جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 اپلیکیشن برای ارتباطات بین گروهی

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
10 اپلیکیشن برای ارتباطات بین گروهی

کسب و کار های سنتی کم کم جای خود را به کسب و کار های مدرن دادند؛ در این نوع از کسب و کار ها نیازی به حضور فیزیکی در محیط کار نیست و شما می توانید در هر جای دنیا که باشید به سرکار بروید و درآمد خود را داشته باشید. البته که تفاوت کسب و کار های سنتی و مدرن به همین مورد محدود نمی شود و برای اینکه تفاوت های بیشتری را پیدا کنید تنها کافیست پای صحبت های مادر بزرگ ها و پدر بزرگ ها بنشینید تا متوجه شوید زندگی در گذشته با زندگی امروزه بسیار متفاوت بوده است.

شاید بیشتر از هر چیز دیگری، تکنولوژی باعث ایجاد این تفاوت شده به طوری که در هر بعد از زندگی رد پایی از خود به جا گذاشته است. شما می توانید زندگی خود را بدون هیچ تکنولوژی تصور کنید؟ حقیقت این است که اینترنت و ابزار های هوشمند چنان در زندگی ما رخنه کرده که ادامه حیات بدون آن ها کاری بسیار سخت و طاقت فرساست.

در این مطلب می خواهیم به یکی دیگر از خدمت های تکنولوژی به بشریت بپردازیم. اگر اکنون در جایی کارمند هستید قطعا بهتر از هر کس دیگری می دانید که ارتباط برقرار کردن با تمامی کارمندان و جمع آوری اطلاعات لازم از گوشه و کنار محل کار، می تواند بسیار وقت گیر و کلافه کننده باشد. ما در اینجا می خواهیم شما را با 10 اپلیکیشن آشنا کنیم که با ورودشان به دنیای کسب و کار می توانند شما را برای همیشه نجات دهند!

اپلیکیشن های چت تیمی به عبارت ساده تر می تواند ارتباط بین کارکنان را ساده تر کند و به آن ها این امکان را بدهد تا با کارمندان دیگر به راحتی مکالمه داشته باشند و هم چنین دسترسی آسانی به برنامه ریزی ها و دیگر اطلاعات لازم داشته باشند. با وجود تعداد زیاد کارمندان دور کار، یک همکار دیجیتالی خوب می تواند عنصر کلیدی در هر کسب و کاری باشد.

ویژگی اپلیکیشن های چت تیمی:

یک برنامه چت تیمی ترکیبی از پیامک ها و ایمیل ها و ... را در خود جای داده است که امکان ارتباط مجازی و همکاری بین کارمندان را فراهم می کند. همچنین اطلاعات رد و بدل شده در این پیام رسان ها از ایمنی بالایی برخوردارند. ویژگی های دیگر این قبیل برنامه ها عبارتند از:

- پیام رسانی مستقیم

- پیام رسانی گروهی

- در بر گرفتن کانال ها و گروه ها

- توانایی تقسیم کردن کارمندان در گروه های مختلف

- تماس صوتی و تصویری

- ویژگی های امنیتی قوی

با گزینه های بسیار زیاد برنامه در بازار، هر کار فرما می تواند برنامه ای با ویژگی هایی پیدا کند که به بهترین وجه برای کسب و کار و کارمندان آن ها مناسب است. برخی از برنامه ‌ها بر روی ساده‌ سازی و مشارکتی کردن چت تیمی تمرکز می‌کنند، در حالی که برخی دیگر حاوی ابزارهای مدیریت پروژه هستند.

- Slack

کارمندان از Slack برای ادغام نرم افزارهای دیگر با یکدیگر استفاده می کنند. Slack به کاربران این امکان را می دهد که کانال هایی را برای سازمان دهی موضوعات ایجاد کنند که در هر کانال، چندین گفتگو یا Thread وجود دارد. سپس اعضای تیم به کانال هایی می پیوندند که با کارشان مرتبط است همچنین امکان جستجو از طریق چت ها و برچسب زدن اعضای تیم، کارآمدی بیشتری را به این برنامه اضافه می کند.

کاربران Slack را به دلیل رابط کاربری ساده، ویژگی های جستجو و همکاری آسان، که شامل به اشتراک گذاری فایل با کشیدن و رها کردن است، دوست دارند. کسب ‌و کار ها می‌توانند از Slack Connect برای برقراری ارتباط با کسب‌ و کار های دیگر نیز در پلتفرم استفاده کنند. Slack یک طرح رایگان ارائه می دهد که شامل کاربران و کانال های نامحدود است، اما پیام ها و ادغام های قابل جستجو را محدود می کند. طرح های استاندارد پولی، پلاس و سازمانی نیز در دسترس هستند.

- Microsoft Teams

سازمان‌هایی که از مایکروسافت آفیس استفاده می‌کنند به راحتی به Microsoft Teams به‌عنوان یک برنامه چت و همکاری تکیه می‌کنند. Teams دارای یک ویژگی چت ساده است که کاربران می توانند از طریق کانال هایی بسیار شبیه به Slack با آن ارتباط برقرار کنند. کارمندان می توانند در حین استفاده از Teams به اسناد آفیس دسترسی داشته باشند و روی آنها کار کنند و همکاری خوبی با یکدیگر داشته باشند.

Teams همچنین دارای ویژگی‌های تماس صوتی و تصویری است که شامل مزایایی مانند اشتراک‌گذاری صفحه است. این اپلیکیشن یک طرح رایگان دارد که به کاربران و چت های نامحدود ارائه می دهد، اما فضای ذخیره سازی و زمان تماس ویدیویی را محدود می کند. طرح‌های پولی شامل Business Basic، Business Standard و E3 می‌شود که همگی به ازای هر کاربر شارژ می‌شوند.

- Flock

یک اپلیکیشن ساده و آسان! فلاک دارای گزینه‌ های چت خصوصی و عمومی، کانال‌های مکالمه و چند ویژگی مدیریت پروژه مانند مکالمات و اجازه به کاربران خارجی برای مشاهده نسخه محدودی از فضای Flock شماست. این برنامه همچنین امکان جستجوی پیام و چت ویدیویی با اشتراک گذاری صفحه را فراهم می کند. نسخه رایگان Flock برای حداکثر 20 کارمند با قابلیت های یکپارچه سازی نامحدود کار می کند، اما تعداد پیام هایی که می توانید جستجو کنید و فضای ذخیره سازی ارائه شده را محدود می کند. فلاک بسته های پولی Pro و Enterprise را با هزینه بر اساس تعداد کاربران ارائه می دهد.

10 اپلیکیشن برای ارتباطات بین گروهی

- Chanty

Chanty که در حقیقت به عنوان یک رقیب برای Slack طراحی شده است، دارای یک رابط چت است که به کاربران اجازه می دهد کانال ایجاد کنند، مکالمات عمومی و خصوصی داشته باشند و مستقیماً به اعضای تیم پیام دهند. Chanty با ادغام ابزارهای مدیریتی بیشتر از سایرین خود را متمایز کرده است. این قابلیت به مدیریت تیم های مجازی کمک می کند زیرا هر پیام می تواند به وظیفه ای تبدیل شود که به یکی از اعضای تیم اختصاص داده شده است. سپس کاربران می‌توانند وظایف را بر اساس وضعیت کار، تیمی که روی آن کار می‌کنند و مهلت تعیین شده مشاهده کنند.

یکی دیگر از ابزارهای مفید Chanty Teambook است که به هر کاربر اجازه می دهد مکالمات خود را مشاهده کند، پیام های مهم را پین کند و وظایف محول شده را سازماندهی کند. همچنین به شما امکان دسترسی سریع به اعضای تیم و امکان پین کردن مکالمات در حال انجام و تغییر نام یا حذف آسان مکالمات را می دهد. Chanty برای حداکثر 10 عضو تیم رایگان است و نسخه رایگان آن چت نامحدود، سابقه جستجوی نامحدود، تماس های صوتی نامحدود یک به یک و برخی از ویژگی های مدیریت کار را ارائه می دهد. نسخه پولی بر اساس تعداد کاربران قیمت گذاری شده است.

- Twist

بسیاری از برنامه‌های چت تیمی بر ارتباطات بلادرنگ تأکید دارند. Twist خود را به عنوان یک برنامه چت که برای ارتباطات ناهمزمان طراحی شده است متمایز می کند، که برای تیم هایی با اعضایی در مناطق زمانی مختلف یا افرادی که اغلب سفر می کنند ایده آل است. این اپلیکیشن رابط کاربری ترکیبی بین ایمیل و چت است که به کاربران صندوق ورودی ارائه می دهد که به آن ها نشان می دهد از آخرین باری که برنامه را باز کرده اند چه تغییراتی کرده اند.

مانند Slack و بسیاری از برنامه‌های دیگر، Twist به اعضای تیم اجازه می‌دهد کانال‌ها و Threads را در آن کانال‌ها ایجاد کنند. پیام مستقیم نیز در دسترس است. Twist توانایی ادغام با سایر برنامه‌ها را ندارد، که می‌تواند کاربرد آن را برای کارمندان از راه دور محدود کند، مگر اینکه به یک برنامه یکپارچه‌سازی شخص ثالث دسترسی داشته باشند. Twist یک نسخه رایگان با کاربران نامحدود دارد، اما دسترسی رایگان به پیام‌رسانی را به یک ماه محدود می‌کند. طرح پولی توسط کاربر شارژ می شود و فضای ذخیره سازی نامحدود، مهمانان نامحدود و پشتیبانی اولویت دار را ارائه می دهد.

- Ryver

Ryver یک برنامه چت و ابزار مدیریت تیم است که به ویژه برای مدیریت تیم از راه دور مفید است. تیم‌هایی که از این برنامه استفاده می‌کنند می‌توانند از طریق تالار گفتمان پیام ارسال کنند. هر یک از این گروه ها به چت ها، موضوعات و وظایف تقسیم می شوند. چت ها و موضوعات در این اپلیکیشن نیز مانند سایر برنامه های چت تیمی، پیام رسانی و موضوعات هستند. Tasks جایی است که رایور خود را متمایز می کند. در بخش Tasks می توانید وظایفی ایجاد کنید، آنها را اختصاص دهید، افراد را تگ کنید و پیشرفت کار را بررسی کنید.

در حالی که این برنامه یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهد، هیچ نسخه رایگان در دسترس نیست. این برنامه اشتراک هایی شامل Starter برای یک تیم حداکثر 12 نفره، نامحدود برای کاربران نامحدود و Enterprise پشتیبانی اضافی و ابزارهای مدیریت پیشرفته ارائه می دهد.

- ProofHub

ProofHub که به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های چت و مدیریت پروژه طراحی شده است، به کاربران امکان دیدن اعلان ‌ها، پروژه‌ ها و فهرست ‌های کار ها را می‌دهد. موضوعات و تابلو های بحث با قابلیت اشتراک گذاری عکس و پیوست، اشتراک گذاری افکار را ساده می کند. در پروف هاب می‌توانید نظرات و بازخورد هایی را به پیام ‌های خاص اضافه کنید، که امکان تجربه چت هدفمند تری را برایتان فراهم می‌کند. بخش مدیریت پروژه این برنامه، تخصیص وظایف و ضرب الاجل ها را ساده می کند.

ProofHub برای تیم ها و پروژه های کوچکتر بهتر است. هنگام تلاش برای مدیریت تعداد زیادی از افراد و وظایف به طور همزمان، استفاده از رابط کاربری آن ممکن است دشوار باشد. به اندازه برخی از دیگر برنامه های چت موجود، با برنامه های زیادی ادغام نمی شود. دو بسته قیمتی نیز پس از یک دوره آزمایشی دو هفته ای در دسترس است. Essential اولین مورد است و 40 پروژه، کاربران نامحدود و ابزارهای اصلی چت و مدیریت را ارائه می دهد و Ultimate گزینه دیگری است که پروژه ها و کاربران نامحدود، فضای ذخیره سازی اضافی و قابلیت های مدیریت پروژه پیشرفته را ارائه می دهد.

10 اپلیکیشن برای ارتباطات بین گروهی

- Rocket.Chat

Rocket.Chat یک برنامه ارتباطی با ویژگی های حفظ حریم خصوصی و امکان انطباق و شخصی سازی است که در سایر برنامه های چت تیمی موجود نیست. می‌توانید از آن به روشی مشابه دیگر برنامه‌های چت در این لیست استفاده کنید، اما اگر تیم شما یک توسعه ‌دهنده نرم ‌افزار یا شخصی دارد که با کد آشنا است، می‌توانید Rocket را به صورت سفارشی تنظیم کنید. اوپن سورس بودن این برنامه برای هر کسب و کاری که نمی خواهد به سرور شخص ثالث اجازه دهد مکالمات خود را میزبانی کند، اهمیت بسیاری دارد.

برای استفاده از نرم افزار، می توانید تصمیم بگیرید که آیا می خواهید خود مدیریت کنید یا به دنبال نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) هستید. خود مدیریتی دارای سه گزینه است که عبارتند از نسخه رایگان جامع، نسخه Pro و نسخه Enterprise. بخش SaaS نیز در رنگ‌های برنزی، نقره‌ای و طلایی با دسترسی به ویژگی‌ ها و ادغام ‌های بیشتر در سطوح بالاتر عرضه می‌شود.

- Glip

برنامه Glip برای تیم هایی است که به ویژگی های چت و تلفن نیاز دارند. ویژگی های چت Glip پیام رسانی را با تقویم و قابلیت های مدیریتی ترکیب می کند و به خوبی با بسیاری از برنامه های دیگر ادغام می شود. پلت فرم پیام رسانی در مقایسه با سایر برنامه های این لیست که برایتان گرد هم آوردیم، ساده است. فقدان رشته‌ های پیام و واکنش ‌های متنوع پیام، مانند ایموجی ‌ها، مکالمات سازمان ‌یافته را چالش‌برانگیز می‌کند. Glip انجام تماس‌ های صوتی یا ویدیویی را با اشتراک‌ گذاری صفحه در هر نقطه از جهان آسان می‌کند. استفاده از این برنامه در همه دستگاه ها آسان است. شما در این اپلیکیشن می توانید نظرات خود را مستقیماً به فایل های به اشتراک گذاشته شده اضافه کنید و جدول زمانی ایجاد کنید. طرح رایگان این برنامه نیز فضای ذخیره‌سازی نامحدود و مدت زمان چت ویدیویی رایگان بیشتری نسبت به سایر برنامه‌ها ارائه می‌دهد.

- Troop Messenger

Troop Messenger دارای چند ویژگی است که سایر برنامه‌های چت از آن استفاده نمی‌کنند، مانند forkout، که به کاربران اجازه می‌دهد پیام یا فایلی را بدون ایجاد یک چت گروهی برای گروهی ارسال کنند و همچنین مکالمات را روی حالتی تنظیم کنند که پس از یک دوره معین پاک شوند.  رسید خوانده شدن پیام، فیلتر پیام خوانده نشده، ابزارهای مدیریت خوب، اشتراک‌گذاری صفحه نمایش و اشتراک‌گذاری فایل ویژگی‌های دیگری هستند که Troop Messenger ارائه می‌دهد. پس از دوره آزمایشی رایگان، Troop در حال حاضر دو طرح Premium و Enterprise را به کاربران ارائه می دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید