جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می‌کند

author منتشر کننده
بدون نظر 0 0
TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می‌کند

TSMC، سازنده تراشه گوشی‌های آیفون اعلام کرد که تولید تراشه‌های 2 نانومتری را تا سال 2025 آغاز خواهد کرد. در حالی که سامسونگ و اینتل تاکنون زمان آغاز ساخت این تراشه‌ها را اعلام کرده بودند، غول تایوانی برای اولین بار چنین خبری را اعلام کرده است.

طبق گزارش Nikkei Asia، شرکت TSMC این خبر را در یک رویداد حضوری اعلام کرد و این اولین باری است که سازنده تراشه‌های آیفون، برنامه‌ای را برای تولید تراشه‌های 2 نانومتری خود تعیین می‌کند.

 TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می‌کند

پیشرفت تراشه‌های 2 نانومتری

غول تایوانی اعلام کرد که فناوری 2 نانومتری آن‌ها، مبتنی بر «معماری ترانزیستور نانوصفحه‌ای» خواهد بود تا در عملکرد و بازدهی انرژی، پیشرفت‌های قابل‌توجهی را ارائه کند. این معماری در مقایسه با فرآیند مورد استفاده برای ساخت تراشه‌های 5 نانومتری که پیشرفته‌ترین گزینه موجود محسوب می‌شوند، کاملا متفاوت است. همچنین TSMC اعلام کرد که دستیابی به چنین فناوری جدید و پیشرفته‌ای به سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی نیز نیاز دارد.

هرچند اپل در حال حاضر برای گوشی‌های آیفون و رایانه‌های مک خود از تراشه‌های 5 نانومتری TSMC استفاده می‌کند، اما اخیرا شرکت سازنده تراشه را تحت فشار قرار داده بود تا در سال 2023، یک پردازنده 3 نانومتری برای رایانه‌های مک تولید کند. با وجود تراشه‌های کوچک‌تر، اپل در گوشی‌های آیفون و سایر محصولاتش، می‌تواند از فناوری‌های جدید و البته باتری‌های بزرگ‌تر بهره‌مند شود.

اپل همچنین اخیرا از تراشه جدید M2 خود برای رایانه‌های مک رونمایی کرد که بر اساس لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می‌شود.

 TSMC تولید تراشه‌های 2 نانومتری را از سال 2025 آغاز می‌کند

بیشتر بخوانید: گرافیک AMD چیست؟

اینتل به عنوان یکی از مهم‌ترین رقبا TSMC متعهد شده تا سال 2025 به رهبر اصلی تولید تراشه تبدیل شود. از سویی دیگر، سامسونگ نیز در ماه آوریل اعلام کرده بود که تراشه‌های 3 نانومتری را تا پایان ژوئن سال جاری تولید خواهد کرد. با این حال، ساخت تراشه‌های کوچک‌تر چالش‌های بسیار زیادی به همراه دارد، زیرا شرکت‌های تولید‌کننده باید ترانزیستورهای بیشتری را روی پردازنده کوچک قرار دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید