جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 قدم برای اینفلوئنسر شدن!

author منتشر کننده
بدون نظر 2 0
10 قدم برای اینفلوئنسر شدن!

دیگر زمان پیغام رساندن با دود تمام شده و امروزه تقریبا همه مردم یک گوشی موبایل در اختیار دارند که دوست و همراه اوقات فراغت آنهاست. یک اکانت اینستاگرام کافیست تا شما به میلیون ها نفر در سراسر دنیا متصل شوید و از زندگی آن ها و خنده و گریه شان مطلع شوید؛ روزمره خود را به اشتراک بگذارید و یا خرید های خود را هر چه سریع تر درب منزل تحویل بگیرید!

تمامی کاربران سوشال مدیا خریدار نیستند و یا صرفا برای پر کردن وقت استراحت خود از آن استفاده نمی کنند. برخی از کاربران اینفلوئنسر هستند و اگر نمی دانید اینفلوئنسر چیست و چطور می توانید به یک اینفلوئنسر تبدیل شوید تا آخر این مطلب همراه ما باشید:

در واقع کسب و کار های مختلف با اینفلوئنسر ها همکاری می کنند تا بتوانند محصولات خود را در معرض دید افراد بیشتری قرار دهند. اگر شما هم تنها یک نفر از اینفلوئنسر ها در اینستاگرام دنبال کرده باشید می بینید که هر هفته در میان روزمرگی ها و ... به تبلیغ لباس خود، رژ لب خود و حتی وسایل دکور منزل خود می پردازد. این دقیقا همان چیزیست که کسب و کار ها می خواهند!

اینفلوئنسر ها هم انواع مختلفی دارند اما فردی که کسب و کار ها می خواهند؛ کسی است بتواند به صورت منحصر به فرد و حرفه ای محصولشان را تبلیغ کند و رابطه ای قابل اعتماد با دنبال کنندگان خود داشته باشد تا بتوانند با یک تبلیغ ساده مشتریان زیادی کسب کنند.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر یک شخصیت در دنیای مجازیست که بر اساس شهرت خود بر تصمیمات نهایی دنبال کنندگانش تاثیر می گذارد. همان طور که گفته شد این افراد از حضور مجازی و آنلاین خود در رسانه های اجتماعی برای مشارکت با کسب و کار ها و برند ها استفاده می کنند و محصولات و خدمات آن ها را تبلیغ می کنند. این مشارکت می تواند به اینفلوئنسرها کمک کند تا برند شخصی خود را بسازند و فروش یک کسب و کار را نیز افزایش دهند.

متوسط ​​حقوق یک اینفلوئنسر در ایالات متحده 62081 دلار در سال است. این درآمد به موارد زیادی از جمله زمان حضور اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی، تعداد برند هایی که با آن ها همکاری می کند و همچنین موفقیت اینفلوئنسر در محتوای تولیدی، بستگی دارد.

انواع اینفلوئنسرها

در اینجا انواع مختلفی از اینفلوئنسرها وجود دارد که شرکت ها با آنها همکاری می کنند:

سلبریتی ها

یک اینفلوئنسر مشهور معمولاً می تواند یک مجری یا ورزشکار حرفه ای است که از شهرت خود برای تبلیغ یک محصول یا برند استفاده می کند. افراد مشهور در تبلیغات تلویزیونی و مجلات ظاهر می شوند و حتی ممکن است از حضور خود در رسانه های اجتماعی برای تبلیغ یک شرکت استفاده کنند.

رهبران صنایع

رهبران صنایع افرادی هستند که به دلیل تجربه و دانش خود به عنوان متخصص در زمینه خود دیده می شوند و همین علم و مهارت احترام زیادی را برای آنان در پی خواهد داشت. رهبران صنایع همچنین تمایل دارند که مخاطبان زیادی به صورت آنلاین داشته باشند تا محصول را در معرض تعداد بیشتری از مردم قرار دهد. اگر یک فرد بسیار محترم در یک جایگاه، محصولی را تأیید کند، همین دیدگاه او بر دیدگاه مشتریان تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

به عنوان مثال، یک شرکت فناوری ممکن است با یک فرد سرشناس که شهرت زیادی در حوزه بازاریابی اینترنتی دارد، کار کند. این فرد سرشناس مقالات بسیاری را در مورد بهترین شیوه‌ ها و استراتژی ‌ها منتشر کرده است و هم چنین موفقیت خود را در بازاریابی کسب‌ و کار های کوچک به اثبات رسانده است و دنبال ‌کنندگان اجتماعی زیادی از افرادی دارد که به دنبال مشاوره هستند. برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر، این شخص محصولاتی را در جایگاه خود برای تبلیغ پیدا می کند. در این حالت، کسب و کاری که در این زمینه فعالیت می کند می تواند با این اینفلوئنسر شریک شود.

10 قدم برای اینفلوئنسر شدن!

تولید کنندگان محتوا

تولید کنندگان محتوا شخصیت های آنلاین محبوبی هستند که محتوهایی در شبکه های اجتماعی تولید می کنند. این محتوا می تواند یک پادکست با کیفیت یا طراحی های گرافیکی باشد که مخاطبان زیادی دارد. این افراد پس از ایجاد یک جامعه آماری بالا از دنبال کنندگان به اینفلوئنسر هایی تبدیل می شوند که می توانند همکاری خود را با کسب و کار ها آغاز کنند. به عنوان مثال، یک عکاس مسافرتی می تواند یک حساب کاربری اینستاگرام ایجاد کند تا بهترین کار خود را با فالوورها به اشتراک بگذارد.

پس از اشتراک گذاری مطالب به صورت مستمر و حفظ یک ارتباط با کیفیت با دنبال کنندگان و جلب توجه تعداد زیادی از افراد، این افراد از نفوذ بالایی برخوردار می شوند. سپس ممکن است از این عکاس خواسته شود تا محصولاتی را که با حیطه کاری او سازگار است و دنبال کنندگانش ممکن است به آن علاقه داشته باشند را تبلیغ کند.

میکرو اینفلوئنسرها

میکرو اینفلوئنسر کسی است که دنبال کننده های کوچک اما هدفمندی در رسانه های اجتماعی دارد اما لازم نیست در حوزه کاری خود متخصص باشد. این نوع اینفلوئنسر معمولاً شخصی است که علاقه یا سرگرمی های خود را در رسانه های اجتماعی نشان می دهد. اگر کانال اجتماعی او بین 2000 تا 50000 دنبال کننده داشته باشد، می توان فردی را یک میکرو اینفلوئنسر در نظر گرفت. کسب‌وکارها کار با میکرو اینفلوئنسرها را دوست دارند زیرا می‌توانند یک جایگاه بسیار خاص را هدف قرار دهند.

به عنوان مثال حساب اینستاگرام یک فرد تنها ممکن است مربوط به زندگی روزمره او با سگش باشد و قاعدتا دنبال کنندگان او نیز کسانی هستند که یا سگ دارند یا به سگ علاقه زیادی دارند. در این حالت کسب و کار هایی که غذای سگ می فروشند یا به هر نحوی در این زمینه فعالیت دارند با این میکرواینفلوئنسر شروع به همکاری می کند. در این حالت آن ها محصولشان را در معرض دید مخاطبان هدفمندی قرار می دهند.

در ادامه به ده گام اساسی می پردازیم که می تواند شما را به اینفلوئنسر تبدیل کند:

جایگاه خود را پیدا کنید:

ابتدا باید تعیین کنید که می خواهید در چه حوزه ای به صورت تخصصی فعالیت کنید. برای انجام این کار، باید علایق و نقاط قوت خود را در نظر بگیرید، زیرا انتخاب جایگاهی که با این موارد هماهنگ باشد به شما امکان می دهد مهارت های خود را به رخ بکشید و بیشتر تقویت کنید. انتخاب یک حوزه تخصصی بیشتر از چیزی که فکر می کنید اهمیت دارد زیرا به شما کمک می کند تا تمام انرژی خود را بر روی آن متمرکز کنید و در نتیجه مخاطبان را جذب کنید. نمونه هایی از موضوعاتی که می توانید در آن ها فعال باشید عبارتند از :

- مسافرت

- سبک زندگی

- غذا

- ورزش

- زیبایی و مراقبت پوست

- اقتصاد و مشاوره مالی

پلتفرم رسانه اجتماعی خود را انتخاب کنید:

برای افزایش فالوور های خود، بسیار مهم است که پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با جایگاه و مخاطب هدف شما باشد. مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند، تحقیق کنید که با چه پلتفرم هایی بیشتر درگیر هستند و سپس از آن پلتفرم ها استفاده کنید. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ببینید سایر اینفلوئنسر ها در زمینه کاری شما، از چه پلتفرمی استفاده می کنند و شما هم از همان پلتفرم بهره ببرید. پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی برای اینفلوئنسرها عبارتند از:

- اینستاگرام

- TikTok

- یوتیوب

- فیس بوک

- توییتر

هنگام انتخاب پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی، باید در نظر داشته باشید که چه نوع محتوایی را می‌خواهید منتشر کنید و کدام پلتفرم ‌ها برای آن نیاز ها بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، اگر به عنوان یک هنرمند در صنعت استایل و مد کار می کنید، ممکن است بخواهید یک نمایه رسانه اجتماعی در سایتی داشته باشید که در درجه اول بر روی اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیو های کار شما متمرکز است.

10 قدم برای اینفلوئنسر شدن!

بیشتر بخوانید: 10 اپلیکیشن برای ارتباطات بین گروهی

بر روی استراتژی تولید محتوای خود کار کنید:

برای اینکه به عنوان یک اینفلوئنسر حضور مفیدی داشته باشید، باید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط را برای مخاطبان هدف خود ارائه دهید که نشان دهد شما یک فرد متخصص و ارزشمند در حوزه کاری خود هستید. این شما هستید که باید تصمیم بگیرید تا محتوای شما چه فرمتی داشته باشد و چگونه این محتوا را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید. شما ممکن است از یک پلتفرم برای به اشتراک گذاری دقیق محتوای بصری مانند ویدیوها یا تصاویر، از پلتفرم دیگری برای محتوای نوشتاری خود مانند مقالات و پلتفرم دیگری برای اشتراک گذاری ترکیبی از این دو استفاده کنید. در این زمینه می توانید از بازخوردها و نظرات دنبال کنندگان یا نوع محتوای ارائه شده توسط سایر تأثیرگذاران صنعت الهام بگیرید.

ساخت یک وب سایت

با جلب توجه، این احتمال وجود دارد که مردم شما را به صورت آنلاین در گوگل و ... جستجو کنند. داشتن وب سایت شخصی می تواند به شما کمک کند که یک مکانی داشته باشید تا همه اطلاعاتی که می خواهید مخاطب درباره شما بداند را به او ارائه دهید.

ثابت قدم باشید

جدا از انتشار محتوای با کیفیت، مطمئن شوید که آن را به طور مداوم برای حفظ دنبال کنندگان خود ارائه می دهید. مخاطبان شما باید بتوانند از شما محتوای مستمر دریافت کنند. متاسفانه اگر غیر فعال باشید، مخاطب شما را دیگر دنبال نخواهد کرد و به فراموشی سپرده خواهید شد. حقیقت این است که زمان می برد خود را به عنوان یک اینفلوئنسر تاثیر گذار در میان مردم معرفی کنید؛ در نتیجه با آشنایی بیشتر با فرآیند های رسانه اجتماعی ای که از آن استفاده می کنید و فعالیت مستمر بر اساس آن می توانید تلاش های خود را به نتیجه برسانید.

نظر شخصی خود را داشته باشید

برای اینکه خودتان را از هزاران مقاله، پست و انواع دیگر محتوا جدا کنید؛ باید مطمئن شوید که افکار خود را به اشتراک می‌گذارید، حتی اگر با آنچه دیگران در صنعت شما به اشتراک می‌گذارند متفاوت باشند. مردم به جای صدایی که فقط حرف های رایج را تکرار می کند؛ جذب صدایی می شوند که نظر متفاوتی دارد.

با مخاطبان خود تعامل داشته باشید

هنگامی که مخاطبان خود را افزایش می دهید، مهم است که مستقیماً با آنها تعامل داشته باشید زیرا این باعث می شود آن ها احساس ارزشمندی کنند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که به حمایت شما ادامه دهند. می‌توانید این کار را با پاسخ دادن به نظرات یا تأیید نظرات آن ها، پاسخ دادن به دایرکت ها و پیام آنان و صرف زمان برای اشتراک ‌گذاری محتوا یا برجسته کردن اعضای خاصی از مخاطبان خود، در صورت امکان، انجام دهید.

شبکه ارتباطی و نتورک خود را گسترش دهید

همان طور که جایگاه خود را به عنوان یک اینفلوئنسر تثبیت می کنید، ایجاد روابط با افراد تأثیر گذار در صنعت شما می تواند به رشد مخاطبان شما کمک کند. برای ارتباط آنلاین با اینفلوئنسرها، می توانید از طریق نظر دادن و به اشتراک گذاری محتوا با آن ها، ارتباط خود را آغاز کنید. این ارتباط لزومی ندارد که به صورت آنلاین صورت بگیرد و شما می توانید با ملاقات های حضوری و آفلاین نیز با آنان در ارتباط باشید.

پیشرفت خود را ارزیابی و پیگیری کنید

اکثر پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی تحلیل ‌هایی را در مورد عملکرد شما ارائه می‌کنند. برای مثال جمعیت دنبال کنندگانتان را تحلیل می کنند و نرخ تعامل شما را با دنبال کنندگان را اندازه می گیرند. این داده ها به شما کمک می کنند تا بدانید در چه مواردی عملکرد خوبی داشتید و در چه مواردی باید مهارت های خود را تقویت کنید. به عنوان مثال، ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از محتوایی که پست کرده‌اید به خوبی سایر محتوا ها تاثیر گذار نبوده است.

به روز باشید

به عنوان یک اینفلوئنسر، مخاطبان شما انتظار دارند که آخرین اخبار، روندها و سایر اطلاعات مهم در مورد صنعت خود را در اختیار آن ها قرار دهید. شما می توانید این کار را با دنبال کردن منابع خبری حوزه فعالیت خود، افراد سرشناس حوزه و سایر کارشناسان و به اشتراک گذاشتن آن مطالب با مخاطبان خود، همراه با دیدگاه خود انجام دهید. همچنین مهم است که از هرگونه تغییر در پلتفرم های رسانه های اجتماعی خود، مانند ویژگی های جدید، آگاه باشید تا مطمئن شوید که از آنها با پتانسیل کامل خود استفاده می کنید و محتوای خود را در صورت نیاز تطبیق می دهید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید