جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

با هم استارت آپ راه اندازی کنیم

author منتشر کننده
نظرات (2) 14 0
با هم استارت آپ راه اندازی کنیم

وای کامبینیتر نخستین شرکت استارتاپ معروفی است که در سال ۲۰۰۵ میلادی فعالیت خود را در بریتانیا آغاز کرد و سپس به سانفرانسیسکو منتقل شد .بسیاری معتقدند که استارت آپ مربوط به کارآفرینی در زمینه تکنولوژی و فناوری می باشد اما به نظر بنده هر نوع کسب و کار جدیدی که ارزش آفرین باشد یک استارت آپ به شمار می رود.طبق گفته نیل بلومنتال، موسس و مدیرعامل کمپانی واربی پارکر استارت آپ، در واقع استارت آپ یک کمپانی نوپا است که راه‌حلی نوین را برای یک مساله ارائه می‌کند؛ در حالی که تضمینی برای موفقیت کمپانی از طریق راه حل ارائه شده وجود ندارد.اما اگر کاربردی باشد به این معناست که به تمام نکات ریز و خاصی توجه کرده که سابق بر این شرکت ها توجهی ننموده اند و شاید علت عدم موفقیت چشمگیرشان همین است. .
تاسیس استارت آپ نیاز به برقراری قوانین خاصی ندارد؛ حال آنکه درآمد، سود و تعداد کارکنان همواره در کمپانی‌های بزرگ تغییر کرده و دغدغه‌ی این مسائل را نیز دارند. استارت آپ فارغ از مسائلی که کمپانی‌های بزرگ با آن دست به گریبان هستند، فقط در زمینه‌ی کاری خود مشغول به کار است.

استارت آپ

حال من به شما کمک می‌کنم تا بتوانید برای شروع یک استارت آپ گام بردارید.

مرحله اول خلق یک ایده است. رای این کار تمام ایده هایی که به ذهنتان خطور میکند و فکر میکنید ممکن است کاربردی باشد روی یک کاغذ بنویسید.(تاکید میکنم حتما ایده ها نوشته شود).

چه زمانی می‌توانیم بگوییم دارای ایده استارتاپی هستیم

اگر ایده شما مشخصه های زیر را دارا باشد می تواند قابل اجرا باشد:

اول اینکه زمانی ایده شما یک ایده ناب است که به شکل ایده‌آل آن بتواند مشکلی را برای همه مشتریان و یا قسمت خاصی از مشتریان حل نماید و به زندگی، کار، تحصیل، تفریح یا ... آنها معنای خاصی بدهد در این صورت شما اولین خصیصه استارت‌آپ را دارید. در کلام واضح تر یک ایده کاربردی باشد.

دوم: در نظر داشته باشید هیچ موفقیتی به دست نمی آید مگر اینکه روزها و ماه ها برایش تلاش شده باشد،باید بدانید آیا می توانید تمام نکات ریزی که در نگاه اول یا کلی به چشم کسی نمی آید را در مورد ایده تان بدانید یا خیر،لازمه این دانایی داشتن اطلاعات و مطالعه کامل همراه با شنیدن تجربه ها و حتی بیان آن برای اطرافیان و نظر خواهی از آن ها می باشد که می تواند شما را به دانستن این نکات مهم نزدیک کند.یادتان باشد موفقیت همیشه در دانستن نکات کوچک و کلیدی است که دیگران به آن توجهی نمی کنند.این رمز داشتن یک ایده ناب برای شروع یک استارت آپ موفق است.

این دو خصیصه اگر در ایده شما موجود است و شما دلایل کافی برای اثبات آنها دارید، پس شما صاحب یک ایده استارت‌آپی هستید. حال که صاحب ایده هستید می‌توانید، بسته به میزان سرمایه و هزینه‌ها و دارایی‌های موجودتان، شروع به نزدیک شدن به اجرای استارت‌آپ خود کنید.  

بد نیست بدانیدکه استارت‌آپ چیزی نیست جز خیالبافی آدم‌های معتقد به اصولی که به دنبال مشتریان و سرمایه‌گذارانی خیالباف‌تراز خودشان می‌گردند، تا ایده و محصولی ناب را ارایه کنند، تا شاید روزی مشتریان قابل توجهی داشته باشند. برای به حقیقت پیوستن این خیال‌های یک کارآفرین متدهای علمی، مدیریتی و آماری و اقتصادی خاصی موجود هست، که بسته به ماهیت استارت‌آپ و روحیه تیم استارت آپ و نیازها و دارایی‌های موجود آنها یکی از آنها یا تفلیقی از آنها انتخاب می‌شود.
در ادامه قدم به قدم باهم پیش می رویم. در آینده در مورد چگونگی تبدیل یک ایده به استارت آپی موفق،ویژگی های خاص استارت آپ ها، چگونه یک استارت آپ به کمپانی تبدیل شود و حتی چه زمانی ویژگی استارت آپ بودن را از دست می دهیم مفصل صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. ممنون توضیحات بسیار مفیدی بود

  1. درود چه خوب در اين مورد توضيح داديد و همين طور ايده هايي كه بيان كرديد بسيار جالب بيان شده است گاهي ما ايده هايي به ذهنمان مي رسد ولي نمي توانيم چگون

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید