جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

15درمان خانگی برای نیش پشه!

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
15درمان خانگی برای نیش پشه!

با شنیدن کلمه تابستان یاد چه چیزی می افتید؟ استخر؟ دریا؟ شنا؟ ساحل؟ یا شاید هم کرم ضد آفتاب. فقط کافیست چند روز از روز های گرم تابستان سپری شود تا متوجه شوید تابستان باید میزبان برخی مهمان های مزاحم باشید؛ موجودی به نام پشه!

پشه ها استاد گرفتن خواب راحت از شما هستند و به راحتی می توانند کلافه تان کنند اما داستان به همین جا ختم نمی شود و زمانی مشکل ساز می شود که نیش آن ها عوارضی به همراه داشته باشد که شما را به زحمت بیندازد. اگر نمی دانید از کدام عوارض صحبت می کنیم و چه راهکار هایی برای رفع آن ها وجود دارد، این مطلب را از دست ندهید.

پشه ها به دلیل جذب خون انسان نیش می زنند. نیش، که ممکن است تا ساعت‌ها بعد ظاهر نشود، برآمدگی ای ایجاد می‌کند که معمولاً متورم است و با درد یا خارش همراه است. پشه ها می توانند ناقل بیماری باشند اما این اتفاق در همه مناطق رخ نمی دهد و همه بیماری هایی که از این راه منتقل می شوند در سراسر دنیا یکسان نیست. در واقع، احتمال آلوده شدن توسط پشه تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد.

اگر پشه ای شما را نیش زده و علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر، مشکل در تنفس یا تورم گلو را دارید، فوراً با پزشک تماس بگیرید. هنگامی که پشه شما را نیش می زند ممکن است در آن لحظه متوجه چیزی نشوید و تا روز ها بعد که علائم آن خود را نشان دهد، در بی خبری کامل باشید. کرم ها و پماد ها شایع ترین راهی است که مردم برای بهبود نیش پشه استفاده می کنند اما در ادامه قرار است به راهکار های ساده ای که می توانید در منزل به آن دسترسی داشته باشید، بپردازیم:

- اوت میل یا بلغور جو دو سر

یک راه حل برای نیش پشه ناخوشایندی که روی بدن دارید، می تواند صبحانه مورد علاقه شما باشد! بلغور جو دوسر می تواند خارش و تورم را تسکین دهد، زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که دارای خواص ضد تحریک کننده است. با مخلوط کردن مقادیر مساوی بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، خمیر جو دوسر درست کنید. مقداری خمیر را با قاشق روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را به سمت پایین روی پوست تحریک شده حدود 10 دقیقه نگه دارید. سپس محل را تمیز کنید.

اگر از این صبحانه خوشمزه، مقدار زیادی دارید؛ حمام جو دوسر را امتحان کنید. 1 فنجان بلغور جو دوسر یا جو دوسر آسیاب شده را در یک وان پر از آب گرم قرار دهید. برای جلوگیری از مشکلاتی که در لوله کشی ممکن است رخ دهد می توانید همانند چای های کیسه ای با آن برخورد کنید یعنی در ابتدا این ترکیب را در داخل یک پارچه سبک بپیچید و سپس آن را در داخل آب وان قرار دهید. 20 دقیقه حمام با این آب کافیست.

- یخ خرد شده

سرما و یخ خرد شده می تواند التهاب را کاهش دهد. سرما همچنین با بی حس کردن پوست می تواند تسکین فوری اما کوتاه مدتی به جای نیش پشه بدهد. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را برای تسکین خارش ناشی از نیش پشه توصیه می کند. توجه داشته باشید که یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید، زیرا ممکن است با این کار به پوست خود آسیب برسانید و بهتر است یخ را در پارچه ای بپیچید و به صورت غیر مستقیم بر روی محل مورد نظر قرار دهید. برای تسکین خارش، یک بسته سرد را تا 5 یا 10 دقیقه، چند بار در روز استفاده کنید.

- گرما

افزایش دما در محل گزش حشره نیز ممکن است به تسکین شما کمک کند. برای این کار، می توانید ابزار خاصی مانند BiteAway را خریداری کنید که حرارت مستقیم و کنترل شده را روی گزش اعمال می کند. گفته می شود این کار باعث کاهش تورم و خارش می شود. درمان از این روش تنها چند ثانیه طول می کشد اما متاسفانه این دستگاه ها گران قیمت هستند.

برای تأثیر مشابه، پارچه تمیزی را در آب گرم خیس کنید اما مراقب باشید که خود را نسوزانید. پارچه را فشار داده و روی محل گزش بمالید. پارچه را در صورت نیاز دوباره خیس کنید تا گرم بماند و تا 10 دقیقه این حرکت را ادامه دهید. نکته قابل توجه این است که از حرارت درمانی روی زخم باز نباید استفاده نکنید.

- عسل

عسل همواره یک گزینه عالی برای طرفداران درمان خانگی است. صدها سال است که عسل به عنوان درمانی برای بیماری هایی مانند گلودرد و خشکی پوست استفاده می شود. عسل هایی که کاربرد پزشکی دارند، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی بسیاری هستند.

یک قطره کوچک روی نیش خارش دار به طور بالقوه می تواند التهاب را کاهش دهد و در نتیجه شما را کمتر وسوسه کند تا آن ناحیه را بخارانید زیرا خاراندن پوست پوشیده شده با عسل چیزی جز یه حس لزج و چسبناک به همراه ندارد.

- آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه معمولی خانگی است که کاربردهای زیادی فراتر از تزئین قفسه دارد. ژل آلوئه ورا می تواند درد ناشی از سوختگی را کاهش دهد و به بهبود سریع تر آن کمک کند. برای انجام این کار، بخش کوچکی از گیاه را باز کنید. ژل گیاه را روی ناحیه تحریک شده بمالید. بگذارید خشک شود و دوباره در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

- جوش شیرین

جوش شیرین که تقریباً در هر آشپزخانه ای یافت می شود، کاربردهای زیادی از پخت نان گرفته تا پاک کردن فاضلاب دارد. جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود، برای بهبود نیش پشه نیز کاربرد دارد. درست کردن خمیر جوش شیرین آسان است و می توانید مشابه درست کردن خمیر جو دو سر، این خمیر را نیز درست کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) پیشنهاد می‌کند 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید، آن را روی محل نیش حشره بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. اگر تحریک پوست رخ داد، این درمان را متوقف کنید.

 - ریحان

این گیاه معطر یکی از پایه های دستور غذاهای ایتالیایی است که طرفداران زیادی دارد اما کاربرد های این گیاه خوشبو به همین جا محدود نمی شود و می توانید از آن برای درمان نیش پشه نیز استفاده کنید. به طور کلی این گیاه در درمان های گیاهی برای عفونت های پوستی استفاده می شود و آنتی اکسیدان های موجود در برگ ریحان می تواند التهاب را کاهش دهد. 2 فنجان آب را بجوشانید و نصف اونس برگ ریحان خشک را به آن اضافه کنید. مخلوط را بگذارید تا دم بکشد و سپس خنک شود. سپس یک حوله را به مایع آغشته کنید و آن را به آرامی روی نیش پشه خود بمالید. متناوباً می‌توانید چند برگ ریحان تازه را خرد کنید تا کاملاً نرم شود و روی پوست خود بمالید. اگر متوجه سوزش شدید، استفاده از این تکنیک را متوقف کنید.

15درمان خانگی برای نیش پشه!

- سرکه

برای قرن ها، سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها، از عفونت ها گرفته تا مشکلات قند خون، مورد استفاده قرار گرفته است. اگر خارش دارید، یک قطره سرکه روی آن بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش کمک کند و اگر تا قبل از این جای نیش را خراشیده اید می توانید از سرکه به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کنید. اگر نیاز به تسکین بیشتری دارید، سعی کنید یک پارچه تمیز را در آب سرد و سرکه خیس کنید و سپس آن را روی محل گزش بمالید. اگر نیش زیادی دارید، 2 فنجان سرکه را در آب ولرم حمام رقیق کنید و 20 دقیقه خیس کنید.

- پیاز

پیاز نه تنها می تواند اشک را در چشمان شما بیاورد، بلکه می تواند نیش پشه را تسکین دهد. آب پیاز که از پیاز تازه بریده شده بیرون می زند، یک ایده خوب برای کاهش سوزش نیش پشه است. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. یک تکه از پیاز را برش دهید - نوع آن مهم نیست - و آن را مستقیماً برای چند دقیقه روی جای نیش بگذارید. بعد از برداشتن پیاز، آن ناحیه را به خوبی بشویید.

- آویشن

همه ما برگ های ریز آویشن را روی سیب زمینی، ماهی و سایر غذا ها زیبا و خوشمزه می دانیم. آویشن یک داروی طبیعی دیرینه برای مشکلات پوستی است. دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می تواند به کاهش خطر تحریک و عفونت پوست اطراف نیش پشه کمک کند. برای بهره مندی بیشتر از آویشن، برگ های تازه را ریز خرد کنید و آن را مستقیما بر روی جای نیش پشه قرار دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید. سپس یک دستمال را در آب دم کرده آویشن فرو کنید و روی جای نیش پشه بمالید. برای تسکین بیشتر، یک پارچه تمیز آغشته به آویشن را دور یک تکه یخ بپیچید تا اثر خنک کنندگی طبیعی داشته باشد.

- روغن نعناع

روغن نعناع یکی دیگر از داروهای طبیعی صد ساله است که برای تسکین خارش استفاده می شود. یک مطالعه کوچک در سال 2016 نشان می دهد که این روغن می تواند خارش ناشی از دلایل طولانی مدت مانند دیابت و بیماری های کبدی را تسکین دهد. بنابراین از نظر تئوری، می تواند برای دلایل موقتی مانند نیش حشره نیز موثر باشد. چند قطره روغن نعناع را با یک اونس روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی نیش پشه خود بمالید و به آرامی آن را بمالید. هیچ گاه روغن نعناع رقیق نشده را به پوست خود نزنید. همچنین می توانید چند قطره روغن نعناع را به وان حمام پر از آب ولرم اضافه کنید و سپس در آن بنشینید. این درمان برای کودکان خردسال مناسب نیست.

- بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی برگی است که ارتباط نزدیکی با نعنا دارد. این گیاه قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی تسکین دهنده برای همه چیز از اضطراب گرفته تا ناراحتی معده استفاده می شود. یک مطالعه قدیمی تر در سال 1999 نشان داد که کرم حاوی عصاره بادرنجبویه خارش و سایر علائم را در افراد مبتلا به تبخال تسکین می دهد. برای نیش پشه، می توانید برگ های ریز خرد شده را مستقیماً روی محل گزش بمالید یا می توانید یک کرم بادرنجبویه بخرید. بادرنجبویه حاوی تانن است که یک قابض طبیعی است. علاوه بر این، بادرنجبویه حاوی پلی فنول است. این ترکیبات طبیعی با هم، التهاب را کاهش می دهند، سرعت بهبودی را افزایش می دهند و خطر عفونت را کاهش می دهند.

- فندق جادوگر!

فندق جادوگر یک قابض طبیعی است که می توانید آن را بدون نسخه در داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید. مانند بادرنجبویه، فندق جادوگر حاوی تانن است که در صورت استفاده روی پوست می تواند التهاب را کاهش دهد. استفاده از فندق جادوگر به تنهایی می تواند برای هر تعداد از تحریکات پوستی، از بریدگی ها و خراش های جزئی گرفته تا هموروئید مفید باشد. استفاده از فندق جادوگر روی پوست التهاب را کاهش می دهد، سوزش و تحریک ناشی از گزش را تسکین می دهد و می تواند بهبود را تسریع کند. مقدار کمی از فندق جادوگر را روی یک توپ پنبه ای بمالید. به آرامی آن را روی محل نیش پشه بکشید و اجازه دهید تا خشک شود.

- آرنیکا

آرنیکا یکی دیگر از محصولات طبیعی است که می توانید برای درمان مشکلات جزئی پوست خریداری کنید. این گیاه به خودی خود سمی است، اما می تواند برای تولید محصولات موجود در فروشگاه ها رقیق شود. گزینه ها شامل کرم و ژل است. اگرچه این یک درمان خانگی محبوب است، شواهد علمی نتایج متفاوتی را نشان می دهد. با این حال، بسیاری ادعا می کنند که آرنیکا کبودی، درد، تورم و التهاب را در صورت استفاده روی پوست کاهش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی کرم یا ژل آرنیکا را روی محل گزش بمالید.

- چای بابونه

بابونه که عضوی از خانواده دیزی است، یک درمان طبیعی رایج برای بسیاری از بیماری ها است. روغن های موجود در بابونه وقتی روی پوست استفاده می شود، می تواند خارش و التهاب را کاهش دهد. یک چای کیسه ای پر از گل های خشک و له شده را در آب به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آب اضافی کیسه چای را فشار داده و مستقیماً روی نیش بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند. محل را با پارچه خیس پاک کنید. می‌توانید چای کیسه‌ای را بعداً برای کاربردهای دیگر در یخچال خنک نگهداری کنید.

- سیر

سیر یک درمان طبیعی شناخته شده برای بیماری هایی از بیماری قلبی تا فشار خون بالا است. اما قبل از اینکه یک حبه سیر را روی جای نیش بمالید بدانید که استفاده از سیر بریده شده مستقیماً روی زخم یا نیش پوست ممکن است باعث سوزش شود. به جای آن، سیر تازه را ریز خرد کنید و مقدار کمی از آن را با یک لوسیون بدون عطر مخلوط کنید. این پمادها و کرم‌ها به کاهش قدرت سیر کمک می‌کنند، اما همچنان به شما این امکان را می‌دهند که از اثرات ضد باکتریایی و شفابخش طبیعی سیر بهره مند شوید. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند، سپس آن را از روی پوست خود پاک کنید.

البته بهترین راه برای از بین بردن سوزش نیش پشه این است که به طور کلی از نیش خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که فعالیت این حشرات در عصر و شب بیشتر است. اگر می خواهید از یک عصر تابستانی در فضای باز لذت ببرید اما از حشرات کوچک می ترسید، پوست خود را بپوشانید.

با شنیدن کلمه تابستان یاد چه چیزی می افتید؟ استخر؟ دریا؟ شنا؟ ساحل؟ یا شاید هم کرم ضد آفتاب. فقط کافیست چند روز از روز های گرم تابستان سپری شود تا متوجه شوید تابستان باید میزبان برخی مهمان های مزاحم باشید؛ موجودی به نام پشه!

پشه ها استاد گرفتن خواب راحت از شما هستند و به راحتی می توانند کلافه تان کنند اما داستان به همین جا ختم نمی شود و زمانی مشکل ساز می شود که نیش آن ها عوارضی به همراه داشته باشد که شما را به زحمت بیندازد. اگر نمی دانید از کدام عوارض صحبت می کنیم و چه راهکار هایی برای رفع آن ها وجود دارد، این مطلب را از دست ندهید.

پشه ها به دلیل جذب خون انسان نیش می زنند. نیش، که ممکن است تا ساعت‌ها بعد ظاهر نشود، برآمدگی ای ایجاد می‌کند که معمولاً متورم است و با درد یا خارش همراه است. پشه ها می توانند ناقل بیماری باشند اما این اتفاق در همه مناطق رخ نمی دهد و همه بیماری هایی که از این راه منتقل می شوند در سراسر دنیا یکسان نیست. در واقع، احتمال آلوده شدن توسط پشه تا حد زیادی به محل زندگی شما بستگی دارد.

اگر پشه ای شما را نیش زده و علائم واکنش آلرژیک مانند کهیر، مشکل در تنفس یا تورم گلو را دارید، فوراً با پزشک تماس بگیرید. هنگامی که پشه شما را نیش می زند ممکن است در آن لحظه متوجه چیزی نشوید و تا روز ها بعد که علائم آن خود را نشان دهد، در بی خبری کامل باشید. کرم ها و پماد ها شایع ترین راهی است که مردم برای بهبود نیش پشه استفاده می کنند اما در ادامه قرار است به راهکار های ساده ای که می توانید در منزل به آن دسترسی داشته باشید، بپردازیم:

- اوت میل یا بلغور جو دو سر

یک راه حل برای نیش پشه ناخوشایندی که روی بدن دارید، می تواند صبحانه مورد علاقه شما باشد! بلغور جو دوسر می تواند خارش و تورم را تسکین دهد، زیرا حاوی ترکیبات خاصی است که دارای خواص ضد تحریک کننده است. با مخلوط کردن مقادیر مساوی بلغور جو دوسر و آب در یک کاسه، خمیر جو دوسر درست کنید. مقداری خمیر را با قاشق روی یک پارچه تمیز بریزید و آن را به سمت پایین روی پوست تحریک شده حدود 10 دقیقه نگه دارید. سپس محل را تمیز کنید.

اگر از این صبحانه خوشمزه، مقدار زیادی دارید؛ حمام جو دوسر را امتحان کنید. 1 فنجان بلغور جو دوسر یا جو دوسر آسیاب شده را در یک وان پر از آب گرم قرار دهید. برای جلوگیری از مشکلاتی که در لوله کشی ممکن است رخ دهد می توانید همانند چای های کیسه ای با آن برخورد کنید یعنی در ابتدا این ترکیب را در داخل یک پارچه سبک بپیچید و سپس آن را در داخل آب وان قرار دهید. 20 دقیقه حمام با این آب کافیست.

- یخ خرد شده

سرما و یخ خرد شده می تواند التهاب را کاهش دهد. سرما همچنین با بی حس کردن پوست می تواند تسکین فوری اما کوتاه مدتی به جای نیش پشه بدهد. آکادمی پوست آمریکا (AAD) استفاده از یک پارچه سرد و مرطوب یا کیسه یخ را برای تسکین خارش ناشی از نیش پشه توصیه می کند. توجه داشته باشید که یخ را مستقیماً روی پوست خود قرار ندهید، زیرا ممکن است با این کار به پوست خود آسیب برسانید و بهتر است یخ را در پارچه ای بپیچید و به صورت غیر مستقیم بر روی محل مورد نظر قرار دهید. برای تسکین خارش، یک بسته سرد را تا 5 یا 10 دقیقه، چند بار در روز استفاده کنید.

- گرما

افزایش دما در محل گزش حشره نیز ممکن است به تسکین شما کمک کند. برای این کار، می توانید ابزار خاصی مانند BiteAway را خریداری کنید که حرارت مستقیم و کنترل شده را روی گزش اعمال می کند. گفته می شود این کار باعث کاهش تورم و خارش می شود. درمان از این روش تنها چند ثانیه طول می کشد اما متاسفانه این دستگاه ها گران قیمت هستند.

برای تأثیر مشابه، پارچه تمیزی را در آب گرم خیس کنید اما مراقب باشید که خود را نسوزانید. پارچه را فشار داده و روی محل گزش بمالید. پارچه را در صورت نیاز دوباره خیس کنید تا گرم بماند و تا 10 دقیقه این حرکت را ادامه دهید. نکته قابل توجه این است که از حرارت درمانی روی زخم باز نباید استفاده نکنید.

- عسل

عسل همواره یک گزینه عالی برای طرفداران درمان خانگی است. صدها سال است که عسل به عنوان درمانی برای بیماری هایی مانند گلودرد و خشکی پوست استفاده می شود. عسل هایی که کاربرد پزشکی دارند، دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی بسیاری هستند.

یک قطره کوچک روی نیش خارش دار به طور بالقوه می تواند التهاب را کاهش دهد و در نتیجه شما را کمتر وسوسه کند تا آن ناحیه را بخارانید زیرا خاراندن پوست پوشیده شده با عسل چیزی جز یه حس لزج و چسبناک به همراه ندارد.

- آلوئه ورا

آلوئه ورا یک گیاه معمولی خانگی است که کاربردهای زیادی فراتر از تزئین قفسه دارد. ژل آلوئه ورا می تواند درد ناشی از سوختگی را کاهش دهد و به بهبود سریع تر آن کمک کند. برای انجام این کار، بخش کوچکی از گیاه را باز کنید. ژل گیاه را روی ناحیه تحریک شده بمالید. بگذارید خشک شود و دوباره در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

- جوش شیرین

جوش شیرین که تقریباً در هر آشپزخانه ای یافت می شود، کاربردهای زیادی از پخت نان گرفته تا پاک کردن فاضلاب دارد. جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود، برای بهبود نیش پشه نیز کاربرد دارد. درست کردن خمیر جوش شیرین آسان است و می توانید مشابه درست کردن خمیر جو دو سر، این خمیر را نیز درست کنید. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) پیشنهاد می‌کند 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین را با آب کافی مخلوط کنید، آن را روی محل نیش حشره بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید. اگر تحریک پوست رخ داد، این درمان را متوقف کنید.

- ریحان

این گیاه معطر یکی از پایه های دستور غذاهای ایتالیایی است که طرفداران زیادی دارد اما کاربرد های این گیاه خوشبو به همین جا محدود نمی شود و می توانید از آن برای درمان نیش پشه نیز استفاده کنید. به طور کلی این گیاه در درمان های گیاهی برای عفونت های پوستی استفاده می شود و آنتی اکسیدان های موجود در برگ ریحان می تواند التهاب را کاهش دهد. 2 فنجان آب را بجوشانید و نصف اونس برگ ریحان خشک را به آن اضافه کنید. مخلوط را بگذارید تا دم بکشد و سپس خنک شود. سپس یک حوله را به مایع آغشته کنید و آن را به آرامی روی نیش پشه خود بمالید. متناوباً می‌توانید چند برگ ریحان تازه را خرد کنید تا کاملاً نرم شود و روی پوست خود بمالید. اگر متوجه سوزش شدید، استفاده از این تکنیک را متوقف کنید.

15درمان خانگی برای نیش پشه!

- سرکه

برای قرن ها، سرکه سیب به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان بسیاری از بیماری ها، از عفونت ها گرفته تا مشکلات قند خون، مورد استفاده قرار گرفته است. اگر خارش دارید، یک قطره سرکه روی آن بمالید. سرکه می تواند به کاهش احساس سوزش کمک کند و اگر تا قبل از این جای نیش را خراشیده اید می توانید از سرکه به عنوان یک ضد عفونی کننده عمل کنید. اگر نیاز به تسکین بیشتری دارید، سعی کنید یک پارچه تمیز را در آب سرد و سرکه خیس کنید و سپس آن را روی محل گزش بمالید. اگر نیش زیادی دارید، 2 فنجان سرکه را در آب ولرم حمام رقیق کنید و 20 دقیقه خیس کنید.

- پیاز

پیاز نه تنها می تواند اشک را در چشمان شما بیاورد، بلکه می تواند نیش پشه را تسکین دهد. آب پیاز که از پیاز تازه بریده شده بیرون می زند، یک ایده خوب برای کاهش سوزش نیش پشه است. پیاز همچنین دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی طبیعی است که می تواند خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد. یک تکه از پیاز را برش دهید - نوع آن مهم نیست - و آن را مستقیماً برای چند دقیقه روی جای نیش بگذارید. بعد از برداشتن پیاز، آن ناحیه را به خوبی بشویید.

- آویشن

همه ما برگ های ریز آویشن را روی سیب زمینی، ماهی و سایر غذا ها زیبا و خوشمزه می دانیم. آویشن یک داروی طبیعی دیرینه برای مشکلات پوستی است. دارای خواص ضد باکتریایی است، بنابراین می تواند به کاهش خطر تحریک و عفونت پوست اطراف نیش پشه کمک کند. برای بهره مندی بیشتر از آویشن، برگ های تازه را ریز خرد کنید و آن را مستقیما بر روی جای نیش پشه قرار دهید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

همچنین می توانید با جوشاندن آب و اضافه کردن چند شاخه آویشن، مایع غلیظی درست کنید. سپس یک دستمال را در آب دم کرده آویشن فرو کنید و روی جای نیش پشه بمالید. برای تسکین بیشتر، یک پارچه تمیز آغشته به آویشن را دور یک تکه یخ بپیچید تا اثر خنک کنندگی طبیعی داشته باشد.

- روغن نعناع

روغن نعناع یکی دیگر از داروهای طبیعی صد ساله است که برای تسکین خارش استفاده می شود. یک مطالعه کوچک در سال 2016 نشان می دهد که این روغن می تواند خارش ناشی از دلایل طولانی مدت مانند دیابت و بیماری های کبدی را تسکین دهد. بنابراین از نظر تئوری، می تواند برای دلایل موقتی مانند نیش حشره نیز موثر باشد. چند قطره روغن نعناع را با یک اونس روغن حامل مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. مقدار کمی از مخلوط را روی نیش پشه خود بمالید و به آرامی آن را بمالید. هیچ گاه روغن نعناع رقیق نشده را به پوست خود نزنید. همچنین می توانید چند قطره روغن نعناع را به وان حمام پر از آب ولرم اضافه کنید و سپس در آن بنشینید. این درمان برای کودکان خردسال مناسب نیست.

- بادرنجبویه

بادرنجبویه گیاهی برگی است که ارتباط نزدیکی با نعنا دارد. این گیاه قرن ها به عنوان یک درمان طبیعی تسکین دهنده برای همه چیز از اضطراب گرفته تا ناراحتی معده استفاده می شود. یک مطالعه قدیمی تر در سال 1999 نشان داد که کرم حاوی عصاره بادرنجبویه خارش و سایر علائم را در افراد مبتلا به تبخال تسکین می دهد. برای نیش پشه، می توانید برگ های ریز خرد شده را مستقیماً روی محل گزش بمالید یا می توانید یک کرم بادرنجبویه بخرید. بادرنجبویه حاوی تانن است که یک قابض طبیعی است. علاوه بر این، بادرنجبویه حاوی پلی فنول است. این ترکیبات طبیعی با هم، التهاب را کاهش می دهند، سرعت بهبودی را افزایش می دهند و خطر عفونت را کاهش می دهند.

- فندق جادوگر!

فندق جادوگر یک قابض طبیعی است که می توانید آن را بدون نسخه در داروخانه ها و فروشگاه های مواد غذایی خریداری کنید. مانند بادرنجبویه، فندق جادوگر حاوی تانن است که در صورت استفاده روی پوست می تواند التهاب را کاهش دهد. استفاده از فندق جادوگر به تنهایی می تواند برای هر تعداد از تحریکات پوستی، از بریدگی ها و خراش های جزئی گرفته تا هموروئید مفید باشد. استفاده از فندق جادوگر روی پوست التهاب را کاهش می دهد، سوزش و تحریک ناشی از گزش را تسکین می دهد و می تواند بهبود را تسریع کند. مقدار کمی از فندق جادوگر را روی یک توپ پنبه ای بمالید. به آرامی آن را روی محل نیش پشه بکشید و اجازه دهید تا خشک شود.

- آرنیکا

آرنیکا یکی دیگر از محصولات طبیعی است که می توانید برای درمان مشکلات جزئی پوست خریداری کنید. این گیاه به خودی خود سمی است، اما می تواند برای تولید محصولات موجود در فروشگاه ها رقیق شود. گزینه ها شامل کرم و ژل است. اگرچه این یک درمان خانگی محبوب است، شواهد علمی نتایج متفاوتی را نشان می دهد. با این حال، بسیاری ادعا می کنند که آرنیکا کبودی، درد، تورم و التهاب را در صورت استفاده روی پوست کاهش می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که مقدار کمی کرم یا ژل آرنیکا را روی محل گزش بمالید.

- چای بابونه

بابونه که عضوی از خانواده دیزی است، یک درمان طبیعی رایج برای بسیاری از بیماری ها است. روغن های موجود در بابونه وقتی روی پوست استفاده می شود، می تواند خارش و التهاب را کاهش دهد. یک چای کیسه ای پر از گل های خشک و له شده را در آب به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار دهید. سپس آب اضافی کیسه چای را فشار داده و مستقیماً روی نیش بمالید. بگذارید 10 دقیقه بماند. محل را با پارچه خیس پاک کنید. می‌توانید چای کیسه‌ای را بعداً برای کاربردهای دیگر در یخچال خنک نگهداری کنید.

- سیر

سیر یک درمان طبیعی شناخته شده برای بیماری هایی از بیماری قلبی تا فشار خون بالا است. اما قبل از اینکه یک حبه سیر را روی جای نیش بمالید بدانید که استفاده از سیر بریده شده مستقیماً روی زخم یا نیش پوست ممکن است باعث سوزش شود. به جای آن، سیر تازه را ریز خرد کنید و مقدار کمی از آن را با یک لوسیون بدون عطر مخلوط کنید. این پمادها و کرم‌ها به کاهش قدرت سیر کمک می‌کنند، اما همچنان به شما این امکان را می‌دهند که از اثرات ضد باکتریایی و شفابخش طبیعی سیر بهره مند شوید. اجازه دهید مخلوط به مدت 10 دقیقه بماند، سپس آن را از روی پوست خود پاک کنید.

البته بهترین راه برای از بین بردن سوزش نیش پشه این است که به طور کلی از نیش خودداری کنید. به خاطر داشته باشید که فعالیت این حشرات در عصر و شب بیشتر است. اگر می خواهید از یک عصر تابستانی در فضای باز لذت ببرید اما از حشرات کوچک می ترسید، پوست خود را بپوشانید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید