جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

10 نکته مهم در تبلیغات که حتما باید بدانید

author منتشر کننده
بدون نظر 5 0
10 نکته مهم در تبلیغات که حتما باید بدانید

امروزه تبلیغات نقش مهمی در جوامع انسانی دارند. بر طبق آمارگیری های انجام شده روزانه هر فرد با بیش از 5000 تبلیغ گوناگون روبرو می‌شود. اکثر تبلیغ ها به گونه ای طراحی می شوند تا شما را در دام بندازند. بنابراین دانستن این ده نکته در مورد تبلیغات باعث می‌شود نسبت به اکثر مشتریان هوشمندانه تر عمل کنید.

1- رنگ ها تفاوت ایجاد می‌کنند

سری پژوهش هایی که در سال 2012 توسط محققان آمریکایی انجام شد، نشان داد که رنگ ها بر تصورات مشتریان نسبت به برند تاثیرگذارند. برای مثال رنگ قرمز تداعی کننده ی هیجان و رنگ آبی تداعی کننده‌ی رقابت است. شما ممکن است به طور ناخودآگاه تحت تاثیر رنگ برند قرار گیرید و حتی متوجه تاثیر آن نشوید.

بیشتر بخوانید: مشاغل اینترنتی شامل کدام حرفه است؟

2- تبلیغات قدرت تفکر شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند

اگر با تبلیغی روبرو شویم که فرصت زمانی محدودی برای معامله در اختیار ما می‌گذارد، ممکن است بدون دوراندیشی اقدام به خرید کنیم. یکی از راه های جذب مشتریان توسط فروشندگان قرار دادن بازه ی زمانی محدود برای خرید است، که باعث می‌شود احتیاط مشتریان برای خرید کمتر شود. این روش کاربرد زیادی برای جلب مشتریان دارد. برای مثال فروشنده‌ی یک محصول در فضای مجازی فقط چند دقیقه برای تصمیم خرید به مشتری وقت می‌دهد یا مثلا تبیلغی که ادعا می‌کند فقط به صد نفر اولی که اقدام به خرید کنند، تخفیف می‌دهد.

3- تبلیغات از پیش فرض های شما استفاده می‌کنند

عرضه کنندگان محصولات مختلف از ذهنیت مخاطبان برای تبلیغات خود استفاده می‌کنند. یعنی پیش فرض هایی را در ذهن مخاطب ایجاد می‌کنند و با استفاده از این پیش فرض ها اعتناد مشتریان را جلب می‌کنند. برای مثال ادکلن ها را با لهجه‌ی فرانسوی تبلیغ می‌کنند و برای تبلیغ غذاها افعال ایتالیایی را صرف می‌کنند.

تبلیغات

4- تبلیغات احساسات شما را درگیر می‌کنند

تبلیغات سعی می‌کنند برای جذب مشتریان احساسات آن ها را درگیر کنند نه ذهن آن ها را. برای مثال پژوهش های صورت گرفته نشان داده است، تبلیغاتی که از آهنگ های پیش زمینه نوستالژیک استفاده می‌کنند بیشتر مشتریان را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

5- کودکان را از معرض تبلیغات دور کنید

تحقیقات صورت گرفته اثبات کردند بین چاقی و عادات بد غذایی در کودکان با تبلیغات، رابطه وجود دارد. کودکانی که در معرض تبلیغات قرار گرفته بودند، رفتارهای ناسالم غذایی مانند خوردن میان وعده های ناسالم بین وعده های غذایی اصلی و یا خوردن غذاهای ناسالم فقط برای لذت بردن را، بیشتر نشان داده اند. بنابراین تاثیری که تبلیغات بر روی کودکان می‌گذارد خیلی بیشتر از بزرگسالان است و اجازه ندهید کودکتان در معرض هر گونه تبلیغی قرار گیرد و در این زمینه سخت گیر باشید.

6- فقط از یک صفحه نمایش استفاده کنید

سعی کنید که فقط بر روی یک دستگاه و یک صفحه نمایش تمرکز کنید. افرادی که چندین صفحه نمایش را همزمان در مقابل خود دارند کمتر می توانند تبلیغات و به طور کلی اطلاعات را تجزیه و تحلیل کنند. استفاده از چندین صفحه نمایش به طور همزمان فیلترهای ذهنی را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث می شود فرد سریعتر در دام بیفتد.

7- تبلیغات القا می‌کنند که هر چه گران تر بهتر

اکثر تبلیغات سعی می کنند القا کنند که هر جنس گرانتری الزاما کیفت بالاتری نیز دارد، اما این گونه نیست. در سال 2008، تحقیق جامعی در این زمینه انجام شد، به این صورت که به شرکت کنندگان گفته شد، پنج نوشیدنی مختلف با قیمت های گوناگون برای امتحان کردن طعم آن ها در اختیارشان قرار می گیرد، اما در عمل تنها سه نوشیدنی برای تست طعم در اختیار آن ها قرار گرفت و دو نوشیدنی دیگر تکرار شدند. بعضی از نمونه ها در قیمت واقعی خود و بعضی دیگر بیشتر یا کمتر از قیمت واقعی قیمت گذاری شدند. نتایج نشان داد که نوشیدنی گرانتر از همان نمونه مشابه برای آزمون کنندگان طعم بهتری را هم القا کرده است و آزمون کنندگان نوشیدنی گران تر را ترجیح داده اند. هیچ الزامی برای بالاتر بودن کیفیت جنس گران تر وجود ندارد و مواظب باشید که در این دام نیفتید.

تبلیغات

8- برای خرید محصولاتی که ادعای کمک به خیریه ها را دارند بیشتر فکر کنید

گول لوگوی خیریه ها و روبان های سازمان های حمایتی مختلف بر روی محصولات را نخورید. بسیاری از مردم برای حمایت از خیریه ها اقدام به خرید این گونه اجناس می کنند در حالی که بسیاری از مواقع چنین نیست. شاید آن برند ادعا کننده فقط تاییدیه برای نصب لوگوی آن خیریه بر روی محصولات خود را خریداری کرده باشد و میزان فروشش تاثیری بر سود رساندن به خیریه نداشته باشد.

تبلیغات

9- شناسه ی محصولات را بخوانید

پژوهشی که در سال 2013 انجام شد نشان داد مشتریانی که تبلیغات دارویی، شامل هشدارهایی برای سلامتی است نگاه می‌کنند تحت تاثیر صداقت تبلیغ قرار گرفته و به آن هشدارها توجه نمی‌کنند. در این تبلیغ کمپانی با صداقت مضرات دارو را بیان می‌کند و این صداقت اعتماد مشتریان را جلب می‌کند و آن ها دیگر به مضرات قرص اهمیت نمی‌دهند.

10- تبیلغات فصول مورد علاقه شما را می‌دانند

روان شناسی خاصی در تبلیغات وجود دارد که افراد اغلب آن را فراموش می‌کنند. در سال 2010 تحقیقی که توسط کانادایی ها صورت گرفت نشان داد، افراد در روزهای آفتابی پول بیشتری خرج می‌کنند. بازاریابان این نکته را به خوبی می‌دانند به همین دلیل اغلب تخفیفات فروش های ویژه در روزهای سرد سال پیشنهاد می‌گردد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید