جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

درباره ی پارگی رباط صلیبی بیشتر بدانیم؟

author منتشر کننده
نظرات (6) 18 0
درباره ی پارگی رباط صلیبی بیشتر بدانیم؟

رباط صلیبی قدامی در عمل راه رفتن نقش بسیار مهمی دارد. پارگی رباط صلیبی باعث بی ثباتی زانوهای شما می شود و شدت جراحات متفاوت می باشند. در برخی مواقع پارگی کوچک بوده و در دیگر موارد نیز ممکن است رباط به دلیل جراحت شدید کاملاً پاره شود. پارگی رباط صلیبی می تواند به دلایل مختلف ایجاد شود و یکی از شایع ترین دلایل آن خم شدن بیش از حد زانو به عقب یا به کناره ها باشد. در این مقاله قصد داریم به طور مختصر دلایل ایجاد این اختلال و روش های پیشگیری آن را مورد بررسی قرار دهیم.

پزشکی و سلامت

اغلب اوقات پارگی رباط صلیبی زمانی اتفاق می افتد که زانو از قسمت جلویی ران تحت تأثیر مستقیم قرار بگیرد، وقتی ران در وضعیت ثابت قرار گرفته باشد امکان ایجاد این اختلال وجود دارد. مواقعی که زانو تغییرات زیادی در حرکت خود داشته باشد و یا شما ورزش هایی انجام دهید که فشار زیادی را به زانو شما وارد می کند، ممکن است پارگی رباط صلیبی ایجاد شود. این اختلال در ورزش اسکی بسیار شایع می باشد. زنان در مقایسه با مردان بیشتر به این اختلال مبتلا می شوند. به طور کلی می توان گفت احتمال مصدومیت زنان 5 برابر مردان است. البته می توان گفت پارگی رباط صلیبی در افراد بالای 40 سال شایع تر است.

دلایل پارگی رباط صلیبی

- پیچ خوردگی زانو

- ایجاد ضربه روی زانو

- کشیدگی بیش از حد زانو

- توقف ناگهانی زانو هنگام دویدن

- تغییر ناگهانی نیروی ایجاد شده توسط بدن از یک پا به پای دیگر

این آسیب دیدگی در ورزش هایی مثل فوتبال، بسکتبال و ژیمناستیک رایج تر است. افرادی ورزشکارانی که این فعالیت ها و دیگر فعالیت های ورزشی را انجام می دهند اغلب دچار این نوع آسیب دیدگی می شوند.

 

پزشکی و سلامت

 

پیشگیری از پارگی رباط صلیبی

پیشگیری از این اختلال کمی دشوار است، پارگی رباط صلیبی اغلب در اثر تصادف ایجاد می شود. با انجام اقدامات زیر قادر خواهید بود تا حدی از بروز این آسیب دیدگی پیشگیری کنید.

- تمرینات استقامتی و کششی انجام دهید تا استقامت ماهیچه های ران خود را تقویت کنید.

- قبل و پس از انجام فعالیت های ورزشی حتماً تمرینات کششی را انجام دهید.

- فعالیت ورزشی خود را تحت هیچ شرایطی ناگهانی افزایش ندهید، این فعالیت ها باید به آهستگی و به تدریج افزایش پیدا کنند.

کشیدگی رباط صلیبی و پارگی این رباط ممکن است عوارض بسیار زیادی همراه خود داشته باشد از این رو درمان پارگی رباط صلیبی از اهمیت قابل توجهی برخوردار است. درمان پارگی رباط صلیبی از روش های مختلف همراه با جراحی و بدون عمل جراحی امکان پذیر است در این بخش از مقاله به معرفی و بررسی مختصر هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

 

پزشکی و سلامت

روش های درمان پارگی رباط صلیبی بدون عمل جراحی

مواقعی که پارگی رباط صلیبی شدید نباشد مثل کشیدگی رباط صلیبی درمان آن از روش های ساده و بدون نیاز به عمل جراحی امکان پذیر است. در این بخش از این مقاله روش های درمان پارگی رباط صلیبی بدون نیاز به عمل جراحی را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد:

- مصرف دارو

- فیزیوتراپی و ورزش

- تزریق ازون

- تزریقPRP

-زانوبند

جراحی پارگی رباط صلیبی

همانطور که گفتیم در برخی مواقع پارگی رباط بسیار شدید بوده و برای درمان نیازمند عمل جراحی است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (6)

  1. برای جلوگیری از پارگی رباط صلیبی برای ورزشکاران و افراد دارای مشاغل سخت، باید قبل از کار بدنشان را گرم کنند و بیش از حد روی زانو فشار وارد نکنند

  1. در مورد درمان پارگی رباط صلیبی مطالب بهتری هم وجود دارد که می توان از آنها هم استفاده کرد

  1. با سپاس از شما با این تفاسیر اگر کسی توانایی پرداخت هزینه عمل و درمان رو نداشت باید چیکار کنه !!! راه دیگه ای برای درمانش یا کم کردن دردش نیست؟

  1. سپاس خيلي مطلب جالب و مفيدي بود البيته همان طوري كه گفتند اي كاش مطالب كامل تر ي را بيان مي كرديد تا بهتر اي موضوع براي ما درك شود و همان طوري كه گفته

  1. جالب بود.برای حفاظت از رباط ها کاش مطلب تخصصی دیگرب هم بنویسید ممنونم

  1. خیلی مهمه که بعد از فیزیوتراپی، تمرینات لازم به صورت مستمر برای قوی کردن عضلات چهار سر زانو انجام بشه تا نتیجه درمان موقت نباشه.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید