جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

مدیران موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

author منتشر کننده
نظرات (2) 22 0
مدیران موفق چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟

مدیران موفق افرادی سخت کوش و هدفمند هستند که با یک برنامه ریزی منسجم و رفتاری منطقی در بهبود عملکرد و رسیدن به اهداف شرکت نقش مهمی را ایفا می‌کنند. مدیران موفق افرادی هستند که با تمام چالش‌هایی در سر راه آن‌ها جود دارد، لبخند زده و به گونه ای رفتار می‌کنند که گویی هیچ اتفاقی رخ نداده است، این افراد قدرت سازندگی را در خودشان پرورش داده اند و معتقدند هر آنچه که به آن فکر می‌کنند قابل ساختن است، از این رو شبانه روز برای ساختن هدفشان تلاش می‌کنند. جالب است بدانید: از ویژگی‌های مدیران موفق اعتماد کردن به خودشان و کارمندانشان است و همین باور می‌تواند از آن‌ها افراد قدرتمندی بسازد که دیگران از پیروی کردن آن‌ها احساس رضایت داشته باشند. اگر شما هم می‌خواهید بدانید مدیران موفق چه ویژگی هایی دارند با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

مدیران موفق

رمز مدیران موفق چیست؟

شاید از خودتان بپرسید رمز مدیران موفق چیست و چه استراتژی را در مدیریت به کار می‌برند. در واقع رمز مدیریت موفق داشتن تسلط کافی به تمام مسائل ریز و کوچک است، آن‌ها به خوبی می‌دانند که بایستی کوچکترین مسائل را حل کنند تا اتفاقات بزرگ و مثبتی رخ دهد. آن‌ها به خوبی می‌دانند که چگونه با افراد تعامل برقرار کنند و چطور با آن‌ها به صحبت بپردازند. در واقع رفتار مدیران موفق به گونه‌ای است که دیگران در هر شرایطی با آن‌ها مشورت کرده و از آن‌ها پیروی می‌کنند. اما رمز مدیران موفق در چه ویژگی هایی خلاصه شده است که در ادامه به این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

رمز موفقیت مدیران موفق: ریسک پذیر هستند!

یکی از ویژگی‌های مدیران موفق ریسک پذیری آن‌هاست. آن‌ها معتقدند تا زمانی که می توان کاری کرد باید دست به کار شد. آن‌ها فرصت‌ها را در جای مناسب شکار می‌کنند و همیشه به دنبال ساختن فرصت‌های حساب شده و هوشمند هستند.

رمز موفقیت مدیران موفق: مدیران موفق پشتکار دارند!

یکی از ویژگی‌های بارز مدیران موفق داشتن پشتکار و انگیزه لازم است. آن‌ها خودشان را برای ساختن هر چیزی آماده می‌کنند و برای رسیدن به هدفی که دارند شبانه روز تلاش می‌کنند. در واقع حضور داشتن در گود یکی از مهم‌ترین علت‌های موفقیت یک مدیر موفق است. تلاش و تکاپو برای بدست آوردن اهداف برای آن‌ها شیرین و لذت بخش است و با اشتیاق در مسیرشان حرکت می‌کنند.

رمز موفقیت مدیران موفق: برنامه ریزی می‌کنند!

از اصلی ترین مشخصه‌های مدیریت موفق، داشتن برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف است. اگر می‌خواهید در پیشبرد اهداف سازمانی خود موفق عمل کنید و فرصت‌ها را بدست آورید، برنامه ریزی منسجمی داشته باشید.

رمز موفقیت مدیران موفق: به خوبی ارتباط برقرار می‌کنند!

یک مدیر خوب به خوبی دیگران را راهنمایی می‌کند، آن‌ها را در مسیری که هستند به سمت اهدافشان سوق می‌دهد و ارتباط برقرار کردن را به خوبی می‌داند. آن‌ها به خوبی به حرف های کارمندانشان گوش می‌دهند و همیشه برای مشکلات راه حلی دارد.

رمز موفقیت مدیران موفق: قاطعیت!

قاطعیت در کاری که قرار است انجام شود و نتیجه‌ای که بدست خواهد آمد از رمز مدیریت موفق است. مدیران موفق در کاری که باید انجام شود قاطع هستند و در همه حال آمادگی دارند.

رمز موفقیت مدیران موفق: مدام در حال یادگیری هستند!

رمز مدیران موفق در یادگیری مداوم آن‌ها می‌باشد، آن‌ها از هر فرصتی برای یادگیری چیزهای جدید استفاده می‌کنند و تمام اطلاعات لازم را بدست می‌آورند. داشتن آگاهی لازم در رابطه با کاری که قصد انجام آن را دارند نیازمند دانش است و آن‌ها به خوبی می‌دانند برای موفق شدن باید دانش کافی داشته باشند.

جان کلام

مدیر موفق کسی است که همانند یک رهبر عمل می‌کند، پا به پای کارمندانش تلاش می‌کند و در تمام شرایط حضور دارد. در واقع خوشبینی، پشتکار، انگیزه، یادگیری مداوم، آمادگی و قاطعیت از ویژگی‌های بارز مدیران موفق است که از آن‌ها افرادی خاص و موفق ساخته است.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. ویژگی های مدیریت خیلی کم بود اما خوب توضیح داده بودین ممنون از مطلب خوبتون

  1. باید به این نکته کلیدی نیز توجه کرد که بنیاد ارزیابیِ مدیر موفق، ساز و کار سالم و پاکی است که مدیر در آن نفس می کشد و فعالیت می کند. سپاس.

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید