جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

چگونه استارت آپ شروع کنیم؟

author منتشر کننده
بدون نظر 10 0
چگونه استارت آپ شروع کنیم؟

تعریف استارت آپ

برای شروع یک استارت آپ به صورت موفقیت آمیز اول باید با تعریف استارت آپ و هدف آن به صورت کامل آشنایی داشته باشیم. استارت آپ یا شرکت نوپا تعاریف مختلفی دارد که به بعضی از آن‌ها به صورت مختصر اشاره خواهیم کرد. استارت آپ‌ها کسب و کار هایی هستند که برای ارضا کردن نیاز‌های دنیای مدرن چه به صورت سنتی و چه الکترونیکی بر پایه فناوری‌های جدید و تکنولوژی های جدید راه اندازی می‌شوند. می‌توان گفت که حداقل این یک تعریف کلی برای استارت آپ می‌باشد. استارت آپ کسب و کاری می‌باشد که مقیاس پذیر است و در عین حال ریسک پذیر.

راه اندازی استارت آپ

در مرحله اول برای شروع یک استارت آپ باید تیمی ایده پرداز گرد هم آورید که بتوانید ایده و طرحی بسازید تا بتواند یه مشکل و معظل اساسی و به روز دنیای مدرن را حل کند، همچنین در گام دوم باید برای استارت آپ خود یک سرمایه گذار متناسب با ایده پیدا کنید و متناسب با آن ایده یک حساب سرانگشتی از نرخ بازگشت سرمایه اولیه مد نظر داشته باشید. در مرحله بعد یک نقشه استراتژیک برای استارت آپ بچینید و در آن نقشه برای خود ماموریت ها و اهدافتان و استراتژی رسیدن به آن هدف را مشخص کنید .

استارت آپ

ایده‌های خود را به مرحله عمل در آورده و به محصول قابل عرضه در بازار تبدیل کنید و بعد از بررسی نتایج، شناخت بازار هدف، شناخت گروه مشتریان و رقبای خود آن را وارد بازار کنید. زمانی که محصول را ارائه دادید نیاز دارید که محصول در معرض دید عموم قرار بگیرد که این کار هم خود نیازمند تبلیغات بجا می‌باشد که با توجه به همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی، بهره گیری از آن می‌تواند گزینه مناسبی برای تبلیغات و توسعه محصول باشد.

نکاتی که در راه اندازی استارت آپ باید مد نظر باشند

در دنیای امروز چیزی به نام شرایط قابل پیش بینی وجود ندارد که در مقابل، دنیای امروز به شدت پویا می‌باشد، طوری که هر لحظه ممکن است شرایطی که برای استارت آپ خود روی آن حساب کرده بودید تغییر کند و هر آنچه که بدست آورده بودید از دست بدهید. به همین دلیل همانطور که در بالا گفته شد باید استراتژی‌های استارت آپ خود را از قبل در ذهن خود پرورش داده و به آن مهم ایمان داشته باشید. با ورود به دنیای استارت آپ و کسب وکار از مطالعه و دانش اندوزی غافل نشوید و همیشه به دنبال کسب اطلاعات مدیریتی باشید و سعی کنید در کنار خود یک شریک مدیریتی داشته باشید که اطلاعات به روزی داشته باشد.

استارت آپ

به دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید هزینه‌های خود را کنترل نمایید یعنی کنترل جریان نقدی شرکت را در اولویت قرار دهید مثلا در زمان قرارداد های خرید و فروش اجناس مختلف از مسائل ریز مالی نگذرید همچنین بر روی بازاریابی و فروش محصولات حساب ویژه ایی باز کنید نه بر روی برند سازی که اگر فروشی در کار نباشد هیچ برندی پایدار نخواهد ماند. مدل کسب و کار ایده‌ای که می‌دهید چگونه است یا به بیان دیگر ایده شما چگونه منابع مالی را در بازار هدف جذب می‌کند و به سود دهی می‌رساند. معمولا افراد متخصص با انواع مدل های کسب و کار آشنا هستند که در برنامه های استارت آپی افراد متخصص در این زمینه می‌توانند مشاوره های خوبی را در مورد ایده های شما و مدل‌های سرمایه گذاری بدهند.

نتیجه گیری

استارت آپ، مجموعه‌ای است که شکل گرفته است تا در جستجوی مدل کسب و کاری مقیاس پذیر و قابل تکرار باشد، هدف مدل کسب و کار اولیه شما می‌تواند درآمد، سود، تعداد کاربران یا هر چیز دیگری که با سرمایه گذاران به توافق رسیده اید باشد. مشتری سازی راهی برای استارت آپ‌ها هستند تا فرضیات خود درباره مدل کسب و کارشان را به سرعت تکرار کنند، بیشتر استارت آپ‌ها مدل کسب و کار خود را چندین بار تغییر می‌دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید