جدیدترین مطالب

مطالب ویژه مجله اینترنتی رایامگ

پیوندها

محبوب ترین مطالب رایامگ

کاوشگر اوساریس رکس (OSIRIS REx) ناسا برای اولین بار هدف خود را نشانه گیری کرد

author منتشر کننده
نظرات (2) 18 0
کاوشگر اوساریس رکس (OSIRIS REx) ناسا برای اولین بار هدف خود را نشانه گیری کرد

کاوشگر اوساریس رکس (OSIRIS REx) در اواسط سال 2020 به چند سیارک خاکی میرسد.

کاوشگر نمونه برداری ناسا اولین تصاویر خود را از سیارکی که درحال حاضر به سمت آن فرستاده شده ثبت کرده است، بنو(Bennu)سنگ فضایی ای که تقریبا نیم مایل مساحت دارد و به دور خورشید می گردد، یک گام بزرگ برای این کاوشگر است که درحال حاضر برای فرود در دسامبر آماده میشود.

از آنجا که تصویر از فاصله ی بسیار دور گرفته شده است (حدودا 1.4 میلیون مایل) سیارک بونو به صورت چند پیکسل نوری در حال سیر در فضای بیکران دیده میشود،اما برای تیم پژوهشی اوساریس رکس (OSARIS_REx)همین چند پیکسل کافیست تا بدانند کاوشگرشان در مسیر درستی قرار دارد.

کاوشگر اوساریس رکس (OSIRIS REx)

دانته لاورتا،پژوهشگر ارشد تیم اوساریس رکس،در یک کنفرانس مطبوعاتی در دانشگاه آریزونا بیان کرد:《بسیاری از ما سالهای زیادی را در حال کار کردن بوده ایم تا این اولین تصاویر را بدست بیاوریم.》

فضاپیمای اوساریس رکس( OSIRIS-REx) که در سپتامبر سال 2016 پرتاب شد، برنامه ریزی شده تا مقدار کمی از مواد سطح سیارک بنو( Bennu) را جمع آوری کند،سپس این سنگهای گرانبها را به زمین بیاورد. هدف این است که این نمونه را تجزیه و تحلیل شود تا در مورد زمان شکل گرفتن منظومه شمسی یعنی 4.5 میلیارد سال پیش ؛ اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم.

به نظر می رسد سیارک هایی مانند بنو( Bennu) عمدتا مانند همان روزهای اولیه تشکیل منظومه شمسی باقی مانده اند و بدان معنی است که آنها ممکن است همان موادی را داشته باشند که به عنوان مواد اولیه تشکیل سیارات منظومه شمسی به کار برده شده اند. دانشمندان همچنین معتقدند که سیارک ها مواد ارگانیکی را حمل می کنند که ممکن است دلیل ایجاد زندگی بر روی زمین باشند،بنابراین تجزیه و تحلیل اجزای سیارک ها می تواند به ما بگوید که چگونه منظومه شمسی ما به شکل امروزی درآمده.

Bennu

تیم اوسیریس رکس( OSIRIS-REx) امیدوار است بتواند اطلاعاتی در مورد سیاره های محدوده کیهانی ما از طریق نمونه بسیار کمی از بنو (Bennu)( - تا 4.4 پوند مواد ) بدست بیاورد. جذب چنین مقدار کمی از این سیارک نیازمند ماموریتی است که سالها طول می کشد؛ اوسیریکس رکس( OSIRIS REX) تقریبا دوسال است که به مقصد بنو (Benno) در حال حرکت است. پس از رسیدن به سیارک در تاریخ 3 دسامبر، کاوشگر در 31 دسامبر در مدار سیارک قرار میگیرد،و سپس تمام سال 2019 را مشغول نقشه برداری گسترده ای از سطح سیارک می کند. هنگامی که نقطه مورد نظر برای نمونه برداری را بیابد،اوسیریس رکس( OSIRIS-REx) به سرعت مشغول نمونه گیری میشود (حدودا اواسط سال 2020 )؛ سپس به سمت زمین باز می گردد و در سال 2023 در صحرای یوتا فرود می آید.

"ما اکنون در مجاورت سیارک قرار داریم."

بیشتر بخوانید: معرفی کسب و کار ها
بیشتر بخوانید: ثبت و معرفی کسب و کار خود در رایا مگ

دیدگاه ها (2)

  1. خیلی جالب توجه بود ممنونم

  1. نکته ای که مترجمان بزرگ کشور همیشه گوشزد می کنند این است که واحد های اندازه گیری را همواره به واحد های آشنای زبان مقصد تبدیل کنیم. یک مایل (1.609 km)

دیدگاه

دیدگاه خود را وارد نمایید

جدیدترین مطالب مجله اینترنتی رایامگ

معرفی کسب و کار خود
خبر نامه مجله اینترنتی رایا مگ

با عضویت در خبرنامه رایا مگ از جدید ترین مقالات آگاه شوید