جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

بهترین درمان برای مسمومیت غذایی چیست؟

author منتشر کننده
نظرات (4) 23 0
بهترین درمان برای مسمومیت غذایی چیست؟

هر فردی در طول زندگی خود ممکن است چندین بار مسمومیت غذایی را تجربه کند. برخی از افراد نسبت به دیگران بیشتر در معرض این خطر قرار دارند. به طور کلی در هر سطح یا مقطعی از زندگی می توانید از جمله کودکی، دوران سالمندی و یا حتی دوران بارداری دچار مسمومیت غذایی شوید.

پزشکی و سلامت

پزشک بر اساس علائم مسمومیت غذایی که مشاهده می کنید می تواند نوع مسمومیت غذایی شما را تشخیص دهد. در صورتی که مسمومیت شما شدید باشد ممکن است پزشک برای تشخیص دلایل مسمومیت غذایی آزمایش خون، مدفوع و یا حتی آزمایش غذای خورده شده را برای شما تجویز کند. برخی مواقع آزمایش ادرار برای تشخیص این که آیا بیماری شما بر اثر کم آبی بوده است یا خیر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مقاله با علائم مسمومیت غذایی بیشتر آشنا خواهیم شد.


علائم مسمومیت غذایی چیست؟

از آنجا که منبع عفونت ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد، علائم مسمومیت غذایی نیز متفاوت خواهند بود. مدت زمان لازم برای مشاهده علائم مسمومیت غذایی به منبع عفونت بستگی دارد و امکان دارد از بین 1 ساعت تا 28 روز متفاوت باشند. رایج ترین علائم مسمومیت غذایی را در این بخش از مقاله به شما معرفی خواهیم کرد.

  • گرفتگی عضلات شکم شما
  • استفراغ
  • اسهال
  • از دست رفتن اشتها
  • ضعف
  • تب خفیف
  • سردرد
  • حالت تهوع

خطرناک ترین علائم مسمومیت غذایی موارد زیر می باشند:

  • ادامه یافتن اسهال بیش از سه روز
  • تب بالاتر از 39 درجه
  • ایجاد اختلال در دیدن یا حرف زدن

علائم مسمومیت غذایی به دلیل کم آبی شدید بدن شامل خشکی دهان، ادرار کم، اختلال در بلع مایعات و ادرار خونی می باشند.
پس از مشاهده هر یک از علائم بالا برای درمان سریع مسمومیت غذایی با پزشک خود تماس بگیرید.

 

پزشکی و سلامت

 

درمان خانگی مسمومیت غذایی

همانطور که گفتیم افراد در سطوح مختلف زندگی خود ممکن است به مسمومیت غذایی مبتلا شوند. هرچند باید این نکته را در نظر داشته باشید که مسمومیت غذایی در کودکان خطرناک تر است. اگر متوجه شدید کودک شما دچار مسمومیت غذایی شده است به دنبال درمان سریع مسمومیت غذایی باشید. در این بخش از مقاله چندین روش خانگی برای درمان مسمومیت غذایی را آورده ایم.


زنجبیل

زنجبیل برای درمان انواع مختلف اختلالات گوارشی و مسمومیت غذایی دارویی بسیار عالی می باشد، پس از وعده های غذایی ناهار و یا شام نوشیدن یک فنجان چای زنجبیل از سوزش سر دل، تهوع و دیگر علائم مسمومیت غذایی پیشگیری می کند. یک قاشق چای‌خوری زنجبیل رنده شده را در یک فنجان آب برای چند دقیقه بجوشانید و مقداری شکر یا عسل به آن اضافه کنید.


سرکه سیب

سرکه سیب در متابولیسم بدن تأثیر قلیایی داشته و علائم مسمومیت غذایی را کاهش می دهد. برای درمان سریع مسمومیت غذایی این ماده غذایی بسیار عالی می باشد زیرا دستگاه گوارش شما را تسکین داده و باکتری های ایجاد کننده مسمومیت غذایی را از بین می برد. در یک فنجان آب گرم دو قاشق غذاخوری سرکه سیب ریخته و قبل از غذا آن را بنوشید. می توانید به طور مداوم چند قاشق چای‌خوری سرکه سیب که رقیق شده است را میل کنید.


مصرف ماست و دانه های شنبلیله

ماست دارای خواص ضد میکروبی است و باکتری های عامل مسمومیت غذایی را نابود می کند، دانه شنبلیله نیز برای درمان درد شکم بسیار مؤثر می باشد. ترکیب ماست و دانه های شنبلیله به درمان سریع مسمومیت غذایی کمک قابل توجهی می کند. یک قاشق چای‌خوری ماست را با همین میزان دانه شنبلیله ترکیب کنید و آن را میل کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (4)

  1. فکر کنم بهترین راه اگر مسمومیت شدید باشه همون مراجعه به پزشک باشه. ممکنه با مصرف یه ماده ی اشتباه کار بدتر بشه و کارهای درمانی بیشتری هم نیاز بشه.

  1. خیلی جالب بود بهترین درمان به نظرم برای مسمومیت دانستن یه سری اطلاعات هست قبل از مریضی که بتونیم خودمون رو رهایی بدیم از شر همه ی مریضی ها

  1. همان طور که میدانید بدترین زمان برای مسمویت غذایی فصل تابستان هست .مطلب بسیار به جا و به موقعی بود .با تشکر

  1. خيلي ممنون ، از اطلاعاتي كه به خوبي بيان كرديد ، اين اطلاعات بسيار جامع و كامل هستند و حتي راه كار هاي كه بيان كرديد بسيار مفيد هستند و كارآمد.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید