت پهن کنید. عروسک های خود را با استفاده از کاتر کوکی خود (یا هر شکلی که انتخاب می کنید) برش دهید و روی ورقه های پخت آماده شده خود قرار دهید، حدود 1 سانتی متر / یک سوم اینچ فاصله بین هر عروسک باقی بگذارید. در صورت نیاز خمیر را دوباره بچرخانید تا تمام خمیر شما استفاده شود. در فر از قبل گرم شده به مدت 5-10 دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی شود بپزید. اگر کوکی‌های ترد می‌خواهید، آن‌ها را بین 8 تا 10 دقیقه بپزید و در نیمه آخر زمان پخت، اگر کوکی‌هایتان خیلی زود سرخ می‌شوند، حرارت را کمی کم کنید. برای داشتن کوکی های نرم تر لازم است آن ها را به مدت 5 دقیقه بپزید. قبل از سرو یا نگهداری در ظرف دربسته، بگذارید کاملا خنک شود.

این کوکی‌ها بهتر است در روزی که درست می‌شوند خورده شوند (چون کمی نرم می‌شوند)، با این حال، تا یک هفته در یک ظرف دربسته در دمای اتاق نگهداری می‌شوند. از طرف دیگر، می توانید خمیر خود را از قبل آماده کنید، کلوچه ها را برش دهید و سپس شیرینی های بریده شده را در فریزر قرار دهید تا هر زمان که مایل بودید بپزید.

کراکر ماهی قرمز

کراکرهای ماهی قرمز که به عنوان «میان‌وعده‌ای که به شما لبخند می‌زند» معروف است، مورد علاقه اکثر کودکان است. متأسفانه، بیشتر آنها حاوی آرد گندم هستند، به این معنی که بچه های بدون گلوتن اغلب شانس لذت بردن از این میان وعده خوشمزه را ندارند. این دستور پخت کراکر ماهی قرمز با آرد بادام مخصوص چنین کودکانی است چرا که نه تنها از گلوتن استفاده نشده بلکه مواد طبیعی به کار رفته در آن، فاقد مواد نگهدارنده است. ساخت کراکر ماهی قرمز خانگی به طرز شگفت انگیزی آسان است. با 6 ماده که کلا شامل آرد بادام، نمک، جوش شیرین، پنیر چدار، روغن زیتون و تخم مرغ می شود؛ می توانید یک میان وعده فوق العاده کم کربوهیدرات و بدون گلوتن برای کودکان و بزرگسالان درست کنید. از آنجایی که این کراکرهای ماهی قرمز دارای کربوهیدرات کم و سرشار از چربی سالم هستند، قطعا میان وعده مناسبی برای کسانی از رژیم کتو هستند. مواد لازم عبارتند از:

- ¼ فنجان آرد بادام بلانچ شده (نه آرد بادام)

- ⅛ قاشق چایخوری نمک دریای سلتیک

- ⅛ قاشق چایخوری جوش شیرین

- 1 فنجان پنیر چدار تازه رنده شده

- 1 قاشق غذا خوری روغن زیتون

- 1 عدد تخم مرغ بزرگ

در غذاساز، آرد بادام، نمک، جوش شیرین و پنیر را با هم ترکیب کنید و در روغن و تخم مرغ بپزید تا خوب مخلوط شوند. در نهایت، خمیر را به 2 قسمت تقسیم کنید و یک تکه خمیر را بین 2 ورق کاغذ روغنی قرار دهید و به ضخامت ¼ اینچ رول کنید. لایه بالایی کاغذ روغنی را بردارید. از کاتر کوکی ماهی قرمز برای جدا کردن ماهی های کوچک استفاده کنید و ماهی قرمز را به یک ورقه پخت با پوشش روغنی منتقل کنید. باقی مانده خمیر را رول کرده و در یخچال قرار دهید. همین فرآیند را با تکه دوم خمیر تکرار کنید. به عنوان قدم آخر، در دمای 350 درجه فارنهایت به مدت 13-15 دقیقه بپزید و پس از آن می توانید از کراکر های خود لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید