جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

AMD احتمالا تا اوایل پاییز از پردازنده‌های 5 نانومتری رایزن 7000 رونمایی می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
AMD احتمالا تا اوایل پاییز از پردازنده‌های 5 نانومتری رایزن 7000 رونمایی می‌کند

طبق گزارش‌های منتشر شده، انتظار می‌رود AMD نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ رایزن 7000 خود که بر اساس معماری 5 نانومتری Zen 4 و با سوکت AM5 ساخته شده را در سپتامبر 2022 (شهریور - مهر) معرفی کند.

دیجی‌تایمز در گزارش جدید خود شرح داده که انتظار می‌رود AMD نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ رایزن 7000 را در سپتامبر سال جاری وارد بازار کند. با این وجود، می‌توان انتظار داشت که تا چهار ماه آینده شاهد معرفی رسمی آن‌ها باشیم.

 AMD احتمالا تا اوایل پاییز از پردازنده‌های 5 نانومتری رایزن 7000 رونمایی می‌کند

بیشتر بخوانید: کارت های گرافیکی RTX 3070,3080 ,3090، عرضه‌ی نسل جدید کارت های گرافیکی رده گیمینگ

رایزن 7000؛ اکوسیستم جدیدی برای گیمرها

نسل بعدی پردازنده‌های دسکتاپ رایزن 7000 AMD که از پلتفرم AM5 بهره می‌برند، به شدت مورد انتظار هستند، زیرا گفته می‌شود اکوسیستم کاملا جدیدی را تشکیل می‌دهند که به طور خاص برای گیمرها و تولیدکنندگان محتوا طراحی شده است. این پردازنده‌ها با وجود معماری جدید Zen 4 و پلتفرم AM5 مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید مانند پشتیبانی از DDR5 و PCIe Gen 5.0 را برای این دسته از کاربران ارائه می‌کند.

شرکت AMD در دومین روز از ماه خرداد، کنفرانس خود در نمایشگاه کامپیوتکس 2022 (Computex 2022) را برگزار خواهد کرد که انتظار می‌رود در آن جزئیات بیشتری درباره این پردازنده‌ها شنیده شود. علاوه بر این، انتظار می‌رود تا AMD درباره نحوه عملکرد پلتفرم AM5 خود نیز جزئیات بیشتری در این نمایشگاه ارائه کند. این شرکت هم اکنون تاییدیه‌های لازم از سوی هیات مدیره برای نمایش اولین محصولات AM5 خود را (البته به صورت نمونه اولیه) دریافت کرده است.

در نهایت، علاوه بر موارد گفته شده، احتمالا جزئیات جدیدی در مورد مادربردهای LGA 1718 نیز در این نمایشگاه به اشتراک گذاشته شود و همچنین شاهد نسخه ارتقا یافته چیپست X670 باشیم که هم اکنون با نام X670E شناخته می‌شود.

شرکت AMD در ماه جاری از پردازنده‌های رایزن 5000 سری C برای بازار در حال رشد کروم‌بوک‌ها رونمایی کرده بود که مبتنی بر معماری Zen 3 و لیتوگرافی 7 نانومتری هستند و برای اولین بار 8 هسته x86 را به کروم‌بوک‌ها می‌آورند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید