جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

MSI جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود یعنی Crosshair 17 را با پردازنده نسل 12 اینتل و کارت گرافیک RTX 30 انویدیا معرفی کرد!

author منتشر کننده
بدون نظر 1 0
MSI جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود یعنی Crosshair 17 را با پردازنده نسل 12 اینتل و کارت گرافیک RTX 30 انویدیا معرفی کرد!

اگر بخواهیم توضیح مختصری از این شرکت بزرگ خدمت شما عزیزان ارائه دهیم، باید بگوییم که کمپانی مایکرواِستار اینترنشنال (MSI) یک شرکت تایوانی تولیدکننده رایانه و تجهیزات جانبی آن می‌باشد. این شرکت در سال ۱۹۸۶ در تایپه تأسیس شد و اکنون یکی از بزرگترین فروشندگان مادربورد در دنیاست، چنانکه در سال ۲۰۰۹، پس از دو شرکت ایسوس و گیگابایت تکنولوژی، در جایگاه سوم در زمینه تولید و فروش این محصول جای گرفت. دیگر محصولات ام‌اس‌آی شامل کارت گرافیکی، لپ‌تاپ، رایانه کارساز (سرور)، دستگاه‌های ارتباطی و پخش موسیقی ام‌پی‌تری و همچنین ابزار ذخیره‌سازی داده، می‌شود. شرکت مایکرواستار اینترنشنال با شرکت‌های تولید میکروچیپ مانند اینتل و ان‌ویدیا، همکاری نزدیک دارد و محصولات خود را به قاره آسیا، اروپا، کشور استرالیا و همچنین کشورهای آمریکای شمالی عرضه می‌کند.

رونمایی کردن از نوت بوک های جدید MSI در CES 2022

در CES 2022 نظاره گر رونمایی از نوت بوک ‌های جدید شرکت MSI بودیم که شامل سری‌‌ های گیمینگ و خلق محتوا با پردازنده‌‌ های Alder Lake و گرافیک های RTX 30 Ti می‌شود. لاین آپ جدید از جدیدترین پردازنده‌‌های سری H نسل دوازدهم اینتل، گرافیک‌‌های GeForce RTX 30 Ti و راهکارهای اختصاصی MSI برای خنک سازی بهره می‌برد تا سطح جدیدی از کارایی را فراهم نماید. این شرکت نه تنها لپ تاپ‌‌هایی با بهترین عملکرد را روانه بازار کرده است بلکه مدل‌‌هایی آماده برای کاربران متاورس (Metaverse) نیز ارائه کرده است. نوت بوک‌های جدید این شرکت با لوگو Meta Ready به چیپ‌های Core i7 و بالاتر به همراه گرافیک GeForce RTX 3070 و بالاتر مجهز شده‌اند تا کاربران تجربه‌ای عالی در متاورس داشته باشند.

این کمپانی با افتخار فناوری اختصاصی جدید خنک سازی خود با نام Phase-Change Liquid Metal Pad را نیز معرفی کرده است. وقتی که حرارت دستگاه به 58 درجه سانتی گراد می‌ رسد Phase-Change Liquid Metal Pad ذوب شده و فضای بین پردازنده مرکزی و بلاک حرارتی را پُر می‌کند. این تغییر باعث خواهد شد تا حرارت به شکلی مؤثرتر و قابل اطمینان ‌تر نسبت به راهکارهای فعلی (مانند فلز مایع یا خمیر سیلیکون) دفع شود. با این فناوری ظاهراً کارایی کلی تا 10 درصد بهبود خواهد یافت. همان طور که گفتیم با حضور گرافیک‌های موبایلی GeForce RTX و معماری انقلابی Ampere که از نسل دوم هسته‌های RT برای رهگیری پرتو و نسل سوم هسته‌های Tensor برای DLSS و هوش مصنوعی بهره می‌ برند، شاهد کارایی بسیار بهتری خواهیم بود.

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید گرافیک GeForce RTX 3080 Ti لپ تاپ کلاس پرچمدار 80Ti را برای نخستین بار به نوت بوک‌ها آورده است. همچنین 16 گیگابایت حافظه سریع GDDR6 نیز سبب شده تا شاهد کارایی به اندازه یک مدل دسکتاپی TITAN RTX باشیم. به علاوه GeForce RTX 3070 Ti نیز تا 70 درصد عملکرد بهتری نسبت به GeForce RTX 2070 SUPER فراهم می‌کند. در این بین باید نسل چهارم فناوری‌های Max Q شامل CPU Optimizer و Rapid Core Scaling و Battery Boost 2.0 را نیز اضافه کنیم که بهره وری، کارایی و عمر باتری را افزایش می‌دهند.

از جمله نوت بوک‌ های جدید MSI که جدیداً از آنها رونمایی شده است، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- نوت بوک‌‌ های GS77 / GS66 Stealth که سری برتر Stealth GS شامل لپ تاپ‌ های سبک وزن برای کاربری و گیمینگ حرفه‌ای است.

2- نوت بوک‌‌ های Raider GE76 / 66 که از طریق MSI OverBoost می‌تواند تا 220 وات انرژی ارائه دهد.

3- نوت بوک ‌های

Vector GP76 / 66. 4- نوت بوک Rainbow Six Extraction Edition – Crosshair 15 که حاصل همکاری MSI و Ubisoft است.

5- نوت بوک ‌های Pulse GL76 / 66 و Sword 17 / 15 و Katana GF76 / 66. 6- نوت بوک ‌های Creator Z1

MSI جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود یعنی Crosshair 17 را با پردازنده نسل 12 اینتل و کارت گرافیک RTX 30 انویدیا معرفی کرد!

بیشتر بخوانید: چرا لپ تاپ های اپل جذاب هستند؟

MSI جدیدترین لپ تاپ گیمینگ خود یعنی Crosshair 17 را با پردازنده نسل 12 اینتل و کارت گرافیک RTX 30 انویدیا معرفی کرد!

قصد داریم خبر داغ و تازه‌ای را برای شما بازگو کنیم که همین چند روز اخیر منتشر شد. شرکت MSI روز سشنبه مورخ 04/01/2022 در جریان برگزاریCES 2022  رسماً از آخرین و جدیدترین به‌روز‌رسانی لپ‌تاپ‌های گیمینگ میان‌رده خود موسوم به Crosshair 17 رونمایی کرد. این لپ‌تاپ از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل بهره می‌برد و در رنگ‌بندی جدید به بازار عرضه خواهد شد. به گزارش نوت‌بوک چک، Crosshair 17 نسخه‌ی ارتقاء یافته‌ی مدل ۲۰۲۱ این محصول است. این لپ‌تاپ جدید از پردازنده‌ی نسل دوازدهم Core i7-12700H اینتل (با فرکانس کاری ۱٫۷ گیگاهرتز تا ۴٫۷ گیگاهرتز) بهره می‌برد. مدل ۲۰۲۲ این محصول همچنین به کارت گرافیک انویدیا جی‌فورس RTX 3060 (با ۶ گیگابایت حافظه) یا RTX 3070 (با هشت گیگابایت حافظه) دردسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

این محصول همچنین از آداپتور برق ۲۴۰ واتی بهره می‌برد تا بتواند انرژی مورد نیاز برای کارت‌ گرافیک قدرتمند خود را فراهم کند. فضای ذخیره‌سازی این لپ‌تاپ نیز ارتقاء یافته است و MSI از یک SSD از نوع PCIe Gen 4x4 NVMe با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت در این محصول استفاده کرده است. این دستگاه همچنین از اسلات PCIe Gen 4x4 برای ذخیره‌سازی پشتیبانی می‌کند. سایر ویژگی‌های Crosshair 17 تقریباً شبیه مدل قبلی این محصول است. این لپ‌تاپ همچنان از ۱۶ گیگابایت رم DDR4-3200 (دو اسلات DIMM)، درگاه یواس‌بی سی ۳٫۲، درگاه HDMI 2.1a، درگاه یواس‌بی A نسخه‌ی ۲٫۰، دو درگاه یواس‌بی A نسخه‌ی ۳٫۲ نسل یک و گزینه‌ی اتصال بی‌سیم وای‌فای ۶ AX201 اینتل و بلوتوث نسخه‌ی ۵٫۲ بهره می‌برد.

کمپانی MSI این بار محصول جدید خود را تنها در یک مدل و با صفحه نمایش 17.3 اینچی روانه بازار خواهد کرد. وضوح نمایشگر این لپ تاپ ull Full HD Plus (1920 در 1080 پیکسل) است و از نرخ رفرش 144 هرتز نیز پشتیبانی می کند. طبق اعلام MSI، این مانیتور 45 درصد از محدوده NTSC را پوشش می‌دهد. روی بدنه‌ی Crosshair 17 جدید، خطوط زرد دیده می‌شود که زیبایی و طراحی آن را بهبود بخشیده است. کلیدهای WASD نیز زرد هستند تا گیمرها راحت تر آن ها را پیدا کنند. صفحه کلید لپ تاپ از نور پس زمینه MSI Spectrum RGB نیز بهره می‌برد. این لپ تاپ از 1 فوریه 2022 با قیمت 1649 دلار در ایالات متحده عرضه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید